Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-691/12/AZb
z 12 października 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2012r. (data wpływu 3 lipca 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 września 2012r. (data wpływu 2 października 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie terminu pomniejszenia podatku naliczonego w deklaracji VAT-7 w związku z otrzymanymi przez Wnioskodawcę fakturami korygującymi oraz terminu ujęcia tych faktur korygujących w rejestrze VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 lipca 2012r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie terminu pomniejszenia podatku naliczonego w deklaracji VAT-7 w związku z otrzymanymi przez Wnioskodawcę fakturami korygującymi oraz terminu ujęcia tych faktur korygujących w rejestrze VAT.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 września 2012r. (data wpływu 2 października 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 18 września 2012r. znak: IBPBI/2/423-798/12/PC, IBPP1/443-691/12/AZb.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W dniu 30 kwietnia 2012r. Wnioskodawca otrzymał faktury korygujące z datą wystawienia 23 kwietnia 2012r. w ilości 22 sztuk, z tytułu zakupu przez niego energii elektrycznej za rok 2011.

Wystawienie faktur korygujących spowodowane było zastosowaną przez kontrahenta Wnioskodawcy nieprawidłową taryfą (średnia cena sprzedaży energii elektrycznej) dotyczącą energii biernej.

Faktury korygujące obejmują okres od dnia 21 maja 2011r. do dnia 31 grudnia 2011r. na łączną wartość - 66.762,96 zł netto, podatek VAT -15.355,46 zł.

W związku z otrzymanymi w dniu 30 kwietnia 2012r. ww. fakturami korygującymi, które dotyczą roku 2011, Wnioskodawca w deklaracji VAT - 7 za miesiąc kwiecień 2012r. pomniejszył podatek naliczony o wartość – 15.355,46 zł.

W rejestrze podatku VAT faktury korygujące ujęte są pod datą 30 kwietnia 2012r. tj. w dacie ich otrzymania przez Wnioskodawcę.

Powyższe faktury korygujące zostały wystawione przez kontrahenta Wnioskodawcy w dniu 23 kwietnia 2012r.

Z uzupełnienia wniosku z dnia 25 września 2012r. wynika, że Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT od dnia 2 kwietnia 2010 roku, składa deklaracje VAT-7 od 04/2010r.

Odliczenie pierwotnych faktur VAT nastąpiło za okres, w którym przypadał termin płatności przedmiotowych faktur (zgodnie z art. 86 ust. 10 pkt 3 ustawy o VAT). Faktury korygujące otrzymane w dniu 30 kwietnia 2012r. dotyczące 2011 roku zostały wykazane w rejestrach VAT, zgodnie z datą ich otrzymania, tym samym zostały one wykazane za te okresy w deklaracjach VAT-7 (art. 29 ust. 4a ustawy o VAT).

W niniejszym stanie faktycznym, faktury korygujące zmniejszyły podstawę opodatkowania oraz kwotę podatku VAT naliczonego w stosunku do zmniejszonej podstawy.

Faktury korygujące zostały wystawione wskutek zmiany pierwotnej ceny sprzedaży wynikającej z zastosowania niewłaściwej taryfy energii elektrycznej (energii biernej) przez dostawcę.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy Wnioskodawca otrzymując w dniu 30 kwietnia 2012r. 22 faktury korygujące z tytułu zakupu przez niego energii elektrycznej za rok 2011, wystawione przez kontrahenta Wnioskodawcy wskutek zastosowania przez niego pierwotnie niewłaściwej taryfy (średniej ceny sprzedaży energii elektrycznej) dotyczącej energii biernej, postąpił prawidłowo dokonując pomniejszenia podatku naliczonego w deklaracji VAT-7 za miesiąc kwiecień 2012 roku i ujęcia faktur korygujących w rejestrze VAT pod datą 30 kwietnia 2012r., tj. w dacie otrzymania ich przez podatnika?

Zdaniem Wnioskodawcy, termin rozliczania faktur korygujących zmniejszających kwotę podatku naliczonego reguluje art. 86 ust. 10a ustawy o podatku VAT.

Z powołanego przepisu wynika, że w przypadku, gdy nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury obniżającą kwotę podatku naliczonego, jest on obowiązany do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym tę korektę faktury otrzymał (faktura korygująca „in minus”).

Ta ogólna zasada ma zastosowanie również do faktur korygujących dotyczących nabycia mediów.

Podkreślić należy, iż żadne przepisy ustawy o VAT nie nakazują rozliczania faktur korygujących za media w sposób szczególny. Wobec tego uznać należy, że powinno się je rozliczać tak, jak każdą inną korektę. Pamiętać trzeba, że termin rozliczania VAT z faktur korygujących przez nabywcę, określa art. 86 ust. 10a uptu. Z przepisu tego wynika, że w przypadku, gdy nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury (o której mowa w art. 29 ust. 4a lub 4c tj. korektę obniżającą kwotę podatku naliczonego) - jest on zobowiązany do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za ten okres, w którym tę korektę faktury otrzymał.

Jest to przypadek, w którym po uzyskaniu faktury korygującej okazuje się, że można było odliczyć mniej niż podatnik mógł początkowo odliczyć na podstawie faktury pierwotnej. Mimo że teoretycznie zaniżono zobowiązanie podatkowe, korekty dokonuje się w rozliczeniu za okres, w którym otrzymano fakturę korygującą. A zatem fakturę korygującą księguje się na bieżąco.

Podsumowując wskazać należy, iż żadne przepisy ustawy o podatku VAT nie nakazują rozliczania faktur korygujących za media w sposób szczególny.

Wobec tego uznać należy, że powinno się rozliczać je tak, jak każdą inną korektę. Pamiętać należy przy tym, że termin rozliczania VAT z faktur korygujących przez nabywcę, określa art. 86 ust. 10a uptu. Z przepisu tego wynika, że w przypadku, gdy nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury (o której mowa w art. 29 ust. 4a lub 4c tj. korektę obniżającą kwotę podatku naliczonego) - jest on zobowiązany do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za ten okres, w którym tę korektę faktury otrzymał.

Mając te okoliczności na uwadze, w ocenie Wnioskodawcy postąpił on prawidłowo pomniejszając w deklaracji VAT - 7 za miesiąc kwiecień podatek naliczony, w związku z otrzymaniem w dniu 30 kwietnia 2012r., faktur korygujących „in minus”, dotyczących 2011 roku. Prawidłowe jest również postępowanie Wnioskodawcy polegające na ujęciu faktur korygujących w rejestrze VAT pod datą 30 kwietnia 2012r., tj. w dacie ich otrzymania przez podatnika.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Według art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-5 oraz ust. 11, 12, 16 i 18.

Natomiast stosownie do art. 86 ust. 10 pkt 3 ustawy o VAT, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w przypadku nabycia towarów i usług, o których mowa w art. 19 ust. 13 pkt 1, jeżeli faktura zawiera informację, jakiego okresu dotyczy - w rozliczeniu za okres, w którym przypada termin płatności.

W myśl art. 86 ust. 10a ustawy o VAT, w przypadku gdy nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, o której mowa w art. 29 ust. 4a lub 4c, jest on obowiązany do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym tę korektę faktury otrzymał. Jeżeli podatnik nie obniżył kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego określonego w fakturze, której korekta dotyczy, a prawo do takiego obniżenia mu przysługuje, zmniejszenie kwoty podatku naliczonego uwzględnia się w rozliczeniu za okres, w którym podatnik dokonuje tego obniżenia.

Na podstawie art. 29 ust. 1 ww. ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Jak wynika z art. 29 ust. 4 ww. ustawy, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Z kolei przepis art. 29 ust. 4a ww. ustawy stanowi, iż w przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano.

Przepis ust. 4a stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia pomyłki w kwocie podatku na fakturze i wystawienia korekty faktury do faktury, w której wykazano kwotę podatku wyższą niż należna (art. 29 ust. 4c ww. ustawy).

Na mocy art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Szczegółowe zasady wystawiania faktur VAT (w tym faktur korygujących), w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011r., uregulowane zostały w przepisach rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360).

Zgodnie z § 13 ust. 1 ww. rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

Stosownie do § 13 ust. 5 ww. rozporządzenia, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:

  1. zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy;
  2. zwrotu nabywcy zaliczek, przedpłat, zadatków lub rat, podlegających opodatkowaniu.

Natomiast w myśl § 14 ust. 1 ww. rozporządzenia, fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

Zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy o VAT, podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą: kwoty określone w art. 90, dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku należnego, kwoty podatku naliczonego obniżające kwotę podatku należnego oraz kwotę podatku podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej, a w przypadkach określonych w art. 120 ust. 15, art. 125, 134, 138 - dane określone tymi przepisami niezbędne do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej.

Dane, które podatnik wpisuje do deklaracji składanej w urzędzie skarbowym, stanowią odzwierciedlenie danych wynikających z prowadzonych przez niego ewidencji sprzedaży i ewidencji zakupu VAT. Przepisy ustawy o VAT nie narzucają określonej formy prowadzenia ewidencji. Ważne jest tylko, aby zawierała ona wszystkie elementy wymienione w art. 109 ust. 3 ustawy oraz inne dane, które są niezbędne do prawidłowego wypełnienia deklaracji VAT.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że w dniu 30 kwietnia 2012r. Wnioskodawca otrzymał faktury korygujące z datą wystawienia 23 kwietnia 2012r. w ilości 22 sztuk, z tytułu zakupu przez niego energii elektrycznej za rok 2011.

Wystawienie faktur korygujących spowodowane było zastosowaną przez kontrahenta Wnioskodawcy nieprawidłową taryfą (średnia cena sprzedaży energii elektrycznej) dotyczącą energii biernej. Faktury korygujące obejmują okres od dnia 21 maja 2011r. do dnia 31 grudnia 2011r. na łączną wartość - 66.762,96 zł netto, podatek VAT -15.355,46 zł.

W związku z otrzymanymi w dniu 30 kwietnia 2012r. ww. fakturami korygującymi, które dotyczą roku 2011, Wnioskodawca w deklaracji VAT - 7 za miesiąc kwiecień 2012r. pomniejszył podatek naliczony o wartość – 15.355,46 zł.

W rejestrze podatku VAT faktury korygujące ujęte są pod datą 30 kwietnia 2012r. tj. w dacie ich otrzymania przez Wnioskodawcę.

Odliczenie pierwotnych faktur VAT nastąpiło za okres, w którym przypadał termin płatności przedmiotowych faktur (zgodnie z art. 86 ust. 10 pkt 3 ustawy o VAT). Faktury korygujące otrzymane w dniu 30 kwietnia 2012r. dotyczące 2011 roku zostały wykazane w rejestrach VAT, zgodnie z datą ich otrzymania, tym samym zostały one wykazane za te okresy w deklaracjach VAT-7 (art. 29 ust. 4a ustawy o VAT).

W opisanym stanie faktycznym, faktury korygujące zmniejszyły podstawę opodatkowania oraz kwotę podatku VAT naliczonego w stosunku do zmniejszonej podstawy. Faktury korygujące zostały wystawione w skutek zmiany pierwotnej ceny sprzedaży wynikającej z zastosowania niewłaściwej taryfy energii elektrycznej (energii biernej) przez dostawcę.

Przytoczony wyżej przepis art. 86 ust. 10a ustawy o VAT przewiduje, że w przypadku gdy nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, o której mowa w art. 29 ust. 4a lub 4c, jest on obowiązany do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym tę korektę faktury otrzymał.

Powyższe unormowanie przewiduje również, że w przypadku, gdy podatnik nie odliczył podatku naliczonego określonego w fakturze, która następnie została skorygowana, a ma do tego prawo, zmniejszenie kwoty podatku naliczonego uwzględnia się w rozliczeniu za okres, w którym podatnik dokonuje tego obniżenia.

Biorąc zatem pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz treść powołanych przepisów należy stwierdzić, że skoro Wnioskodawca dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur pierwotnych otrzymanych od kontrahenta zgodnie z art. 86 ust. 10 pkt 3 ustawy o VAT, to w sytuacji otrzymania faktur korygujących do przedmiotowych faktur, zmniejszających podstawę opodatkowania oraz kwotę podatku VAT naliczonego w stosunku do zmniejszonej podstawy – Wnioskodawca jest obowiązany do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym te korekty faktur otrzymał, zgodnie z art. 86 ust. 10a ustawy o VAT, tj. w rozliczeniu za kwiecień 2012r. Zaznaczyć należy, iż ustawodawca w przepisach ustawy o podatku od towarów i usług czy też przepisach wykonawczych do tej ustawy nie określił odrębnego terminu dla obniżenia przez nabywcę kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktury korygującej dotyczącej energii elektrycznej.

Ponadto Wnioskodawca winien uwzględnić kwoty wynikające z przedmiotowych faktur korygujących w rejestrze VAT w dacie ich otrzymania, tj. 30 kwietnia 2012r.

Tym samym Wnioskodawca postąpił prawidłowo pomniejszając w deklaracji VAT - 7 za miesiąc kwiecień podatek naliczony, w związku z otrzymaniem w dniu 30 kwietnia 2012r., faktur korygujących „in minus”, dotyczących 2011 roku oraz ujmując faktury korygujące w rejestrze VAT pod datą 30 kwietnia 2012r., tj. w dacie ich otrzymania przez podatnika.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Jednocześnie nadmienia się, iż zgodnie z przepisem art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl w art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika więc, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego stanu faktycznego. Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny załączonych do wniosku o interpretację dokumentów, nie przeprowadza bowiem postępowania dowodowego, jest zatem związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawcę i jego stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj