Interpretacja Izby Skarbowej w Zielonej Górze
I-1/423-0069/07
z 6 sierpnia 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
I-1/423-0069/07
Data
2007.08.06



Autor
Izba Skarbowa w Zielonej Górze


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
dochody wolne od podatku
fundusz remontowy
gospodarowanie zasobami mieszkaniowymi
przekształcanie prawa lokatorskiego w prawo własności
przychód
spółdzielnie mieszkaniowe
zwolnienia przedmiotowe


Pytanie podatnika
1. Czy dochód uzyskany z najmu lokali użytkowych znajdujących się na parterze budynków mieszkalnych jest dochodem na działalności zasobami mieszkaniowymi i zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych wolny jest od podatku?2. Pytanie dotyczy ustalenia kosztów uzyskania przychodów, których nie można bezpośrednio powiązać z poszczególnymi źródłami przychodów. 3. Kwestia opodatkowania przychodów osiągniętych z przekształcenia praw lokatorskich do lokali mieszkalnych na prawa własnościowe. 4. Czy udzielona przez Bank Gospodarstwa Krajowego premia termomodernizacyjna na podstawie ustawy o wspieraniu przedsięwzięć termomodernizacyjnych z dnia 18.12.1998 r. jest dotacja budżetową wolną od podatku dochodowego od osób prawnych?


Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu zażalenia Spółdzielni Mieszkaniowa w S. z dnia 24 maja 2007 r. na postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Żaganiu z dnia 17 maja 2007 r. nr I/423/6/12/07 w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji co do stosowania prawa podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie zagadnień wyrażonych we wniosku podatnika z dnia 20 lutego 2007 r., Dyrektor Izby Skarbowej w Zielonej Górze:

- odmawia zmiany zaskarżonego postanowienia.

Wnioskodawca pismem z dnia 20 lutego 2007 r. zwrócił się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Żaganiu o interpretację co do zakresu i zastosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, przedstawiając następujący stan faktyczny oraz wyrażając swoje stanowisko w odniesieniu do poszczególnych zagadnień.

1.Spółdzielnia Mieszkaniowa posiada lokale użytkowe znajdujące się na parterze budynków mieszkalnych. Zgodnie z przepisami prawa budowlanego budynki te w całości traktowane są jako budynki mieszkalne, gdyż powierzchnia użytkowa i kubatura lokali użytkowych nie przekracza 50% ogólnej powierzchni i kubatury tych budynków. Koszty budowy tych lokali zostały pokryte środkami spółdzielni, a obecna ich wartość majątkowa finansowana jest funduszem zasobowym spółdzielni. Lokale te użytkowane są na podstawie umów najmu.Zdaniem Spółdzielni ww. lokale należy traktować jako pomieszczenia przynależne do budynku mieszkalnego, a w związku z tym dochód uzyskany na tych lokalach jest dochodem na działalności zasobami mieszkaniowymi i zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych wolny jest od podatku.

2.Spółdzielnia Mieszkaniowa prowadzi działalność, której dochód jest zwolniony z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 44 ww. ustawy oraz działalność podlegającą opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Nie wszystkie koszty uzyskania przychodów tych działalności można odnieść bezpośrednio na podstawie faktur lub innych dowodów księgowych. Występują np. takie koszty jak: koszty ogólne spółdzielni, energia elektryczna potrzebna na oświetlenie nieruchomości wspólnej, konserwacje i remonty nieruchomości wspólnych. Zgodnie z art. 15 ust. 2 powołanej ustawy koszty te ustala się w takim stosunku, w jakim pozostają przychody z tych źródeł w ogólnej kwocie przychodów. Przychód w Spółdzielni powstaje na działalności eksploatacji zasobów mieszkaniowych (GZM), lokali użytkowych, dzierżawie terenów. Ponadto w przychodach i kosztach znajdują się media, które rozliczane są z mieszkańcami i najemcami lokali użytkowych. Są to koszty centralnego ogrzewania w formie zakupu ciepła i dostawy z własnych kotłowni na własne potrzeby, koszty dostawy wody ciepłej i zimnej, odprowadzanie ścieków, wywozu nieczystości stałych. Na koszty te Spółdzielnia pobiera zaliczki, a różnice kosztów i przychodów rozlicza bezpośrednio z indywidualnymi użytkownikami lokali. W sprawozdaniach finansowych koszty i przychody z tego tytułu są wykazywane – choć nie występuje na nich wynik.Zdaniem Spółdzielni skoro na media pobierane są zaliczki i rozliczane z indywidualnymi użytkownikami lokali do ustalania wskaźnika przychodów działalności opodatkowanej do ogółu przychodów winny być uwzględnione przychody gospodarki zasobami mieszkaniowymi bez mediów.

3. Spółdzielnia Mieszkaniowa dokonuje przekształceń praw do posiadanych lokali mieszkalnych z lokatorskich na własnościowe uzyskując z tego tytułu wolne środki, które zgodnie z ustawą z dnia 15.12.2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych art. 12 ust. 3 przeznacza na uzupełnienie funduszu remontowego zasobów mieszkaniowych tworzonego w koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi zgodnie z art. 6 ust. 3 ww. ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.Zdaniem Spółdzielni, ponieważ przychody te powstają na lokalach mieszkalnych i przeznaczone są na remonty zasobów mieszkaniowych przychody te wolne są od podatku.

4.Spółdzielnia Mieszkaniowa wykonuje remonty modernizacyjne budynków mieszkalnych polegające na dociepleniach. Koszty remontów finansowane są w całości przez członków Spółdzielni zamieszkałych w danym budynku w formie dodatkowych wpłat przeznaczonych na pokrycie 20% kosztu środkami własnymi i spłatę kredytu termomodernizacyjnego. Równowartość robót modernizacyjnych zwiększa wartość budynku, wpłaty wnoszone przez członków zwiększają wkłady mieszkaniowe lub budowlane, a otrzymana premia termomodernizacyjna - fundusz zasobowy Spółdzielni zmniejszając jednocześnie kredyt do spłaty.Czy takie potraktowanie remontu i ujęcie w ewidencji Spółdzielni jest właściwe i czy udzielona przez Bank Gospodarstwa Krajowego premia termomodernizacyjna na podstawie ustawy o wspieraniu przedsięwzięć termomodernizacyjnych z dnia 18.12.1998 r. jest dotacja budżetową wolna od podatku dochodowego od osób prawnych? Zdaniem Spółdzielni otrzymana premia ze względu na jej przeznaczenie, tj. spłatę kredytu termomodernizacyjnego nie podlega zaliczeniu do pozostałych przychodów.

Naczelnik Urzędu Skarbowego pismem z dnia 29 marca 2007 r. nr I/420/SS/12/2007 wezwał wnioskodawcę na podstawie art. 14a § 1, § 2, § 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) do uzupełnienia jego wniosku z dnia 20 lutego 2007 r. w zakresie przedstawienia własnego stanowiska w sprawie w oparciu o ustawę o podatku dochodowym od osób prawnych, którego brakowało w odniesieniu do zagadnienia wskazanego w punkcie 4. Spółdzielnia Mieszkaniowa w piśmie z dnia 16 kwietnia 2007 r. wykazała sposób ewidencjonowania operacji związanych z remontami modernizacyjnymi budynków mieszkalnych oraz stwierdziła, że jej zdaniem premia termomodernizacyjna jest dotacja celową i jest zwolniona z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 41 ustawy podatkowej.

Postanowieniem z dnia 17 maja 2007 r. nr I/425/6/11/07 Naczelnik Urzędu Skarbowego w Żaganiu odmówił wszczęcia postępowania w sprawie udzielenia interpretacji przepisów prawa podatkowego na wniosek Spółdzielni Mieszkaniowej z dnia 20 lutego 2007 r., w kwestii dotyczącej zasad ewidencjonowania kosztów remontów budynków mieszkalnych uzasadniając, że zagadnienie to nie dotyczy zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, ponieważ ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych oraz akty wykonawcze nie regulują tej kwestii.

W zakresie pytań wnioskodawcy odnoszących się do przepisów podatkowych Naczelnik Urzędu Skarbowego w Żaganiu postanowieniem z dnia 17 maja 2007 r. nr I/423/6/12/07 uznał stanowisko Spółdzielni Mieszkaniowej wyrażone we wniosku z dnia 20 lutego 2007 r. za:

1. Prawidłowe w części dotyczącej- opodatkowania przychodów osiągniętych z przekształcenia praw lokatorskich do lokali mieszkalnych na prawa własnościowe (pytanie nr 3), ponieważ zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz. U. z 2000 r. nr 54, poz. 654 ze zm.) - dochód uzyskany z gospodarki zasobami mieszkaniowymi przeznaczony na cele związane z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych jest wolny od podatku,

2. Nieprawidłowe w części dotyczącej: a) - opodatkowania przychodów z najmu lokali użytkowych (pytanie nr 1), b) - ustalenia kosztów uzyskania przychodów, których nie można bezpośrednio powiązać z poszczególnymi źródłami przychodów (pytanie nr 2), c) - opodatkowania premii termomodernizacyjnej (pytanie nr 4).

W oparciu o treść przepisu art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Naczelnik Urzędu Skarbowego, udzielając pisemną interpretację zagadnienia zawartego w pytaniu nr 1, stwierdził, że pojęcie „zasoby mieszkalne” obejmuje nie tylko lokal mieszkalny, ale również pomieszczenia i urządzenia wchodzące w skład budynku mieszkalnego oraz znajdujące się poza nim, których istnienie jest niezbędne dla prawidłowego korzystania z mieszkań przez mieszkańców, jak również ułatwiające im dostęp do budynku mieszkalnego. Lokale użytkowe nie wchodzą w skład zasobów mieszkaniowych i z uwagi na ich przeznaczenie nie są niezbędne do prawidłowego korzystania z lokali mieszkalnych, więc prowadzoną w nich działalność należy zaliczyć do innej działalności gospodarczej niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi. Dochody uzyskane z wynajmu lokali użytkowych nie mogą być zatem uznane za dochody wolne od podatku, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ustawy podatkowej. W związku z powyższym stanowisko wnioskodawcy w tym zakresie uznano za nieprawidłowe.

Odnośnie zagadnienia objętego pytaniem nr 2 wnioskodawcy, dotyczącego ustalenia kosztów uzyskania przychodów, których nie można bezpośrednio powiązać z poszczególnymi źródłami przychodów, organ podatkowy I instancji w ww. postanowieniu wyjaśnił, jak niżej. Na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wskazał, że przychodami są:- otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe - zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy podatkowej, -przychody należne w zakresie przychodów związanych z działalnością gospodarczą, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont – zgodnie z art. 12 ust. 3 postanowieniem z dnia 17 maja 2007 r. nr I/423/6/12/07 ww. ustawy podatkowej. Natomiast zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy do przychodów nie zalicza się pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a także otrzymanych lub zwróconych pożyczek (kredytów) z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek (kredytów).

W zakresie kosztów uzyskania przychodów ustawa reguluje w art. 15 ust. 2 ustawy, że jeżeli podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu oraz koszty związane z przychodami z innych źródeł, a nie jest możliwe ustalenie kosztów uzyskania przypadających na poszczególne źródła, koszty te ustala się w takim stosunku, w jakim pozostają przychody z tych źródeł w ogólnej kwocie przychodów. Powyższa zasadę stosuje się również w przypadku, gdy podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów ze źródeł, z których część dochodów nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych albo jest zwolniona z tego opodatkowania; w takim przypadku przepis art. 7 ust. 3 pkt 3 stosuje się odpowiednio (art. 15 ust. 2a ww. ustawy). W tym stanie rzeczy pobierane od lokatorów opłaty (za dostarczanie wody, ogrzewania, odprowadzanie ścieków i wywóz nieczystości stanowią przychody w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 4 pkt 1, które pozwalają obliczyć i ustalić koszty uzyskania przychodów według wskaźnika, o którym mowa w art. 15 ust. 2 i 2a ww. ustawy podatkowej. W świetle powyższego stanowisko wnioskodawcy w tym zakresie uznano za nieprawidłowe.

Odnośnie zagadnienia objętego pytaniem nr 4 Naczelnik Urzędu Skarbowego w Żaganiu nie podzielił stanowiska Spółdzielni Mieszkaniowej, że udzielona przez Bank Gospodarstwa Krajowego premia termomodernizacyjna jest dotacja celową, która zwolniona jest z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 41 ww. ustawy podatkowej. Organ podatkowy I instancji w postanowieniu wskazał na okoliczność, że stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o wspieraniu przedsięwzięć modernizacyjnych (Dz. U. nr 162, poz. 1121 ze zm.) Bank Gospodarstwa Krajowego tworzy Fundusz Termomodernizacji na który składają się: a) -środki przekazywane z budżetu państwa – w wysokości określonej w ustawie budżetowej, b) - odsetki od lokat środków Funduszu w bankach z inwestycji środków Funduszu w papiery wartościowe emitowane przez Skarb Państwa lub Narodowy Banka Polski oraz papiery wartościowe określające świadczenia pieniężne, poręczane lub gwarantowane przez Skarb Państwa albo NBP, a także w jednostki uczestnictwa funduszy rynku pieniężnego, o których mowa w art. 178 ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych, c) - darowizny i zapisy, d) - inne wpływy.

Środki Funduszu zgodnie z art. 11 w. cyt. ustawy o wspieraniu przedsięwzięć modernizacyjnych przeznacza się na: - wypłatę przyznanych premii termomodernizacyjnych, - pokrycie kosztów weryfikacji audytów energetycznych - do wysokości 3% środków Funduszu, - pokrycie kosztów obsługi Funduszu, - pokrycie kosztów promocji Funduszu.

W postanowieniu stwierdzono, że w świetle powyższego premia otrzymywana z tak określonych i uzyskiwanych środków Funduszu nie jest dotacją budżetową państwa i nie ma podstaw do zastosowania przepisu art. 17 ust. 1 pkt 41 w. cyt. ustawy podatkowej. Przepis ten bowiem stanowi, ze wolne od podatku są dotacje celowe z budżetu państwa, środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz inne środki pochodzące ze źródeł zagranicznych, niepodlegające zwrotowi, otrzymane przez Krajowy Fundusz Kapitałowy. Mając powyższe na uwadze stanowisko wnioskodawcy w tym zakresie uznano za nieprawidłowe.

Spółdzielnia Mieszkaniowa wniosła pismem z dnia 24 maja 2007 r. zażalenie i uzupełnienie do zażalenia (pismo z dnia 05 czerwca 2007 r.) na postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Żaganiu z dnia 17 maja nr I/423/6/12/07, zarzucając naruszenie przepisów art. 17 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych poprzez niewłaściwą interpretację punktu 41 oraz pominięcie punktu 44. Zażalająca wniosła o zmianę postanowienia w części dotyczącej interpretacji organu w zakresie punktu nr 4 poprzez uznanie, że premia termomodernizacyjna jest dochodem Spółdzielni Mieszkaniowej uzyskanym z gospodarki zasobami mieszkaniowymi i przeznaczonymi na cele związane z utrzymaniem tych zasobów, a więc jest wolna od podatku.

W uzasadnieniu Spółdzielnia podniosła argumenty, że przepisy zawarte w art. 1 ust. 3 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych, w art. 185 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz w § 5 pkt 1 statutu spółdzielni zobowiązują Spółdzielnię do zarządzania nieruchomością, poprzez podejmowanie decyzji i dokonywanie czynności mających na celu zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości oraz zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości, w tym bieżącego administrowania nieruchomością jak również czynności zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym, zgodnie z jej przeznaczeniem oraz do uzasadnionego inwestowania w te nieruchomość. Zdaniem Spółdzielni, „mając na uwadze powyższe, docieplając budynek realizujemy równocześnie przedsięwzięcie mające na celu zmniejszenie strat i zużycia energii cieplnej dostarczonej do budynków mieszkalnych, które określone zostały w ustawie z dnia 18 grudnia 1998 r. o wspieraniu przedsięwzięć termomodernizacyjnych jako zadania objętego premią, a tym samym ustawodawca przewidział konieczność dofinansowania z budżetu państwa realizacje tych przedsięwzięć. Spełniając warunki określone ustawą otrzymujemy wsparcie z budżetu w postaci premii termomodernizacyjnej, która naszym zdaniem jest dotacją celową.” Dalej Spółdzielnia wskazała, że premia ta przekazywana jest do banku kredytującego, powodując zmniejszenie kredytu do spłaty i pośrednio stanowi przychód Spółdzielni, który stanowi dochód wolny od podatku w związku z przeznaczeniem go na gospodarkę zasobami mieszkaniowymi. Przedsięwzięcie termomodernizacyjne i sposób jego finansowania jest objęty zakresem czynności określonych dla gospodarki zasobami mieszkaniowymi, więc istnieją przesłanki zwolnienia tego dochodu z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 44 ww. ustawy podatkowej.

W piśmie uzupełniającym zażalenie skarżąca podniosła, że w postanowieniu stwierdzono, że premia termomodernizacyjna nie jest dotacją i w związku z tym nie jest zwolniona z opodatkowania, ale również stwierdzono, że nie występują przesłanki do zastosowania zwolnienia z opodatkowania, a zatem nie rozpatrzył sprawy w trybie innych przepisów ustawy o podatku dochodowym, czyli art. 17 ust. 1 pkt 44 i art. 12 ust. 4 pkt 14. Spółdzielnia wskazała, że środki na wspieranie przedsięwzięć termomodernizacyjnych objętych programem rządowym określone są w ustawie budżetowej i przekazywane do banku kredytującego inwestycję z przeznaczeniem na zmniejszenie kredytu do spłaty. W związku z tym jako wartości otrzymane nieodpłatnie współfinansowane ze środków budżetu państwa w ramach rządowych programów nie stanowią przychodu spółdzielni na podstawie at. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i nie mogą być opodatkowane.

Do pozostałych interpretacji dotyczących pytań nr 1, 2 i 3, zawartych w postanowieniu Spółdzielnia zgodziła się.

Organ odwoławczy po rozpatrzeniu zebranych w sprawie dokumentów stwierdza, że stanowisko Naczelnika Urzędu Skarbowego w Żaganiu wyrażone w postanowieniu z dnia 17 maja 2007 r., nr I/423/6/12/07, udzielającym pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w przedmiocie zagadnień wyrażonych we wniosku podatnika z dnia 20 lutego 2007 r. jest prawidłowe.

Na podstawie art. art. 14a - 14d ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. - Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta ma obowiązek udzielić pisemnej interpretacji, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Udzielenie zaś pisemnej interpretacji, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie podatnika następuje poprzez ocenę prawną stanowiska pytającego z przytoczeniem przepisów prawa. Do obowiązku organu należy zatem dokonanie interpretacji przepisów w indywidualnej sprawie podatnika w takim zakresie w jakim ta sprawa została przedstawiona we wniosku podatnika. Spółdzielnia Mieszkaniowa zażaleniem zaskarżyła ww. postanowienie w części dotyczącej udzielonej odpowiedzi na 4 pytanie – opodatkowania premii termomodrenizacyjnej zarzucając naruszenie przepisów art. 17 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych poprzez niewłaściwą interpretację punktu 41 oraz pominięcie punktu 44. Natomiast we wniosku z dnia 20 lutego 2007 r. wraz z uzupełnieniem Spółdzielnia wskazała, że premia termomodernizacyjna jest dotacją celową, która jest zwolniona z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 41 ustawy.

Mając zatem na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz pytanie podatnika stwierdzić należy, że zarzuty zażalenia nie znajduje uzasadnienia w niniejszej sprawie. W ocenie organu odwoławczego Naczelnik Urzędu Skarbowego w Żaganiu w zaskarżonym postanowieniu zinterpretował zagadnienie dotyczące opodatkowania premii termomodernizacyjnej w sposób prawidłowy, odnosząc się do podniesionych we wniosku wątpliwości podatnika na podstawie przedstawionego przez wnioskodawcę stanu faktycznego oraz jego stanowiska wskazującego na zastosowanie w sprawie art. 17 ust. 1 pkt 41 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Otrzymana przez Spółdzielnię premia termomodernizacyjna nie może być uznana za dotację celową z budżetu państwa w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych. Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o wspieraniu przedsięwzięć modernizacyjnych (Dz. U. nr 162, poz. 1121 ze zm.) Fundusz Termomodernizacji jest tworzony pięciu źródeł, a środki z budżetu stanowią jedno z nich. Ponadto środków z tytułu premii termomodernizacyjnej nie otrzymywał Krajowy Fundusz Kapitałowy, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 41 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, co oznacza że do Spółdzielni otrzymującej taką premię art. 17 ust. 1 pkt 41 nie znajduje zastosowania.

Przedstawienie przez Spółdzielnię w zażaleniu na postanowienie i jego uzupełnieniu obszernej analizy ww. zagadnienia w kontekście przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. art. 17 ust. pkt 44 w zakresie zwolnienia dochodów podatnika oraz art. 12 ust. 4 pkt 14 w zakresie przychodów nie może stanowić podstawy do uwzględnienia zażalenia. Podstawę taką mogą stanowić tylko zarzuty odnoszące do oceny stanowiska podatnika dokonanej w oparciu o przedstawiony stan faktyczny. Rozszerzenie stanowiska podatnika wykraczające poza stanowisko znane organowi w trakcie rozpatrywania wniosku o wydanie interpretacji, które nie zostało poddane ocenie tego organu nie może stanowić podstawy do formułowania zarzutu o błędnym zinterpretowaniu stanowiska podatnika. Argumenty zawarte w zażaleniu wskazują, że podatnik sformułował de facto inny (nowy) wniosek o wydanie interpretacji, który wymagałby odrębnego rozstrzygnięcia w świetle art. 14a i następne Ordynacji podatkowej.

Mając na uwadze powyższe orzeczono jak w sentencjiDecyzja niniejsza jest ostateczna. Na decyzję niniejszą przysługuje prawo wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wlkp., za pośrednictwem Dyrektora Izby Skarbowej w Zielonej Górze, w terminie 30 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj