Interpretacja Burmistrza Miasta Bisztynek
PO. 3110-4/1/2006
z 30 sierpnia 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PO. 3110-4/1/2006
Data
2006.08.30



Autor
Burmistrz Miasta Bisztynek


Temat
Podatki i opłaty lokalne --> Podatek od nieruchomości


Słowa kluczowe
budowle
modernizacja


Pytanie podatnika
- dotyczy momentu powstania obowiązku podatkowego od zmodernizowanych budowli


Działając na podstawie art. 14a § 1, § 3 i § 4 oraz art. 216 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. nr 8, poz. 60 ze zm.) w związku ze złożonym wnioskiem w dniu 20 lipca 2006r. przez Spółkę z o.o. z siedzibą w G. Oddział w O., o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie podatnika odnośnie momentu powstania obowiązku podatkowego od zmodernizowanych budowli - po przeanalizowaniu własnego stanowiska wnioskodawcy, zgodnie z którym obowiązek podatkowy przy nie zmienionym sposobie wykorzystywania budowli, skutkuje z dniem 1 stycznia roku następnego po roku, w którym zakończono modernizację

postanawiam

uznać stanowisko wnioskodawcy za prawidłowe

Spółka Spółka z o.o. z siedzibą w Gdańsku Oddział w Olsztynie w dniu 20 lipca 2006 roku złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, ze w/w Spółka dokonała modernizacji posiadanych budowli w celu utrzymania ciągłej i bezpiecznej dostawy gazu swoim odbiorcom. Ulepszenie budowli spowodowało zwiększenie ich wartości początkowej. Wnioskodawca ma wątpliwości od jakiego momentu należy uwzględnić w podstawie opodatkowania zwiększoną wartość zmodernizowanych budowli jak ustosunkować się w zakresie budowli co do treści art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych. W ocenie podatnika zmiana wartości początkowej budowli będzie miała skutek w zakresie podatku od nieruchomości od 1 stycznia następnego roku podatkowego.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 3 w/w ustawy o podatkach i opłatach lokalnych podstawa opodatkowania dla budowli lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej z zastrzeżeniem ust. 4 i 5 tego artykułu, stanowi wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych, ustalona na dzień 1 stycznia roku podatkowego, stanowiąca podstawę obliczania amortyzacji w tym roku a nie pomniejszona o odpisy amortyzacyjne, a w przypadku budowli całkowicie zamortyzowanych - ich wartość z dnia 1 stycznia roku, w którym dokonano ostatniego odpisu amortyzacyjnego. Przepis ten określa sposób ustalenia podstawy opodatkowania. Natomiast art. 4 ust. 3 tejże ustawy określa, że jeżeli obowiązek podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości od budowli powstał w ciągu roku podatkowego, podstawę opodatkowania stanowi wartość stanowiąca podstawę obliczania amortyzacji na dzień powstania obowiązku podatkowego. W opinii organu podatkowego wskazane wyżej przepisy przemawiają za tym, iż słuszne jest przyjęcie stanowiska podanego przez wnioskodawcę, zgodnie z którym zwiększona wartość zmodernizowanych budowli winna być opodatkowana od 1 stycznia roku następnego po roku, w którym zakończono modernizację.Ulepszenie budowli powodujące zmianę jej wartości w ciągu roku podatkowego, nie spowoduje zdarzenia, o którym mowa w art. 6 ust. 3, gdyż w wyniku ulepszenia budowli nie uległa zmianie jej wartość ustalona na dzień 1 stycznia 2006r. Zmiana wartości nie wywoła więc skutków w trakcie roku - przepis art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych nie będzie miał tu zastosowania, gdyż zdarzenie, które zaistniało (modernizacja) nie ma wpływu na wysokość opodatkowania w tym roku, lecz w następnym.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia. Zgodnie z art. 14 b § 1 Ordynacji podatkowej interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy.Na niniejsze postanowienie służy prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem moim, w terminie 7 dni od daty



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj