Interpretacje do przepisu
art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2235/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
2020.01.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.497.2019.2.AB
∟W zakresie zastosowania w przedstawionym opisie sprawy art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2020.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.467.2019.2.JC
∟1. Czy biorąc pod uwagę charakter nabywanych Usług, Wynagrodzenie otrzymane przez Nierezydentów podlega opodatkowaniu tylko, odpowiednio, w Irlandii, na Węgrzech, na Cyprze, na Malcie lub na Słowacji, pod warunkiem przedłożenia certyfikatu rezydencji?
2. Czy w przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie wskazane w pkt 1, tj. w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, Spółka jest (będzie) uprawniona do niepobrania podatku u źródła w związku z dochowaniem należytej staranności polegającej tylko i wyłącznie na pozyskaniu certyfikatu rezydencji od Nierezydentów oraz ich oświadczeń, że spełniają warunki uprawniające Wnioskodawcę jako płatnika do niepobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych (podatku u źródła)?
2020.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.465.2019.2.SP
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-słowackiej lub art. 7 umowy polsko-maltańskiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.464.2019.2.SP
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.473.2019.2.MR
∟w zakresie:
• kwalifikacji wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej – jest prawidłowe;
• w pozostałym zakresie – jest nieprawidłowe.
2020.01.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.468.2019.2.JC
∟1. Czy biorąc pod uwagę charakter nabywanych Usług, Wynagrodzenie otrzymane przez Nierezydentów podlega opodatkowaniu tylko, odpowiednio, w Irlandii, na Węgrzech, na Cyprze, na Malcie lub na Słowacji, pod warunkiem przedłożenia certyfikatu rezydencji?
2. Czy w przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie wskazane w pkt 1, tj. w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, Spółka jest (będzie) uprawniona do niepobrania podatku u źródła w związku z dochowaniem należytej staranności polegającej tylko i wyłącznie na pozyskaniu certyfikatu rezydencji od Nierezydentów oraz ich oświadczeń, że spełniają warunki uprawniające Wnioskodawcę jako płatnika do niepobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych (podatku u źródła)?
2020.01.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDWPT.4011.1.2019.2.JR
∟Obowiązki płatnika z tytułu wynagrodzeń za usługi pośrednictwa handlowego
2020.01.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.450.2019.2.AK
∟Czy od wypłacanych na rzecz nierezydentów (podmiotów powiązanych) należności z tytułu świadczonych usług agencyjnych należy pobrać podatek u źródła?
2020.01.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.386.2019.3.RK
∟Skutki podatkowe podziału przez wydzielenie dla Spółki dzielonej i Spółki przejmującej zarówno do dnia poprzedzającego dzień wydzielenia jak i po Dniu wydzielenia ZCP w wyniku planowanego podziału przez wydzielenie.
2020.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.469.2019.2.JC
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.470.2019.2.KS
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-maltańskiej lub art. 7 umowy polsko-słowackiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.471.2019.2.KS
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.448.2019.2.MR
∟W zakresie ustalenia czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz kontrahentów za Licencje mieści się w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności – jest prawidłowe.
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.495.2019.2.BJ
∟czy Usługi informatyczne, o których mowa we wniosku, nabywane od podmiotu powiązanego mieszczą się w katalogu świadczeń ujętych w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, a co za tym idzie Wnioskodawca zobowiązany jest zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT do pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego.
2020.01.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.475.2019.2.AR
∟czy dokonanie opisanej we wniosku płatności principal charge payment nie będzie podlegało opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym z tytułu dochodów osiąganych przez nierezydentów.
2019.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.477.2019.1.ŚS
∟w zakresie ustalenia, czy do kosztów ponoszonych przez Wnioskodawcę na nabycie wskazanych we wniosku usług znajdą zastosowanie ograniczenia w zaliczeniu wydatków do kosztów uzyskania przychodów, wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT.
2019.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.369.2019.2.BG
∟w zakresie obowiązku pobrania podatku u źródła od wartości wypłaconych (lub skapitalizowanych) odsetek na rzecz koreańskiego rezydenta podatkowego w kontekście ukonstytuowania zakładu (Wnioskodawcy) na terytorium Polski
2019.12.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.487.2019.1.BJ
∟w zakresie ustalenia, czy do kosztów ponoszonych przez Wnioskodawcę na nabycie wskazanych we wniosku usług znajdą zastosowanie ograniczenia w zaliczeniu wydatków do kosztów uzyskania przychodów, wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT.
2019.12.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.458.2019.2.AG
∟Brak zastosowania ograniczenia, o którym mowa w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do wymienionych we wniosku usług nabywanych od podmiotu powiązanego.
2019.12.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.419.2019.4.MS
∟1. Czy przychody nierezydentów z tytułu świadczenia na rzecz Spółki usług montażowo- instalacyjnych (opisanych w pkt 1 stanu faktycznego) podlegają podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka, jako płatnik, byłaby zobowiązana do pobrania od tych przychodów podatku u źródła?
2. Czy przychody nierezydentów z tytułu świadczenia na rzecz Spółki usług naprawy i konserwacji urządzeń (opisanych w pkt 2 stanu faktycznego) podlegają podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka, jako płatnik, byłaby zobowiązana do pobrania od tych przychodów podatku u źródła?
3. Czy przychody nierezydentów z tytułu świadczenia na rzecz Spółki usług regeneracyjnych (opisanych w pkt 3 stanu faktycznego) podlegają podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka, jako płatnik, byłaby zobowiązana do pobrania podatku u źródła?
2019.12.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.437.2019.2.AG
∟Brak zastosowania ograniczenia, o którym mowa w art. 15e w odniesieniu do kosztów usług nabywanych od podmiotów powiązanych.
2019.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.468.2019.2.MK
∟czy opisane we wniosku usługi najmu Urządzeń nabywane przez Wnioskodawcę od Wynajmujących mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, a w związku z tym Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz każdego z Wynajmujących wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług najmu
2019.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.553.2019.1.BJ
∟w zakresie ustalenia, czy art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2018 r. oraz w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2019 r.) znajduje zastosowanie do Usług IT obejmujących Usługi w zakresie utrzymania oprogramowania SAP ERP - usług świadczonych przez informatyków zatrudnionych przez Podmioty powiązane (z ang. SAP ERP internal maintenance), nabywanych przez Wnioskodawcę od Podmiotów powiązanych
2019.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.552.2019.1.BJ
∟w zakresie ustalenia, czy art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2018 r. oraz w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2019 r.) znajduje zastosowanie do Usług IT obejmujących Usługi w zakresie utrzymania oprogramowania SAP ERP - usług IT w zakresie utrzymania SAP ERP zakupionych od dostawcy zewnętrznego (z ang. SAP ERP external maintenance), nabywanych przez Wnioskodawcę od Podmiotów powiązanych
2019.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.554.2019.1.BJ
∟w zakresie ustalenia, czy art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2018 r. oraz w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2019 r.) znajduje zastosowanie do Usług IT obejmujących Wsparcie aplikacji, nabywanych przez Wnioskodawcę od Podmiotów powiązanych
2019.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.464.2019.2.BJ
∟w zakresie ustalenia, czy art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2018 r. oraz w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2019 r.) znajduje zastosowanie do Usług IT obejmujących Infrastrukturę IT, nabywanych przez Wnioskodawcę od Podmiotów powiązanych
2019.12.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.324.2019.2.AZE
∟Ustalenie prawa do użytkowania urządzenia przemysłowego, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, a co za tym idzie czy Spółka zobowiązana jest do poboru tzw. Podatku u źródła od ww. płatności oraz czy Spółka zobowiązana jest/będzie do dochowania warunków, o których mowa w art. 26 ust. 1 ustawy o CIT, tj. do dochowania należytej staranności oraz posiadania certyfikatów rezydencji kontrahentów wynajmujących Spółce Pojemniki
2019.12.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.408.2019.2.SP
∟Obowiązek pobrania podatku u źródła.
2019.12.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.325.2019.2.MK
∟w zakresie ustalenia czy wydatki ponoszone przez Spółkę z tytułu korzystania z Oprogramowania na zasadach Postanowień Licencyjnych stanowią zapłatę za korzystanie z praw autorskich lub praw pokrewnych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, a co za tym idzie czy Spółka zobowiązana jest do poboru tzw. podatku u źródła od ww. płatności oraz czy w przypadku uznania wydatków ponoszonych przez Spółkę z tytułu korzystania z Oprogramowania na zasadach Postanowień Licencyjnych za wydatki nieobjęte dyspozycją art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, na potrzeby niepobrania tzw. podatku u źródła Spółka zobowiązana jest/będzie do dochowania warunków, o których mowa w art. 26 ust. 1 ustawy o CIT, tj. do dochowania należytej staranności oraz posiadania certyfikatów rezydencji rzeczywistych właścicieli należności płaconych przez Spółkę tytułem korzystania z Oprogramowania
2019.12.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.439.2019.2.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy opisane we wniosku usługi najmu kontenerów magazynowych nabywane przez Wnioskodawcę od Wynajmującego mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 updop, a w związku z tym Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz Wynajmującego wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług najmu; kontenerów socjalno-biurowych nabywane przez Wnioskodawcę od Wynajmującego mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 updop, a w związku z tym Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz Wynajmującego wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług najmu oraz klimatyzatorów nabywane przez Wnioskodawcę od Wynajmującego mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 updop, a w związku z tym Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz Wynajmującego wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług najmu.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.