Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP2/443-212/13-4/IR
z 17 czerwca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2013 r. (data wpływu 18 marca 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 15 maja 2013 r. (data wpływu 20 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie okresu rozliczeniowego, w którym winno nastąpić rozliczenie faktury korygującej nr …. zwiększającej podstawę opodatkowania i podatek należny – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie okresu rozliczeniowego, w którym winno nastąpić rozliczenie faktury korygującej nr … zwiększającej podstawę opodatkowania i podatek należny.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 15 maja 2013 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy oraz jednoznaczne wskazanie, iż Wnioskodawca występuje o wydanie interpretacji indywidualnej wyłącznie w zakresie zaistniałego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny (ostatecznie sformułowany w piśmie z dnia 15 maja 2013 r.).

Podatnik (Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT od 1 marca 2011 r. w wyniku rezygnacji ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy. W dniu 31 stycznia 2013 r. została przez Wnioskodawcę wystawiona faktura korygująca …. zwiększająca podstawę opodatkowania i podatek należny. Została ona ujęta w deklaracji VAT-7 za miesiąc styczeń 2013 r. Faktura korekta koryguje fakturę ….. z dnia 30 września 2012 r. gdzie sprzedano buraki cukrowe.

W związku z dodatkowym porozumieniem pomiędzy kupującym te buraki cukrowe (Spółka ….) a sprzedającym (podatnik) w dniu 8 stycznia 2013 r. zostaje podwyższona cena sprzedaży - uległa zmianie - zwiększeniu wartość jednostkowa sprzedawanego towaru (buraki cukrowe). W dniu 30 września 2012 r. Wnioskodawca nie miał wiedzy, że w dniu 8 stycznia 2013 ulegnie zmianie cena sprzedaży.

We wrześniu 2012 r. została wystawiona poprawnie faktura sprzedaży i podatek należny został prawidłowo udokumentowany i ujęty w deklaracji VAT-7 za wrzesień 2012 r. Natomiast w styczniu 2013 r. na mocy dodatkowych porozumień między kupującym a sprzedającym ulega zwiększeniu cena. Sposób rozliczeń między cukrownią a plantatorem wskazany jest w umowie kontraktacyjnej na kampanię 2012/2013, opierającej się na przepisach prawa polskiego i unijnego oraz branżowych uzgodnieniach (Porozumienie Branżowe). Wysokość ceny regulują: § 4 części I umowy kontraktacyjnej oraz § 2 i 4 części II tejże umowy. Zgodnie z nimi cena uzależniona jest od tego czy buraki zaliczono do kwotowych czy pozakwotowych, przeznaczenia wyprodukowanego z nich cukru, terminu dostaw, okrywania pryzm, zawartości cukru i jakości buraków, podziału różnicy (nadwyżki) między ceną referencyjną a rzeczywistą ceną sprzedaży cukru. Te z kolei są m.in. wynikiem decyzji podejmowanych przez producenta cukru, na które plantator nie ma żadnego wpływu.

W styczniu 2013 r. na wniosek (składającej się z osób reprezentujących plantatorów i producenta cukru) Zarząd Spółki podjął decyzję o wypłacie warunkowego uzupełniającego świadczenia finansowego w wysokości 7,00 euro za tonę buraków kwotowych (przeliczane na PLN wg Rozporządzenia Komisji WE nr 1913/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania ogromonetarnego dla euro w rolnictwie), które nie będzie podlegało zwrotowi w świetle Porozumienia Branżowego lub gdy będzie ona niższa niż wypłacone świadczenie. To czy rolnik otrzyma lub nie otrzyma warunkowe uzupełniające świadczenie finansowe (podnoszące cenę jednostkową tony) uzależnione jest od czynników związanych z działalnością cukrowni, na które plantator (rolnik) nie ma wpływu m.in. od ceny, ilości sprzedaży cukru, ilości buraków dostarczonych do przerobu przez wszystkich plantatorów, decyzji producenta cukru.

W okresie wystawienia faktury pierwotnej (wrzesień 2012 r.) Wnioskodawca nie posiadał wiedzy czy i w jakim zakresie cena ulegnie zmianie. W styczniu 2013 r. pojawiły się okoliczności mające wpływ na zmianę ceny.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w związku z zaistniałym stanem Wnioskodawca prawidłowo ujął podwyższenie podatku należnego z faktury korygującej ….. z dnia 31 stycznia 2013 r. w okresie wystawienia tej faktury czyli w styczniu 2013 r.? Czy raczej Wnioskodawca powinien skorygować deklarację VAT-7 za miesiąc wrzesień 2012 roku.

Zdaniem Wnioskodawcy, w dniu sprzedaży towaru - 30 września 2012 r. prawidłowo wystawił fakturę i ujął ją w deklaracji VAT-7 za miesiąc wrzesień 2012 r. - bo taką miał wiedzę zgodnie z umową kontraktacyjną na kampanię 2012/2013. Natomiast wystawiona faktura korygująca ….. z 31 stycznia 2013 r. jest wystawiona na mocy dodatkowego porozumienia zaistniałego w styczniu 2013 r. i również jest prawidłowo ujęta w deklaracji VAT -7 za miesiąc styczeń 2013 r. w innym okresie rozliczeniowym niż okres, w którym powstał obowiązek podatkowy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Na mocy art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Natomiast w świetle art. 2 pkt 22 ustawy, pod pojęciem sprzedaży rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych - art. 15 ust. 2 ustawy w brzmieniu obowiązującym do 31 marca 2013 r.

Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi (art. 19 ust. 4 ustawy).

Stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

W myśl art. 29 ust. 4 ustawy, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

W przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano – art. 29 ust. 4a ustawy.

W świetle art. 29 ust. 4c ustawy, przepis ust. 4a stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia pomyłki w kwocie podatku na fakturze i wystawienia korekty faktury do faktury, w której wykazano kwotę podatku wyższą niż należna.

Z kolei zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Zasady wystawiania faktur korygujących zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360, z późn. zm.), zwanym dalej rozporządzeniem.

W praktyce, przy dokumentowaniu obrotu gospodarczego przez podatników podatku od towarów i usług ustawodawca przewidział dwie procedury korygowania faktur VAT. Przypadki, w których sprzedawca zobowiązany jest do wystawienia faktury korygującej, określają regulacje zawarte w § 13 i § 14 rozporządzenia.

I tak, w myśl § 13 ust. 1 rozporządzenia, w przypadku, gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą tę fakturę.

Na podstawie § 13 ust. 2 rozporządzenia, w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do jednej lub więcej dostaw towarów lub usług, faktura korygująca powinna zawierać:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane zawarte w fakturze, której dotyczy
    1. określone w § 5 ust. 1 pkt 1-6,
    2. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;
  3. kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;
  4. kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Zgodnie z § 13 ust. 3 rozporządzenia, w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla jednego odbiorcy w danym okresie, faktura korygującą powinna zawierać:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane określone w § 5 ust. 1 pkt 3 i 4;
  3. okres, do którego odnosi się udzielony rabat;
  4. kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Stosownie do § 13 ust. 4 rozporządzenia, jeżeli rabat dotyczy sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami, kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego, o których mowa w ust. 2 i 3, podaje się w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku.

W myśl § 13 ust. 5 rozporządzenia, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:

  1. zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy;
  2. zwrotu nabywcy w całości lub części należności, o której mowa w § 10 ust. 1.

Ponadto należy nadmienić, iż zgodnie z § 13 ust. 8 rozporządzenia, faktury korygujące powinny zawierać wyraz „KOREKTA” albo wyrazy „FAKTURA KORYGUJĄCA”.

Natomiast w myśl § 14 ust. 1 rozporządzenia, fakturę korygującą wystawia się również, gdy po wystawieniu faktury podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

Według § 14 ust. 2 rozporządzenia, faktura korygująca wystawiana w przypadku podwyższenia ceny powinna zawierać:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca
    1. określone w § 5 ust. 1 pkt 1-6,
    2. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;
  3. kwotę podwyższenia podatku należnego.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT w dniu 31 stycznia 2013 r. wystawił fakturę korygującą …. zwiększającą podstawę opodatkowania i podatek należny. Została ona ujęta w deklaracji VAT-7 za miesiąc styczeń 2013 r. Przedmiotowa faktura korygująca koryguje fakturę ….. z dnia 30 września 2012 r. gdzie sprzedano buraki cukrowe. W związku z dodatkowym porozumieniem pomiędzy kupującym te buraki cukrowe (Spółka …..) a Wnioskodawcą w dniu 8 stycznia 2013 r. zostaje podwyższona cena sprzedaży - nastąpiło zwiększenie wartości jednostkowej sprzedawanego towaru (buraki cukrowe). Sposób rozliczeń między cukrownią a plantatorem wskazany jest w umowie kontraktacyjnej na kampanię 2012/2013, opierającej się na przepisach prawa polskiego i unijnego oraz branżowych uzgodnieniach (Porozumienie Branżowe). Wysokość ceny regulują: § 4 części I umowy kontraktacyjnej oraz § 2 i 4 części II tejże umowy. Zgodnie z nimi cena uzależniona jest od tego czy buraki zaliczono do kwotowych czy pozakwotowych, przeznaczenia wyprodukowanego z nich cukru, terminu dostaw, okrywania pryzm, zawartości cukru i jakości buraków, podziału różnicy (nadwyżki) między ceną referencyjną a rzeczywistą ceną sprzedaży cukru. Te z kolei są m.in. wynikiem decyzji podejmowanych przez producenta cukru, na które plantator nie ma żadnego wpływu.

W dniu 30 września 2012 r. Wnioskodawca nie miał wiedzy, że w dniu 8 stycznia 2013 ulegnie zmianie cena sprzedaży. We wrześniu 2012 r. została wystawiona poprawnie faktura sprzedaży i podatek należny został prawidłowo udokumentowany i ujęty w deklaracji VAT-7 za wrzesień 2012 r. Natomiast w styczniu 2013 r. na wniosek …… (składającej się z osób reprezentujących plantatorów i producenta cukru) Zarząd Spółki …. podjął decyzję o wypłacie warunkowego uzupełniającego świadczenia finansowego w wysokości 7,00 euro za tonę buraków kwotowych. To czy rolnik otrzyma lub nie otrzyma warunkowe uzupełniające świadczenie finansowe (podnoszące cenę jednostkową tony) uzależnione jest od czynników związanych z działalnością cukrowni, na które plantator (rolnik) nie ma wpływu m.in. od ceny, ilości sprzedaży cukru, ilości buraków dostarczonych do przerobu przez wszystkich plantatorów, decyzji producenta cukru. W okresie wystawienia faktury pierwotnej (wrzesień 2012 r.) Wnioskodawca nie posiadał wiedzy czy i w jakim zakresie cena ulegnie zmianie. W styczniu 2013 r. pojawiły się okoliczności mające wpływ na zmianę ceny.

Odnosząc się do powyższego wskazać należy, iż faktury korygujące można generalnie podzielić na te, które powodują zmniejszenie obrotu i kwoty podatku należnego oraz te, które wywołują skutki odwrotne, tj. w wyniku ich wystawienia wartość obrotu ulega podwyższeniu. W ramach powyższego rozróżnienia można również dokonać podziału tychże faktur ze względu na powód ich wystawienia.

Sposób rozliczenia wystawionych przez sprzedawcę faktur korygujących, w sytuacji gdy korekta powoduje podwyższenie podstawy opodatkowania, uzależniony jest od przyczyn, które spowodowały konieczność wystawienia danej faktury. I tak, faktura korygująca podwyższająca podstawę opodatkowania w stosunku do faktury pierwotnej może być wystawiona:

  • w celu naprawienia błędu, który spowodował zaniżenie wartości obrotu wykazanego w pierwotnej fakturze (np.: błąd rachunkowy, zaniżenie wartości sprzedaży), lub
  • z powodu innych przyczyn, np.: podwyższenia ceny sprzedaży, stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku lub jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

W pierwszym przypadku, który powoduje zaniżenie obrotu za dany okres rozliczeniowy, sprzedawca poprawiając swój błąd poprzez wystawienie faktury korygującej, winien rozliczyć tą fakturę korygującą tak jak fakturę pierwotną.

W drugim zaś przypadku, gdy faktura korygująca wystawiana jest zasadniczo z powodu okoliczności, które zaistniały po dokonaniu pierwotnej sprzedaży, rozlicza się ją na bieżąco i ujmuje w rejestrze sprzedaży w dacie jej wystawienia oraz w deklaracji VAT-7 za bieżący okres rozliczeniowy.

Kluczową rolę w rozwiązaniu wskazanych we wniosku wątpliwości Wnioskodawcy pełni przeanalizowanie sytuacji, czy podwyższenie wartości sprzedawanych towarów stanowi nową okoliczność, niemożliwą do przewidzenia w chwili wystawienia faktury pierwotnej.

W ocenie tut. Organu podatkowego, w przypadku, gdy przyczyna korekty powstaje w terminie późniejszym, np. wystąpią nowe okoliczności powodujące podwyższenie ceny po dostarczeniu towaru lub wykonaniu usługi i wystawieniu faktury dokumentującej to dostarczenie towaru lub wykonanie usługi, korekta danej transakcji „in plus” powinna zostać ujęta w rozliczeniu za okres, w którym powstała przyczyna korekty, gdyż faktura została wystawiona poprawnie, tzn. nie była wynikiem błędu czy pomyłki ze strony wystawiającego fakturę.

Biorąc powyższe pod uwagę wskazać należy, że w sytuacji gdy Wnioskodawca nie miał możliwości przewidzenia okoliczności skutkujących podwyższeniem ceny dostarczanego towaru, bowiem - jak wskazał Zainteresowany - to czy rolnik otrzyma lub nie otrzyma warunkowe uzupełniające świadczenie finansowe (podnoszące cenę jednostkową tony) uzależnione jest od czynników związanych z działalnością cukrowni, na które Wnioskodawca jako plantator (rolnik) nie ma wpływu, faktura korygująca …… zwiększająca podstawę opodatkowania i podatek należny winna zostać ujęta przez Zainteresowanego w deklaracji VAT-7 za styczeń 2013 r. tj. okres rozliczeniowy, w którym przedmiotowa faktura korygująca została wystawiona.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zaistniałego stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj