Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-397/09-2/MS
z 31 sierpnia 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB2/415-397/09-2/MS
Data
2009.08.31



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody z działalności gospodarczej

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku --> Dochody opodatkowane ryczałtem

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Katalog źrodeł przychodów


Słowa kluczowe
działalność gospodarcza
nagrody
premia
spółki


Istota interpretacji
1) Czy Spółka postępuje prawidłowo pobierając jako płatnik 10% podatek dochodowy od wypłacanych właścicielom koni - prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie chowu i hodowli koni - nagród za miejsce?2) Czy Spółka postępuje prawidłowo pobierając jako płatnik 10% podatek dochodowy od wypłacanych trenerom koni - prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie trenowania koni - nagród za miejsce?3) Czy Spółka postępuje prawidłowo pobierając jako płatnik 10% podatek dochodowy od wypłacanych jeźdźcom - prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie dosiadania koni - nagród za miejsce?4) Czy Spółka prawidłowo postępuje przesyłając właścicielom koni - prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie chowu i hodowli koni - informację PIT-8C z tytułu przekazania im premii dodatkowej?



Wniosek ORD-IN 555 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 01.06.2009 r. (data wpływu 08.06.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wypłacanych za wygraną koni w wyścigach nagród za miejsce, oraz w zakresie opodatkowania premii dodatkowej – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 08.06.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wypłacanych za wygraną koni w wyścigach nagród za miejsce, oraz w zakresie opodatkowania premii dodatkowej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

T. Sp. z o.o. (Spółka) posiada status organizatora wyścigów konnych na Torze Wyścigów Konnych . w W. Spółka przy organizowaniu gonitw kieruje się rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23.08.2001 r. w sprawie ustalenia regulaminu wyścigów konnych (Dz. U. Nr 90, poz. 1006 z późn. zm. - zwane dalej „rozporządzeniem”), a także wydanym przez siebie - w celu wykonania rozporządzenia - Regulaminem organizatora w sprawie wyścigów konnych (Regulamin organizatora). Na mocy Regulaminu organizatora i § 52 rozporządzenia, Spółka zobowiązana jest do wypłaty nagród pieniężnych za zdobycie przez konia premiowanego nagrodą miejsca na rzecz właściciela, trenera i jeźdźca konia (nagroda za miejsce). Nagroda za miejsce jest wypłacana według następującego klucza:

  • 85% nagrody otrzymuje właściciel konia,
  • 10% nagrody otrzymuje trener konia,
  • 5% nagrody otrzymuje jeździec.


Dodatkowo, właściciel konia otrzymuje tzw. premię dodatkową z tytułu ważnego startu konia w gonitwie, tzn. za wystartowanie i ukończenie przez konia gonitwy bez dyskwalifikacji (premia dodatkowa). Przy czym, co istotne, premia dodatkowa przyznawana jest tylko dla właścicieli, których konie trenowane są poza terenem Toru Wyścigów Konnych, tj. dla właścicieli koni „przyjezdnych”. Wysokość premii dodatkowej ustalona została na 100 zł - jeżeli koń jest trenowany w odległości do 100 km od Toru Wyścigów Konnych, oraz 150 zł - w przypadku, gdy odległość ta jest większa niż 100 km.

Zdarza się, że właściciel konia będący osobą fizyczną prowadzi działalność gospodarczą w zakresie chowu i hodowli koni, o czym informuje Spółkę. W takim wypadku właściciel konia prowadzący działalność gospodarczą zgłasza do udziału w wyścigach konie, które hoduje jako przedsiębiorca. Występują też przypadki, że trenerzy i jeźdźcy wykonują swoje zadania (odpowiednio trenowanie koni i dosiadanie koni) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, o czym także informują Spółkę.

Spółka wypłacając nagrodę za miejsce dla prowadzącego działalność gospodarczą właściciela (działalność gospodarcza w zakresie chowu i hodowli koni), trenera (działalność gospodarcza w zakresie trenowania koni), jeźdźca (działalność gospodarcza w zakresie dosiadania koni) konia, który zajął w gonitwie miejsce premiowane nagrodą za miejsce, postępuje w następujący sposób. Spółka jako płatnik pobierała od wypłacanej nagrody za miejsce 10% podatek - art. 30 ust. 1 pkt 2 updof - niezależnie od tego czy właściciel, trener, jeździec prowadzą działalność gospodarczą (we wskazanym wyżej zakresie), czy też takiej działalności nie prowadzą.

Natomiast w przypadku wypłaty przez Spółkę na rzecz właściciela prowadzącego działalność gospodarczą (we wskazanym wyżej zakresie) premii dodatkowej, Spółka nie pobierała żadnego podatku i ograniczała się jedynie do przesłania właścicielowi konia - podatnikowi oraz właściwemu dla niego urzędowi skarbowemu informację PIT-8C.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy Spółka postępuje prawidłowo pobierając jako płatnik 10% podatek dochodowy od wypłacanych właścicielom koni - prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie chowu i hodowli koni - nagród za miejsce...
  2. Czy Spółka postępuje prawidłowo pobierając jako płatnik 10% podatek dochodowy od wypłacanych trenerom koni - prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie trenowania koni - nagród za miejsce...
  3. Czy Spółka postępuje prawidłowo pobierając jako płatnik 10% podatek dochodowy od wypłacanych jeźdźcom - prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie dosiadania koni - nagród za miejsce...
  4. Czy Spółka prawidłowo postępuje przesyłając właścicielom koni - prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie chowu i hodowli koni - informację PIT-8C z tytułu przekazania im premii dodatkowej...


Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1)

Spółka uważa, że postępuje prawidłowo. Zdaniem Spółki wypłaty nagród za miejsce, na rzecz właścicieli koni prowadzących działalność gospodarczą w zakresie chowu i hodowli koni, kreuje u tych właścicieli przychód do opodatkowania podatkiem dochodowym z tzw. innych źródeł - art. 10 ust. 1 pkt 9 updof. Spółka stoi na stanowisku, że brak jest podstaw do zakwalifikowania ww. przychodu z otrzymywanych nagród do kategorii przychodów z działalności gospodarczej /pozarolniczej działalności gospodarczej, o której jest mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 updof. Za powyższym przemawiają następujące argumenty.

Właściciele koni uzyskują nagrody za miejsce w związku ze startem i wygraną ich koni w gonitwach organizowanych przez Spółkę. Tytułem do wypłaty nagrody jest tylko i wyłącznie zajęcie odpowiedniego miejsca przez konia (nagroda za miejsce), zaś status właściciela konia jako osoby prowadzącej działalność gospodarczą w zakresie chowu i hodowli koni jest bez znaczenia dla uzyskania ww. przychodu. Innymi słowy, otrzymanie przez właściciela nagrody jest konsekwencją startu jego konia w gonitwie, a nie wykonywanej przez niego działalności gospodarczej polegającej na hodowli koni.

Dodatkowo o wystąpieniu przychodu w postaci nagrody decyduje czynnik losowy, tj. wynik sportowego współzawodnictwa koni, oraz częstokroć przypadek związany np. z dyskwalifikacją konia startującego w gonitwie lub jej brakiem (przykładowo, zgodnie z § 67 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia - dyskwalifikacja następuje w stosunku do konia, który przeszedł w gonitwie płaskiej w bieg inny niż galop) czy też np. kontuzją konia, na skutek której koń nie kończy w ogóle gonitwy.

Zdaniem Spółki do przychodów z działalności gospodarczej - osiąganej przez właściciela hodującego konie - można zaliczyć przykładowo sprzedaż hodowanych koni lub ich odpłatne udostępnienie np. w celach nauki jazdy konnej. Zgodnie z art. 5a pkt 6 updof, pod pojęciem działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - rozumie się działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
  • prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9 updof.


Mając na uwadze przytoczoną wyżej definicję, trudno jest uznać otrzymaną nagrodę za miejsce za przychód z działalności zarobkowej prowadzonej w sposób zorganizowany i ciągły. Nie występuje bowiem bezpośrednie przełożenie pomiędzy hodowlą konia w ramach działalności gospodarczej a uzyskaniem przychodu w postaci nagrody za zdobycie przez tego konia odpowiednio wysokiego miejsca w gonitwie. Zdaniem Spółki specyfika okoliczności, w jakich dochodzi do przyznania nagrody przemawia za kwalifikowaniem tego przychodu do kategorii tzw. innych źródeł.

Jednocześnie za kwalifikacją nagrody za miejsce do źródła przychodów określanego jako inne źródła, przemawia wymienienie nagród wprost w art. 20 ust. 1 updof, a więc w przepisie, w którym przykładowo wymienione zostały świadczenia jakie należy uznawać za przychody z innych źródeł. Co więcej, przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 updof nakazuje opodatkować nagrody otrzymane z tytułu wygranej w konkursie (każda gonitwa jest konkursem z dziedziny sportu, przeprowadzonym w celu wyłonienia pięciu najszybszych koni wdanej gonitwie) 10% zryczałtowanym podatkiem, co także świadczy o istnieniu odrębności pomiędzy przychodami uzyskanymi w związku z uzyskaniem nagrody za wygraną w konkursie a przychodami z działalności gospodarczej.

Analiza powyższego prowadzi Spółkę do wniosku, że wygrana (nagroda za miejsce) otrzymywana przez właściciela konia prowadzącego działalność gospodarczą o profilu chowu i hodowli koni nie spełnia przesłanek do zakwalifikowania jej do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, o której jest mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 updof. Przychód z tytułu otrzymania wspomnianych nagród należy kwalifikować do źródła przychodu określonego jako tzw. inne źródła, co w konsekwencji wyznacza zakres obowiązków prawnopodatkowych Spółki jako podmiotu wypłacającego te nagrody. Spółka powinna więc - jako płatnik - pobrać 10% podatek od nagrody za miejsce wypłacanej właścicielowi konia i to niezależnie od tego, czy właściciel ten prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą, czy też nie.

Ad. 2) i 3).

Spółka uważa, że postępuje prawidłowo. W świetle stanowiska zaprezentowanego przez Spółkę w punkcie 1 powyżej, Spółka jest zdania, że przychód z tytułu otrzymania nagrody dodatkowej przez trenera i jeźdźca należy kwalifikować do źródła przychodu określonego jako tzw. „inne źródła”. W konsekwencji Spółka powinna więc - jako płatnik- pobrać 10% podatek od nagrody za miejsce wypłacanej trenerowi lub jeźdźcy i to niezależnie od tego, czy prowadzą oni pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie trenowania lub dosiadania koni, czy też takiej działalności nie prowadzą.

Ad 4).

Przy ocenie konsekwencji podatkowych związanych z przekazaniem premii dodatkowej należy mieć na uwadze, że premia ta jest wypłacana tylko tym właścicielom, których konie zaliczyły ważny start w gonitwie (nie zostały zdyskwalifikowane) i dodatkowo są to konie trenowane poza terenem Toru Wyścigów Konnych. Premia pieniężna nie pełni więc roli nagrody, gdyż właściciel konia może ją otrzymać niezależnie od miejsca, jakie koń zajął w gonitwie. Nie może być także kwalifikowana jako wynagrodzenie wypłacane przez Spółkę za jakiekolwiek świadczenie wzajemne właściciela konia. Stąd też Spółka kwalifikuje przychód właściciela prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie chowu i hodowli koni z tytułu przekazania mu premii dodatkowej jako przychód z tzw. innych źródeł. Przy czym, ze względu na fakt, że premia dodatkowa nie pełni funkcji wygranej, to na Spółce nie spoczywa obowiązek poboru zryczałtowanego podatku, jaki pobiera ona z racji przyznania nagród za miejsce na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 updof.

W przypadku więc wypłat premii dodatkowych - gdzie faktycznie nie występuje element konkursu - Spółka powinna ograniczyć się do przesłania właścicielowi prowadzącemu działalność gospodarczą w zakresie chowu i hodowli koni i urzędowi skarbowemu informacji PIT-8C (art. 42a updof).

Na tle przedstawionego stanu faktycznego, stwierdzam, co następuje

Przepisy ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) nie zawierają definicji pojęcia konkurs oraz nagroda, wobec czego w celu jego określenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN konkurs jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp., natomiast nagroda to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp.

Z definicji tych wynika, iż jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie najlepszego zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Równie ważnym jako element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ww. ustawy opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Poszczególne źródła przychodów zostały przez ustawodawcę wymienione enumeratywnie w art. 10 ust. 1 ww. ustawy. Wśród nich jako źródło przychodów wymieniono:

  • w pkt 3 - pozarolniczą działalność gospodarczą,
  • w pkt 9 – inne źródła.

Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust.1 pkt 6, 6a i 68 – w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

W myśl art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. (…).

Zgodnie z art. 5a pkt 6 ww. ustawy działalność gospodarcza albo pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
  • prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1,2 i 4-9.


Natomiast art. 20 ust. 1 ww. ustawy zawiera katalog przychodów z innych źródeł, zgodnie z którym zalicza się do nich w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że zarówno właściciel konia, trenerzy, jak i jeźdźcy wykonują swoje zadania (odpowiednio chów i hodowla koni, trenowanie koni i dosiadanie koni) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Uzyskują oni nagrodę za miejsce w związku ze startem i zdobyciem przez konia premiowanego miejsca. Dodatkowo właściciel konia otrzymuje tzw. premię dodatkową z tytułu ważnego startu konia w gonitwie, tj. za wystartowanie i ukończenie przez konia gonitwy bez dyskwalifikacji. Premia ta jest przyznawana tylko dla właścicieli, których konie trenowane są poza torem wyścigów konnych Wnioskodawcy.

Skoro zatem właściciel konia, trenerzy i jeźdźcy prowadzą w tym zakresie działalność gospodarczą, to uzyskana nagroda za miejsce, jak i premia dodatkowa jest przychodem z pozarolniczej działalności gospodarczej w rozumieniu art. 14 ust. 1 ww. ustawy, podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Dlatego też otrzymaną nagrodę należy zakwalifikować jako przychód z działalności gospodarczej, a nie przychód z innych źródeł określony w art. 10 ust. 1 pkt 9 i art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Należy przy tym nadmienić, że nagroda stanowiłaby przychód z innych źródeł, o ile nie należałaby do przychodów określonych w art. 14 ustawy.

Jak wynika z powyższego, w przedmiotowej sprawie art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy nie znajduje zastosowania. Również nie może mieć zastosowania odrębne opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, stosowane w przypadku wygranych i nagród zaliczanych do przychodów z innych źródeł w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 i art. 20 ust. 1 ustawy, a to oznacza to, że wypłacający nagrodę – organizator wyścigów nie ma obowiązku potrącania kwoty podatku od osób fizycznych z tytułu wypłaty danej nagrody. Wynika to z zapisu zawartego w art. 41 ust. 4 ww. ustawy zgodnie, z którym płatnicy są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4–5a i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 5.

Reasumując, w przypadku gdy podmiot gospodarczy prowadzi działalność w zakresie chowu i hodowli koni, trenowania koni i dosiadania koni nagrody uzyskiwane w związku z wygraną koni w wyścigach oraz premia dodatkowa stanowią przychód z działalności gospodarczej podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca nie ma więc obowiązku jako płatnik pobierania zaliczek na podatek dochodowy.

Należy przy tym nadmienić, że w myśl art. 44 ust. 6 z uwzględnieniem ust. 3 ww. ustawy, podatnicy osiągający dochody z działalności gospodarczej są obowiązani wpłacać zaliczki miesięczne na podatek dochodowy za poszczególne miesiące roku podatkowego. Natomiast podstawie art. 45 ust. 1 ww. ustawy, podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj