Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: fundusz inwestycyjny

 

fundusz inwestycyjny 2312 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.77.2021.1.DM
     ∟W zakresie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług na rzecz Funduszu.

2021.04.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.54.2021.2.AW
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie określenia czy świadczenie usług może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego zawartego w art. 43 ust. 1 pkt 12 pkt a i b.

2021.03.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.47.2021.1.EK
     ∟zwolnienie świadczonych usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy

2021.03.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.304.2020.4.MR
     ∟W zakresie ustalenia, czy: w stosunku do wypłat odsetek ze Spółki A do Podmiotu Zarządzającego na rzecz Funduszu, będącego ekonomicznym właścicielem tych płatności, dokonanych w okresie od dnia 1 stycznia 2018 r. do dnia złożenia niniejszego wniosku, zastosowanie znajdzie zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT i w konsekwencji A nie była zobowiązana do pobrania podatku, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT z tytułu wypłat tych odsetek.

2021.03.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.561.2020.2.AK
     ∟w zakresie kosztów uzyskania przychodów i różnic kursowych Alternatywnej Spółki Inwestycyjnej (ASI)

2021.03.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.487.2019.10.S.BS
     ∟Zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy, usług świadczonych przez Wnioskodawcę.

2021.03.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.303.2020.3.MR
     ∟W zakresie ustalenia: czy w stosunku do wypłat dywidend ze Spółki Polskiej do Spółki Niemieckiej, przekazywanych następnie do Podmiotu Zarządzającego na rzecz Funduszu, będącego ekonomicznym właścicielem tych płatności, dokonanych od dnia 1 stycznia 2017 r. do dnia złożenia niniejszego wniosku, w części w jakiej Spółka Niemiecka przekazała należności na rzecz Funduszu, zastosowanie znajdzie stawka podatku, o której mowa w art. 10 par. 2 lit. b Umowy o UPO tj. 15% kwoty brutto wypłacanych dywidend.

2021.03.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.903.2020.5.ICZ
     ∟opodatkowania czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz niestandaryzowanych sekurytyzacyjnych funduszy inwestycyjnych (inicjatorów) na podstawie Umowy sekurytyzacji, których przedmiotem będą wierzytelności wymagalne.

2021.03.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.902.2020.6.ICZ
     ∟opodatkowania czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz niestandaryzowanych sekurytyzacyjnych funduszy inwestycyjnych (inicjatorów) na podstawie Umowy sekurytyzacji, których przedmiotem będą wierzytelności wymagalne.

2021.03.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.516.2020.2.BG
     ∟czy środki z inwestycji uzyskiwane przez Fundusz w związku z inwestycjami sfinansowanymi środkami Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53a ustawy o CIT

2021.03.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.515.2020.2.MS
     ∟Czy w sytuacji opisanej w stanie faktycznym, Środki z inwestycji uzyskiwane przez Fundusz w związku z inwestycjami sfinansowanymi Środkami POIR są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53a Ustawy o CIT?

2021.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.326.2020.2.AS
     ∟W zakresie ustalenia, czy środki z inwestycji uzyskiwane przez Fundusz w związku z inwestycjami sfinansowanymi środkami PO (...) są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2021.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.684.2020.2.MK1
     ∟Skutki podatkowe otrzymania dywidendy, zbycia i wymiany jednostek uczestnictwa Funduszu: - w zakresie dotyczącym wskazania źródła przychodów do opodatkowania z tytułu zbycia i wymiany jednostek ETF jako art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe, - w zakresie dotyczącym wskazania art. 30b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako podstawę dla czynności ustalania dochodu z odpłatnego zbycia i wymiany jednostek uczestnictwa w funduszach kapitałowych - jest nieprawidłowe, - w zakresie dotyczącym uznania dywidend za przychód z kapitałów pieniężnych i konieczności wykazania tego przychodu w deklaracji podatkowej oraz wpłacenia należnego podatku - jest prawidłowe, - w zakresie dotyczącym kwalifikacji przychodu z dywidendy do art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zamiast do art. 17 ust. 1 pkt 4 tej ustawy, a także w zakresie kwalifikacji dywidendy do art. 13 ust. 5 Konwencji a zamiast do art. 10 - jest nieprawidłowe, - w zakresie dotyczącym zasad przeliczenia opisanych przychodów i kosztów wyrażonych w walutach obcych w oparciu o art. 11a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz zastosowania zasady FIFO zgodnie z art. 30a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe.

2021.02.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.693.2020.1.RK
     ∟Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług wsparcia.

2021.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.536.2020.2.MB
     ∟W zakresie zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług.

2021.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.581.2020.1.SG
     ∟w zakresie ustalenia: -czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa BPS X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, -czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji BPS, obligacji skarbowych oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu statusu „małego podatnika”, -czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od bonów pieniężnych, obligacji BPS i obligacji skarbowych, -czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, -czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, -czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status „małego podatnika” i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a także dokonać korekty za ten rok, -czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 rok Bank posiada w roku 2020 status „małego podatnika” i może zastosować preferencyjną stawkę podatku 9% do wyliczenia należnego podatku od przychodów innych niż z zysków kapitałowych

2020.12.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.517.2020.1.DS
     ∟Zarówno wynagrodzenie ryczałtowe za zarządzanie i reprezentowanie Podmiotu Zarządzającego i SKA ASI oraz związane z zarządzaniem SKA ASI a także wynagrodzenie dodatkowe za skuteczne zarządzanie inwestycjami SKA ASI, będą zwolnione z podatku VAT.

2020.12.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.100.2019.9.MP
     ∟Zastosowanie zwolnienia od podatku do świadczonych usług w zakresie wyceny aktywów Alternatywnych Spółek Inwestycyjnych.

2020.12.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.478.2020.1.DS
     ∟Zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT czynności świadczonych na rzecz wewnętrznie- lub zewnętrznie- zarządzanych ASI

2020.11.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.9.2019.9.RK
     ∟Zwolnienie z podatku VAT usług doradztwa prawnego związanego z zarządzaniem funduszami inwestycyjnymi.

2020.11.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.595.2020.1.MK1
     ∟Obowiązki płatnika związane z wypłatą wynagrodzenia pracownikom w postaci instrumentów finansowych funduszu inwestycyjnego w ramach przyjętej przez Towarzystwo polityki wynagrodzeń na rzecz osób, do zadań których należą czynności istotnie wpływające na profil ryzyka Towarzystwa lub zarządzanych funduszy inwestycyjnych

2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.385.2020.1.SK
     ∟ - 8. Istota interpretacji (teza): ustalenia, czy: Czy Bank przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powinien brać pod uwagę: a. sprzedaż w 2016 r. jednostek uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym w kwocie 38.211,23 zł (tzn. zysk ze sprzedaży obliczony jako różnica między wartością po jakiej Bank kupił jednostki uczestnictwa w 2015 r. (2.000.000,00 zł), a wartością po której Bank je sprzedał w 2016 r. (2.038.211,23 zł) - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., b. wartość papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności tj. bonów pieniężnych NBP i obligacji BPS oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywanych w trakcie roku obrotowego oraz przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r., c. przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r., - Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada: a. w roku 2017 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok, b. w roku 2018 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok, c. w roku 2020 status małego podatnika i w przypadku gdyby łączne przychody (dochody) inne niż z zysków kapitałowych nie przekroczyły w roku 2020 wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł. - tj. 1.200.000 x 4,2571 = 5.109.000 zł powinien zastosować dla obliczenia za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych stawkę podatku 9%.

2020.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.343.2020.2.BD
     ∟Czy Wnioskodawca będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych z tytułu osiąganych na terytorium Polski dochodów (przychodów) w związku z nabyciem Wierzytelności, w tym w związku ze spłatą nabytej Wierzytelności?

2020.10.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.386.2020.1.MB
     ∟Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług.

2020.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.227.2020.2.KS
     ∟określenie dochodu w przypadku otrzymania darowizny imiennych certyfikatów inwestycyjnych w FIZ i możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 updop do tych dochodów

2020.10.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.8.2019.8.BS
     ∟Zwolnienie od podatku świadczonych usług.

2020.10.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.647.2020.1.KS
     ∟obowiązki płatnika związane z wypłatą wynagrodzenia pracownikom w postaci jednostek uczestnictwa funduszu inwestycyjnego w ramach przyjętej przez Towarzystwo polityki wynagrodzeń osób, do zadań których należą czynności istotnie wpływające na profil ryzyka Towarzystwa lub zarządzanych funduszy inwestycyjnych

2020.09.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.431.2020.1.DM
     ∟Usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz ZASI będą mieścić się w zakresie czynności zarządzania alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy i w związku z tym będą zwolnione od podatku na podstawie ww. artykułu.

2020.09.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.319.2020.1.AW
     ∟w zakresie ustalenia, czy dochód Funduszu uzyskany z odpłatnego zbycia Nieruchomości komercyjnej będzie korzystał ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych

2020.09.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.463.2020.2.KT
     ∟w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy o VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj