Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-85/12-5/AKr
z 20 kwietnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP2/443-85/12-5/AKr
Data
2012.04.20



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
faktura wewnętrzna
faktura zbiorcza
podatek od towarów i usług
prawo do odliczenia
promocja
przekazanie nieodpłatne
reklama
wydanie towarów


Istota interpretacji
1. Czy opisane w poz. 68 wniosku nieodpłatne przekazania towarów dokonywane w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 marca 2011 r. przez Wnioskodawcę nie podlegały opodatkowaniu VAT, z jednoczesnym zachowaniem przez Wnioskodawcę prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem/wytworzeniem towarów i wyrobów, które zostały następnie nieodpłatnie przekazane?
2. Czy przepisy art. 29 ust. 4a w związku z art. 106 ust. 7 ustawy o VAT uprawniają Wnioskodawcę do wystawienia zbiorczych wewnętrznych faktur korygujących „do zera”, w sytuacji opisanej wstanie faktycznym, a Wnioskodawca będzie uprawniony do obniżenia kwoty podatku należnego objętego tą korektą w deklaracji VAT za miesiąc, w którym wystawi korekty faktur wewnętrznych?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13 stycznia 2012 r. (data wpływu 20 stycznia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 marca 2012 r. (data wpływu26 marca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego w związku z wystawieniem wewnętrznej faktury korygującej – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 stycznia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego w związku z wystawieniem wewnętrznej faktury korygującej. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 26 marca 2012 r. o jednoznaczne określenie przedmiotu wniosku.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, natomiast głównym przedmiotem działalności gospodarczej Spółki jest produkcja i dystrybucja napojów alkoholowych podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca współpracuje z wieloma kontrahentami. W celu zwiększenia sprzedaży Wnioskodawca podejmował i w dalszym ciągu podejmuje szereg działań o charakterze promocyjnym i reklamowym. Działania te, niezbędne z uwagi na specyfikę rynku, na którym Wnioskodawca prowadzi działalność i ograniczenia prawne, mają istotne i bezpośrednie przełożenie na poziom osiąganych przychodów.

Wnioskodawca w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 marca 2011 r. dokonywał nieodpłatnych przekazań towarów należących do przedsiębiorstwa, których adresatami byli aktualni, jak również potencjalni nabywcy towarów handlowych oferowanych do sprzedaży przez Wnioskodawcę.

Przekazania obejmowały:

  1. przekazanie na promocje, degustacje zakupionych towarów handlowych lub wyprodukowanych wyrobów przez Wnioskodawcę,
  2. przekazanie upominków i gadżetów reklamowych (np. kalendarze, długopisy, kubki) oznaczone odpowiednio logo i firmą Wnioskodawcy.

Celem powyższych działań było: motywowanie kontrahentów do kontynuowania współpracy, do dokonywania większych i częstszych zakupów towarów/wyrobów oferowanych do sprzedaży, jak również zapoznawanie z asortymentem nowych wyrobów wprowadzanych do obrotu przez Wnioskodawcę; reklama oraz uatrakcyjnienie oferty handlowej; poszerzenie rynków zbytu oraz podtrzymanie dobrych relacji z kontrahentami, a także maksymalizacja rozpoznawalności i renomy firmy Wnioskodawcy.

Wszystkie opisane wyżej nieodpłatne przekazania towarów/wyrobów miały służyć intensyfikacji sprzedaży towarów/wyrobów oferowanych do sprzedaży, a tym samym generowaniu sprzedaży opodatkowanej oraz zwiększeniu przychodów. Należy również zauważyć, że podejmowanie przez Wnioskodawcę skutecznej konkurencji z innymi podmiotami na rynku napojów alkoholowych byłoby niemożliwe bez prowadzenia intensywnych akcji promocyjnych i reklamowych, których istotny element stanowiły opisane wyżej nieodpłatne przekazania towarów.

Wnioskodawca dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów (wyprodukowaniem wyrobów), które następnie były przedmiotem ww. nieodpłatnych przekazań. Wnioskodawca uznawał ww. nieodpłatne przekazania za dostawę towarów opodatkowaną podatkiem od towarów i usług (dalej: VAT) na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT. W związku z powyższym, na podstawie art. 106 ust. 7 ustawy o VAT, Wnioskodawca wystawiał faktury wewnętrzne, w których wykazywany był podatek należny, który następnie był uwzględniany w rozliczeniach VAT oraz deklaracjach VAT za miesiąc, w którym zostały wystawione poszczególne faktury wewnętrzne. Wnioskodawca na koniec miesiąca wystawiał zbiorczą fakturę wewnętrzną, która uwzględniała ww. nieodpłatne przekazania towarów dokonywane w danym miesiącu. Faktury wewnętrzne były wystawiane w oparciu o zbiorcze zestawienia towarów/wyrobów wydanych na podstawie dokumentów „wydanie zewnętrzne – reklama” (WZ - Reklama), które były sporządzane na okoliczność nieodpłatnego przekazania towarów kontrahentowi. Większość dokumentów WZ - reklama jest potwierdzona przez kontrahentów (tj. na dokumencie WZ znajduje się pieczątka i podpis lub sam podpis kontrahenta lub osoby reprezentującej kontrahenta).

W wyniku ponownej analizy przepisów dotyczących VAT oraz dokumentów będących podstawą rozliczeń w zakresie VAT, Wnioskodawca uznał, że niesłusznie uznawał ww. nieodpłatne przekazania towarów (wyrobów; upominków) jako podlegające opodatkowaniu VAT.

W związku z powyższym, Wnioskodawca zamierza:

  • wystawić wewnętrzne zbiorcze faktury korygujące do uprzednio wystawionych faktur wewnętrznych dokumentujących nieodpłatne przekazania (o których mowa wyżej), w wyniku których podstawa opodatkowania oraz kwota podatku należnego wynikająca z korygowanych faktur wewnętrznych ulegnie zmniejszeniu do zera, a także
  • dokonać obniżenia kwoty podatku należnego na podstawie ww. zbiorczych faktur korygujących oraz dokonać ich rozliczenia w deklaracji VAT-7 za miesiąc, w którym zostaną te dokumenty wystawione,
  • Wnioskodawca wystawi zbiorczą korygującą fakturę wewnętrzną niezależnie od tego, czy korygowana faktura wewnętrzna została wystawiona w oparciu o WZ - Reklama potwierdzony przez kontrahenta, czy też w oparciu o dokument nie potwierdzony przez kontrahenta.

Wnioskodawca wskazał, iż szczegółowo tu opisane przekazania nie mają statusu prezentów o małej wartości i próbek, które zgodnie z art. 7 ust. 3 nie podlegały opodatkowaniu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy przepisy art. 29 ust. 4a w związku z art. 106 ust. 7 ustawy o VAT uprawniają Wnioskodawcę do wystawienia zbiorczych wewnętrznych faktur korygujących „do zera”, w sytuacji opisanej w stanie faktycznym, a Wnioskodawca będzie uprawniony do obniżenia kwoty podatku należnego objętego tą korektą w deklaracji VAT za miesiąc, w którym wystawi korekty faktur wewnętrznych...

Zdaniem Wnioskodawcy, przepisy art. 29 ust. 4a w związku z art. 106 ust. 7 ustawy o VAT stanowią, że w przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Przepis ten stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia pomyłki w kwocie podatku na fakturze i wystawienia korekty faktur do faktury, w której wykazano kwotę podatku wyższą niż należna (art. 29 ust. 4c ustawy o VAT). W przypadku faktur wewnętrznych ich wystawca jest jednocześnie ich nabywcą. Dlatego, zdaniem Wnioskodawcy, nie jest konieczne uzyskiwanie potwierdzenia otrzymania korekty faktury wewnętrznej przez jej nabywcę, ponieważ moment wystawienia faktury wewnętrznej jest jednocześnie momentem jej otrzymania przez nabywcę.

Dlatego, zważywszy na powyższe regulacje, korekty faktur wewnętrznych w przedstawionym stanie faktycznym powinny być uwzględnione w deklaracji VAT-7 za miesiąc, w którym zostaną wystawione.

Pogląd przedstawiony przez Wnioskodawcę w niniejszym zapytaniu potwierdzają liczne interpretacje. Przykładowo:

  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 29 kwietnia 2008 r. (IPP1-443 -722/08-2/RK),
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 1 grudnia 2009 r. (IPP1-443 -1098/09-2/LP),
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 11 marca 2010 r. (IPP1-443 -1590/09-2/AW),
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 14 maja 2010 r. (IPP1-443 -202/10-2/AT),
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 31 stycznia 2011 r. (ILPP2-443 -1791/10-2/SJ).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

W myśl art. 106 ust. 7 ustawy, w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, są wystawiane faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne są wystawiane także dla udokumentowania zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze.

Natomiast stosownie do przepisu § 24 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 ze zm.), zwanego dalej rozporządzeniem, przepisy § 5, 9-14, 16, 17, 21 i 22 stosuje się odpowiednio do faktur wewnętrznych, o których mowa w art. 106 ust. 7 ustawy, z tym że w przypadku:

  1. czynności określonych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 ustawy, gdy brak jest konkretnego nabywcy towaru lub usługi, faktura nie zawiera danych dotyczących tego nabywcy oraz kwoty należnej z tytułu wykonania tych czynności,
  2. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, faktury mogą nie zawierać numeru identyfikacji podatkowej kontrahenta.

Zgodnie zaś z § 14 ust. 1 rozporządzenia, fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

W myśl § 14 ust. 2 rozporządzenia, faktura korygująca dotycząca podwyższenia ceny powinna zawierać co najmniej:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    1. określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
    2. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;
  3. kwotę podwyższenia ceny bez podatku;
  4. kwotę podwyższenia podatku należnego.

Zgodnie z § 14 ust. 3 rozporządzenia, faktura korygująca wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa w ust. 1, zawiera dane określone w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. a, kwoty podane w omyłkowej wysokości oraz kwoty w wysokości prawidłowej.

W świetle § 14 ust. 4 rozporządzenia, przepisy § 5 ust. 5-7, § 7 i § 13 ust. 8 stosuje się odpowiednio do faktur korygujących.

Stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

W przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano, w oparciu o art. 29 ust. 4a ustawy.

Na mocy art. 29 ust. 4b ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r., warunku posiadania przez podatnika potwierdzenia odbioru korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi nie stosuje się w:

  1. eksporcie towarów i wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów;
  2. dostawie towarów i świadczeniu usług, dla których miejsce opodatkowania znajduje się poza terytorium kraju;
  3. sprzedaży: energii elektrycznej, cieplnej lub chłodniczej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 140-153, 174 i 175 załącznika nr 3 do ustawy;
  4. pozostałych przypadkach, jeżeli w wystawionej fakturze, do której odnosi się korekta, nie wykazano kwoty podatku.

Zgodnie zaś z art. 29 ust. 4c ustawy, przepis ust. 4a stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia pomyłki w kwocie podatku na fakturze i wystawienia korekty faktury do faktury, w której wykazano kwotę podatku wyższą niż należna.

Należy w tym miejscu zauważyć, iż w przypadku faktur wewnętrznych, jak i faktur wewnętrznych korygujących wystawca faktury nie przesyła jej do żadnego innego podmiotu. Nie może zatem otrzymać potwierdzenia odbioru wewnętrznej faktury korygującej.

Tak więc w przypadku wystawienia korekty do faktury wewnętrznej, wystawionej w trybie art. 106 ust. 7 ustawy, wystawca korekt faktur wewnętrznych jest równocześnie ich odbiorcą, a to powoduje, że data wystawienia korekt faktur wewnętrznych, jest jednocześnie datą potwierdzenia ich odbioru.

Z przedstawionego we wniosku opisu wynika, iż Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Głównym przedmiotem działalności gospodarczej Spółki jest produkcja i dystrybucja napojów alkoholowych podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Wnioskodawca w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 marca 2011 r. dokonywał nieodpłatnych przekazań towarów należących do przedsiębiorstwa, których adresatami byli aktualni, jak również potencjalni nabywcy towarów handlowych oferowanych do sprzedaży przez Wnioskodawcę.

Wnioskodawca uznawał ww. nieodpłatne przekazania za dostawę towarów opodatkowaną podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT. W związku z powyższym, na podstawie art. 106 ust. 7 ustawy o VAT, Wnioskodawca wystawiał faktury wewnętrzne, w których wykazywany był podatek należny, który następnie był uwzględniany w rozliczeniach VAT oraz deklaracjach VAT za miesiąc, w którym zostały wystawione poszczególne faktury wewnętrzne. Wnioskodawca na koniec miesiąca wystawiał zbiorczą fakturę wewnętrzną, która uwzględniała ww. nieodpłatne przekazania towarów dokonywane w danym miesiącu. Faktury wewnętrzne były wystawiane w oparciu o zbiorcze zestawienia towarów/wyrobów wydanych na podstawie dokumentów „wydanie zewnętrzne – reklama” (WZ - Reklama), które były sporządzane na okoliczność nieodpłatnego przekazania towarów kontrahentowi. Większość dokumentów WZ - reklama jest potwierdzona przez kontrahentów (tj. na dokumencie WZ znajduje się pieczątka i podpis lub sam podpis kontrahenta lub osoby reprezentującej kontrahenta). W wyniku ponownej analizy przepisów dotyczących VAT oraz dokumentów będących podstawą rozliczeń w zakresie VAT, Wnioskodawca uznał, że niesłusznie uznawał ww. nieodpłatne przekazania towarów (wyrobów; upominków) jako podlegające opodatkowaniu VAT.

W związku z powyższym, Wnioskodawca zamierza:

  • wystawić wewnętrzne zbiorcze faktury korygujące do uprzednio wystawionych faktur wewnętrznych dokumentujących nieodpłatne przekazania (o których mowa wyżej), w wyniku których podstawa opodatkowania oraz kwota podatku należnego wynikająca z korygowanych faktur wewnętrznych ulegnie zmniejszeniu do zera, a także
  • dokonać obniżenia kwoty podatku należnego na podstawie ww. zbiorczych faktur korygujących oraz dokonać ich rozliczenia w deklaracji VAT-7 za miesiąc, w którym zostaną te dokumenty wystawione,
  • Wnioskodawca wystawi zbiorczą korygującą fakturę wewnętrzną niezależnie od tego, czy korygowana faktura wewnętrzna została wystawiona w oparciu o WZ - Reklama potwierdzony przez kontrahenta, czy też w oparciu o dokument nie potwierdzony przez kontrahenta.

W interpretacji indywidualnej z dnia 20 kwietnia 2012 r. nr ILPP2/443-85/11-4/AKr stwierdzono, iż nieodpłatne przekazanie wskazanych w opisie sprawy towarów należących do Spółki, na cele związane z przedsiębiorstwem, zwłaszcza w ramach wszelkiego rodzaju działań o charakterze reklamowym, promocyjnym, reprezentacyjnym, w świetle przepisów art. 7 ustawy, w brzmieniu obowiązującym w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 marca 2011 r., podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Mając powyższe na uwadze, należy stwierdzić, iż Wnioskodawca nie będzie miał podstaw do wystawienia zbiorczych wewnętrznych faktur korygujących oraz nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego objętego tą korektą w deklaracji VAT.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj