Interpretacje do przepisu
art. 41 ustawy o podatku od towarów i usług
6169/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 41 ustawy o podatku od towarów i usług
179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199
2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-139/08-2/EN
∟Opodatkowanie 7% stawką usług budowlano-montażowych (montaż bramy garażowej) w budynku mieszkalnym jednorodzinnym.
2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-704/08-2/RK
∟Świadczenia wykonywane przez Spółkę na rzecz dostawców towarów, określone jako marketingowe usługi okolicznościowe, stanowią usługi w rozumieniu przepisów ustawy o Vat i jako takie podlegają opodatkowaniu podstawą 22% stawką podatku VAT oraz dokumentowaniu fakturami VAT.
2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-83/08/IK
∟Stawka podatku od towarów i usług dla usług związanych z budownictwem mieszkaniowym i z infrastrukturą towarzyszącą budownictwu mieszkaniowemu
2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-151/AJ
∟Jaką stawkę podatku od towarów i usług należy zastosować w przypadku usługi polegającej na ułożeniu kolektora gruntowego na zewnątrz budynku, który stanowi część całości i samodzielnie nie spełnia żadnej funkcji?
2008.05.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-85/08/IK
∟Stawka podatku dla usług budowlano –montażowych w budownictwie mieszkaniowym.
2008.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-126/08/EŁ
∟Opodatkowanie usług polegających na wykonywaniu instalacji elektrycznych i alarmowych w obiektach budownictwa mieszkaniowego PKOB 111 i 112.
2008.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-112/08/EŁ
∟Opodatkowanie usług polegających na konserwacji wind w obiektach budownictwa mieszkaniowego PKOB 113.
2008.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-254/08/MS
∟stawki podatku na usługę wykonania pokrycia dachowego w budynku mieszkalnym jednorodzinnym sklasyfikowanym w PKOB 11
2008.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-89/08/ASz
∟opodatkowanie zbycia pomieszczeń na lokal mieszkalny w budynku już zasiedlonym
2008.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-207/08/ES
∟stawki podatku dla świadczonych usług m.in. montażu instalacji centralnego ogrzewania
2008.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-128/08-2/ISN
∟Stawka na roboty budowlane
2008.05.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-356/08-2/GZ
∟Nabycie NŚT (łodzi) przez osobę fizyczną
2008.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-183/08/AS
∟Stawka podatku VAT na budowę kanalizacji sanitarnej, jeżeli umowa zgodnie z dokumentacją przetargową dotyczyła robót ze stawką 7%, a roboty rozpoczną się w 2008r. i w 2008r. wystawione zostaną faktury VAT.
2008.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-239/08-4/IK
∟Roboty związane z wykonaniem garaży indywidualnych w piwnicach oraz z wykonaniem garaży zbiorowych pod płytą zieloną, które stanowią lokal użytkowy i nie są przeznaczone na stały pobyt ludzi i nie służą zaspokajaniu ich potrzeb mieszkaniowych są opodatkowane zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług wg stawki podstawowej 22%. Roboty związane z wykonaniem infrastruktury tj. robót zewnętrznych (rozbiórka, przygotowanie placu budowy, roboty drogowe, wykonanie sieci) i zagospodarowania terenu ogrodzenie, ukształtowanie terenu, zieleń i elementy małej architektury), ponieważ nie dotyczą one obiektów zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym zgodni nie korzystają z preferencyjnej 7% stawki podatku i są opodatkowane zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy wg stawki podstawowej 22%.
2008.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-127/08-4/GZ
∟Zastosowanie stawki na montaż roletek okiennych.
2008.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-689/08-2/MP
∟Usługi marketingowe okolicznościowe, świadczone przez Spółkę, stanowią usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług i podlegają opodatkowaniu podstawową stawką podatku VAT w wysokości 22% i winny być dokumentowane fakturą VAT, zgodnie z art. 106 ust. 1 cyt. ustawy.
2008.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-687/08-2/MP
∟Usługi marketingowe okolicznościowe, świadczone przez Spółkę, stanowią usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług i podlegają opodatkowaniu podstawową stawką podatku VAT w wysokości 22% i winny być dokumentowane fakturą VAT, zgodnie z art. 106 ust. 1 cyt. ustawy
2008.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-688/08-2/MP
∟Usługi marketingowe okolicznościowe, świadczone przez Spółkę, stanowią usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług i podlegają opodatkowaniu podstawową stawką podatku VAT w wysokości 22% i winny być dokumentowane fakturą VAT, zgodnie z art. 106 ust. 1 cyt. ustawy.
2008.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-669/08-2/AP
∟Spółka wnosi o potwierdzenie, że świadczenia wykonywane przez Spółkę na rzecz dostawców towarów, określane jako marketingowe usługi okolicznościowe, stanowią usługi w rozumieniu przepisów ustawy o VAT i jako takie podlegają opodatkowaniu podstawową 22% stawką podatku VAT oraz dokumentowaniu fakturami VAT?
2008.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-670/08-2/AP
∟Spółka wnosi o potwierdzenie, że świadczenia wykonywane przez Spółkę na rzecz dostawców towarów, określane jako marketingowe usługi okolicznościowe, stanowią usługi w rozumieniu przepisów ustawy o VAT i jako takie podlegają opodatkowaniu podstawową 22% stawką podatku VAT oraz dokumentowaniu fakturami VAT?
2008.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-671/08-2/AP
∟Spółka wnosi o potwierdzenie, że świadczenia wykonywane przez Spółkę na rzecz dostawców towarów, określane jako marketingowe usługi okolicznościowe, stanowią usługi w rozumieniu przepisów ustawy o VAT i jako takie podlegają opodatkowaniu podstawową 22% stawką podatku VAT oraz dokumentowaniu fakturami VAT?
2008.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-111/08/AP
∟Stawka podatku dla usług budowlano-montażowych i robót konserwacyjnych dotyczących budynków na terenie zakładów karnych i aresztów śledczych oraz infrastruktury towarzyszącej.
2008.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-59/08/WN
∟stawka podatku od towarów i usług przy dostawie budynku mieszkalnego jednorodzinnego wraz z wbudowanym w tym budynku garażem
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-89/08/AJ
∟Stosowanie podstawowej stawki podatku dla fosforanu dwuwapniowego
2008.04.24 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/PV-I/4407/14-13/07/AŁ
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/PV-I/4407/14-13/07/AŁData2008.04.24AutorIzba Skarbowa w WarszawieTematPodatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowaniaSłowa kluczowedokumentacjaeksport bezpośrednieksport pośredniPytanie podatnikaZ dokumentu SAD wynika, że eksporterem - dostawcą towarów jest Spółka, która również otrzymuje potwierdzenie wywozu towaru poza terytorium Wspólnoty, zatem będzie posiadała dokumentację, o której mowa w przepisie art. 41 ust. 6 i 8 ustawy o VAT. D E C Y Z J A Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.) oraz w związku z art. 4 ust. 2 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1590), po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 28 września 2007 r. wniesionego przez XXX, na postanowienie Naczelnika Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu z dnia 19 września 2007 r., znak: 1473/WVO/443-71/07, wydanego w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie p o s t a n a w i a - zmienić postanowienie organu pierwszej instancji. U Z A S A D N I E N I E Wnioskiem z dnia 19 czerwca 2007 r. X. wystąpiła o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Strona podała, że w ramach prowadzonej przez Nią działalności gospodarczej znaczna część produkcji jest wysyłana na eksport. Transport części towarów będących przedmiotem eksportu, odbywa się na warunkach Incoterms EX Works (EXW) Piaseczno lub Free Carrie (FCA) Piaseczno, tzn. Spółka jest zobowiązana do postawienia towaru na terenie zakładu do dyspozycji nabywcy bez ponoszenia kosztów jego transportu, który leży w gestii nabywcy. Natomiast odprawa celna towarów we wszystkich wymienionych przypadkach jest dokonywany w imieniu Spółki. Zatem jako „Nadawca/Eksporter” na zgłoszeniu celnym SAD figuruje Spółka, a jako „Odbiorca” odbiorcy pozaunijni. Spółka także ponosi koszty odprawy celnej. Strona zaznaczyła, że nabywcą towarów są bezpośrednio podmioty pozaunijne lub podmiot mający swoją siedzibę we Wspólnocie, a towar jest wysyłany bezpośrednio poza Unię. W związku z tym Strona wniosła o pisemną interpretację, czy czynności wykonywane przez Spółkę uznać należy za eksport tzw. bezpośredni, czy pośredni zgodnie z definicją art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Zdaniem Strony jest to eksport zdefiniowany w art. 2 pkt 8a ustawy o VAT, tzw. eksport bezpośredni, ponieważ zgłoszenie celne jest dokonywane na rzecz Spółki i z dokumentu SAD wynika, że eksporterem - dostawcą towarów jest Spółka, która również otrzymuje potwierdzenie wywozu towaru poza terytorium Wspólnoty, zatem będzie posiadała dokumentację, o której mowa w przepisie art. 41 ust. 6 i 8 ustawy o VAT. Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu postanowieniem z dnia 19 września 2007 r., znak: 1473/WVO/443-71/07 uznał stanowisko Strony za nieprawidłowe. Organ pierwszej instancji zidentyfikował czynność opisaną we wniosku jako eksport pośredni. Powołując się zaś na art. 41 ust. 4, ust. 6 i ust.11 uznał, iż do skorzystania z preferencyjnego opodatkowania stawką 0% niezbędne jest posiadanie przez podatnika – przed złożeniem deklaracji za okres rozliczeniowy, w którym dokonał dostawy towarów – kopii dokumentu, potwierdzającego wywóz tych towarów poza terytorium wspólnoty. W przypadku natomiast eksportu pośredniego – brak kopii tego dokumentu przed złożeniem deklaracji za okres, w którym podatnik dokonał dostawy powoduje, że już w składanej deklaracji za ten miesiąc podatnik jest zobowiązany do wykazania obrotu z tego tytułu według stawki właściwej dla sprzedaży krajowej. Na powyższe postanowienie Naczelnika Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu Strona złożyła zażalenie z dnia 28 września 2007 r. podkreślając, że zarówno przy sprzedaży na warunkach EXW i FCA Piaseczno, to Spółka dokonuje odprawy celnej w eksporcie, w związku z tym dokumenty eksportowe wystawiane są na Spółkę. Zdaniem Strony wywóz towarów, o którym mowa w art. 2 ust. 8 oznacza procedurę wywozu wynikającą z przepisów celnych. Ponieważ dokumenty celne SAD wystawione są na Spółkę, tj. eksportera, otrzymuje ona oryginały tych dokumentów, o których mowa w przepisach art. 41 ust. 6 i 8 ustawy o VAT (kartę 3 SAD), zaopatrzone w pieczątkę odpowiedniego urzędu celnego. Natomiast gdyby był to tzw. eksport pośredni – dokumentem dysponowałyby wyłącznie odbiorca towaru, zaś Spółka mogłaby otrzymać tylko jego kopię (art. 41 ust. 11 ustawy o VAT). Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny i obowiązujący stan prawny, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zauważa, co następuje: W myśl art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.) – dalej ustawa o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej podatkiem, podlega eksport towarów. W art. 2 pkt 8 ustawy o VAT ustawodawca zdefiniował eksport towarów, przez który rozumie się potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium Wspólnoty w wykonywaniu czynności określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1-4, jeżeli wywóz jest dokonany przez: a) dostawcę lub na jego rzecz, lub b) nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju, lub na jego rzecz. W przypadku zatem tzw. eksportu bezpośredniego (art. 2 pkt 8 lit. a ustawy o VAT) wywóz towarów poza granice kraju jest dokonywany bezpośrednio przez eksportera. W tym przypadku dokumenty eksportowe są wystawiane na eksportera. O eksporcie pośrednim (art. 2 pkt 8 list. b ustawy o VAT) można mówić wówczas, gdy towary dostarczane są zagranicznemu odbiorcy w kraju i ich wywóz poza granice Wspólnoty spoczywa na nabywcy. Dokumenty wywozowe wystawiane są wówczas na zagranicznego kontrahenta. Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o VAT w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0%. W ust. 6 przywołanego art. 41 ustawy o VAT ustawodawca postanowił, że stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem że podatnik przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany miesiąc otrzymał dokument potwierdzający wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty. Z kolei w art. 41 ust. 11 ustawy o VAT ustawodawca postanowił, iż przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. b, jeżeli podatnik przed złożeniem deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym dokonał dostawy towarów, posiada kopię dokumentu, w którym urząd celny określony w przepisach celnych potwierdził wywóz tych towarów poza terytorium Wspólnoty. Z dokumentu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, musi wynikać tożsamość towaru będącego przedmiotem dostawy i wywozu. Z przytoczonych przepisów wynika zatem uwarunkowanie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% przy eksporcie od potwierdzenia przez urząd celny określonego w przepisach celnych wywozu towarów poza terytorium Wspólnoty. Warunkiem koniecznym dla zastosowania stawki 0% w eksporcie bezpośrednim jest otrzymanie przez dostawcę dokumentów potwierdzających wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty. W przypadku eksportu pośredniego warunkiem koniecznym dla zastosowania stawki 0% jest posiadanie przez podatnika kopii dokumentu, w którym urząd celny wyjścia potwierdził wywóz owych towarów. Z dokumentu tego musi wynikać tożsamość towarów będących przedmiotem dostawy i wywozu. W przedmiotowej sprawie Strona podała, że odprawa celna dokonywana jest w imieniu Spółki, a jako „Nadawca/Eksporter” na zgłoszeniu celnym SAD figuruje Spółka, natomiast jako „Odbiorca” odbiorcy pozaunijni. Spółka także ponosi koszty odprawy celnej. W takiej sytuacji dokumenty celne wystawione są na Spółkę, tj. na eksportera. Zatem to Spółka jako eksporter dysponuje oryginałami tych dokumentów, o których mowa w przepisach art. 41 ust. 6 i 8 ustawy o VAT (kartę 3 SAD), zaopatrzone w pieczątkę odpowiedniego urzędu celnego. W tym miejscu należy zauważyć, że przepisy ustawy o VAT nie określają pojęcia „dostawca” czy „nabywca” w przypadku eksportu towarów, użytego w przepisie art. 2 ust. 8 ustawy o VAT. Ustawodawca w tym przepisie postanowił bowiem, iż przez eksport towarów należy rozumieć potwierdzony przez urząd celny wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium Wspólnoty dokonany przez dostawcę lub na jego rzecz, lub nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju, lub na jego rzecz. Zatem istotne jest kto dokonuje eksportu towarów i występuje przez urzędem celnym jako eksporter. Zgodnie z stanem faktycznym podanym przez Stronę jest Ona podmiotem na rzecz którego dokonywany jest wywóz towarów oraz, któremu urząd celny potwierdza wywóz towarów. W konsekwencji to Strona jako eksporter dysponuje oryginałami dokumentów, o których mowa w przepisach art. 41 ust. 6 ustawy o VAT. Skoro zatem Spółka jednoznacznie stwierdza zarówno we wniosku z dnia 19 czerwca 2007 r., jak i w zażaleniu z dnia 28 września 2007 r., że wywóz towarów nastąpił na Jej rzecz (w Jej imieniu) i że z tego tytułu poniosła koszty tego wywozu, bez kosztów transportu, uznać należy, że doszło do wywozu towarów poza granice Wspólnoty, o której mowa w art. 2 pkt 8 lit. a ustawy o VAT. Przy okazji zgodzić się należy z argumentacją Strony, że gdyby był to tzw. eksport pośredni to nabywca dysponowałby dokumentami potwierdzającymi wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty, zaś Spółka mogłaby otrzymać tylko jego kopię. Ta z kolei na podstawie wyżej cytowanego art. 41 ust. 11 ustawy o VAT uprawniałaby Stronę do zastosowania stawki podatku wynoszącego 0%. W tej sytuacji nie można zgodzić się ze stanowiskiem przyjętym przez Naczelnika Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, iż w rozpatrywanej sprawie zaistnieje eksport tzw. pośredni, a od Strony żądać posiadania kopii dokumentu, w którym urząd celny określony w przepisach celnych potwierdził wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty i w konsekwencji nakazać Stronie stosowanie art. 41 ust. 11 ustawy o VAT, skoro Strona jako eksporter towaru dysponuje oryginałem tego dokumentu. Nie można zatem ograniczać uprawnień Strony wnikających z faktu posiadania odpowiednich dokumentów i pozbawiać Ją prawa umożliwiającego przesunięcie obowiązku podatkowego na następny miesiąc zawartego w art. 41 ust. 7 i 8 ustawy o VAT, czego ustawodawca nie przewidział w przypadku eksportu pośredniego. Biorąc powyższe pod uwagę Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie postanowił jak w sentencji.
2008.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-120/08-2/MK
∟Stawka podatku VAT dla czynności montażu schodów oraz czynności produkcji schodów sfinalizowanej montażem u odbiorcy.
2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-705/08-2/AB
∟Czynności wykonywane przez Wnioskodawcę, określane jako marketingowe usługi okolicznościowe, stanowią usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ww. ustawy. Usługi opisane powyżej nie mieszczą się w katalogu zwolnień od podatku od towarów i usług, nie są również objęte preferencyjną (7%) stawką podatku od towarów i usług, o której mowa w art. 41 ust. 2 ustawy. A zatem usługi te podlegać będą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki podstawowej - 22%
2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-667/08-2/AW
∟Spółka wnosi o potwierdzenie, że świadczenia wykonywane przez Spółkę na rzecz dostawców towarów, określane jako marketingowe usługi okolicznościowe, stanowią usługi w rozumieniu przepisów ustawy o VAT i jako takie podlegają opodatkowaniu podstawową 22% stawką podatku VAT oraz dokumentowaniu fakturami VAT?
2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-668/08-2/AW
∟Spółka wnosi o potwierdzenie, że świadczenia wykonywane przez Spółkę na rzecz dostawców towarów, określane jako marketingowe usługi okolicznościowe, stanowią usługi w rozumieniu przepisów ustawy o VAT i jako takie podlegają opodatkowaniu podstawową 22% stawką podatku VAT oraz dokumentowaniu fakturami VAT?
2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-666/08-2/AW
∟Spółka wnosi o potwierdzenie, że świadczenia wykonywane przez Spółkę na rzecz dostawców towarów, określane jako marketingowe usługi okolicznościowe, stanowią usługi w rozumieniu przepisów ustawy o VAT i jako takie podlegają opodatkowaniu podstawową 22% stawką podatku VAT oraz dokumentowaniu fakturami VAT?
179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.