Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: Cypr
Cypr 3032 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68
2011.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-435/11-2/LS
∟Wnioskodawca będzie miał prawo do odliczenia od podatku należnego w Polsce kwoty podatku w wysokości 10% kwoty dywidend, który stanowiłyby podatek do zapłacenia na Cyprze, gdyby nie zwolnienie tego rodzaju dochodów od podatku zgodnie z wewnętrznym prawem cypryjskim.
2011.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-430/11-4/AJ
∟Obowiązek pobrania podatku od udziałowców w związku z przekształceniem spółki kapitałowej w spółkę komandytowo-akcyjną.
2011.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-429/11-2/LS
∟Należy stwierdzić, że uzyskiwane przez Wnioskodawcę dochody z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce mającej siedzibę na terytorium Cypru będą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 umowy, tj. na Cyprze i w Polsce. Jednocześnie w Polsce należy uniknąć podwójnego opodatkowania, stosując określoną w art. 24 ust. 1 pkt a) umowy w zw. z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzw. metodę wyłączenia z progresją.
2011.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-428/11-2/LS
∟Należy stwierdzić, że uzyskiwane przez Wnioskodawcę dochody z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce mającej siedzibę na terytorium Cypru będą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 umowy, tj. na Cyprze i w Polsce. Jednocześnie w Polsce należy uniknąć podwójnego opodatkowania, stosując określoną w art. 24 ust. 1 pkt a) umowy w zw. z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzw. metodę wyłączenia z progresją.
2011.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-361/11-5/MS1
∟W sytuacji, gdy Wnioskodawca obejmie (nabędzie) akcje Spółki a ewentualne wydatki poniesione na objęcie (nabycie) tych akcji będą niższe od wartości rynkowej akcji na dzień ich objęcia (nabycia), wówczas dochód z tytułu objęcia (nabycia) tych akcji nie będzie podlegał opodatkowaniu w momencie ich objęcia (nabycia) na podstawie art. 24 ust. 11 w zw. z art. 24 ust. 12a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2011.07.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-524/11-3/AJ
∟Czy w przypadku uznania, że wniesienie Udziałów do FIZ w zamian za certyfikaty inwestycyjne w FIZ stanowi odpłatne zbycie podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, to czy w przypadku tej czynności przychody uzyskane przez Wnioskodawcę nie będą podlegały opodatkowaniu w Polsce na podstawie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm., dalej „UPDOP”), w związku z Umową Polsko-Cypryjską ? Czy określone w UFI wypłaty z FIZ w związku z wykupem od Wnioskodawcy certyfikatów, jak i wypłaty dokonywane przez FIZ na rzecz Wnioskodawcy bez umarzania certyfikatów, nie będą podlegały w...
2011.07.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-523/11-3/AJ
∟Czy w świetle przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm., dalej „UPDOP”) wypłaty pieniężne uzyskane od likwidowanego funduszu z umorzenia certyfikatów inwestycyjnych Wnioskodawcy, w tym wypłaty dokonane poprzez potrącenie wzajemnych zobowiązań pieniężnych, podlegają opodatkowaniu (i) na zasadach ogólnych (art. 7 i art. 12 UPDOP), i w konsekwencji, nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce na podstawie art. 7 ust. 1 lub art. 13 ust. 4 Umowy Polsko-Cypryjskiej, czy też (ii) podatkiem dochodowym w formie ryczałtu jako dochód (przychód) z udziału w zyskach osób prawnych związany z otrzymanym majątkiem likwidowanej osoby prawnej (art. 10 ust. 1 pkt 3 UPDOP) i w konsekwencji będą kwalifikowane jako dywidendy w rozumieniu art. 10 Umowy Polsko-Cypryjskiej ?
2011.07.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-373/11-4/PS
∟Art. 5 i 7 umowy z dnia 4 czerwca 1992 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1993 r. Nr 117, poz. 523, dalej umowa polsko – cypryjska) oraz art. 5 i 7 Konwencji z dnia 2 września 1991 r. zawartej między Rzecząpospolitą Polską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1993 r., Nr 22, poz. 92, dalej konwencja polsko – szwajcarska).
2011.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-111/11-2/MD
∟Czy obliczając wysokość polskiego podatku z tytułu otrzymanych dywidend oraz odsetek Wnioskodawczyni ma prawo obniżyć ten podatek o podatek, jaki może zostać nałożony przez państwo cypryjskie, czyli o podatek wynoszący 10% wartości dywidend oraz 10% wartości odsetek, bez względu na fakt, czy podatek od tych dywidend i/lub odsetek został faktycznie zapłacony na Cyprze (tj. także w sytuacji, gdy taki podatek nie został zapłacony na Cyprze?
2011.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-574/11-2/LS
∟Czy wynagrodzenie wypłacane Wnioskodawcy za wykonywanie przez niego obowiązków powierzonych mu jako dyrektorowi Spółki będzie podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, a więc będzie zwolnione z opodatkowania w Polsce na podstawie art. 24 ust. 1 lit. a) powyższej Umowy i stosowanie do art. 24 ust. 4 powyższej Umowy będzie wpływać na wysokość stawki podatku dochodowego mającego zastosowanie do pozostałych dochodów Wnioskodawcy podlegających opodatkowaniu w Polsce podatkiem dochodowym od osób fizycznych przy zastosowaniu progresywnych stawek podatkowych.
2011.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-476/11-2/MS
∟Należy stwierdzić, iż uzyskiwane dochody z tytułu pełnienia funkcji dyrektora spółki mającej siedzibę na terytorium Cypru będą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, t. j. na Cyprze i w Polsce. Jednocześnie w Polsce należy uniknąć podwójnego opodatkowania, stosując określoną w art. 24 ust. 1 pkt a) umowy w zw. z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tzw. metodę wyłączenia z progresją.
2011.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-527/11/RR
∟Czy obliczając wysokość polskiego podatku dochodowego z tytułu otrzymanej dywidendy wypłacanej przez Spółkę, Wnioskodawca może obliczoną kwotę podatku pomniejszyć o podatek, jaki może być nałożony przez państwo cypryjskie, czyli o dziesięcioprocentowy podatek od wypłacanych dywidend?
2011.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-526/11/RR
∟1. Czy środki pieniężne wypłacone na rzecz Wnioskodawcy z tytułu zasiadania w zarządzie Spółki podlegać będą opodatkowaniu podatkiem dochodowym na terytorium Polski, czy też środki te, zgodnie z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wpływać jedynie będą na zasady ustalenia stawki podatku mającej zastosowanie do dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce według skali podatkowej?2. Czy środki pieniężne wypłacone na rzecz Wnioskodawcy z tytułu pełnienia funkcji Dyrektora niebędącego członkiem zarządu Spółki podlegać będą opodatkowaniu podatkiem dochodowym na terytorium Polski, czy też środki te, zgodnie z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wpływają jedynie na zasady ustalenia stawki podatku mającej zastosowanie do dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce według skali podatkowej?
2011.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-396/11-2/MS1
∟Skutki podatkowe związane z darowizną akcji na rzecz spółki kapitałowej z siedzibą na Cyprze.
2011.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-395/11-2/MS1
∟Skutki podatkowe związane z darowizną akcji na rzecz spółki kapitałowej z siedzibą na Cyprze.
2011.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-449/11/MMa
∟Czy dokonanie przez wnioskodawcę opisanej we wniosku darowizny będzie dla niego neutralne podatkowo, tj. w szczególności nie wywoła u wnioskodawcy powstania dochodu (przychodu) podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2011.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-418c/11/TK
∟Czy całkowity dochód uzyskiwany przez Wnioskodawcę z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce będącej cypryjskim rezydentem podatkowym będzie zwolniony z opodatkowania w Polsce, przy czym Wnioskodawca będzie zobowiązany do uwzględnienia tego dochodu dla potrzeb obliczenia stopy procentowej podatku od pozostałego dochodu Wnioskodawcy podlegającego opodatkowaniu w Polsce?
2011.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-418b/11/TK
∟Czy jako udziałowiec spółki kapitałowej z siedzibą na Cyprze będącej cypryjskim rezydentem podatkowym, w przypadku uzyskania przychodu z tytułu udziału w zyskach tej spółki w formie dywidendy, Wnioskodawca będzie uprawniony do odliczenia od kwoty podatku należnego w Polsce z tytułu otrzymanej dywidendy 10% podatku u źródła, który byłby pobrany na podstawie przepisu art. 24 ust. 3 w związku z ust. 1 lit b) umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku sporządzonej w Warszawie dnia 4 czerwca 1992 r. (Dz. U. z 1993 r. Nr 117, poz. 523), gdyby nie zwolnienie tego rodzaju dochodów od podatku zgodnie z wewnętrznym prawem cypryjskim?
2011.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-418a/11/TK
∟Czy nabycie (objęcie) udziałów w Spółce Cypryjskiej w zamian za wniesienie aportem na podstawie jednego aktu notarialnego przez spółkę jawną, w której to spółce Wnioskodawca posiada 5% udziału w zyskach i stratach pakietu akcji spółki akcyjnej, które dają 57,37% udziałów w liczbie głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy spółki akcyjnej, przez Wnioskodawcę pakietu akcji spółki akcyjnej, które dają 2,5% udziału w liczbie głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy spółki akcyjnej i przez drugiego akcjonariusza spółki akcyjnej, które dają 2,5% udziału w liczbie głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy spółki akcyjnej, w wyniku którego to aportu Spółka Cypryjska uzyska bezwzględną większość praw głosu w spółce akcyjnej, będzie dla Wnioskodawcy zdarzeniem neutralnym w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych?
2011.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-417c/11/AK
∟Czy całkowity dochód uzyskiwany przez Wnioskodawcę z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce będącej cypryjskim rezydentem podatkowym będzie zwolniony z opodatkowania w Polsce, przy czym Wnioskodawca będzie zobowiązany do uwzględnienia tego dochodu dla potrzeb obliczenia stopy procentowej podatku od pozostałego dochodu Wnioskodawcy podlegającego opodatkowaniu w Polsce?
2011.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-417b/11/AK
∟Zakres opodatkowania dochodów z tytułu dywidend wypłacanych przez Spółkę mającą siedzibę na terytorium Cypru.
2011.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-386/11-2/AJ
∟Opodatkowanie przychodów cypryjskiego rezydenta podatkowego z tytułu wykupu certyfikatów inwestycyjnych przez Fundusz (z umorzenia certyfikatów), z tytułu likwidacji Funduszu oraz ze zbycia lokat funduszu inwestycyjnego.
2011.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-444/11-2/MS
∟Wnioskodawca będzie miał prawo do odliczenia od podatku należnego w Polsce kwoty podatku w wysokości 10% kwoty dywidend, który stanowiłyby podatek do zapłacenia na Cyprze, gdyby nie zwolnienie tego rodzaju dochodów od podatku zgodnie z wewnętrznym prawem cypryjskim.
2011.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-528/11-2/AJ
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów uzyskiwanych z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce mającej siedzibę na terytorium Cypru.
2011.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/415-21/11/DK
∟Czy w świetle zdarzenia przyszłego dokonanie wymiany wszystkich posiadanych przez Wnioskodawcę Udziałów (20%) w Spółce, jednocześnie z innymi wspólnikami Spółki (na podstawie tej samej umowy), na udziały innej spółki (polskiej albo cypryjskiej), gdzie w konsekwencji spółka nabywająca uzyskałaby 100% udziałów w Spółce dających bezwzględną większość praw głosu, spowoduje powstanie po stronie Wnioskodawcy przychodu (lub dochodu) w rozumieniu ustawy PIT, w szczególności art. 24 ust. 8a i 8b ustawy PIT?
2011.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/415-18/11/DK
∟Czy w świetle zdarzenia przyszłego dokonanie wymiany wszystkich posiadanych przez Wnioskodawcę Udziałów (20%) w Spółce, jednocześnie z innymi wspólnikami Spółki (na podstawie tej samej umowy), na udziały innej spółki (polskiej albo cypryjskiej), gdzie w konsekwencji spółka nabywająca uzyskałaby 100% udziałów w Spółce dających bezwzględną większość praw głosu, spowoduje powstanie po stronie Wnioskodawcy przychodu (lub dochodu) w rozumieniu ustawy PIT, w szczególności art. 24 ust. 8a i 8b ustawy PIT?
2011.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/415-16/11/DK
∟Czy w świetle zdarzenia przyszłego dokonanie wymiany wszystkich posiadanych przez Wnioskodawcę Udziałów (20%) w Spółce, jednocześnie z innymi wspólnikami Spółki (na podstawie tej samej umowy), na udziały innej spółki (polskiej albo cypryjskiej), gdzie w konsekwencji spółka nabywająca uzyskałaby 100% udziałów w Spółce dających bezwzględną większość praw głosu, spowoduje powstanie po stronie Wnioskodawcy przychodu (lub dochodu) w rozumieniu ustawy PIT, w szczególności art. 24 ust. 8a i 8b ustawy PIT?
2011.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/415-15/11/DK
∟Czy w świetle zdarzenia przyszłego dokonanie wymiany wszystkich posiadanych przez Wnioskodawcę Udziałów (20%) w Spółce, jednocześnie z innymi wspólnikami Spółki (na podstawie tej samej umowy), na udziały innej spółki (polskiej albo cypryjskiej), gdzie w konsekwencji spółka nabywająca uzyskałaby 100% udziałów w Spółce dających bezwzględną większość praw głosu, spowoduje powstanie po stronie Wnioskodawcy przychodu (lub dochodu) w rozumieniu ustawy PIT, w szczególności art. 24 ust. 8a i 8b ustawy PIT?
2011.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-362/11/MR
∟Czy w świetle przedstawionego powyżej zdarzenia przyszłego dokonanie wymiany wszystkich posiadanych przez Wnioskodawcę Udziałów (20%) w Spółce, jednocześnie z innymi wspólnikami Spółki (na podstawie tej samej umowy), na udziały innej spółki (polskiej albo cypryjskiej), gdzie w konsekwencji spółka nabywająca uzyskałaby 100% udziałów w Spółce dających bezwzględną większość praw głosu, spowoduje powstanie po stronie Wnioskodawcy przychodu (lub dochodu) w rozumieniu ustawy PIT, w szczególności art. 24 ust. 8a i 8b ustawy PIT?
2011.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-437/11-2/MS
∟Stwierdzić należy, że przy wniesieniu do spółki cypryjskiej będącej odpowiednikiem polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością aportu w postaci posiadanych przez Wnioskodawcę akcji, przychodem Wnioskodawcy będzie nominalna wartość objętych udziałów. W związku z powyższym mając na uwadze treść art. 19 ust. 1 zdanie pierwsze, wskazać należy iż organy podatkowe nie będą miały podstaw do określenia przychodu w innej wysokości niż wartość nominalna.
48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.