Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB1/415-960/09-4/AG
z 22 marca 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB1/415-960/09-4/AG
Data
2010.03.22



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody z działalności gospodarczej

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku --> Dochody opodatkowane ryczałtem

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych


Słowa kluczowe
konkursy
nagrody
obowiązek płatnika
ogólne zasady opodatkowania


Istota interpretacji
obowiązki płatnika związane z przekazywaniem nagród w ramach konkursu



Wniosek ORD-IN 908 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770n ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16.12.2009 r. (data wpływu 21.12.2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11.03.2010 r. (data nadania 11.03.2010 r., data wpływu 15.03.2010 r.) złożonym na wezwanie Nr IPPB1/415-960/09-2/AG z dnia 01.03.2010 r. (data nadania 01.03.2010 r. , data doręczenia 08.03.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z przekazywaniem nagród w ramach konkursu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21.12.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z przekazywaniem nagród w ramach konkursu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Podatkowa Grupa Kapitałowa P (dalej: „P”, „Spółka”, „Wnioskodawca”) w ramach prowadzonej przez siebie ubezpieczeniowej działalności gospodarczej przeprowadza konkursy, w których laureatami mogą być następujące grupy osób:

  1. pracownicy Spółki;
  2. kontrahenci - podmioty prowadzące działalność gospodarczą;
  3. pracownicy kontrahenta - osoby nie są powiązane ze Spółką na podstawie jakiejkolwiek umowy cywilnoprawnej, zatrudnieni przez kontrahenta na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia bądź prowadzące działalność gospodarczą,
  4. pozostali.

Głównym celem przeprowadzanych konkursów jest zwiększenie motywacji danej grupy osób do podjęcia określonego rodzaju działań (np. zwiększenie wolumenu sprzedaży), rozwój pozazawodowej aktywności pracowników i ich pełniejsza integracja ze Spółką, wsparcie sprzedaży związane z reklamą produktów / usług, promocja marki /wizerunku Spółki.

Z uwagi na to, że przepisy prawa podatkowego nie zawierają określonej definicji konkursu, dla Spółki oznacza to, że pojęcie to należy rozumieć zgodnie z potocznym znaczeniem tego słowa.

Definicja zawarta w Słowniku języka polskiego określa konkurs jako”...współubieganie się o pierwszeństwo w jakimś zakresie lub”... imprezę o określonym programie, mającą na celu wyróżnienie poprzez eliminację najlepszych...” Przesłankami uznania akcji marketingowej za konkurs są zatem:

  • element rywalizacji pozwalający na wyłonienie zwycięzców;
  • wyłonienie zwycięzców przez komisję konkursową według ustalonych i obiektywnych kryteriów;
  • ograniczona liczba zwycięzców;
  • wydanie nagród zwycięzcom.

W konkursie wybierani są najlepsi uczestnicy, na zasadach określonych w regulaminie konkursu. Treść regulaminu konkursu jest udostępniona do wglądu wszystkim zainteresowanym w czasie trwania konkursu, począwszy od dnia jego rozpoczęcia, w siedzibie SpółkiIna stronie internetowej Spółki.

Należy podkreślić, że nagrody może uzyskać jedynie pewna liczba uczestników konkursu, bowiem liczba nagród jest ograniczona. Takie ukształtowanie zasad zdobycia nagrody stanowi element rywalizacji pomiędzy uczestnikami, ponieważ nagrodę uzyskują tylko najlepsze osoby (a nie wszystkie osoby, które spełnią wymienione w regulaminie warunki, np.: osiągną określoną sprzedaż produktówIusług Wnioskodawcy).

Nagrodami w konkursach mogą być nagrody pieniężne, nagrody rzeczowe bądź nagrody o charakterze mieszanym (rzeczowo-pieniężnym). Nagrody nie podlegają wymianie na inne nagrody lub ekwiwalent pieniężny.

W przypadku gdy nie są spełnione powyższe przesłanki akcja nie nosi znamion konkursu i jest uznawana przez Spółkę za „inną akcję promocyjną”.

Przeprowadzenie konkursu związane jest również z koniecznością właściwego udokumentowania przeprowadzenia akcji.

Działania dokumentacyjne polegają na:

  • udokumentowaniu nabycia nagród,
  • udokumentowaniu przekazania nagród;
  • sporządzeniu regulaminu konkursu (który powinien zawierać: nazwę programu, określenie celu i przedmiotu, wskazanie adresatów, zasady prowadzenia programu - czas trwania, zasięg terytorialny, wskazanie gratyfikacji, warunki udziału, sposób i termin przekazania gratyfikacji, wskazanie warunków wglądu do regulaminu);
  • sporządzeniu dokumentu (np.: protokół, zestawienie) potwierdzającego dokonanie wyboru najlepszego najlepszych spośród uczestników konkursu (ma to na celu uniknięcie ryzyka związanego z uznaniowym przyznawaniem nagród przez organizatora);
  • ewentualne sporządzenie deklaracji podatkowych, w sytuacjach tego wymagających.

1. W przypadku konkursów przeprowadzanych dla pracowników Spółki jednym z kryteriów pozwalającym tym osobom na uczestnictwo jest łączący z Wnioskodawcą stosunek pracy. Pracownikiem w rozumieniu art. 12 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 - Dz. U. Nr 80, poz. 350 (dalej: ustawa o PDOF) jest osoba pozostająca w stosunku służbowym, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy. Przekazana laureatom nagroda podlega opodatkowaniu zgodnie z art. 12 ust. 1 i ust. 3 ustawy o PDOF, mówiącym, iż „przychodem ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych”. W przypadku tego typu wygranych wartość nagrody zostaje doliczona do przychodu ze stosunku pracy i opodatkowana na zasadach ogólnych, zgodnie ze skalą podatkową. Jeśli nagrodą jest nagroda rzeczowa, zgodnie z art. 11 ust. 2a pkt 4 ustawy o PDOF, wartość nagrody ustala się według cen rynkowych.

2. Odrębną grupą uczestników konkursów mogą być agenciIkontrahenci - podmioty prowadzące działalność gospodarczą a także pracownicy tych agentów I kontrahentów.

Wnioskodawca zawiera z podmiotami gospodarczymi umowy o współpracy (głównie umowy agencyjne), na podstawie których podmioty te pośredniczą na rzecz Wnioskodawcy w sprzedaży produktów/usług ubezpieczeniowych bądź wykonują inne czynności o charakterze pomocniczym.

Za wykonane usługi pośrednictwa Wnioskodawca wypłaca na rzecz podmiotów gospodarczych stosowne wynagrodzenie przewidziane w umowie agencyjnej/umowie o współpracy.

Czynności pośrednictwa, podmioty mogą wykonywać osobiście lub poprzez swoich pracowników. W celu zaktywizowania sprzedaży produktów, Wnioskodawca organizuje konkursy skierowane bezpośrednio do agentów/kontrahentów bądź ich pracowników, którzy spełniają określone w regulaminie konkursu warunki. Laureatami konkursu (agenci/kontrahenci i ich pracownicy) zostają uczestnicy, którzy najlepiej wykonają określone w regulaminie zadania (np.: osiągną w pewnym okresie największy wzrost wolumenu sprzedaży). Uczestnicy mają rywalizować z innymi uczestnikami o ograniczoną liczbę nagród rzeczowych i pieniężnych. Nagrody są przekazywane laureatom bezpośrednio przez Wnioskodawcę. Przyznanie nagród pracownikom Pośrednika jest niezależne od wynagrodzenia dla podmiotu, jako pośrednika.

Pracownicy kontrahentów nie są równocześnie pracownikami Wnioskodawcy, nie pozostają także z Wnioskodawcą w stosunku zlecenia, ani w innym stosunku cywilnoprawnym o podobnym charakterze. W przypadku przekazania nagrody dla podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą (agenta/kontrahenta), Spółka przygotowuje pisemną informację o wysokości nagrody i wraz z nagrodą przekazuje ją laureatowi konkursu. Wnioskodawca nie jest w tym przypadku płatnikiem, a zatem nie jest zobowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Spółki wartość nagrody stanowi dla laureata przychód z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej zgodnie z art. 14 ustawy o PDOF i podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z zasadami właściwymi dla opodatkowania prowadzonej działalności gospodarczej.

Zdaniem Spółki, świadczenie w postaci nagrody przekazane laureatom konkursu będących pracownikami agenta/kontrahenta nie mające związku z pozostawaniem względem Spółki w stosunku pracy ani innym stosunku cywilno - prawnym podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o pdof.

3. Ostatnią grupą osób, do której skierowane są konkursy to osoby fizyczne - klienci lub potencjalni klienci Spółki bądź inne osoby niepowiązane ze Spółką a także niekiedy pracownicy (osoby pozostające z Wnioskodawcą w stosunku pracy), z zastrzeżeniem, że temat konkursu nie pozostaje w związku z łączącym pracownika z pracodawcą stosunkiem pracy.

W ocenie Wnioskodawcy udział pracownika w konkursie niezwiązanym ze stosunkiem pracą organizowanym przez pracodawcę nie determinuje konieczności uznania wartości nagrody za przychód ze stosunku pracy co zgodne jest ze stanowiskiem doktryny prawa podatkowego gdzie podkreśla się iż przychodami ze stosunku pracy są wszystkie te świadczenia które pracownik otrzymuje od pracodawcy w związku z pozostawaniem w stosunku pracy lub stosunku pokrewnym”. Nagrody przekazywane laureatom tego typu konkursów podlegają zdaniem Wnioskodawcy opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PDOF.

Jeśli przekazywane w akcjach konkursowych nagrody opodatkowane są zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 i nie są to nagrody pieniężne, obowiązkiem podatnika jest przekazanie Spółce - jako płatnikowi należnego zryczałtowanego podatku dochodowego, przed udostępnieniem nagrody, co wynika z art. 41 ust. 7 ustawy o PDOF. Na podstawie art. 42 ust. 1 ww. ustawy płatnicy o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku, w terminie do dnia 20 następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności gospodarczej gdy płatnik nie posiada siedziby przesyłając równocześnie deklaracje według ustalonego wzoru.

Pismem z dnia 01.03.2010 r. wezwano wnioskodawcę do uzupełnienia przedmiotowego wniosku poprzez przedstawienie dokumentu (odpowiednio wypis z KRS lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), z którego wynika sposób reprezentacji Spółki w zakresie oświadczeń woli i podpisywania dokumentów oraz dokumentu z którego wynika stosowne umocowanie dla osoby, która przedmiotowy wniosek podpisała.

W dniu 15.03.2010 r. (data wpływu), z zachowaniem terminu, przedmiotowy wniosek został uzupełniony o brakujące dokumenty.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przedstawionym stanie faktycznym przyjęte zasady opodatkowania nagród przekazywanych w konkursach są zgodne z przepisami ustawy o PDOF...

Zdaniem Wnioskodawcy, decydując o sposobie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przekazywanych w ramach konkursów nagród należy wziąć pod uwagę kryterium adresata konkursu oraz temat konkursu.

1. Adresatem konkursu są pracownicy (osoby pozostające z Wnioskodawcą w stosunku pracy). Temat konkursu pozostaje w związku z łączącym pracownika z pracodawcą stosunku pracy.

Zdaniem Wnioskodawcy wszystkie świadczenia, które otrzymują osoby fizyczne (pracownicy) od pracodawcy będącego organizatorem konkursu dla pracowników, należy kwalifikować jako przychód ze stosunku pracy. W takim przypadku wartość otrzymanych przez pracowników Spółki nagród, związanych z ww. konkursem, spowoduje uzyskanie przez tych pracowników podlegającego opodatkowaniu przychodu, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o PDOF, którego wartość w sytuacji nagród rzeczowych bądź rzeczowo - pieniężnych powinna być ustalona w oparciu o art. 11 ww. ustawy. Istotny jest fakt, że otrzymane przez pracownika świadczenie pozostaje w ścisłym związku przyczynowo - skutkowym z łączącym ich z pracodawcą stosunkiem pracy. Gdyby nie ów stosunek pracy, pracownicy nie mieliby możliwości wzięcia udziału w konkursie i nie otrzymaliby przychodu z tytułu wygranej w konkursie. Powyższe stanowisko poparte zostało interpretacją indywidualną nr IPPB2/415-698/08 z dnia 5 sierpnia 2008 roku, wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie.

2. Adresatem konkursu są agenci/kontrahenci - podmioty prowadzące działalność gospodarczą będące stroną umowy zawartej ze Spółką. Temat konkursu pozostaje w związku z łączącą agenta/kontrahenta ze Spółką umową cywilnoprawną a otrzymana nagroda jest konsekwencją czynności wykonywanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Zdaniem Spółki w przypadku nagród lub wygranych przekazanych w ramach konkursu agentom /kontrahentom podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą na Spółce nie ciążą obowiązki płatnika wynikające z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ze względu na to, że uzyskana gratyfikacja pozostaje w bezpośrednim związku z prowadzoną przez agenta/kontrahenta działalnością gospodarczą i stanowi przychód z tej działalności zgodnie z art. 14 ustawy o PDOF, który powinien zostać opodatkowany według właściwych zasad opodatkowania działalności gospodarczej. Podstawą określenia wysokości otrzymanego przychodu jest informacja przekazana przez Spółkę o wysokości uzyskanej przez laureata konkursu nagrody. Zdaniem Spółki wypłata przedstawionych we wniosku nagród lub wygranych przekazanych w ramach konkursu osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą nie będzie skutkowała powstaniem po stronie Spółki obowiązku pobrania zryczałtowanego podatku.

Powyższe stanowisko potwierdzone zostało interpretacją nr 1472/DPC/415-33/07/PK z dnia 24 maja 2007 roku wydaną przez Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie.

3. Adresatem konkursu są pracownicy agentów/kontrahentów (osoby te nie są związane z Wnioskodawcą stosunkiem pracy ani żadną umową cywilnoprawną). Temat konkursu pozostaje w związku z łączącą agenta/kontrahenta ze Spółką umową cywilnoprawną .

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nagrody przekazywane najlepszym uczestnikom konkursu - pracownikom agentów/kontrahentów powinny być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 10% . Podatek ten powinien być pobierany przez Wnioskodawcę, jako płatnika podatku dochodowego, na mocy art. 41 ust. 4 ustawy w myśl którego płatnicy, o których mowa w ust. 1 są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłaty (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4, 4a, 5 i 13 oraz art. 30a ust 1 z zastrzeżeniem ust. 5. Dodatkowo zgodnie z dyspozycją art. 41 ust. 7 pkt 1 ww. ustawy, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród) o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 nie są pieniądze podatnik jest obowiązany wpłacić podatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

Art. 20 ust 1 ustawy o PDOF stanowi ze za przychody z innych źródeł o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 uważa się w szczególności (… ) nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12 - 14 i 17 (… ).Omawiane przychody z tytułu nagród nie nalezą do przychodów określonych w art. 12 - 14 i 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Uczestnicy konkursów nie są pracownikami Spółki nie pozostają ze Spółką w stosunku zlecenia lub w innym stosunku prawnym o podobnym charakterze Otrzymywane nagrody nie są związane także z działalnością gospodarczą prowadzoną przez laureatów.

W związku z powyższym, przychody z tytułu nagród otrzymywanych przez laureatów konkursu należy zdaniem Wnioskodawcy traktować jako przychody z innych źródeł o których mowa w art. 20 ust 1 ustawy o PDOF .

4. Adresatami konkursu są pozostałe osoby - które są lub mogą zostać klientami Spółki, przy czym są to osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej (osoby te nie są związane ze Spółką żadną umową cywilnoprawną ani stosunkiem pracy). W tej kategorii mogą być także pracownicy (osoby pozostające z Wnioskodawcą w stosunku pracy) ale z zastrzeżeniem że temat konkursu nie pozostaje w związku z łączącym pracownika z pracodawcą stosunkiem pracy.

Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PDOF od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach grach zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68w wysokości 10% wygranej lub nagrody. Zgodnie z brzmieniem art. 42 ust. 1 ww. ustawy płatnicy o których mowa w art. 41 przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

W konsekwencji powyższych ustaleń, na podstawie art. 42 ust. 1a ww. ustawy w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym Spółka, jako płatnik będzie obowiązana przesłać do urzędu skarbowego właściwego według siedziby, bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy Spółka nie posiada siedziby, roczną deklarację, według ustalonego wzoru (PIT-8AR)

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono w tym zakresie od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj