Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-359/11-4/KC
z 10 czerwca 2011 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP3/443-359/11-4/KC
Data
2011.06.10
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
Temat
Podatek od towarów i usług --> Procedury szczególne --> Wewnatrzwspólnotowe transakcje trójstronne - procedura uproszczona --> Definicje legalne
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku
Słowa kluczowe
podatnik VAT UE
prawo do odliczenia
wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
wewnątrzwspólnotowa transakcja trójstronna
wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów
Istota interpretacji
W zakresie uznania dostawy produktu finalnego za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną w procedurze uproszczonej oraz braku obowiązku wykazania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w Polsce
Wniosek ORD-IN 959 kB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28.02.2011r. (data wpływu 04.03.2011r.) uzupełnione pismem z dnia 26.04.2011r. (data wpływu 28.04.2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dostawy produktu finalnego za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną w procedurze uproszczonej oraz braku obowiązku wykazania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w Polsce – jest prawidłowe UZASADNIENIE W dniu 04.03.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dostawy produktu finalnego za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną w procedurze uproszczonej oraz braku obowiązku wykazania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w Polsce. W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe: Spółka B.V. z siedzibą w Amsterdamie w Holandii (zwana dalej: „Wnioskodawcą” lub „Spółką”) prowadzi działalność w zakresie dystrybucji płyt DVD/Blu-ray oraz udzieleniu licencji na korzystanie z praw do filmów na rzecz podmiotów z siedzibą na terytorium Unii Europejskiej jak i w krajach trzecich. Spółka jest zarejestrowana dla potrzeb podatku VAT i VAT UE w Holandii (kraju siedziby), a także w niektórych innych krajach członkowskich. Wnioskodawca uzyskał rejestrację dla celów podatku VAT i VAT UE także w Polsce. W ramach prowadzonej działalności Spółka zamierza nabywać różnego rodzaju opakowania na płyty DVD Blu-Ray (np. ang. boxes, slipcases, digipacks, digistacks, steelbooks itp. zwane dalej łącznie „Opakowaniami”) pochodzące od dostawców z krajów członkowskich UE (w szczególności z Wielkiej Brytanii i Włoch). Opakowania będą transportowane bezpośrednio z innego niż Polska kraju członkowskiego UE do polskiego kontrahenta Spółki, zarejestrowanego podatnika VAT i VAT UE z siedzibą w Polsce (zwanego dalej: Podwykonawcą) w celu wykorzystania jako opakowań dla tłoczonych przez Podwykonawcę na zlecenie Wnioskodawcy płyt DVD i Bu-Ray. Opakowania przez cały czas pozostaną własnością Wnioskodawcy. W związku z przemieszczeniem Opakowań z innego kraju członkowskiego UE (tj. kraju produkcji) do Polski Wnioskodawca będzie rozpoznawał wewnątrzwspólnotowe nabycie Opakowań na terytorium Polski zgodnie z art. 11 ust 1 Ustawy VAT. Polski Podwykonawca będzie wykorzystywał powierzone mu Opakowania do produkcji na rzecz Wnioskodawcy gotowego produktu w postaci płyt lub różnego rodzaju zestawów płyt DVD/Blu-ray (zwanych dalej „Produktem Finalnym”). W procesie produkcji Podwykonawca będzie wykorzystywał przekazane Opakowania jak i własne materiały i surowce niezbędne do wytworzenia Produktu Finalnego. Opakowania przemieszczane do Polski i wykorzystywane w procesie produkcyjnym przez Podwykonawcę będą pozostawać przez cały czas własnością Spółki i na żadnym etapie nie dojdzie do przejścia na Podwykonawcę prawa do rozporządzania nimi jak właściciel. Produkt Finalny będzie sprzedawany przez Podwykonawcę na rzecz Wnioskodawcy oraz przez Wnioskodawcę do kontrahentów z innych niż Polska krajów członkowskich UE, będących zarejestrowanymi w tych krajach podatnikami VAT i VAT UE (zwanych dalej: „Kontrahentami”). Sprzedaż do Kontrahentów nastąpi w taki sposób, że Produkt Finalny będzie transportowany przez Podwykonawcę bezpośrednio z Polski do Kontrahentów zlokalizowanych w krajach UE innych niż Polska a transakcja będzie rozliczana z zastosowaniem procedury uproszczonej dla transakcji trójstronnych. Zatem w ramach opisanej transakcji dostawa Produktu Finalnego będzie mieć miejsce pomiędzy (i) Podwykonawcą i Spółką oraz (ii) Spółką i Kontrahentem. Podwykonawca wystawi na Wnioskodawcę faktury VAT obejmujące w szczególności: wartość własnych materiałów i surowców oraz koszt prac niezbędnych do wytworzenia Produktu Finalnego. Faktura Podwykonawcy zawierać będzie numer VAT UE nadany Wnioskodawcy przez organy skarbowe z innego niż Polska kraju członkowskiego UE (np. Holandii). Wynagrodzenie Podwykonawcy nie będzie uwzględniać wartości Opakowań powierzonych mu przez Spółkę. Z kolei dostawę Produktu Finalnego na rzecz Kontrahenta Wnioskodawca będzie dokumentować fakturą wystawioną na kwotę uwzględniającą w szczególności, wynagrodzenie Podwykonawcy oraz wartość Opakowań. Fakturę taką Wnioskodawca będzie wystawiać używając innego niż polski numeru VAT. Celem ilustracji, przykładowy przebieg transakcji z udziałem Wnioskodawcy, polskiego Podwykonawcy oraz Kontrahenta:
Na potrzeby opisanej transakcji trójstronnej Spółka zastosuje wobec polskiego Podwykonawcy i Kontrahenta numer VAT UE nadany w Holandii. Podwykonawca wskaże numer VAT UE nadany w Polsce. Z kolei Kontrahent zastosuje do transakcji numer VAT UE wydany przez państwo członkowskie, w którym zakończy się transport/wysyłka Produktu Finalnego (tj. Francja Niemcy). Ponadto Wnioskodawca wskazuje że nie posiada siedziby lub miejsca zamieszkania w Polsce ani w państwie członkowskim w którym kończy się transport/wysyłka Produktu Finalnego na rzecz Kontrahenta. W związku z powyższym zadano następujące pytania:
Ad. 1 Pomimo, że Wnioskodawca zarejestrowany jest dla celów podatku VAT również w Polsce dopuszczalne jest zastosowanie procedury uproszczonej rozliczenia podatku VAT w rozumieniu art. 135-138 Ustawy VAT w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej obejmującej dostawy przez Podwykonawcę na rzecz Spółki oraz w dalszej kolejności przez Spółkę na rzecz Kontrahentów Produktu Finalnego.
Ad. 2 W związku z rozliczeniem dostawy Produktu Finalnego w procedurze uproszczonej w ramach wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej, Wnioskodawca nie rozpoznaje odrębnie dla celów podatku VAT w Polsce przesunięcia Opakowań wykorzystanych w procesie wytworzenia Produktu Finalnego z Polski do innego kraju członkowskiego UE jako odrębnej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.
Ad. 3 Wnioskodawca ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu Opakowań które są jako części składowe Produktów Finalnych objęte późniejszymi wewnątrzwspólnotowymi dostawami w ramach transakcji trójstronnych.
Z powyższego przepisu wynika zatem że Polski ustawodawca uzależnił możliwość skorzystania z prawa do obniżenia podatku VAT naliczonego w związku ze sprzedażą dokonywaną poza terytorium Polski od spełnienia przez Wnioskodawcę łącznie następujących warunków.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe. Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…). Stosownie do art. 135 ust. 1 pkt 2 ustawy, wewnątrzwspólnotowa transakcja trójstronna ma miejsce, gdy trzech podatników VAT zidentyfikowanych na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych w trzech różnych państwach członkowskich uczestniczy w dostawie towarów w ten sposób, że pierwszy z nich wydaje towar bezpośrednio ostatniemu w kolejności, przy czym dostawa tego towaru jest dokonana między pierwszym i drugim oraz drugim i ostatnim w kolejności, a przedmiot dostawy jest wysyłany lub transportowany przez pierwszego lub też transportowany przez drugiego w kolejności podatnika VAT lub na ich rzecz z terytorium jednego państwa członkowskiego na terytorium innego państwa członkowskiego. Natomiast przez procedurę uproszczoną rozumie się, zgodnie z art. 135 ust. 1 pkt 4 ustawy procedurę rozliczania VAT w wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej, polegającą na tym, że ostatni w kolejności podatnik VAT rozlicza VAT z tytułu dokonania na jego rzecz dostawy towarów przez drugiego w kolejności podatnika VAT, jeżeli łącznie są spełnione następujące warunki:
Z cyt. wyżej przepisów wynika, że procedura uproszczona w wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej polega na:
Zatem pomimo, że w transakcję trójstronną zaangażowane są trzy podmioty, jedynym podatnikiem, który zobowiązany jest do naliczenia podatku VAT jest trzeci w kolejności podatnik (ostateczny nabywca towaru), który dokonuje samoobliczenia podatku z tytułu nabycia towaru od drugiego w kolejności podatnika i traktuje to nabycie jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru. Z przedstawionego w przedmiotowym wniosku opisu wynika, iż Wnioskodawca, jako podmiot z siedzibą w Holandii, zarejestrowany jest dla potrzeb podatku VAT jednocześnie w Holandii i w innych państwach członkowskich, m.in. w Polsce. Zamierza dokonywać wewnatrzwspólnotowych nabyć opakowań, które transportowane są bezpośrednio z Wielkiej Brytanii czy Włoch do polskiego podwykonawcy, który będzie wykorzystywał powierzone mu opakowania do produkcji gotowego produktu dla Wnioskodawcy, tj. płyt lub różnego rodzaju zestawów płyt DVD/Blu-ray. Opakowania wykorzystywane w procesie produkcyjnym przez Podwykonawcę będą pozostawać przez cały czas własnością Wnioskodawcy. Produkt Finalny, tj. gotowy produkt w postaci płyt lub zestawów płyt DVD/Blu-ray, będzie sprzedawany przez Podwykonawcę na rzecz Wnioskodawcy oraz przez Wnioskodawcę do kontrahentów z innych niż Polska krajów członkowskich UE, będących zarejestrowanymi w tych krajach podatnikami VAT i VAT UE. Sprzedaż do Kontrahentów nastąpi w taki sposób, że Produkt Finalny będzie transportowany przez Podwykonawcę bezpośrednio z Polski do Kontrahentów zlokalizowanych w krajach UE innych niż Polska a transakcja będzie rozliczana z zastosowaniem procedury uproszczonej dla transakcji trójstronnych. Wnioskodawca wskazuje, że dla opisanej transakcji trójstronnej zastosuje wobec polskiego Podwykonawcy i Kontrahenta numer VAT UE nadany w Holandii. Z kolei podwykonawca wskaże numer VAT UE nadany w Polsce a Kontrahent zastosuje do transakcji numer VAT UE wydany przez państwo członkowskie w którym zakończy się transport/wysyłka Produktu Finalnego tj. Francja czy Niemcy. Dokonując analizy przywołanych powyżej przepisów pod kątem przedstawionego stanu rzeczy przez Wnioskodawcę, stwierdzić należy że mamy do czynienia w niniejszej sprawie z transakcją trójstronną-procedurą uproszczoną, gdzie występują trzy podmioty, zidentyfikowane na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych w trzech różnych państwach członkowskich a towar transportowany jest od pierwszego, tj. polskiego podwykonawcy do ostatniego czyli kontrahenta z Francji czy Niemiec. Wnioskodawca jako drugi w kolejności podmiot transakcji, zostaje niejako „uwolniony” od obowiązków administracyjnych, zaś obowiązek rozliczenia podatku od ostatniej dostawy przerzuca na finalnego nabywcę. Ważne jest również to, że Wnioskodawca na potrzeby transakcji posłuży się holenderskim numerem VAT, a zatem numerem innym niż numery jakimi posługują się pierwszy i ostatni podmiot transakcji trójstronnej w procedurze uproszczonej. Biorąc pod uwagę okoliczności przedmiotowej sprawy oraz regulacje prawne mające do niej zastosowanie stwierdzić należy, że spełnione zostały wszystkie wymagane prawem warunki do zastosowania uproszczonej procedury rozliczenia podatku od towarów i usług w wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej. Zatem stanowisko Wnioskodawcy odnośnie pytania pierwszego należy uznać za prawidłowe. Kwestia poruszona w pytaniu drugim niniejszego wniosku, sprowadza się do ustalenia, czy w przedmiotowej transakcji trójstronnej w procedurze uproszczonej, Wnioskodawca jest zobowiązany, na gruncie polskich przepisów ustawy o VAT do wykazania podatku VAT od takiej transakcji. Jak wskazuje Wnioskodawca w uzasadnieniu, przedmiotem wywozu z Polski do innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej będzie Produkt Finalny w postaci płyt i różnego rodzaju zestawów płyt DVD/Blu-ray a nie Opakowania w których znajdują się płyty. Opakowania nigdy nie będą stanowiły samodzielnego towaru lecz należy je traktować jako niezbędny element wyprodukowanego przez polskiego Podwykonawcę Produktu Finalnego. Wnioskodawca w opisywanej transakcji posługiwać się będzie wobec polskiego podwykonawcy jak i kontrahenta z innego kraju członkowskiego numer VAT UE nadanym w Holandii. Analizując przywołane powyżej przepisy oraz opis stanu sprawy, należy stwierdzić, że spełnione są wszystkie warunki do tego aby przedmiotową dostawę Produktu Finalnego uznać za transakcję trójstronną w procedurze uproszczonej. Jednym z warunków sine qua non takiej procedury jest m.in. wystąpienie podatników zidentyfikowanych na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych w trzech różnych państwach członkowskich. Wnioskodawca podaje, że w opisanej transakcji posługiwać się będzie numerem VAT holenderskim. W żadnym momencie łańcucha dostaw Wnioskodawca nie będzie zobowiązany w Polsce do rozliczenia podatku VAT. Opakowania, jak stwierdzono powyżej, nie będą przedmiotem dostawy wewnątrzwspólnotowej do podmiotu trzeciego, a dostawa produktu finalnego jako właściwego towaru dostawy przez Wnioskodawcę, będzie wykazana i rozliczona według przepisów holenderskich. Dlatego też polskie przepisy w tej kwestii nie mogą znaleźć zastosowania dla Wnioskodawcy, który jest podatnikiem podatku od wartości dodanej w Holandii. Tym samym, nie podstaw aby dla celów podatku VAT w Polsce rozpoznać przesunięcie Opakowań wykorzystanych w procesie wytworzenia Produktu Finalnego z Polski do innego kraju członkowskiego UE jako odrębnej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Zatem stanowisko Wnioskodawcy odnośnie pytania drugiego należy uznać za prawidłowe. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem (…) W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ww. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Z treści tego przepisu wynika, iż:
Przedstawiona powyżej zasada daje podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego jedynie w zakresie w jakim nabyte towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ustawodawca wyłączył zatem możliwość dokonywania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które są wykorzystywane do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu. Stwierdzić należy, że w sytuacji gdy podatnik dokonuje wewnątrzwspólnotowego nabycia własnych towarów na terytorium kraju, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w wielkości odpowiadającej podatkowi należnemu, pod warunkiem, że zakupy te będą służyć podatnikowi do wykonywanych czynności opodatkowanych. Natomiast w oparciu o regulacje zawarte w art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy VAT, podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami. Na podstawie art. 15 ust. 1 ww. ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ww. ustawy, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych. W opisie stanu sprawy Wnioskodawca, jako podmiot z siedzibą w Holandii, w ramach prowadzonej działalności zamierza nabywać opakowania na płyty DVD Blu-Ray pochodzące od dostawców z krajów członkowskich UE, w szczególności z Wielkiej Brytanii i Włoch. Opakowania będą częścią składową Produktów Finalnych, będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy przez Podwykonawcę na rzecz Wnioskodawcy a następnie dostawy wykonanej przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahentów poza terytorium Polski. Dla tego łańcucha dostaw Wnioskodawca posłuży się holenderskim numer VAT UE. Wątpliwości Wnioskodawcy wiążą się możliwością odliczenia podatku VAT naliczonego przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu Opakowań na podstawie art. 86 ust. 8 ustawy. W uzasadnieniu podaje, że Opakowania które będą przemieszczone do Polski w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia nie będą wykorzystywane przez niego w działalności opodatkowanej, bowiem Wnioskodawca takich czynności w Polsce nie będzie wykonywać, a jak sam słusznie wskazuje, odliczyć można tylko podatek naliczony który jest związany z transakcjami opodatkowanymi VAT. Jednocześnie, powołując się na zapis art. 86 ust. 8 ustawy, uważa, że ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w Polsce przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu Opakowań w przypadku dokonania opodatkowanej podatkiem VAT dostawy towarów w innym kraju członkowskim UE, tj. poza terytorium kraju. Ponadto stwierdza, że warunkiem odliczenia podatku naliczonego w Polsce jest wykazanie, że dostawa opodatkowana VAT zagranicą byłaby opodatkowana VAT w Polsce, gdyby w Polsce została dokonana. Przedstawiając swoje stanowisko, Wnioskodawca zwraca uwagę, że oprócz WNT własnych produktów, nie dokonuje innych czynności opodatkowanych podatkiem VAT na terytorium Polski. Analizując przywołane przepisy i argumentacje Wnioskodawcy, należy uznać, że dostawa produktów finalnych podlega opodatkowaniu w miejscu zakończenia wysyłki bądź transportu, czyli w państwie Kontrahenta. W sensie prawnym, druga transakcja zachodzi pomiędzy Wnioskodawcą a Kontrahentem, dla której to posługuje się holenderskim numerem VAT UE. Konsekwentnie, czynności, które powinien wykonać Wnioskodawca dla celów tej dostawy będą regulowały przepisy prawa holenderskiego. W przedmiotowym łańcuchu dostaw Wnioskodawca nie występuje jako polski podatnik podatku VAT. Jednak należy pamiętać, że dokonane przez Wnioskodawcę przesunięcie własnych towarów-Opakowań z innego kraju członkowskiego UE do Polski zawiera się w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Z kolei istotą regulacji art. 86 ust. 8 ustawy jest prawo do obniżenia podatku należnego z tytułu czynności określonych w art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług o podatek naliczony przy nabyciu towarów i usług związanych z wykonywaniem czynności nieopodatkowanych polskim podatkiem, bowiem wykonywanych poza terytorium kraju. Jednocześnie, biorąc pod uwagę podatek należny, nie uwzględnia się w deklaracji wartości dostaw towarów i świadczonych usług dokonywanych w ramach działalności gospodarczej zarejestrowanej poza terytorium kraju. Wnioskodawca w swoim uzasadnieniu podaje, że będzie posiadać dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z dostawą dokonaną poza terytorium Polski. Jak słusznie zauważa Wnioskodawca, w ustawie brak jest jakichkolwiek wskazań, co do formy czy rodzaju takich dokumentów. Oznacza to, że Podatnik winien posiadać takie dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z czynnościami wymienionymi w art. 5 ust. 1 ustawy. Podsumowując, stwierdzić należy, że wnioskodawca ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu Opakowań, które są jako części składowe Produktów Finalnych, objętych na późniejszym etapie wewnątrzwspólnotową dostawą w ramach transakcji trójstronnych. Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania trzeciego należy uznać za prawidłowe. Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego — stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji. Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.