Interpretacje do przepisu
art. 91 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


2481/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 91 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług

17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

2014.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-596/14-2/MK
     ∟Czy planowana transakcja aportu przez Spółkę do AF - w ramach Etapu 3 reorganizacji (opisanego powyżej w niniejszym wniosku) nie będzie skutkować powstaniem przychodu podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych po stronie Wnioskodawcy jako komandytariusza Spółki (wnoszącej raport)?

2014.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-534/14-2/KBr
     ∟Opodatkowanie podatkiem VAT umorzenia udziałów w Spółce oraz przekazanie Nieruchomości tytułem wynagrodzenia za umorzenie udziałów w Spółce, a także obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego odliczonego przy nabyciu Nieruchomości.

2014.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-738a/14/AD
     ∟Czy usługi dzierżawy Inwestycji świadczone przez Gminę na rzecz Spółki będą podlegały opodatkowaniu VAT? Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki ponoszone na realizację Inwestycji? W rozliczeniu za jakie okresy Gmina powinna dokonać odliczenia podatku VAT od wydatków, które zostały/będą poniesione na realizację Inwestycji jeśli otrzyma zgodę instytucji finansującej na dzierżawę Inwestycji do Spółki przed ukończeniem Inwestycji?

2014.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-738b/14/AD
     ∟Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki ponoszone na realizację Inwestycji? W jaki sposób Gmina powinna dokonać odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na realizację Inwestycję, jeśli otrzyma zgodę instytucji finansującej na dzierżawę Inwestycji do Spółki po ukończeniu Inwestycji?

2014.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-454/14-4/AW
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji oraz zastosowanie od razu proporcji właściwej, w przypadku gdy Gmina będzie obecnie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych za lata poprzednie.

2014.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-522/14-2/MT
     ∟Opodatkowanie czynności dzierżawy Infrastruktury pomiędzy Gminą a Zakładem wg podstawowej stawki podatku VAT, prawo do korekty podatku naliczonego w związku z wydzierżawieniem przez Gminę Infrastruktury

2014.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-559/14-2/DG
     ∟W zakresie wyłączenia z opodatkowania podatkiem VAT transakcji zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa, braku obowiązku korekty odliczonego podatku VAT dotyczącego wydatków na nabycie/ wytworzenie składników majątkowych wchodzących w skład zbywanego Oddziału, uznania sprzedaży wybranych działów Spółki niestanowiących zorganizowanej części przedsiębiorstwa jako dostawy towarów lub świadczenia usług, uznania przedmiotu aportu w ramach Etapu 3 reorganizacji za zbycie przedsiębiorstwa wyłączone z opodatkowania podatkiem VAT oraz braku obowiązku korekty odliczonego podatku VAT dotyczącego wydatków na nabycie / wytworzenie składników majątkowych wchodzących w skład zbywanego przedsiębiorstwa.

2014.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-525/14-3/KOM
     ∟konieczność dokonania korekty podatku naliczonego związanego z nabyciem przedsiębiorstwa w zamian za umarzane udziały

2014.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-636/14/MN
     ∟1. Czy odpłatne udostępnienie Świetlicy na podstawie umowy dzierżawy (innej umowy cywilnoprawnej o podobnym charakterze) będzie podlegało opodatkowaniu VAT i nie będzie korzystało ze zwolnienia? 2. Czy w związku z zawarciem umowy dzierżawy (innej umowy cywilnoprawnej o podobnym charakterze) dotyczącej Infrastruktury, Gminie będzie przysługiwało prawo do dokonania odpowiedniej korekty, zgodnie z art. 91 ust. 7 i 7a w związku z art. 91 ust. 2 i 3 ustawy o VAT w związku ze zmianą przeznaczenia? 3. Czy w przypadku podatku naliczonego od wydatków na Inwestycję, zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT, długość okresu korekty wieloletniej wynosić będzie 10 lat i tym samym kwota rocznej korekty podatku naliczonego po zmianie przeznaczenia, będzie wynosiła odpowiednio 1/10 podatku naliczonego wykazanego w fakturach zakupowych związanych ze Świetlicą? 4. Czy w przypadku zmiany przeznaczenia Infrastruktury i zawarcia w 2014 r. podlegającej VAT umowy dzierżawy (innej umowy cywilnoprawnej o podobnym charakterze), Gminie będzie przysługiwać prawo do dokonania wieloletniej korekty podatku naliczonego w deklaracji VAT za styczeń 2015 r., w części związanej z Infrastrukturą przypadającej zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT na 2014 r.? 5. Czy Gmina będzie miała prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z bieżącym utrzymaniem Świetlicy, poniesionych począwszy od zmiany sposobu użytkowania Infrastruktury, na bieżąco?

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-402/14-6/AW
     ∟określenie momentu zmiany przeznaczenia środka trwałego w budowie, prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami inwestycyjnymi ponoszonymi na budowę Świetlicy, określenie momentu właściwego dla odliczenia podatku naliczonego ponoszonego w związku z inwestycją polegającą na budowie Świetlicy

2014.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-737/14/AK
     ∟Opodatkowanie dzierżawy infrastruktury wodno-kanalizacyjnej oraz prawo i sposób dokonania korekty nieodliczonego uprzednio podatku naliczonego związanego z jej budową.

2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-569/14/BS
     ∟1. Czy wynajem powierzchni ogrodzenia Orlika na cele reklamowe na rzecz Podmiotów Zainteresowanych będzie podlegać opodatkowaniu VAT? 2. Czy z tytułu wykorzystania Obiektu w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT, tj. jego nieodpłatnego udostępnienia na rzecz AZK (wykorzystanie na cele statutowe), Gmina będzie zobowiązana do naliczenia podatku należnego? 3. Czy po zmianie sposobu wykorzystania Orlika rozumianej jako przeznaczenie ogrodzenia Obiektu pod wynajem na cele reklamowe, Gmina będzie miała prawo do odliczenia odpowiedniej części podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących wydatków poniesionych na wybudowanie Obiektu? 4. Czy po zmianie sposobu wykorzystania Obiektu rozumianej jako przeznaczenie ogrodzenia Orlika pod wynajem na cele reklamowe Gmina będzie miała prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących wydatków bieżących związanych z utrzymaniem Orlika? 5. Czy w związku ze zmianą sposobu wykorzystania Obiektu rozumianej jako przeznaczenie ogrodzenia Orlika pod wynajem na cele reklamowe, Gminie będzie przysługiwało prawo do dokonania odpowiedniej korekty wieloletniej zgodnie z art. 91 ust 7 i 7a w związku z art. 91 ust. 2 i 3 ustawy o VAT? 6. Czy w przypadku podatku naliczonego związanego z wybudowaniem Obiektu, zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT, długość okresu korekty wieloletniej wynosić będzie 10 lat i tym samym kwota rocznej korekty podatku naliczonego po zmianie przeznaczenia, będzie wynosiła odpowiednio 1/10 podatku naliczonego wykazanego w fakturach zakupowych związanych z danym środkiem trwałym? 7. Który rok należy przyjmować za pierwszy rok okresu korekty wieloletniej zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT, w szczególności w odniesieniu do podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych otrzymanych w latach wcześniejszych aniżeli rok oddania do użytkowania danego środka trwałego (tj. czy będzie to rok otrzymania poszczególnych faktur czy też będzie to dla wszystkich faktur dotyczących danej inwestycji rok jej zakończenia i oddania do użytkowania, bez względu na moment otrzymania faktur)? Czy w przypadku zmiany przeznaczenia Obiektu i przeznaczenia jego ogrodzenia pod wynajem na cele reklamowe w 2014 r., Gminie będzie przysługiwać prawo do dokonania wieloletniej korekty podatku naliczonego po raz pierwszy w deklaracji VAT za styczeń 2015 r.?

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-578/14/MN
     ∟1) opodatkowanie usługi przesyłu wody 2) prawo do odliczenia w drodze korekty

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-546/14-3/SM
     ∟prawo do odliczenia VAT naliczonego oraz obowiązek korekty VAT z tytułu wydatków na infrastrukturę

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-603/14/EJ
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT

2014.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-141/14-5/PG
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki na oczyszczalnię ścieków oraz okresu rozliczeniowego, w którym przysługiwać będzie to prawo.

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-328/14-4/UNR
     ∟1. Czy przekazanie gospodarstwa rolnego będzie obciążona VAT lub koniecznością zwrotu podatku jaki odliczył ojciec od inwestycji? 2. Czy Wnioskodawca musi dokonać korekty podatku VAT w stosunku do przekazanych mu przez ojca inwestycji?

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-381/14-4/ALN
     ∟Proporcji, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego. Okres rozliczeniowy, w którym należy dokonać korekt deklaracji podatkowych.

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-499/14/MN
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży, brak obowiązku naliczenia podatku należnego, zastosowanie proporcji sprzedaży

2014.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-599/14/EJ
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT

2014.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-576/14/JP
     ∟prawo do zastosowania korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia infrastruktury wskutek rozpoczęcia wykorzystywania jej do świadczenia usług opodatkowanych oraz ustalenia wielkości podatku naliczonego podlegającego odliczeniu.

2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-513/14/KM
     ∟Wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z budową strażnicy.

2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-424/14-2/KBr
     ∟uznanie usług odpłatnej rezerwacji miejsc targowych za podlegające opodatkowaniu VAT i niekorzystające ze zwolnienia oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na przebudowę targowiska oraz związanych z jego bieżącym utrzymaniem.

2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-623/14-5/AW
     ∟prawo do odliczenia VAT naliczonego oraz obowiązek korekty VAT z tytułu wydatków na infrastrukturę (stanowisko po uzgodnieniach z maja 2014 r.)

2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-437/14/BS
     ∟Opodatkowanie odpłatnego świadczenia usług oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji modernizacji targowiska oraz wydatków bieżących.

2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-524/14/MN
     ∟1.Czy w przypadku zawarcia ze Spółką Umowy w zakresie (i) odpłatnego świadczenia przez Gminę na rzecz ZUW usług przesyłu wody i ścieków m.in. z wykorzystaniem wytworzonej przez Gminę Infrastruktury lub Przyszłych inwestycji, lub (ii) udostępnienia Spółce ww. majątku w oparciu o odpłatną umowę dzierżawy na rzecz ZUW, czynności wykonywane w ramach ww. umów stanowić będą czynności podlegające opodatkowaniu VAT i niekorzystające ze zwolnienia z VAT? W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1, Gmina wnosi o potwierdzenie: 2.Czy w związku z zawarciem wybranej Umowy ze Spółką, dotyczącej Infrastruktury, w przypadku gdy oddanie do użytkowania nastąpi w roku poprzedzającym rok, w którym poszczególne środki trwałe wchodzące w skład Infrastruktury zostaną objęte ww. Umową, Gminie będzie przysługiwało prawo do dokonania odpowiedniej korekty – zgodnie z art. 91 ust. 7 i 7a w związku z art. 91 ust. 2 i 3 ustawy o VAT – w związku ze zmianą przeznaczenia? 3.Czy w przypadku podatku naliczonego związanego z budową Infrastruktury, zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT, długość okresu korekty wieloletniej wynosić będzie 10 lat i tym samym kwota rocznej korekty podatku naliczonego po zmianie przeznaczenia, będzie wynosiła odpowiednio 1/10 podatku naliczonego wykazanego na wszystkich fakturach zakupowych związanych z danym środkiem trwałym? 4.Który rok należy przyjmować za pierwszy rok okresu korekty wieloletniej zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT, w szczególności w odniesieniu do podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych otrzymanych w latach wcześniejszych aniżeli rok oddania do użytkowania danego środka trwałego (tj. czy będzie to rok otrzymania poszczególnych faktur, czy też będzie to dla wszystkich faktur dotyczących danej inwestycji rok jej zakończenia i oddania do użytkowania, bez względu na moment otrzymania faktur)? 5.Czy w przypadku zmiany przeznaczenia Infrastruktury i zawarcia w 2014 r. wybranej Umowy ze Spółką, Gminie będzie przysługiwać prawo do dokonania wieloletniej korekty podatku naliczonego w deklaracji VAT za styczeń 2015 r., w części związanej z ww. środkami trwałymi, przypadającej – zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT – na rok 2014 r. (wysokość tych kwot stanowi przedmiot pytania nr 3)?

2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-525/14-2/AK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz korekty podatku naliczonego.

2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-526/14-2/JK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportem części przedsiębiorstwa oraz obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego.

2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-488/14/KG
     ∟- prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT; - wyłączenie z opodatkowania podatkiem VAT podejmowanych przez Gminę działań w ramach wykonywania zadań publicznych i nieuwzględniania zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT; - nieuwzględnianie w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy dostawy towarów i świadczenia usług wynikających z działalności jednostek; - brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.); - brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT; - zastosowanie od razu proporcji właściwej, w przypadku gdy Gmina będzie obecnie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych za lata przeszłe.

2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-485/14-2/AO
     ∟w zakresie prawa do dokonania korekty zgodnie z art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z planowanym rozpoczęciem działalności polegającej na odpłatnym udostępnianiu Sal na rzecz osób trzecich

17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj