Interpretacja Urzędu Skarbowego Warszawa-Praga
1434/PV/443-104/05/MAS
z 30 sierpnia 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1434/PV/443-104/05/MAS
Data
2005.08.30



Autor
Urząd Skarbowy Warszawa-Praga


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące


Słowa kluczowe
kasa rejestrująca
marża
stawki podatku


Pytanie podatnika
Dotyczy wprowadzenia do kasy fiskalnej drugiej stawki podatkowej - jako towary zwolnione z podatku VAT- w celu rejestracji sprzedaży artykułów kolekcjonerskich sprzedawanych na zasadzie VAT marża.


POSTANOWIENIE

Na podstawie art.216, art.14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm./ po rozpatrzeniu wniosku z dnia 13.06.2005 r. w sprawie wydania pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Praga

stwierdza, że wyrażone we wniosku stanowisko jest prawidłowe

U z a s a d n i e n i e

Wnioskiem z dnia 13.06.2005 r., uzupełnionym na wezwanie tutejszego organu podatkowego z dnia 05.08.2005 r. nr US34/PV/443-104/05/KJ w dniu 11.08.2005 r. wystąpił Pan o wydanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w kwestii prawa do wprowadzenia do kasy fiskalnej drugiej stawki podatkowej „towary zwolnione z podatku VAT” w celu rejestracji sprzedaży artykułów kolekcjonerskich sprzedawanych na zasadzie VAT marża.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że głównym przedmiotem Pana działalności jest dostawa przedmiotów kolekcjonerskich (monet i banknotów), w przypadku której podstawą opodatkowania podatkiem jest marża.

W tej sprawie przedstawia Pan stanowisko, iż dopuszczalne jest wprowadzenie do kasy fiskalnej dwóch stawek podatkowych „towary zwolnione z podatku VAT”: jednej dla towarów objętych faktycznym zwolnieniem od podatku VAT i drugiej dla towarów sprzedawanych na zasadzie VAT marża, gdyż dotychczas stosowane 4 liczniki – 22%, 7%, 0%, zwolnione – nie dają możliwości jednoznacznego rozróżnienia i wydzielenia sprzedaży opodatkowanej na zasadzie VAT marża.

W związku z przedstawionym stanem faktycznym Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Praga stwierdza, że stanowisko podatnika w tej sprawie jest prawidłowe i jednocześnie wyjaśnia:

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług /Dz.U. Nr 54 poz.535 ze zm./ podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Stosownie natomiast do § 5 ust 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2002 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników /Dz.U. nr 108 poz. 948 ze zm./, podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących, u których podstawą opodatkowania jest kwota prowizji lub inna postać wynagrodzenia za wykonywane usługi w ramach umowy agencyjnej, zlecenia, pośrednictwa lub innych umów o podobnym charakterze albo też marża, ewidencjonują na potrzeby obliczenia osiąganego przez nich obrotu oraz kwot podatku należnego całą wartość sprzedaży własnej oraz prowadzonej na rzecz lub w imieniu innych podatników. W § 4 ust.1 pkt 1 lit. c wyżej powołanego rozporządzenia określono szczegółowo sposób przyporządkowania stawek podatku do oznaczeń literowych od „A” do „G”, przy czym:literze „A” jest przyporządkowana stawka w wysokości 22%,literze „B” jest przyporządkowana stawka w wysokości 7%, literze „C” jest przyporządkowana stawka w wysokości 0%, literom „D” do „G” odpowiadają kolejne stawki podatkowe wprowadzane na poszczególne towary i usługi oraz zwolnienie od podatku. Zatem pod oznaczeniami literowymi od „D” do „G” należy zaprogramować zarówno dostawy dokonywane w trybie opodatkowania marży jak i sprzedaż zwolnioną i w ten sposób ewidencjonować pełne wartości tych dostaw.

Biorąc pod uwagę powyższe Naczelnik Urzędu postanowił jak w rozstrzygnięciu. Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz stanu prawnego obowiązującego na dzień zaistnienia zdarzenia, tj. na dzień złożenia wniosku i nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej – do czasu jej zmiany lub uchylenia – zgodnie z art. 14b § 1 i 2 ww. ustawy Ordynacja podatkowa.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj