Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: cena
cena 1759 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2020.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.307.2020.1.MK
∟Czy dofinansowanie z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej za okres od dnia 1 lipca 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r., będące pomocą de minimis, będzie stanowiło przychód do opodatkowania (przychód stanowiący podstawę do wyliczenia należnego podatku) po stronie Wnioskodawcy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2020.10.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.273.2020.2.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży uzyskanych w latach 2016 i 2017, decydującym o statusie „małego podatnika” dla celów podatku dochodowego w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji;
2. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 updop Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15%.
2020.10.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.274.2020.1.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, w brzmieniu obowiązującym w roku 2019 i od 1 stycznia 2020 r., nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji;
2. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., Bank powinien:
nie uwzględniać kwot otrzymanych w związku ze zbyciem bonów pieniężnych (ceny wykupu),
uwzględniać dyskonto od tych bonów;
3. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., Bank powinien:
nie uwzględniać kwot otrzymanych w związku ze zbyciem Obligacji Z. (ceny wykupu),
nie uwzględniać dyskonta od tych obligacji,
uwzględniać otrzymane odsetki od tych obligacji
2020.10.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.329.2020.1.NL
∟ustalenie, czy otrzymane na podstawie art. 7 ust. 4a-4d oraz art. 7b ust. 8 w zw. z art. 8 ust. 6-8a ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw dofinansowanie jest przychodem w rozumieniu ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych i czy podlega opodatkowaniu tym podatkiem
2020.09.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.279.2020.1.IZ
∟Czy w Wariancie I wartość przychodu u Wnioskodawcy I będzie odpowiadać wartości nominalnej udziałów wydanych w zamian za aport (równej jego wartości rynkowej), stanowiącej sumę kwoty głównej Pożyczki (uwzględniającej odsetki skapitalizowane we wrześniu 2019 r.) oraz naliczonych ale niezapłaconych i nieskapitalizowanych do dnia konwersji odsetek od kwoty głównej Pożyczki?
Czy w Wariancie II wartość przychodu u Wnioskodawcy I będzie odpowiadać wartości nominalnej udziałów wydanych w zamian za aport (odzwierciedlającej jego wartość rynkową), równej kwocie głównej Pożyczki, która obejmowała będzie również wszystkie uprzednio skapitalizowane odsetki?
Czy w Wariancie II, w momencie dodatkowej kapitalizacji, wartość skapitalizowanych odsetek, po doliczeniu ich do kwoty głównej Pożyczki, będzie przychodem podatkowym u Wnioskodawcy I?
Czy w Wariancie II, w momencie dodatkowej kapitalizacji odsetek przed konwersją Pożyczki, wartość należnych i skapitalizowanych odsetek, która powiększy kwotę główną Pożyczki, będzie kosztem uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy II?
Czy w Wariancie I kosztem uzyskania przychodu u Wnioskodawcy I z tytułu wniesienia aportu będzie jedynie kwota główna Pożyczki (uwzględniająca odsetki skapitalizowane we wrześniu 2019 r.), bez uwzględnienia naliczonych od września 2019 r. i niezapłaconych odsetek, które również będą stanowiły przedmiot aportu?
Czy w Wariancie II kosztem uzyskania przychodu u Wnioskodawcy I z tytułu wniesienia aportu będzie kwota główna Pożyczki, obejmująca wszystkie uprzednio skapitalizowane odsetki?
Czy w Wariancie I odsetki naliczone od września 2019 r., będące przedmiotem aportu i konwersji na kapitał zakładowy Wnioskodawcy II, staną się w momencie konwersji kosztem uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy II?
2020.09.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.537.2020.2.KO
∟Ustalenie wartości początkowej mieszkania w Belgii i możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych z zastosowaniem indywidualnej stawki amortyzacyjnej
2020.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.447.2020.MS
∟ustalenia wartości dochodu z tytułu sprzedaży przez Spółkę Produktów IP
2020.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.446.2020.MS
∟ustalenia wartości dochodu z tytułu sprzedaży przez Spółkę Produktów IP
2020.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.261.2020.1.BS
∟w zakresie ustalenia, czy otrzymana pomoc „de minimis” powinna zostać zakwalifikowana jako przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
2020.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.260.2020.1.BS
∟w zakresie ustalenia, czy otrzymana pomoc „de minimis” powinna zostać zakwalifikowana jako przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.207.2020.2.AK
∟Ustalenie, czy Wnioskodawca jako oddział instytucji kredytowej w sytuacji sprzedaży portfela wierzytelności kredytowych do niezależnego funduszu sekurytyzacyjnego prawidłowo będzie ustalał wysokość przychodów i kosztów uzyskania przychodów.
2020.08.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.284.2020.2.AW
∟Ustalenie wartości początkowej środka trwałego.
2020.07.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.221.2020.1.NL
∟ustalenie czy w opisanym stanie faktycznym przyznana Wnioskodawcy „kwota różnicy ceny” oraz „rekompensata finansowa” winny być zakwalifikowane jako przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych
2020.06.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.612.2018.12.MP
∟Zastosowania zwolnienia od podatku do usług świadczonych na rzecz Funduszy oraz na rzecz TFI, ale w interesie Funduszy.
2020.06.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.393.2020.2.AD
∟Kwestia wyceny lokalu wraz z wyposażeniem na dzień likwidacji działalności gospodarczej opodatkowanej zryczałtowanym podatkiem dochodowym.
2020.06.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.139.2020.2.BG
∟czy płatność otrzymana od Pryncypała z tytułu korekty rentowności na sprzedaży wyrobów gotowych do Pryncypała stanowi przychód podlegający zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT
2020.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.25.2020.3.MK
∟w zakresie obowiązku i zasad sporządzania dokumentacji podatkowej w związku z dokonaniem wskazanych we wniosku transakcji
2020.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.242.2020.2.RG
∟prawo do skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy
2020.05.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.173.2020.1.KR
∟Czy Wnioskodawczyni w opisanym stanie faktycznym może ustalić podstawę amortyzacji dla przedmiotowej nieruchomości w oparciu o art. 22g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1387, z późn. zm.), tj. na podstawie wyceny biegłego?
2020.05.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.25.2020.2.NL
∟ustalenie, czy otrzymane dofinansowanie z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej za III kwartał 2019 r., stanowiące pomoc de minimis, o którym mowa we wniosku, jest przychodem Wnioskodawcy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i powoduje powstanie dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych
2020.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.28.2020.2.MR
∟CIT - w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca w stosunku do przypisanych mu zgodnie z prawem do udziału w zysku dochodów osiąganych przez Spółkę z planowanej sprzedaży oprogramowania lub dochodów z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej uwzględnionego w cenie sprzedaży produktu lub usługi, może skorzystać z opodatkowania preferencyjną 5% stawką CIT, o której mowa w art. 24d ust. 1 ustawy o CIT - jest prawidłowe.
2020.04.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.196.2020.3.AC
∟skutki podatkowe nabycia nieruchomości
2020.04.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.45.2020.2.MMA
∟Określenie podstawy opodatkowania produktów stosowanych
w terapiach neurologicznych i produktów medycyny estetycznej przeznaczonych na warsztaty oraz prawa do odliczenia całego podatku VAT związanego z nabyciem produktów przeznaczonych do sprzedaży na potrzeby realizacji warsztatów.
2020.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.109.2020.1.WS
∟Ustalenie wartości środka trwałego.
2020.03.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.590.2019.2.IZ
∟1. Czy Spółka powinna ustalić dla celów CIT wynik na transakcji sprzedaży wierzytelności w taki sposób, że:
-Spółka powinna rozpoznać jako przychód cenę zapłaconą przez Nabywcę wierzytelności,
-Spółka powinna rozpoznać jako koszty uzyskania przychodów:
- wartość nominalną zbywanej części wierzytelności (do kwoty ceny sprzedaży uprzednio zarachowanej przez Spółkę jako przychód należny), oraz
- wartość prowizji, stanowiącej wynagrodzenie Nabywcy wierzytelności?
2. Czy Spółka powinna rozpoznać przychód w dacie otrzymania od Nabywcy wierzytelności kwoty ceny wykupu zbywanej wierzytelności?
3. Czy wynik na transakcji sprzedaży wierzytelności, tj. kwota przychodów (w postaci ceny wykupu zbywanej wierzytelności) i kosztów uzyskania przychodów (obejmujących: (i) wartość nominalną zbywanej części wierzytelności, do kwoty ceny sprzedaży uprzednio zarachowanej przez Spółkę jako przychód należny, oraz (ii) wartość prowizji stanowiącej wynagrodzenie Nabywcy wierzytelności) wynikająca ze zbycia wierzytelności, powinien podlegać zaliczeniu do działalności Spółki niepodlegającej zwolnieniu z opodatkowania CIT?
2020.02.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.520.2019.3.DP
∟wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- ustalenia czy, w stosunku do nabywanych przez Wnioskodawcę usług znajdzie zastosowanie limit wynikający z art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z uwagi na brak powiązań pomiędzy Wnioskodawcą a Świadczącym;
- określenia, w którym momencie należy dokonać oceny powiązania Wnioskodawcy ze Świadczącym dla zaliczenia wydatków na nabywane usługi do kosztów uzyskania przychodów.
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.557.2019.2.JS
∟podstawa opodatkowania w związku ze sprzedażą samochodów używanych przy zastosowaniu procedury VAT marża
2020.02.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.859.2019.1.MH
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu ponoszonych wydatków inwestycyjnych oraz bieżących dotyczących Inwestycji w oparciu o prewspółczynnik właściwy dla Zakładu
2020.02.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.34.2019.4.AA
∟Powstanie przychodu i określenie jego wartości oraz obowiązku informacyjnego.
2020.01.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL4.4012.509.2019.3.JK
∟Nieuznanie sprzedaży składników majątku za ZCP.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.