Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-54/08/AO
z 15 kwietnia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-54/08/AO
Data
2008.04.15



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
gmina
jednostka samorządu terytorialnego
koszt kwalifikowany
odliczenie podatku od towarów i usług
zadania statutowe
zwolnienia z podatku od towarów i usług


Istota interpretacji
Gmina nie ma możliwości odzyskania podatku od towarów i usług w związku z wykonaniem inwestycji.



Wniosek ORD-IN 779 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 marca 2008 roku (data wpływu 10 marca 2008 roku) uzupełniony pismami z dnia 28 marca 2008 roku oraz z dnia 8 kwietnia 2008 roku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z wykonaniem inwestycji pn. „Modernizacja portu rybackiego w K. – etap III – budowa nabrzeża remontowego dla łodzi rybackich” - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 10 marca 2008 roku Gmina złożyła ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego od wykonania projektu „Modernizacja portu rybackiego w K. – etap III – budowa nabrzeża remontowego dla łodzi rybackich”.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Gmina wystąpiła z wnioskiem o wsparcie ze środków Instrumentu Finansowego Wspierania Rybołówstwa w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rybołówstwo i Przetwórstwo Ryb 2004-2006, na realizację wyżej wymienionego projektu. Zakres projektu obejmuje między innymi roboty budowlane, na które składają się: budowa nabrzeża ze stanowiskami remontowymi, budowa dróg dojazdowych, budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej, wodociągu oraz budowa sieci zasilania i sieci oświetlenia.


Szczegółowy zakres robót budowlanych przedstawia się następująco:


  1. wykonanie nabrzeża płytowego
  2. wykonanie drogi dojazdowej do projektowanego nabrzeża
  3. wykonanie 5 stanowisk remontowych dla łodzi rybackich
  4. wykonanie sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej z urządzeniami do oczyszczania ścieków ze stanowisk remontowych
  5. układ oświetlenia terenu oraz oświetlenia terenu oraz zasilania energetycznego
  6. zmiana nabrzeża skarpowego w nabrzeże płytowe
  7. .


Gmina poniesione wydatki na podatek VAT zaliczyła jako koszt kwalifikowany.

Pismem z dnia 28 marca 2008 roku Gmina uzupełniła przedmiotowy wniosek i wskazała, iż Wnioskodawca nie będzie korzystał ze zwrotu podatku na zasadach, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, a dofinansowanie nie pochodzi ze środków SAPARD. Stwierdziła także, iż zrealizowana inwestycja nie będzie służyła czynnościom opodatkowanym.

Ponadto, w piśmie z dnia 8 kwietnia 2008 roku Wnioskodawca zaznaczył, że infrastruktura powstała w wyniku realizacji projektu zostanie przekazana nieodpłatnie w ramach umowy użyczenia spółce miejskiej, czyli Zarządowi K.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy Gmina ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług...


Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina nie ma możliwości odzyskania podatku od towarów i usług.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie czternastu dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj