Interpretacje do przepisu
art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
8163/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138
2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-545/14-2/RS
∟Czy w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawca jest uprawniony do uznania wydatków poniesionych przez Wnioskodawcę zgodnie z Porozumieniem, za koszt uzyskania przychodów bezpośrednio związany z przychodami w rozumieniu art. 15 ust. 4 Updop, a tym samym jest uprawniony do zaliczenia tych wydatków do kosztów podatkowych w dacie uzyskania odpowiadającego im przychodu zgodnie z art. 12 ust. 3a Updop, tj. do uznania przedmiotowych wydatków za koszty podatkowe, które powinny być rozliczone w 2013 r.?
2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-540/14-2/AJ
∟Wnioskodawca jako polski fundusz inwestycyjny podlega zwolnieniu podmiotowemu określonemu w ww. przepisie, w tym w zakresie dochodów z tytułu dywidend przysługujących Wnioskodawcy od polskich spółek komandytowo-akcyjnych.
2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-541/14-2/AJ
∟Wnioskodawca jako polski fundusz inwestycyjny podlega zwolnieniu podmiotowemu określonemu w ww. przepisie, w tym w zakresie dochodów z tytułu otrzymania przez Wnioskodawcę darowizn(y) od SKA (wierzytelności pożyczkowych), których Wnioskodawca jest akcjonariuszem.
2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-542/14-2/AJ
∟Wnioskodawca jako polski fundusz inwestycyjny podlega zwolnieniu podmiotowemu określonemu w ww. przepisie, w tym w zakresie dochodów z tytułu wypłaty wynagrodzenia za umorzenie akcji SKA.
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-226/14/MK
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, iż w sytuacji zużycia uprawnień do emisji CO2 na własne potrzeby jest ona uprawniona do zaliczenia wydatków na nabycie tych uprawnień do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 w zw. z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o CIT w momencie ich poniesienia, tj. w opisanym w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym sposobie ujęcia rachunkowego - w momencie ujęcia faktury z tytułu zakupu tych uprawnień w księgach rachunkowych Spółki na kontach rozrachunkowych jako zobowiązanie wobec kontrahenta w korespondencji z kontem zapasów?
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-644/14/AK
∟Czy opisany sposób rozliczenia, rozdysponowania i odsprzedaży kluczy i pilotów do bram dla wyliczania podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych jest prawidłowy?
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-643/14/MS
∟Czy zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Wspólnota słusznie dokonuje rozliczeń podatkowych osiąganych przychodów, ponoszonych kosztów dot. wyodrębnionego pomieszczenia z szeregiem stanowisk postojowych w wielostanowiskowym garażu podziemnym?
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-645/14/MS
∟Czy opisany sposób zastosowania współczynnika dla wyliczania podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych jest prawidłowy?
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-594/14-2/PS
∟Strata z tytułu likwidacji nie w pełni umorzonego środka trwałego, spowodowana zdarzeniem niezwiązanym ze zmianą rodzaju działalności, powinna być uznana jednorazowo za koszt uzyskania przychodu w wysokości niezamortyzowanej wartości tego budynku. Koszt ten winien być rozpoznany w momencie faktycznej likwidacji środka trwałego (data sporządzenia protokołu zakończenia fizycznej likwidacji środka trwałego) pod warunkiem ujęcia tego zdarzenia w księgach. Natomiast koszty związane z likwidacją budynku (koszty przeprowadzenia likwidacji, koszty rozbiórki, wyburzenia budynku, uporządkowania terenu i przygotowania go pod nową budowę) w związku z budową nowego środka trwałego (nowego budynku), na podstawie art. 16g ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zwiększą wartość początkową nowo wzniesionego budynku i będą podlegały zaliczeniu w koszty podatkowe poprzez odpisy amortyzacyjne od nowo wytworzonego środka trwałego, na zasadach określonych w art. 16h – 16i tej ustawy.
2014.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-569/14-2/GJ
∟w zakresie kosztów uzyskania przychodów
2014.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-254/14-2/MC
∟Podatek dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania w przypadku odpłatnego zbycia udziałów w celu ich umorzenia.
2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-620/14/AK
∟W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić przychód podatkowy z tytułu zbycia akcji spółki w celu ich umorzenia? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)
2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-510/14-2/PK1
∟Wydatki z tytułu wcześniejszego rozwiązania umów oraz z tytułu niezrealizowania planu zakupów są poniesione w celu wycofania się Wnioskodawcy z zawartych umów i jako nie spełniające przesłanek wymienionych w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów. Bez znaczenia w rozpoznawanej sprawie pozostaje zatem fakt, braku podlegania przedmiotowych wydatków pod normę prawną zawartą w art. 16 ust. 1 pkt 22 ustawy o CIT.
2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-475/14-2/IŚ
∟Możliwość zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na przyłączenie obiektu do sieci kanalizacyjnej oraz określenia momentu ujęcia tych kosztów w rachunku podatkowym
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-499/14-2/PS
∟1. Czy Spółka ma prawo odliczyć od dochodu wykazywanego w Polsce Opłaty za zarządzanie, którymi zostały obciążone poszczególne fundusze z tytułu tych nieruchomości za lata 2008-2013 poprzez korektę zeznań rocznych CIT-8 za ten okres?
2. Czy Spółka będzie miała prawo odliczyć Opłaty za zarządzanie, którymi będą obciążone poszczególne fundusze z tytułu nieruchomości posiadanych na rzecz tych funduszy w Polsce w zeznaniu rocznym za 2014 i za lata następne?
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-561/14-2/KS
∟prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wydatki związane z wyżywieniem pracownika podczas podróży służbowej będą w całości kosztem uzyskania przychodu, nawet jeśli koszty te będą wyższe niż przysługujące pracownikowi limity. Podobnie, wydatki poniesione w związku z przeprowadzeniem rozmowy handlowej przez pracownika firmy z klientem stanowią koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-644/14-2/AM
∟skutki podatkowe nabycia przedsiębiorstwa w ramach datio in solutum
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-557/14-3/KS
∟Czy nabycie przez Uprawnionych Pracowników Spółki Akcji w ramach Planu spowoduje powstanie po stronie Uprawnionych Pracowników Spółki dochodu opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób fizycznych a przez to powstanie po stronie Spółki obowiązek płatnika w zakresie tego dochodu, czy też opodatkowaniu podlegać będzie sprzedaż tych Akcji przez Uprawnionych Pracowników, jako dochód kapitałowy, z obowiązkiem zapłaty podatku po stronie pracowników?
Czy ponoszone przez Spółkę koszty Dofinansowania oraz Wydatki Pracodawcy stanowić będą dla Spółki koszty uzyskania przychodów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych?
2014.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-597/14/CzP
∟Czy czynsz inicjalny, płatny w dniu podpisania umowy, należało zaliczyć jednorazowo w koszty uzyskania przychodów w miesiącu jego poniesienia, tj. zaksięgowania faktury obejmującej ww. czynsz inicjalny?
Czy czynsz „0” zawarty w harmonogramie spłat, płatny w momencie podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego, stanowi koszt jednorazowy w miesiącu jego poniesienia, tj. zaksięgowania faktury obejmującej w/w czynsz „0”?
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-993/14/AP
∟Czy wydatki poniesione w opisanym wyżej stanie faktycznym tytułem zadośćuczynienia, odszkodowania oraz renty uzupełniającej zasądzone wyrokami sądów cywilnych powinny stanowić dla Szpitala koszty uzyskania przychodu?
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-609/14/AP
∟Czy wydatki poniesione w opisanym wyżej stanie faktycznym tytułem zadośćuczynienia, odszkodowania oraz renty uzupełniającej zasądzone wyrokami sądów cywilnych powinny stanowić dla Szpitala koszty uzyskania przychodu?
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-580/14/AP
∟Czy wydatki poniesione w opisanym wyżej stanie faktycznym tytułem zadośćuczynienia, odszkodowania oraz renty uzupełniającej zasądzone wyrokami sądów cywilnych powinny stanowić dla Szpitala koszty uzyskania przychodu?
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-608/14/MS
∟Czy Wspólnota, ponosząc koszty zarządu nieruchomością wspólną, składające się zarówno z kosztów bieżących dotyczących eksploatacji oraz kosztów związanych z remontami powierzchni wspólnej, może rozliczyć te koszty jako koszty uzyskania przychodu zarówno do przychodów z tytułu zaliczek płaconych na pokrycie tych kosztów, jak i przychodów osiąganych z wynajmu powierzchni wspólnej, nieobjętych zwolnieniem z opodatkowania, w takiej proporcji, w jakiej przychody z zaliczek znajdują się do przychodów z tytułu wynajmu powierzchni wspólnej, zgodnie z art. 15 ust. 2 i 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-548/14-2/MW
∟w zakresie ustalenia czy zamiana zobowiązania handlowego na zobowiązanie wekslowe udokumentowane wekslem własnym, w terminie do 90 dni od daty zaliczenia tej wartości do kosztów uzyskania przychodów, dla którego termin płatności jest dłuższy niż 60 dni, oznacza uregulowanie zobowiązania w rozumieniu art. 15b ustawy o CIT w momencie wystawienia i wydania weksla Wierzycielowi, a tym samym skutkuje brakiem obowiązku zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów o koszty wynikające z tego zobowiązania handlowego.
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-549/14-2/MW
∟Czy zamiana zobowiązania handlowego na zobowiązanie wekslowe udokumentowane wekslem własnym, w terminie do 90 dni od daty zaliczenia tej wartości do kosztów uzyskania przychodów, dla którego termin płatności jest dłuższy niż 60 dni, oznacza uregulowanie zobowiązania w rozumieniu art. 15b ustawy o CIT w momencie wystawienia i wydania weksla Wierzycielowi, a tym samym skutkuje brakiem obowiązku zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów o koszty wynikające z tego zobowiązania handlowego?
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-546/14-2/MW
∟w zakresie ustalenia czy zamiana zobowiązania handlowego na zobowiązanie wekslowe udokumentowane wekslem własnym, w terminie do 90 dni od daty zaliczenia tej wartości do kosztów uzyskania przychodów, dla którego termin płatności jest dłuższy niż 60 dni, oznacza uregulowanie zobowiązania w rozumieniu art. 15b ustawy o CIT w momencie wystawienia i wydania weksla Wierzycielowi, a tym samym skutkuje brakiem obowiązku zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów o koszty wynikające z tego zobowiązania handlowego
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-547/14-2/MW
∟w zakresie ustalenia czy zamiana zobowiązania handlowego na zobowiązanie wekslowe udokumentowane wekslem własnym, w terminie do 90 dni od daty zaliczenia tej wartości do kosztów uzyskania przychodów, dla którego termin płatności jest dłuższy niż 60 dni, oznacza uregulowanie zobowiązania w rozumieniu art. 15b ustawy o CIT w momencie wystawienia i wydania weksla Wierzycielowi, a tym samym skutkuje brakiem obowiązku zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów o koszty wynikające z tego zobowiązania handlowego
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-554/14-2/KS
∟Czy ponoszone przez Spółkę koszty Dofinansowania oraz Wydatki Pracodawcy stanowić będą dla Spółki koszty uzyskania przychodów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych?
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-555/14-2/KS
∟1. Czy nabycie przez Uprawnionych Pracowników Spółki Akcji w ramach Planu spowoduje powstanie po stronie Uprawnionych Pracowników Spółki dochodu opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób fizycznych a przez to powstanie po stronie Spółki obowiązek płatnika w zakresie tego dochodu, czy też opodatkowaniu podlegać będzie sprzedaż tych Akcji przez Uprawnionych Pracowników, jako dochód kapitałowy, z obowiązkiem zapłaty podatku po stronie pracowników?
2. Czy ponoszone przez Spółkę koszty Dofinansowania oraz Wydatki Pracodawcy stanowić będą dla Spółki koszty uzyskania przychodów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych?
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-544/14-2/KS
∟Należy stwierdzić, że prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wydatki poniesione przez Wnioskodawcę w związku ze współfinansowaniem budowy Drogi i wjazdu na parking do nieruchomości wynajmowanej przez Spółkę w celu prowadzenia Centrum Handlowego, Wnioskodawca może zakwalifikować do kosztów uzyskania przychodów innych niż bezpośrednio związanych z przychodami, tj. do tzw. kosztów pośrednich i w związku z tym potrącać je w dacie ich poniesienia, zgodnie z art. 15 ust. 4d i art. 15 ust. 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.