Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB1/415-322/13/IG
z 13 czerwca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2013 roku (data wpływu 14 marca 2013 r.) - uzupełnionym pismem z dnia 8 czerwca 2013 r. (data wpływu 10 czerwca 2013 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości opodatkowania dochodów podatkiem liniowym - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 14 marca 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości opodatkowania dochodów podatkiem liniowym.


W przedmiotowym wniosku – uzupełnionym pismem z dnia 8 czerwca 2013 r. (data wpływu 10 czerwca 2013 r.) przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest wspólnikiem i będzie członkiem zarządu spółki z o. o. Swoje obowiązki Prezesa i członka zarządu wykonywać będzie w oparciu o stosunek powołania, czyli w drodze uchwały wspólników będzie powołany w poczet zarządu, uchwałą określi się także bardziej szczegółowo jego obowiązki oraz wynagrodzenie.

Równocześnie, Wnioskodawca prowadzi od wielu lat jednoosobową działalność gospodarczą, w ramach której ma zarejestrowane zgodnie z PKD m.in. następujące czynności:


71.12.Z Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne

30.11 .Z Produkcja statków i konstrukcji pływających

33.15.22 Naprawa i konserwacja statków i łodzi

71.11.Z Działalność w zakresie architektury

43.99.Z Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane

71.20.B Pozostałe badania i analizy techniczne

42.13.Z Roboty związane z budową mostów i tuneli

25.11.Z Produkcja konstrukcji metalowych i ich części

70.22.14 Usługi doradztwa związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.


Obecnie rozważane jest zawarcie przez Wnioskodawcę ze spółką z o. o. umowy o stałe doradztwo w przedstawionych wyżej zakresach. Zgodnie z jej projektem, Wnioskodawca oceniałby wstępnie, napływające do niej lub publicznie ogłaszane zapytania, związane z ewentualnym udziałem, lub współudziałem wraz z innymi podmiotami, rzeczonej spółki w realizacji przyszłych projektów z zakresu budowy, przebudowy, napraw obiektów lub innych czynności takich jak: analizy, badania, opracowanie dokumentacji projektowej konstrukcyjnej lub technologicznej, zajmowałby się także opiniowaniem strategii w zakresie kontaktów zewnętrznych spółki przede wszystkim z potencjalnymi klientami lub partnerami, oraz instytucjami lub regulatorami normatywów i procedur technicznych dotyczących jakości i bezpieczeństwa, a także wyrażałby swoje opinie co do technicznych kompetencji, umiejętności lub specyficznych uprawnień angażowanego personelu. Zlecenie na powyższe czynności Wnioskodawca otrzymywałby od odpowiednich działów lub komórek organizacyjnych Spółki. Obowiązkiem Wnioskodawcy jako doradcy, będzie czasami konieczność uczestniczenia w spotkaniach roboczych, o czym będzie powiadamiany przez odpowiednie działy spółki. Jako szczegółowe czynności przewidywane do realizacji, w projekcie umowy należy wymienić:


  • w ramach inżynierii i doradztwa technicznego



    1. wyszukiwanie i analiza projektów technicznych o podobnym charakterze do projektów prowadzonych lub planowanych przez spółkę,
    2. analiza otoczenia konkurencyjnego, weryfikacja oraz ocena szans na powodzenie udziału w projekcie oraz zagrożeń związanych z jego realizacją. W szczególności będą to opinie o szczególnych wymogach i związanych z nimi możliwościach spółki zapewnienia zgodności materiałów i komponentów, przygotowania dokumentacji technicznej oraz technologii procesów, zachowania procedur kontroli jakości półproduktów, podzespołów, instalacji, sekcji oraz całych obiektów także odpowiednie zachowanie ich długości „życia" w okresie gwarancyjnym.
    3. ocena innowacyjności modelu proponowanego rozwiązania.
    4. ocena posiadanych zasobów i koniecznych do podjęcia działań dla właściwego przygotowania do realizacji projektu, zwłaszcza koniecznych inwestycji w infrastrukturę techniczną, oraz uzyskanie koniecznych technicznych uprawnień dla spółki lub jej partnerów, współpracowników i pracowników.
    5. proponowanie alternatywnych do standardowych, innowacyjnych sposobów organizacji przedsięwzięć technicznych i rozwiązań technologicznych dla technicznego przygotowania dla zwiększenia efektywności w realizacji projektów.
    6. zakreślanie koniecznych w ramach projektu specyficznych celów i ich etapów;
    7. wykonywanie dokumentacji technicznej, konstrukcyjnej lub technologicznej dla konkretnych projektów, lub koordynacja działań związanych z ich przygotowaniem.



  • W ramach doradztwa związanego z zarządzaniem zasobami ludzkimi:


    1. okresowa weryfikacja istniejących strategii i rozwiązań w zakresie pozyskiwania partnerów, współpracowników, specjalistów lub pracowników do udziału w planowanych projektach prowadzonych dla klientów oraz przedstawianie propozycji nowych rozwiązań,
    2. ocena koniecznych do uzupełnienia, braków w posiadanych zasobach ludzkich zwłaszcza tych o szczególnych kompetencjach i uprawnieniach lub rzadkich specjalnościach w związku z dla planowanym projektem spółki oraz przedstawianie własnych pomysłów, wniosków lub rozwiązań w tym zakresie.


Wyniki wykonanych analiz, działań, czynności lub projekty, Wnioskodawca będzie przedstawiał odpowiednim działom lub komórkom organizacyjnym Spółki, które zlecać mu je będą do realizacji oraz, w uzasadnionych okolicznościach, Radzie Nadzorczej spółki na okresowych lub doraźnych spotkaniach, zależnie od okoliczności i potrzeb, ustnie lub na piśmie. Ustalone zostanie stałe wynagrodzenie miesięczne oraz możliwość obciążenia spółki kosztami i wydatkami, poniesionymi przez Wnioskodawcę z związku z wykonywaniem umowy o doradztwo na rzecz spółki.

Umowa o doradztwo opisana we wniosku nie stanowi umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, nie jest także kontraktem menedżerskim ani nie ma charakteru takiego kontraktu. Jej przedmiotem nie jest także zarządzanie jakimkolwiek działem spółki. Opisany szczegółowo we wniosku zakres objęty umową o usługi i doradztwo, ogranicza się do ściśle określonych czynności zgodnych z opisanymi w PKD zakresami działalności Wnioskodawcy. W zakresie tym, a także w przedmiocie umowy nie znajdują się jakiekolwiek czynności związane ze sprawowaniem zarządu i reprezentowaniem spółki. Umowa zawarta będzie z Radą Nadzorczą spółki, a konkretne czynności i zadania określić i odbierać będą właściwe działy lub komórki organizacyjne.

Wnioskodawca w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej nie będzie uzyskiwał przychodów ze świadczenia usług na rzecz byłego pracodawcy. Spółka, z którą zamierza zawrzeć umowę o świadczenie usług, nigdy nie była jego pracodawcą. Wnioskodawca także w chwili obecnej nie jest związany z nią stosunkiem pracy, tj. nie ma umowy o pracę, a również w przyszłości nie nosi się z takim zamiarem. Ponadto Wnioskodawca oświadcza, że w roku 2013, podobnie jak w poprzednich 10 latach, nie uzyskiwał żadnych przychodów w ramach stosunku pracy także z jakimkolwiek innym pracodawcą.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy zgodnie z art. 30c oraz art. 9a ust 2 i 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, począwszy od dnia 1 kwietnia 2013 r. Wnioskodawca będzie mógł zastosować do dochodu uzyskanego z tytułu świadczenia w ramach własnej pozarolniczej działalności gospodarczej usług na rzecz spółki, w której nie jest zatrudniony, ale sprawuje funkcję Członka Zarządu przez powołanie, stawki liniowej podatku w wysokości 19%, biorąc pod uwagę, że usługi świadczone na rzecz spółki w ramach działalności gospodarczej nie odpowiadają czynnościom związanym z pełnieniem przez Wnioskodawcę funkcji Członka Zarządu Spółki, tj. nie są związane z bieżącym prowadzeniem spraw Spółki, zarządzaniem nią lub jej działem?


Zdaniem Wnioskodawcy, będzie mógł przychody uzyskiwane z tytułu wykonywania tak opisanej umowy rozliczać wg tzw. liniowego podatku w wysokości 19%, w ramach prowadzonej przez siebie dotychczas działalności gospodarczej, ponieważ przedmiotem umowy Wnioskodawcy są czynności nie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem ani żadnym z jego działów czy komórek, umowa nie ma charakteru menedżerskiego lub podobnego. Ponadto Wnioskodawca zarówno obecnie, a także przeszłości nie jest i nie był w stosunku pracy ze spółką i nie uzyskiwał z niej przychodów z umowy o pracę. Ponadto Wnioskodawca w żaden sposób nie będzie działać na rachunek i ryzyko spółki jako swojego klienta i będzie wykonywać tylko własne czynności zlecone przez spółkę, we własnym zakresie i na swoją rzecz oraz na własne ryzyko i rachunek.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. jedn. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych wyraźnie rozróżnia źródła przychodów. Stosownie do przepisów tej ustawy, odrębnymi źródłami przychodów są określone w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 3:


  • stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta;

  • działalność wykonywana osobiście;

  • pozarolnicza działalność gospodarcza,


Podział ten ma istotny wpływ nie tylko na sposób prowadzenia dokumentacji finansowej, ustalenie podstaw opodatkowania, ale także na sposób opodatkowania i jego wysokość.

Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy – w myśl art. 12 ust. 1 ww. ustawy – uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej – z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7 – o czym stanowi art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Definicja pozarolniczej działalności gospodarczej zawarta została w art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z jego treścią, działalność gospodarcza albo pozarolnicza działalność gospodarcza to działalność zarobkowa:


  1. wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa,
  2. polegająca na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegająca na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych,


-prowadzona we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.


W myśl art. 9a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 (pozarolniczej działalności gospodarczej), są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym (…).

Zgodnie z art. 9a ust. 2 ww. ustawy, podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, oświadczenie może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a jeżeli podatnik nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów – pisemne oświadczenie składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.

Na podstawie art. 30c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub 7, z zastrzeżeniem art. 29, 30 i 30d, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Deklarując wybór 19% podatku liniowego podatnik musi uwzględnić przesłanki określone w art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W myśl tego przepisu, jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niemającej osobowości prawnej przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

Zgodnie z powyższym, możliwość opodatkowania dochodu z działalności gospodarczej w sposób określony w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest wyłączona w stosunku do podatników, którzy uzyskują przychód z działalności gospodarczej z tytułu świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, jeśli usługi te są tożsame z czynnościami, które podatnik, lub przynajmniej jeden z jego wspólników, wykonywał lub wykonuje na rzecz tegoż pracodawcy w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy. Podkreślenia wymaga fakt, iż w świetle wyżej wskazanego przepisu wykonywanie przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej jakiejkolwiek usługi, obejmującej swoim zakresem chociażby część czynności wykonywanych na rzecz pracodawcy w ramach stosunku pracy, wyklucza możliwość opodatkowania tzw. podatkiem liniowym. Istotnym na gruncie przedmiotowej sprawy jest zatem zdefiniowanie jakiego rodzaju czynności wykonuje podatnik w ramach stosunku pracy oraz w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, a także rozstrzygnięcie, czy istotnie dochody ze świadczenia usług należy kwalifikować do źródła – pozarolnicza działalność gospodarcza.

Z wniosku wynika, że Wnioskodawca jest wspólnikiem i będzie członkiem zarządu spółki z o. o. Obowiązki Prezesa i członka zarządu wykonywać będzie w oparciu o stosunek powołania, czyli w drodze uchwały wspólników będzie powołany w poczet zarządu, uchwałą określi się także bardziej szczegółowo jego obowiązki oraz wynagrodzenie.

Równocześnie, Wnioskodawca prowadzi od wielu lat jednoosobową działalność gospodarczą, w ramach której ma zarejestrowane zgodnie z PKD m.in. następujące czynności:


71.12.Z Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne

30.11 .Z Produkcja statków i konstrukcji pływających

33.15.22 Naprawa i konserwacja statków i łodzi

71.11.Z Działalność w zakresie architektury

43.99.Z Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane

71.20.B Pozostałe badania i analizy techniczne

42.13.Z Roboty związane z budową mostów i tuneli

25.11.Z Produkcja konstrukcji metalowych i ich części

70.22.14 Usługi doradztwa związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.


Obecnie rozważane jest zawarcie przez Wnioskodawcę ze spółką z o. o. umowy o stałe doradztwo w przedstawionych wyżej zakresach. Ustalone zostanie stałe wynagrodzenie miesięczne oraz możliwość obciążenia spółki kosztami i wydatkami, poniesionymi przez Wnioskodawcę z związku z wykonywaniem umowy o doradztwo na rzecz spółki.

W uzupełnieniu wniosku wskazano, iż umowa o doradztwo opisana we wniosku nie stanowi umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, nie jest także kontraktem menedżerskim ani nie ma charakteru takiego kontraktu. Jej przedmiotem nie jest także zarządzanie jakimkolwiek działem spółki. Opisany szczegółowo we wniosku zakres objęty umową o usługi i doradztwo, ogranicza się do ściśle określonych czynności zgodnych z opisanymi w PKD zakresami działalności Wnioskodawcy. W zakresie tym, a także w przedmiocie umowy nie znajdują się jakiekolwiek czynności związane ze sprawowaniem zarządu i reprezentowaniem spółki. Umowa zawarta będzie z Radą Nadzorczą spółki, a konkretne czynności i zadania określić i odbierać będą właściwe działy lub komórki organizacyjne.

Wnioskodawca w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej nie będzie uzyskiwał przychodów ze świadczenia usług na rzecz byłego pracodawcy. Spółka, z którą zamierza zawrzeć umowę o świadczenie usług, nigdy nie była jego pracodawcą. Wnioskodawca także w chwili obecnej nie jest związany z nią stosunkiem pracy, tj. nie ma umowy o pracę, a również w przyszłości nie nosi się z takim zamiarem. Ponadto Wnioskodawca oświadcza, że w roku 2013, podobnie jak w poprzednich 10 latach, nie uzyskiwał żadnych przychodów w ramach stosunku pracy także z jakimkolwiek innym pracodawcą.

Wnioskodawca przewiduje w przyszłości możliwość kontynuowania oferowania i świadczenia swoich usług na rzecz innych podmiotów.

Umowa o doradztwo nie przewiduje uprawnień do składania przez Wnioskodawcę jako doradcę oświadczeń woli w imieniu spółki (klienta), a wykonanie zleceń będzie podlegało ocenie przez osoby zlecające. Wnioskodawca nie będzie zatem jako doradca działać na rachunek i ryzyko klienta oraz na jego rzecz i w jego interesie, w takim rozumieniu, że nie będzie w aspektach, które obejmuje umowa o doradztwo, podejmować wiążących dla spółki czy jej kontrahentów decyzji oraz reprezentować jej w związku z wykonywaniem usług doradztwa.

Jednocześnie uzyskane dochody w związku z pełnieniem funkcji Członka Zarządu na podstawie powołania, które zgodnie z art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, Wnioskodawca uznaje za przychody z działalności wykonywanej osobiście, będzie opodatkowywał na zasadach ogólnych, tj. zgodnie z przepisem art. 27 ww. ustawy, według stawek progresywnych podatku dochodowego od osób fizycznych: 18% i 32%.

O kwalifikacji wykonywanej działalności – na gruncie prawa podatkowego – do poszczególnego źródła przychodu decyduje rzeczywisty charakter wykonywanej działalności (faktyczny zakres świadczonych usług).

Opierając się na zawartym we wniosku opisie świadczonych przez Wnioskodawcę usług doradczych w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej oraz na stwierdzeniu Wnioskodawcy, że czynności związane z wykonaniem umowy dotyczącej świadczenia ww. usług doradczych nie będą miały charakteru kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem ani też umowy o podobnym charakterze – uznać należy, iż świadczonych przez Wnioskodawcę usług w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nie można zakwalifikować jako uzyskiwanych w ramach kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, czy też umowy o podobnym charakterze.

Wobec powyższego wskazane we wniosku usługi doradcze w zakresie opisanym we wniosku można zakwalifikować jako przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Dochody z tego tytułu – po złożeniu stosownego oświadczenia, o którym mowa w art. 9a ust. 2 ww. ustawy – mogą być opodatkowane podatkiem liniowym, tj. zgodnie z art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Należy jednocześnie zaznaczyć, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku. Mając powyższe na uwadze, tutejszy organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby pełną ocenę tego, czy określone przez Wnioskodawcę czynności wykonywane w ramach działalności gospodarczej nie stanowią usług zarządzania.

Jeżeli w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Należy jednocześnie zaznaczyć, iż niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach stanu faktycznego podanego przez Wnioskodawcę.

Przedmiotem niniejszej interpretacji nie jest zatem potwierdzenie prawidłowości zakwalifikowania przez Wnioskodawcę przychodów uzyskiwanych w związku z pełnieniem funkcji Członka Zarządu na podstawie powołana do przychodu z działalności wykonywanej (art. 13 pkt 7 ww. ustawy) i opodatkowania wg. skali podatkowej.

Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. W konsekwencji jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny różni się od stanu faktycznego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.).


Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj