Interpretacje do przepisu
art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1761/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.462.2020.3.KS
     ∟Czy w związku z dokonywanymi płatnościami odsetek na rzecz Kredytodawcy E będącego podmiotem transparentnym podatkowo w kraju swojej siedziby (tj. w Luksemburgu), z perspektywy obowiązków w podatku u źródła, zastosowanie powinny mieć zasady opodatkowania właściwe dla wspólników Kredytodawcy E, będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych

2021.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/4510-1/16-4/S/JC
     ∟1. Czy przy wypłacie na rzecz Lidera odsetek od kwot środków pieniężnych udostępnionych Wnioskodawcy przez Lidera w ramach systemu Cash-poolingu Wnioskodawca jest obowiązany na podstawie Umowy PL-LUX do pobrania podatku u źródła w wysokości 5% kwoty odsetek brutto należnych Liderowi jako rzeczywistemu odbiorcy tych odsetek w rozumieniu art. 11 ust. 2 tejże umowy, pod warunkiem otrzymania od Lidera certyfikatu rezydencji wydanego przez właściwe władze podatkowe Luksemburga? 2. Czy odsetki od kwot środków pieniężnych udostępnionych Wnioskodawcy przez Lidera w ramach systemu Cash-poolingu wypłacane przez Wnioskodawcę na rzecz Lidera będą podlegały zwolnieniu od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 3 UPDOP, w przypadku otrzymania od Lidera certyfikatu rezydencji wydanego przez właściwe władze podatkowe Luksemburga oraz oświadczenia, że w stosunku do wypłacanych należności spełnione zostały warunki, o których mowa odpowiednio w art. 21 ust. 3a i 3c UPDOP?

2021.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.67.2021.1.IM
     ∟w zakresie ustalenia czy: prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Spółka może dokonać odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 ustawy o CIT, kosztów kwalifikowanych wymienionych w art. 18d ust. 2-3 ustawy o CIT dotyczących działalności odbywającej się w ramach procesu realizacji Projektów B+R przedstawionego w punktach 1-21 stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, jako działalności stanowiącej działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT.

2021.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.71.2021.1.IM
     ∟w zakresie ustalenia czy: prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Spółka może dokonać odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 ustawy o CIT, kosztów kwalifikowanych wymienionych w art. 18d ust. 2-3 ustawy o CIT dotyczących działalności odbywającej się w ramach procesu realizacji Projektów B+R przedstawionego w punktach 1-21 stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, jako działalności stanowiącej działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT.

2021.04.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.570.2020.3.MS
     ∟Czy w razie wypłaty zysku przypadającego komandytariuszowi za rok obrotowy trwający od 1 maja 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku, Wnioskodawca będzie obowiązany jako płatnik do pobrania podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu dochodu uzyskanego przez komandytariusza z udziału w zyskach osób prawnych?

2021.04.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.32.2021.2.AH
     ∟- nabycie przez Wnioskodawcę licencji na oprogramowanie wyłącznie do własnego użytku, w ramach tzw. licencji użytkownika końcowego (end user), mieści się w zakresie wypłat należności z tytułu wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - Wnioskodawca dokonując płatności za uzyskaną licencję użytkownika końcowego będzie zobowiązany do pobrania od niej zryczałtowanego podatku dochodowego - podatku u źródła, - Wnioskodawca dokonując wypłaty należności na rzecz zagranicznych kontrahentów za licencje użytkownika końcowego, będzie zobowiązany do wykazania dokonanych wypłat w informacji o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez podatników podatku dochodowego od osób prawnych niemających siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - (IFT-2), - czy Wnioskodawca jest zobowiązany do posiadania certyfikatu rezydencji zagranicznego kontrahenta, aby nie pobierać podatku u źródła.

2021.03.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.27.2021.2.JC
     ∟1.Czy wypłata dywidendy przez Spółkę do A. będzie podlegała zwolnieniu od podatku dochodowego na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy o CIT? 2.Czy w sytuacji, gdy Dyrektor KIS uzna, że wypłata dywidendy przez Spółkę do A. nie będzie podlegała zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, Spółka będzie mogła zastosować obniżoną 5% stawkę podatku u źródła na podstawie art. 10 ust. 2 lit. a UPO PL-DE? 3.Czy w sytuacji, gdy Dyrektor KIS uzna, że wypłata dywidendy przez Spółkę do A. nie będzie podlegała obniżonej 5% stawce podatku u źródła na podstawie art. 10 ust. 2 lit. a UPO PL-DE, Spółce będzie przysługiwało prawo do stosowania 15% stawki podatku u źródła na podstawie art. 10 ust. 2 lit. b UPO PL-DE?

2021.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.17.2021.2.BD
     ∟Czy w sytuacji dokonywania przez Spółkę wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym łącznie kwoty 2.000.000 PLN na rzecz tego Kontrahenta niebędącego rezydentem Polski (dalej także jako: „Nierezydent”) - Spółka, jako płatnik jest uprawniona do niepobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od tych wypłat lub zastosowania stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT, przy założeniu udokumentowania siedziby Nierezydenta dla celów podatkowych uzyskanym od niego aktualnym certyfikatem rezydencji - przy zachowaniu odpowiedniej staranności przy weryfikacji możliwości zastosowania stawki z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobrania podatku?

2021.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.596.2020.4.JKT
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że wynagrodzenie Buy Out nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym w Polsce (podatkowi „u źródła”)? Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że Prowizja nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym w Polsce (podatkowi „u źródła”)?

2021.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.976.2020.4.MKA
     ∟Obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia za udostępnienie wizerunku

2021.03.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.438.2020.2.JC
     ∟1. Czy w przedstawionym stanie faktycznym, płatności dokonywane przez Wnioskodawcę na rzecz SE mieszczą się w katalogu świadczeń podlegających opodatkowaniu WHT, wskazanym w art. 21, art. 22 i art. 26 ustawy o CIT? 2. W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie pierwsze - czy płatności na rzecz SE stanowią po stronie SE zyski przedsiębiorstw w rozumieniu art. 7 UPO, a w konsekwencji, nie podlegają opodatkowaniu WHT zgodnie z art. 21 ust. 2 w zw. z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT?

2021.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.601.2020.1.JKU
     ∟w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że: -wydatki w zakresie Usług bezpośrednich powinny być alokowane do wyniku podatkowego danego Zagranicznego Zakładu, w szczególności z uwagi na to, że są one ponoszone z majątku danego Zagranicznego Zakładu, -Usługi bezpośrednie nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym w Polsce (podatkowi „u źródła”) wedle Ustawy CIT, zatem na Spółce nie będą ciążyły obowiązki płatnika, -Usługi pośrednie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym w Polsce (podatkowi „u źródła”) wedle Ustawy CIT, zatem na Spółce będą ciążyły obowiązki płatnika, -w zakresie wskazanych w opisie elementów stanu faktycznego Usług pośrednich wynagrodzenie z ich tytułu nie będzie - w oparciu o przepisy Polsko-Litewskiej UPO - podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym w Polsce (podatkowi „u źródła”), -w zakresie wskazanych w opisie elementów stanu faktycznego Usług pośrednich wynagrodzenie z ich tytułu nie będzie - w oparciu o przepisy Polsko-Łotewskiej UPO - podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym w Polsce (podatkowi „u źródła”), -w zakresie wskazanych w opisie elementów stanu faktycznego Usług pośrednich wynagrodzenie z ich tytułu nie będzie - w oparciu o przepisy Polsko-Estońskiej UPO - podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym w Polsce (podatkowi „u źródła”)

2021.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.524.2020.1.MK
     ∟czy w związku z planowanym dokonaniem przez Wspólnika większościowego wkładów na kapitał zakładowy oraz zapasowy, powstanie dla Spółki przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz czy powstanie obowiązek podatkowy związany z uzyskaniem przez Wspólnika większościowego dochodu z odsetek od Pożyczek, na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, z możliwością zastosowania - po spełnieniu warunków określonych przepisami prawa - zwolnienia z tego podatku na podstawie Umowy, a w przypadku zastosowania tego zwolnienia, nie powstanie u Spółki obowiązek pobrania i wpłacenia podatku „u źródła” zgodnie z art. 26 ust. 1 i 3 ustawy o podatku dochodowym os osób prawnych.

2021.03.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.304.2020.4.MR
     ∟W zakresie ustalenia, czy: w stosunku do wypłat odsetek ze Spółki A do Podmiotu Zarządzającego na rzecz Funduszu, będącego ekonomicznym właścicielem tych płatności, dokonanych w okresie od dnia 1 stycznia 2018 r. do dnia złożenia niniejszego wniosku, zastosowanie znajdzie zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT i w konsekwencji A nie była zobowiązana do pobrania podatku, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT z tytułu wypłat tych odsetek.

2021.03.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.22.2021.2.KS
     ∟Opodatkowanie dochodów Wspólników Spółki, będących podatnikami podatku CIT, z tytułu prawa do zysku Wnioskodawcy będzie następowało na zasadach właściwych dla opodatkowania dochodów z zysków kapitałowych na podstawie art. 7b ust. 1 pkt a w zw. z art. 1 ust. 3 pkt 1 oraz art. 22 ust. 1-1c ustawy o CIT. W konsekwencji, na Wnioskodawcy będą ciążyły obowiązki płatnika w odniesieniu do podatku należnego od tych wypłat.

2021.03.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.31.2021.1.APO
     ∟Czy Spółka wypłacając Należności Licencyjne Zagranicznym Kontrahentom była oraz będzie w przyszłości uprawniona do zastosowania w stosunku do tych należności licencyjnych obniżonej stawki WHT wynikającej z UPO PL-GB, a co za tym idzie do pobrania WHT w wysokości 5% tych należności brutto, na podstawie Certyfikatów rezydencji w formie papierowej i elektronicznej, otrzymanych przez Spółkę (przy założeniu, że dochowano pozostałych kryteriów należytej staranności, o której mowa w art. 26 ust. 1 ustawy o CIT).

2021.03.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.12.2021.1.OK
     ∟Obowiązki płatnika związane z wypłatą za jego pośrednictwem odsetek i dyskonta z tytułu listów zastawnych.

2021.03.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.303.2020.3.MR
     ∟W zakresie ustalenia: czy w stosunku do wypłat dywidend ze Spółki Polskiej do Spółki Niemieckiej, przekazywanych następnie do Podmiotu Zarządzającego na rzecz Funduszu, będącego ekonomicznym właścicielem tych płatności, dokonanych od dnia 1 stycznia 2017 r. do dnia złożenia niniejszego wniosku, w części w jakiej Spółka Niemiecka przekazała należności na rzecz Funduszu, zastosowanie znajdzie stawka podatku, o której mowa w art. 10 par. 2 lit. b Umowy o UPO tj. 15% kwoty brutto wypłacanych dywidend.

2021.03.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.17.2021.1.AT
     ∟czy dokonując płatności z tytułu nabycia egzemplarza/dostępu do Oprogramowania na rzecz jego zagranicznych dostawców (producentów lub podmiotów pośredniczących w dystrybucji) celem dalszej odsprzedaży, Wnioskodawca zobowiązany będzie: - jako płatnik do potrącenia od tej płatności zryczałtowanego podatku dochodowego zgodnie z art. 26 ust. 1 i ust. 2e ustawy o CIT, w związku z uzyskaniem w Polsce przez te zagraniczne podmioty przychodu z praw autorskich, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT lub przychodu z tytułu usługi przetwarzania danych, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, - wywiązać się z innych obowiązków nakładanych przez art. 26 ustawy o CIT, w tym do uzyskania certyfikatu rezydencji wydanego na rzecz odbiorcy tej płatności bądź do przesłania podatnikowi i właściwemu urzędowi skarbowemu informacji o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez podatników podatku dochodowego od osób prawnych niemających siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (IFT-2/IFT-2R)

2021.03.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.16.2021.1.AP
     ∟Czy dokonując płatności z tytułu nabycia egzemplarza/dostępu do Oprogramowania na rzecz jego zagranicznych dostawców (producentów lub podmiotów pośredniczących w dystrybucji) celem dalszej odsprzedaży, Wnioskodawca zobowiązany będzie: - jako płatnik do potrącenia od tej płatności zryczałtowanego podatku dochodowego zgodnie z art. 26 ust. 1 i ust. 2e ustawy o CIT, w związku z uzyskaniem w Polsce przez te zagraniczne podmioty przychodu z praw autorskich, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT lub przychodu z tytułu usługi przetwarzania danych, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, - wywiązać się z innych obowiązków nakładanych przez art. 26 ustawy o CIT, w tym do uzyskania certyfikatu rezydencji wydanego na rzecz odbiorcy tej płatności bądź do przesłania podatnikowi i właściwemu urzędowi skarbowemu informacji o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez podatników podatku dochodowego od osób prawnych niemających siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (IFT-2/IFT-2R).

2021.02.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.544.2020.2.ŚS
     ∟w zakresie ustalenia, czy wynagrodzenie wypłacane przez Spółkę za usługi ubezpieczeniowe na rzecz Zakładów Ubezpieczeń - zarówno gdy płatność dokonywana jest przez Spółkę bezpośrednio na rzecz Zakładów Ubezpieczeń, jak i w okolicznościach dokonywania płatności za pośrednictwem X. - nie mieści się w katalogu zawartym w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym - nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła w Polsce i po stronie Spółki nie istnieją żadne obowiązki w tym zakresie

2021.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.527.2020.2.BG
     ∟czy licencje nabywane przez Wnioskodawcę od nierezydenta mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT a Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła

2021.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.427.2020.2.JC
     ∟Opisane we wniosku usługi świadczone przez Spółkę z Królestwa Bahrajnu, nie są usługami wymienionymi w art. 21 ust. 1 pkt 2a updop, a w szczególności usługami doradczymi, przetwarzania danych, zarządzania i kontroli, usługami badania rynku, usługami reklamowymi, ani też usługami podobnymi do tych usług. W konsekwencji Wnioskodawca nie jest zobowiązany do pobierania jako płatnik zryczałtowanego podatku od wypłacanego pośrednikowi wynagrodzenia.

2021.02.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.528.2020.3.BG
     ∟czy na Banku będą ciążyć obowiązki płatnika w związku z pośrednictwem Banku w wykonywaniu zobowiązań pieniężnych, tj. w wypłacie dywidendy na rzecz akcjonariuszy

2021.02.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.476.2020.3.AR
     ∟ustalenia, czy wypłata dywidendy/zaliczek na dywidendę przez Spółkę na rzecz Funduszu w kwocie: - nieprzekraczającej w 2021 r. kwoty 2 000 000 zł będzie zwolniona z podatku u źródła, - przekraczającej w 2021 r. kwotę 2 000 000 zł będzie zwolniona z podatku u źródła przy założeniu obowiązywania wyłączenia zastosowania art. 26 ust. 2e updop

2021.02.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.464.2020.1.JC
     ∟1. Czy Spółka będzie uprawniona do zastosowania 5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych / kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Cash-Pool Lidera, które zostały naliczone od środków własnych Cash-Pool Lidera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling? 2. Czy Spółka będzie zobowiązana do poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT od odsetek wypłacanych / kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Uczestników (polskich rezydentów podatkowych), które zostały naliczone od środków własnych Uczestników znajdujących się w strukturze Cash-Pooling?

2021.02.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.520.2020.2.ANK
     ∟Czy certyfikat rezydencji podatkowej podmiotu zagranicznego świadczącego usługi reklamowe, pozyskany przez Uczelnię w wersji elektronicznej, wydany w takiej formie przez władze podatkowe Irlandii jest certyfikatem rezydencji podatkowej o którym mowa w art. 4a pkt 12 ustawy o CIT

2021.02.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.459.2020.1.BKD
     ∟czy: -Spółka dokonując wypłaty odsetek może zastosować zwolnienie z podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy o CIT, -Spółka będzie uprawniona do pobrania podatku u źródła od wypłacanych odsetek, stosując obniżoną stawkę podatku w wysokości 5% na podstawie art. 11 ust. 2 UPO zawartej pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Konfederacją Szwajcarską, -na podstawie art. 26 ust. 3 pkt 2 Ustawy o CIT w związku z wypłatą odsetek Spółka powinna wskazać Pierwotnego pożyczkodawcę jako podatnika w formularzu IFT-2/IFT-2R w przypadku gdy Pożyczki są w całości finansowane przez Pierwotnego pożyczkodawcę, -w stosunku do wypłat odsetek przez Spółkę w sytuacji gdy wypłaty z tytułów określonych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1 Ustawy o CIT przekroczą 2.000.000 PLN w trakcie roku podatkowego Spółki, w celu niepobrania podatku u źródła przez Spółkę lub zastosowania obniżonej stawki podatku u źródła, prawidłowe będzie złożenie przez Spółkę oświadczenia, o którym mowa w art. 26 ust. 7a ustawy o CIT.

2021.02.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.474.2020.2.SG
     ∟w zakresie ustalenia, czy: -Wnioskodawca dokonując wypłaty Odsetek, w stosunku do których rzeczywistym właścicielem jest Pożyczkodawca, przy dochowaniu należytej staranności, o której mowa w art. 26 ust. 1 Ustawy o CIT, może zastosować zwolnienie z podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy o CIT, -Wnioskodawca będzie uprawniony do pobrania podatku u źródła od wypłacanych Odsetek w stosunku do których rzeczywistym właścicielem jest Pożyczkodawca, stosując obniżoną stawkę podatku w wysokości 5% na podstawie art. 11 ust. 2 UPO zawartej pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Konfederacją Szwajcarską, -w stosunku do wypłat Odsetek przez Spółkę w sytuacji, gdy wypłaty z tytułów określonych w art. 21 ust. 1 Ustawy o CIT przekroczą 2.000.000 PLN w trakcie roku podatkowego Spółki w celu niepobrania podatku u źródła przez Spółkę lub zastosowania obniżonej stawki podatku u źródła, prawidłowe będzie złożenie przez Spółkę oświadczenia, o którym mowa w art. 26 ust. 7a ustawy o CIT, dotyczącego zarówno Pożyczkodawcy jaki i Dostawcy, jeśli w zależności od okoliczności faktycznych oba podmioty wypełnią definicję beneficjenta rzeczywistego, -w przypadku wypłaty Odsetek, w stosunku do których rzeczywistym właścicielem jest inny Uczestnik będący polskim rezydentem podatkowym, Spółka nie będzie zobowiązana do pobrania podatku u źródła

2021.01.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.478.2020.2.MK
     ∟w zakresie ustalenia czy wypłata odsetek przez Spółkę na rzecz Funduszu w kwocie nieprzekraczającej w 2021 r. kwoty 2 000 000 zł będzie zwolniona z podatku u źródła oraz czy wypłata odsetek przez Spółkę na rzecz Funduszu w kwocie przekraczającej w 2021 r. kwotę 2 000 000 zł będzie zwolniona z podatku u źródła przy założeniu obowiązywania wyłączenia zastosowania art. 26 ust. 2e updop.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj