Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP2/443-1497a/12/RS
z 12 lutego 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 listopada 2012 r. (data wpływu 10 grudnia 2012 r.) uzupełnionym w dniu 31 stycznia 2013 r. (data wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku do czynności wniesienia w formie aportu gruntów zabudowanych – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 10 grudnia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 31 stycznia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku do czynności wniesienia w formie aportu gruntów zabudowanych.


W przedmiotowym wniosku przedstawione zostało następujące zdarzenie przyszłe.


Decyzją z dnia 5 stycznia 2012 r. Wojewoda, na wniosek spółki P., ustalił lokalizację przedsięwzięcia pn.: „(…) rewitalizacja Kolei”. Na podstawie ww. decyzji m.in. działki:


  1. nr 406/1 o pow. 1.108 m², która powstała z podziału działki nr 406
  2. nr 283/6 o pow. 314 m², która powstała z podziału działki nr 283/4,
  3. nr 407/2 o pow. 277 m², która powstała z podziału działki nr 407,
  4. nr 4/2 o pow. 171 m², która powstała z podziału działki nr 4,
  5. nr 20/2 o pow. 375 m², która powstała z podziału działki nr 20,
  6. nr 43/1 o pow. 454 m², która powstała z podziału działki nr 43,
  7. nr 261/3 o pow. 2.920 m², która powstała z podziału działki nr 261/2,
  8. nr 59/2 o pow. 130 m², która powstała z podziału działki nr 59,
  9. nr 268/14 o pow. 737 m²,
  10. nr 177/1 o pow. 189 m², która powstała z podziału działki nr 177,
  11. nr 238/42 o pow. 695 m², która powstała z podziału działki nr 238/31,
  12. nr 238/44 o pow. 487 m², która powstała z podziału działki nr 238/31,
  13. nr 251 o pow. 399 m²,
  14. nr 252 o pow. 292 m²,
  15. nr 2/1 opow. 32.718 m²,
  16. nr 200/2 o pow. 8.059m²,
  17. nr 196/7 o pow. 486 m², która powstała z podziału działki nr 196/6,
  18. nr 191/1 o pow. 72 m², która powstała z podziału działki nr 191,
  19. nr 1 o pow. 1.0345 m², która powstała z podziału działki nr 196/6,
  20. nr 27 o pow. 7.083 m²,
  21. nr 179/2 o pow. 1.848 m², która powstała z podziału działki nr 179,
  22. nr 39/2 o pow. 339 m²,
  23. nr 39/8 o pow. 11.996 m²,
  24. nr 13/2 o pow. 1.060 m²,
  25. nr 14/2 o pow. 368 m²,
  26. nr 16/1 opow. 1.174 m², która powstała z podziału działki nr 16,
  27. nr 16/3 o pow. 8.966 m², która powstała z podziału działki nr 16,
  28. nr 192/1 opow. 1.375 m²,
  29. nr 8/3 o pow. 5.113 m², która powstała z podziału działki nr 8/2,
  30. nr 6/3 o pow. 238 m², która powstała z podziału działki nr 6/2,
  31. nr 167/3 o pow. 5.832 m², która powstała z podziału działki nr 167/2,
  32. nr 159/2 o pow. 40 m², która powstała z podziału działki nr 159,
  33. nr 133/2 o pow. 8.281 m², która powstała z podziału działki nr 133,
  34. nr 117 o pow. 908 m²,
  35. nr 1187 o pow. 367 m²,
  36. nr 133/23 o pow. 10.506 m², która powstała z podziału działki nr 133,
  37. nr 141 opow. 10.007 m²,
  38. nr 142/3 o pow. 40.018 m², która powstała z podziału działki nr 142,
  39. nr 90/2 o pow. 9.985 m²,
  40. nr 120/2 o pow. 18.345 m², która powstała z podziału działki nr 120,
  41. nr 130 o pow. 23.149 m²,
  42. nr 384/6 o pow. 6.185 m², która powstała z podziału działki 384/2,
  43. nr 389/46 o pow. 6.185 m², która powstała z podziału działki 389/2,
  44. nr 396/1 o pow. 7.566 m², która powstała z podziału działki 396,
  45. nr 126/16 o pow. 548 m², która powstała z podziału działki 126/7,
  46. nr 126/21 o pow. 70 m², która powstała z podziału działki 126/9,
  47. nr 126/28 o pow. 505 m², która powstała z podziału działki 126/7,
  48. nr 133/4 o pow. 292 m², która powstała z podziału działki 133/1,
  49. nr 135/6 o pow. 23 m², która powstała z podziału działki 135/2,


objęte zostały ww. przedsięwzięciem.

Zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o przygotowaniu finałowego turnieju decyzja o ustaleniu lokalizacji przedsięwzięcia zatwierdza podział nieruchomości. Ww. działki stanowią własność Gminy.

Ad. 1.

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji działka nr 406/1 stanowi w części nasyp kolejowy, na działce znajduje się również część zorganizowanego Rodzinnego Ogrodu Działkowego, który jest ogrodzony i na której znajdują się altany działkowe z infrastrukturą towarzyszącą. Wartość została oszacowana na kwotę 268.128,00 zł.

Ad. 2

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 283/6 użytkowana jest jako droga. Wartość została oszacowana na kwotę 67.510,00 zł.

Ad.3

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 407/2 stanowi w części nasyp kolejowy, w części stanowi zorganizowane ogródki działkowe, które są ogrodzone. Wartość została oszacowana na kwotę 67.034,00 zł.

Ad. 4

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 4/2 użytkowana jest jako droga, na niej znajduje się jezdnia ziemna. Wartość została oszacowana na kwotę 36.765,00 zł.

Ad. 5

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 20/2 stanowi drogę - jezdnię asfaltową. Wartość została oszacowana na kwotę 90.750,00 zł.

Ad. 6

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, na działce nr 43/1 znajduje się ogrodzenie. Wartość została oszacowana na kwotę 97.610,00 zł.

Ad. 7

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 261/3 stanowi nasyp kolejowy. Na działce znajduje się również mur oporowy. Wartość została oszacowana na kwotę 665.760,00 zł.

Ad. 8

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 59/2 stanowi drogę - jezdnię betonową. Na działce znajduje się również podpora linii elektroenergetycznej oraz ogrodzenie. Wartość została oszacowana na kwotę 27.950,00 zł.

Ad. 9

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 268/14 stanowi w części jezdnię ziemną a w części jezdnię betonową. Wartość została oszacowana na kwotę 133.397,00 zł.

Ad. 10

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 177/1 stanowi jezdnię asfaltową, sposób użytkowania droga. Wartość została oszacowana na kwotę 34.209,00 zł.

Ad. 11

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, na działce nr 238/42 znajduje się kapliczka, słup oraz ogrodzenie. Wartość została oszacowana na kwotę 125.795,00 zł.

Ad. 12

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, na działce znajduje się chodnik oraz jezdnia asfaltowa. Wartość została oszacowana na kwotę 88.147,00 zł.

Ad. 13

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 251 stanowi jezdnię ziemną, sposób użytkowania droga. Wartość została oszacowana na kwotę 72.219,00 zł.

Ad. 14

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, na działce nr 252 znajduje się jezdnia ziemna, sposób użytkowania droga. Wartość została oszacowana na kwotę 52.852,00 zł.

Ad. 15

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 2/1 stanowi w części zorganizowane ogródki działkowe, a w części na działce znajdują się tory kolejowe Wartość została oszacowana na kwotę 5.692.9320,00 zł.

Ad. 16

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 200/2 w części stanowi tor kolejowy, na działce znajdują się również dwa wiadukty. Wartość została oszacowana na kwotę 2.320.535,00 zł.

Ad. 17

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 196/7 stanowi część nasypu kolejowego, na działce znajduje się ogrodzenie. Wartość została oszacowana na kwotę 117.612,00 zł.

Ad. 18

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 191/1 stanowi część nasypu kolejowego. Na działce znajduje się ogrodzenie. Wartość została oszacowana na kwotę 18.360,00 zł.

Ad. 19

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 1 stanowi nasyp kolejowy, na działce znajduje się przyczółek wiaduktu oraz garaż i ogrodzenie. Wartość została oszacowana na kwotę 2.190.738,00 zł.

Ad. 20

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 27 stanowi nasyp kolejowy, na działce znajdują się dwa przyczółki wiaduktu oraz garaże. Wartość została oszacowana na kwotę 1.802.645,00 zł.

Ad. 21

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 179/2 stanowi nasyp kolejowy. Wartość została oszacowana na kwotę 484.176,00 zł.

Ad. 22

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, na działce nr 39/2 znajduje się ogrodzenie. Wartość została oszacowana na kwotę 84.411,00 zł.

Ad. 23

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 39/8 stanowi nasyp kolejowy, na działce znajdują się dwa przyczółki wiaduktu o pow. 100 m² każdy. Wartość została oszacowana na kwotę 2.534.146,00 zł.

Ad. 24

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 13/2 stanowi część nasypu kolejowego. Wartość została oszacowana na kwotę 277.720,00 zł.

Ad. 25

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 14/2 stanowi część nasypu kolejowego. Wartość została oszacowana na kwotę 101.568,00 zł.

Ad. 26

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, na działce nr 16/1 znajduje się tor kolejowy. Wartość została oszacowana na kwotę 307.588,00 zł.

Ad. 27

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 16/3 stanowi nasyp kolejowy. Wartość została oszacowana na kwotę 2.232.534,00 zł.

Ad. 28

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 192/1 zabudowana jest trzema budynkami, na części znajduje się chodnik. Wartość została oszacowana na kwotę 360.250,00 zł.

Ad. 29

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 8/3 stanowi nasyp kolejowy. Wartość została oszacowana na kwotę 1.099.295,00 zł.

Ad. 30

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 6/3 stanowi nasyp kolejowy. Wartość została oszacowana na kwotę 57.596,00 zł.

Ad. 31

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 167/3 stanowi nasyp kolejowy, w części jest ogrodzona. Wartość została oszacowana na kwotę 1.253.880,00 zł.

Ad. 32

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 159/2 stanowi nasyp kolejowy. Wartość została oszacowana na kwotę 10.200,00 zł.

Ad. 33

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 133/2 stanowi nasyp kolejowy, na działce znajduje się również ogrodzenie oraz jezdnia. Wartość została oszacowana na kwotę 1.780.415,00 zł.

Ad. 34

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 117 stanowi nasyp kolejowy. Wartość została oszacowana na kwotę 219.736,00 zł.

Ad. 35

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 118 stanowi nasyp kolejowy. Wartość została oszacowana na kwotę 88.814,00 zł.

Ad. 36

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 133/2 stanowi nasyp kolejowy, na działce znajduje się również wiadukt. Wartość została oszacowana na kwotę 1.894.773,00 zł.

Ad. 37

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 141 stanowi nasyp kolejowy. Wartość została oszacowana na kwotę 1.741.218,00 zł.

Ad. 38

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 142/3 stanowi nasyp kolejowy, na działce znajduje się również wiadukt o pow. 162 m². Wartość została oszacowana na kwotę 7.014.609,00 zł.

Ad. 39

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 90/2 stanowi nasyp kolejowy, na działce znajduje się również przyczółek wiaduktu kolejowego o pow. 100 m². Wartość została oszacowana na kwotę 2.156.520,00 zł.

Ad. 40

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 120/2 stanowi nasyp kolejowy, na działce znajduje się również ogrodzenie, schody, ściana oporowa i jezdnia ziemna. Wartość została oszacowana na kwotę 3.192.030,00 zł.

Ad. 41

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 130 stanowi nasyp kolejowy, na działce znajduje się wiadukt kolejowy o pow. 135 m². Wartość została oszacowana na kwotę 4.456.898,00 zł.

Ad. 42

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 384/6 stanowi część nasypu kolejowego. Wartość została oszacowana na kwotę 1.119.485,00 zł.

Ad. 43

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 389/4 stanowi teren kolejowy, na działce znajduje się jezdnia asfaltowa oraz ziemna, działka częściowo utwardzona betonem. Wartość została oszacowana na kwotę 408.758,00 zł.

Ad. 44

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 396/1 stanowi nasyp kolejowy wraz z linią kolejową i przepustem. Wartość została oszacowana na kwotę 1.369.446,00 zł.

Ad. 45

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, działka nr 126/16 stanowi jezdnię betonową oraz znajduje się przepust. Wartość została oszacowana na kwotę 41.100,00 zł.

Ad. 46

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, na działce nr 126/21 znajduje się jezdnia betonowa. Wartość została oszacowana na kwotę 5.600,00 zł.

Ad. 47

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, na działce nr 126/28 znajduje się jezdnia betonowa i przepust. Wartość została oszacowana na kwotę 35.350,00 zł.

Ad. 48

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, na działce nr 133/4 znajduje się jezdnia ziemna. Wartość została oszacowana na kwotę 20.440,00 zł.

Ad. 49

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją inwestycji, na działce nr 135/6 znajduje się jezdnia ziemna. Wartość została oszacowana na kwotę 1.702,00 zł.

Wyżej wskazana decyzja Wojewody stała się ostateczna w dniu 17 października 2012 r. Zgodnie z ww. decyzją działki opisane w pkt 1-49 przeznaczone są pod budowę kolei. Pismem z dnia 16 października 2012 r., uzupełnionym pismem z dnia 31 października 2012 r. Zastępca Dyrektora Wydziału Skarbu Urzędu Miejskiego poinformował, że ww. nieruchomości Gmina nabyła z mocy prawa lub na podstawie umów sprzedaży od osób fizycznych. Przejęcie z mocy prawa nieruchomości nie było obciążone podatkiem od towarów i usług, a w przypadku nabycia nieruchomości od osób fizycznych, transakcje też nie były obciążone ww. podatkiem.

Rzeczoznawca majątkowy w operatach szacunkowych obejmujących działki opisane w pkt 2, 4, 5, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 43, 45, 46, 47, 48, 49 wskazał, że działki te stanowią drogi. W operatach szacunkowych dotyczących działki nr 20/2, 59/2, 268,14, 177/1,238/44, 389/4, 126/16, 126/21, 126/28 wskazano, że znajdują się drogi o nawierzchni asfaltowej, które stanowią budowle w rozumieniu art. 3 pkt 3 prawa budowlanego. Drogi o nawierzchni gruntowej, wykorzystywane jako szlak komunikacyjny stanowią również budowle w rozumieniu ww. przepisu. Tezę tę potwierdza wyrok z dnia 13 stycznia 2005 r. WSA w Opolu (sygn. akt SA/Wr 99/03), gdzie sąd orzekł, iż utwardzenie drogi gruntowej w taki sposób, że wykonana nawierzchnia umożliwia wykorzystanie jej jako szlaku komunikacyjnego, stanowi wykonanie obiektu spełniającego funkcję drogi, a więc stanowi budowlę w rozumieniu art. 3 pkt 3 prawa budowlanego, niezależnie od tego, czy droga ta spełni wymogi rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne. Kryterium zakwalifikowania obiektu do określonej kategorii obiektów budowlanych powinna być również funkcja obiektu.

Zdarzenie przyszłe 1.

Województwo, po nabyciu od Gminy działek zabudowanych opisanych w pkt 1-49, zamierza ww. nieruchomości wnieść jako wkład niepieniężny do spółki, która jest jednoosobową spółką Samorządu Województwa realizującą zadania w zakresie budowy kolei - etap I. W okresie od dnia nabycia działek opisanych w pkt 1-49 do dnia wniesienia ich aportem, stan nieruchomości nie zmieni się.

Zdarzenie przyszłe 2.


W okresie od dnia nabycia działek opisanych w pkt 1-12,14-17,19, 20, 22-27, 29-45,48 do dnia ich wniesienia aportem, spółka w ramach realizacji projektu wybierze generalnego wykonawcę, którego zadaniem będzie rozbiórka budynków i budowli istniejących na gruntach przeznaczonych pod realizację ww. projektu, a następnie rozpoczęcie robót bezpośrednio związanych z budową infrastruktury kolejowej. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest na 2015 r. Zgodnie z informacją uzyskaną ze spółki, w ramach projektowanej inwestycji, na działce:


  1. nr 406/1 powstanie nasyp kolejowy, nastąpi przebudowa mediów,
  2. nr 283/6 powstanie maszt radiowy GSM-R, nastąpi przebudowa mediów,
  3. nr 407/2 powstaną tory kolejowe, rów odwadniający, skarpa, nastąpi przebudowa mediów,
  4. nr 4/2 powstanie nasyp kolejowy, nastąpi przebudowa mediów,
  5. nr 20/2 powstanie estakada kolejowa, droga, nastąpi przebudowa mediów,
  6. nr 43/1 powstanie nasyp kolejowy, dwa rowy odwadniające, skarpa, nastąpi przebudowa mediów,
  7. nr 261/3 powstanie nasyp kolejowy, rów odwadniający, skarpa i nastąpi przebudowa mediów,
  8. nr 59/2 powstanie nasyp kolejowy, dwa rowy odwadniające, ekran akustyczny, nastąpi przebudowa mediów,
  9. nr 268/14 powstanie nasyp kolejowy, rów odwadniający, nastąpi przebudowa mediów,
  10. nr 177/1 powstanie nasyp kolejowy,
  11. nr 238/42 powstanie nasyp kolejowy i nastąpi przebudowa mediów,
  12. nr 238/44 powstanie nasyp kolejowy i nastąpi przebudowa mediów,
  13. nr 251 powstanie wykop kolejowy, rów odwadniający, nastąpi przebudowa mediów,
  14. nr 252 powstanie skarpa, nastąpi przebudowa mediów,
  15. nr 2/1 powstanie nasyp kolejowy, przystanek kolejowy, ekrany akustyczne, mury oporowe, wiadukt drogowy, przejście pod torami, ogrodzenie, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  16. nr 200/2 powstanie nasyp kolejowy, przejście pod torami, rowy odwadniające, mury oporowe, wiadukt drogowy, skarpy, przebudowa mediów,
  17. nr 196/7 powstanie nasyp kolejowy, przejście pod torami, rów odwadniający, nastąpi przebudowa mediów,
  18. nr 191/1 nastąpi przebudowa mediów,
  19. nr 1 powstanie wiadukt i nasyp kolejowy, przejście pod torami, ekrany akustyczne, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  20. nr 27 powstanie wiadukt i nasyp kolejowy, ekrany akustyczne, mur oporowy, trafostacja, nastąpi przebudowa mediów, ogrodzenie,
  21. nr 179/2 powstanie wykop kolejowy, ekran akustyczny, nastąpi przebudowa mediów,
  22. nr 39/2 powstanie nasyp i wiadukt drogowy,
  23. nr 39/8 powstanie nasyp kolejowy, przystanek kolejowy, mury oporowe, ekrany akustyczne, wiadukty kolejowe, nastąpi przebudowa mediów,
  24. nr 13/2 powstanie wiadukt i nasyp kolejowy, mur oporowy, nastąpi przebudowa mediów,
  25. nr 14/2 powstanie wiadukt i nasyp kolejowy, mur oporowy, ogrodzenie, nastąpi przebudowa mediów,
  26. nr 16/1 powstanie maszt radarowy GSM-R, nastąpi przebudowa mediów,
  27. nr 16/3 powstanie wiadukt i nasyp kolejowy, mury oporowe, nastąpi przebudowa mediów,
  28. nr 192/1 nastąpi przebudowa mediów,
  29. nr 8/3 powstanie skarpa, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  30. nr 6/3 powstanie droga, nastąpi przebudowa mediów,
  31. nr 167/3 powstanie nasyp, stacja kolejowa, nastąpi przebudowa mediów,
  32. nr 159/2 powstanie nasyp kolejowy, nastąpi przebudowa mediów,
  33. nr 133/2 powstanie nasyp, stacja kolejowa, ekran akustyczny, mur oporowy, skarpa, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  34. nr 117 powstanie wiadukt kolejowy, ekran akustyczny, nastąpi przebudowa mediów,
  35. nr 118 powstanie wiadukt i nasyp kolejowy, rów odwadniający, nastąpi przebudowa mediów,
  36. nr 133/2 powstanie nasyp kolejowy, ekran akustyczny, mury oporowe, wiadukt kolejowy, droga, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  37. nr 141 powstanie nasyp kolejowy, rów odwadniający, ekrany akustyczne, mur oporowy, ogrodzenie, nastąpi przebudowa mediów,
  38. nr 142/3 powstanie nasyp kolejowy, kładka dla pieszych, skarpa, maszt radiowy GSM-R, rowy odwadniające, mur oporowy, ogrodzenie, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  39. nr 90/2 powstanie nasyp kolejowy, przejście i przepust pod torami, droga, wiadukt kolejowy, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  40. nr 120/2 powstaną tory kolejowe, dwa rowy odwadniające, przejście pod torami, droga, mur oporowy, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  41. nr 130 powstanie nasyp i wiadukty kolejowe, ekrany akustyczne, rów odwadniający, skarpa, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  42. nr 384/6 powstaną tory kolejowe, rowy odwadniające, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  43. nr 389/4 powstaną tory kolejowe, droga, rów odwadniający, skarpa, nastąpi przebudowa mediów,
  44. nr 396/1 powstanie nasyp kolejowy, dwa rowy odwadniające, skarpa, przepust pod torami, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  45. nr 126/16 powstanie wiadukt kolejowy, rów melioracyjny,
  46. nr 126/21 nastąpi przebudowa mediów,
  47. nr 126/28 powstanie rów melioracyjny, zostaną dokonane nasadzenia,
  48. nr 133/4 powstanie wiadukt kolejowy, rów melioracyjny, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,
  49. nr 135/6 nastąpi przebudowa mediów.


Wniesienie ww. nieruchomości jako wkładu niepieniężnego do spółki nastąpi po faktycznym wybudowaniu ww. obiektów budowlanych a przed dniem zakończenia inwestycji objętej projektem. Nakłady na wybudowanie ww. obiektów poniesie spółka. Dostawa wyżej wskazanych budowli będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia tj. budowle nie będą przedmiotem najmu, dzierżawy lub innej czynności o podobnym charakterze, stanowiącej czynności podlegające opodatkowaniu.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


  1. Czy wniesienie aportem do spółki działek zabudowanych opisanych w pkt 1-49 jest zwolnione od podatku, na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług?
  2. Czy wniesienie aportem do spółki działek opisanych w pkt 1-12,14-17,19,20, 22-27, 29-45,48 zabudowanych budowlami wskazanymi w zdarzeniu przyszłym 2, jest zwolniona od podatku na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług?


Zdaniem Wnioskodawcy, wniesienie aportem do spółki działek zabudowanych opisanych w pkt 1-49, będzie zwolnione od podatku na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 29 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług. Po powołaniu treści art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 7 ust. 1, art. 2 pkt 6 ww. ustawy, Województwo wskazało, iż odpłatność za dostawę towarów ma miejsce, gdy pomiędzy świadczeniem (dostawą), a zapłatą istnieje adekwatny związek. Odpłatność może przybierać różne formy - nie jest warunkiem to, aby została ustalona lub dokonana w pieniądzu. Odpłatnością są więc także np. udziały spółki. W sytuacji, gdy przedmiotem aportu są towary w rozumieniu powołanego wyżej art. 2 pkt 6 ww. ustawy i czynność ta prowadzi do przeniesienia prawa do rozporządzenia tymi towarami jak właściciel, mamy do czynienia z odpłatną dostawą towarów, podlegającą opodatkowaniu podatkiem. Jednakże przepisy ustawy o podatku od towarów i usług przewidują dla niektórych towarów i usług zwolnienie od podatku. Po powołaniu treści art. 43 ust. 1 pkt 10 i art. 2 pkt 14 ustawy o podatku od towarów i usług, Województwo wskazało, że z uwagi na fakt, że pierwsze zasiedlenia przedmiotowych budowli tj. jezdni ziemnych, asfaltowych, betonowych, nasypów kolejowych, wiaduktów kolejowych, ogrodzeń, chodników położonych na ww. działkach nastąpiło przy ich sprzedaży przez Gminę na rzecz Województwa, ale pomiędzy nabyciem budowli od Gminy a wniesieniem ich aportem do spółki upłynie okres krótszy niż dwa lata, wniesienie aportem przez Województwo tych budowli nie będzie podlegało zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10. Jednakże sprzedaż ta będzie mogła podlegać zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, którego treść powołała. Z uwagi na fakt, że Województwu w stosunku do budowli, mających być przedmiotem aportu, nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, jak również w trakcie użytkowania budowli nie będzie ponosiło żadnych nakładów na ich ulepszenie, wniesienie budowli położonych na działkach opisanych w pkt 1-49, jako wkładu niepieniężnego, jest zwolnione od podatku. Powołując treść art. 29 ust. 5 ww. ustawy Województwo wskazało, że w świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków i budowli, grunt na którym są one posadowione dzieli byt prawny budynków i budowli w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku, jak przy dostawie budynków i budowli trwale z gruntem związanych. Jeżeli dostawa budynków i budowli korzysta ze zwolnienia od podatku, ze zwolnienia takiego korzysta również dostawa gruntu, na którym one są posadowione. Województwo stwierdziło, że biorąc pod uwagę fakt, że wniesienie budowli jako wkładu niepieniężnego jest zwolnione od podatku, wniesienie jako wkładu niepieniężnego gruntu działek opisanych w pkt 1-49 jest również zwolnione.

Zdaniem Województwa w odniesieniu do drugiego zdarzenia przyszłego, wniesienie aportem do spółki działek zabudowanych opisanych w pkt 1-12, 14-17,19, 20, 22-27, 29-45,48 będzie zwolnione od podatku na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 29 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług. Ponownie powołując treść art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 7 ust. 1, art. 2 pkt 6 ww. ustawy, Województwo wskazało, iż odpłatność za dostawę towarów ma miejsce, gdy pomiędzy świadczeniem (dostawą), a zapłatą istnieje adekwatny związek. Odpłatność może przybierać różne formy - nie jest warunkiem to, aby została ustalona lub dokonana w pieniądzu. Odpłatnością są więc także np. udziały spółki. W sytuacji, gdy przedmiotem aportu są towary w rozumieniu powołanego wyżej art. 2 pkt 6 ww. ustawy i czynność ta prowadzi do przeniesienia prawa do rozporządzenia tymi towarami jak właściciel, mamy do czynienia z odpłatną dostawą towarów, podlegającą opodatkowaniu podatkiem. Z uwagi na fakt, że wniesienie aportem przez Województwo obiektów budowlanych takich jak: skarpy, nasypy kolejowe, nasypy drogowe (budowle ziemne w rozumieniu art. 3 pkt 3 prawa budowlanego), drogi (obiekt liniowy w rozumieniu art. 3 pkt 3a prawa budowlanego), stacja kolejowa, wiadukty, przystanek kolejowy, tory kolejowe, maszty (budowle w rozumieniu art. 3 pkt 3 prawa budowlanego) wybudowanych w ramach przedsięwzięcia położonych na działkach opisanych w pkt 1-12,14-17,19, 20, 22-27, 29-45,48 będzie dokonywana w ramach tzw. pierwszego zasiedlenia tj. ww. obiekty budowlane nie będą przedmiotem najmu, dzierżawy lub innej czynności o podobnym charakterze, stanowiącej czynności podlegające opodatkowaniu, sprzedaż ta nie będzie podlegała zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10. Województwo stwierdziło, że w przypadku braku podstaw do zwolnienia z powyższej regulacji, przepisy ustawy o podatku od towarów i usług przewidują dalsze zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, którego treść powołało. Z uwagi na fakt, że w stosunku do nowo wybudowanych budowli, mających być przedmiotem aportu, nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, jak również w trakcie użytkowania budowli nie będzie ponosiło żadnych nakładów na ich ulepszenie, wniesienie aportem budowli położonych na działkach opisanych w pkt 1-12, 14-17, 19, 20, 22-27, 29-45 i 48 jest zwolnione od podatku. Powołując treść art. 29 ust. 5 ww. ustawy Województwo wskazało, że w świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków i budowli, grunt na którym są one posadowione dzieli byt prawny budynków i budowli w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku, jak przy dostawie budynków i budowli trwale z gruntem związanych. Jeżeli dostawa budynków i budowli korzysta ze zwolnienia od podatku, ze zwolnienia takiego korzysta również dostawa gruntu, na którym one są posadowione. Województwo stwierdziło, że biorąc pod uwagę fakt, że wniesienie budowli jako wkładu niepieniężnego jest zwolnione od podatku, wniesienie jako wkładu niepieniężnego gruntu działek opisanych w pkt 1-12, 14-17, 19, 20, 22-27, 29-45 i 48 jest również zwolnione.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Ponadto informuje się, że w niniejszej interpretacji nie dokonano oceny stanowiska w części dotyczącej przysługiwania Województwu prawa do odliczenia podatku naliczonego od nabytych budowli, a brak tego prawa, przyjęto jako element przedstawionego zdarzenia przyszłego, w oparciu o które udzielono interpretacji.

Końcowo wskazać należy, że analiza przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.), nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym niniejszej interpretacji udzielono przy założeniu, że obiekty budowlane, o których mowa we wniosku, będą stanowić budynki i budowle w rozumieniu ww. ustawy Prawo budowlane.

Jednocześnie informuje się, że w kwestii zwolnienia od podatku sprzedaży na rzecz Województwa nieruchomości zabudowanych wydano postanowienie nr ITPP2/443- 1497b/12/RS.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. z 2012 r. Dz. U., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj