Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-263/13/LSz
z 1 lipca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 marca 2013r. (data wpływu 19 marca 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 czerwca 2013r. (data wpływu 19 czerwca 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasad wystawiania faktur korygujących zbiorczych określonych w § 13 ust. 3 i ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2013r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasad wystawiania faktur korygujących zbiorczych określonych w § 13 ust. 3 i ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 czerwca 2013r. (data wpływu 19 czerwca 2013r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 7 czerwca 2013r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Przedmiotem podstawowej działalności spółki … jest handel artykułami przemysłowymi (farby, lakiery) i materiałami budowlanymi. Spółka ma zamiar zawrzeć umowy handlowe ze swoimi odbiorcami towarów, z których wynika, że po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego Spółka udzieli odbiorcy rabatu na zakupy towarów dokonanych w Spółce (obrót miesięczny), rozliczonego fakturą zbiorczą korygującą w wysokości obliczonej wg poniższych zasad:

  1. od towarów jednego dostawcy - 10%,
  2. od pozostałych towarów - 60% bonusów uzyskanych przez Spółkę od swoich dostawców.

Po zakończeniu roku kalendarzowego Spółce przysługiwać będzie dodatkowy rabat, rozliczany jak rabat miesięczny, w wysokości odpowiadającej wartości 4% zakupionych towarów jednego dostawcy w ciągu roku.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca podał, że:

  1. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym od 31 grudnia 1994r. (zrezygnował ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 lub 9 ustawy) oraz jest zarejestrowanym podatnikiem VAT UE i składa deklaracje VAT-7.
  2. Rabat, który będzie rozliczony fakturą korygującą zbiorczą zostanie udzielony do wszystkich dostaw.
  3. Faktura korygująca zbiorcza dokumentująca udzielony rabat dotyczący zakupów dokonanych przez danego odbiorcę w ciągu miesiąca będzie zawierać: numer kolejny oraz datę wystawienia faktury, imiona i nazwiska lub nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy, numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, okres (miesiąc), do którego odnosi się udzielony rabat, kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego. Jeżeli rabat będzie dotyczył sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami, kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego Wnioskodawca podawać będzie w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku.
  4. Spółka będzie dokumentować udzielenie rabatu w jednej wysokości wystawiając zbiorczą fakturę korygującą. Najpierw rabat będzie liczony według przyjętych zasad tj. w różnych wysokościach na różne towary za okres 1 miesiąca. Po uzyskaniu tak wyliczonej kwoty rabatu Wnioskodawca wyliczy jaki to jest procent wartości rabatu do wszystkich dostaw towarów w miesiącu. W związku z tak przyjętymi zasadami Wnioskodawca wystawi fakturę na jedną wysokość rabatu.
  5. Towary w spółce Wnioskodawcy, na które zostanie udzielony rabat mają różne stawki.
  6. Sposób obliczania rabatu rocznego będzie jak w pkt 4, najpierw wyliczona kwota rabatu z objętych upustem towarów zakupionych przez odbiorcę w roku, później wyliczenie jaki procent stanowi ta kwota do wszystkich dostaw w roku.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu z dnia 17 czerwca 2013r.):

Po zakończeniu miesiąca, zgodnie z umową spółka wystawi fakturę korygującą na rabat. Czy na podstawie zawartej umowy spółka może wystawić zbiorczą fakturę korygującą w trybie § 13 ust. 3 i 4?

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu z dnia 17 czerwca 2013r.), może wystawić zbiorczą fakturę korygującą w trybie § 13 ust. 3 i 4.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Towarami natomiast, w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Z kolei przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Przepis art. 29 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż podstawą opodatkowania jest obrót z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

W myśl art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 ze zm.).

Jak stanowi art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W oparciu o treść art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

W przypadku gdy osoba prawna, jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna wystawi fakturę, w której wykaże kwotę podatku, jest obowiązana do jego zapłaty (art. 108 ust. 1 ustawy).

Z powyższego wynika, że faktura jest dokumentem potwierdzającym zaistnienie zdarzenia gospodarczego (potwierdzeniem nabycia określonych towarów i usług lub też otrzymania zaliczki) i nierozerwalnie związana jest z powstaniem obowiązku podatkowego. Wystawienie faktury należy rozumieć jako sporządzenie ww. dokumentu oraz jego przekazanie innemu podmiotowi (nabywcy), a przez to wprowadzenie faktury do obrotu prawnego.

Ogólne regulacje dotyczące danych, jakie powinny zawierać faktury, w tym faktury korygujące, zostały określone, na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 106 ust. 8 ustawy, treścią ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

W myśl § 4 ww. rozporządzenia, fakturę wystawia:

  1. zarejestrowany podatnik VAT czynny,
  2. podatnik, o którym mowa w art. 16 ustawy, przy dokonywaniu wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych środków transportu.

Faktury mogą również wystawiać zarejestrowani podatnicy VAT zwolnieni (§ 4 ust. 2 cyt. rozporządzenia – w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013r.).


W myśl § 5 ust. 1 ww. rozporządzenia - w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013r. - faktura powinna zawierać:

  1. datę jej wystawienia;
  2. kolejny numer, nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;
  3. imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy;
  4. numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany dla podatku, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 11 lit. a;
  5. numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany dla podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 11 lit. b;
  6. datę dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi, o ile taka data jest określona i różni się od daty wystawienia faktury; w przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży;
  7. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
  8. miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług;
  9. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  10. kwoty wszelkich rabatów, w tym za wcześniejsze otrzymanie należności, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto;
  11. wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  12. stawkę podatku;
  13. sumę wartości sprzedaży netto z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku;
  14. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  15. kwotę należności ogółem.

Z kolei, zgodnie z § 13 ust. 1 rozporządzenia, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013r., w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą tę fakturę.

Jak wynika z § 13 ust. 2 ww. rozporządzenia, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013r., w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do jednej lub więcej dostaw towarów lub usług, faktura korygująca powinna zawierać:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    1. określone w § 5 ust. 1 pkt 1-6,
    2. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;
  3. kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;
  4. kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Na podstawie § 13 ust. 3 ww. rozporządzenia, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013r., w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla jednego odbiorcy w danym okresie, faktura korygująca powinna zawierać:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane określone w § 5 ust. 1 pkt 3 i 4;
  3. okres, do którego odnosi się udzielany rabat;
  4. kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego.

W oparciu o § 13 ust. 4 powołanego rozporządzenia, jeżeli rabat dotyczy sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami, kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego, o których mowa w ust. 2 i 3, podaje się w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku.

Ponadto jak wynika z § 13 ust. 8 ww. rozporządzenia faktury korygujące powinny zawierać wyraz „KOREKTA” albo wyrazy „FAKTURA KORYGUJĄCA”.

Z brzmienia przedstawionych regulacji prawnych wynika, że kwoty, o które zmniejsza się podstawę opodatkowania oraz podatku należnego muszą zostać udokumentowane fakturą korygującą. Faktury korygujące są specyficznym rodzajem faktur. Celem ich wystawienia jest doprowadzenie faktury pierwotnej do stanu odpowiadającego rzeczywistości. Powyższy przepis umożliwia wystawienie faktury korygującej – w zależności od przypadku – zarówno dla jednej lub więcej dostaw (§ 13 ust. 2 rozporządzenia), bądź też do wszystkich dostaw dla jednego odbiorcy (§ 13 ust. 3 rozporządzenia). Przepis ten określa dane, jakie powinna zawierać faktura. Należy zauważyć, iż regulacja zawarta w § 13 rozporządzenia, przewiduje możliwość wystawienia faktury korygującej, wskazując jednocześnie minimalny zakres danych jakie taka faktura powinna zawierać. A zatem, podatnicy mogą wystawić fakturę korygującą do jednej, bądź wielu faktur sprzedaży lub też do wszystkich faktur wystawionych na rzecz jednego odbiorcy (kontrahenta) w danym okresie rozliczeniowym.

Tym samym z uregulowań dotyczących wystawiana faktur korygujących wynika, że podatnik może wystawić fakturę korygującą zawierającą co najmniej:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane określone w § 5 ust. 1 pkt 3 i 4 ww. rozporządzenia;
  3. okres, do którego odnosi się udzielany rabat;
  4. kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego,

bez konieczności odniesienia jej do konkretnych faktur pierwotnych, tj. bez podania danych zawartych w fakturze, której dotyczy faktura korygująca obejmujących dane określone w § 5 ust. 1 pkt 1-6 oraz nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem.

Jednakże warunkiem dokonania korekty w formie przewidzianej § 13 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. jest, aby korekta za dany okres z tytułu udzielenia rabatu dotyczyła wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla jednego odbiorcy w danym okresie.

Natomiast w sytuacji gdy udzielony rabat będzie dotyczył sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami należy mieć wtedy na uwadze przepis § 13 ust. 4 ww. rozporządzenia, zgodnie z którym kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego, o których mowa w ust. 2 i 3, podaje się w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca, zarejestrowany podatnik VAT, prowadzi działalność w zakresie handlu artykułami przemysłowymi (farby, lakiery) i materiałami budowlanymi. Wnioskodawca ma zamiar zawrzeć umowy handlowe ze swoimi odbiorcami towarów, z których wynika, że po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego Wnioskodawca udzieli odbiorcy rabatu na zakupy towarów dokonanych w firmie Wnioskodawcy. Po zakończeniu roku kalendarzowego Spółce przysługiwać będzie dodatkowy rabat, rozliczany jak rabat miesięczny, w wysokości odpowiadającej wartości 4% zakupionych towarów jednego dostawcy w ciągu roku. Spółka będzie dokumentować udzielenie rabatu w jednej wysokości wystawiając zbiorczą fakturę korygującą. Rabat, który będzie rozliczony fakturą korygującą zbiorczą zostanie udzielony do wszystkich dostaw. Faktura korygująca zbiorcza dokumentująca udzielony rabat dotyczący zakupów dokonanych przez danego odbiorcę w ciągu miesiąca będzie zawierać:

  • numer kolejny oraz datę wystawiania faktury,
  • imiona i nazwiska lub nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy,
  • numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy,
  • okres (miesiąc), do którego odnosi się udzielony rabat,
  • kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego,
  • jeżeli rabat będzie dotyczył sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami, kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego Wnioskodawca podawać będzie w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku.

Najpierw rabat będzie liczony według przyjętych zasad tj. w różnych wysokościach na różne towary za okres 1 miesiąca. Po uzyskaniu tak wyliczonej kwoty rabatu, Wnioskodawca wyliczy jaki to jest procent wartości rabatu do wszystkich dostaw towarów w miesiącu i wystawi fakturę na jedną wysokość rabatu. Rabat, który będzie rozliczony fakturą korygującą zbiorczą zostanie udzielony do wszystkich dostaw.

Z przedstawionego opisu wynika zatem, że niezależnie od sposobu wyliczenia rabatu należnego odbiorcy za okres miesięczny, wypłacony rabat, będzie udzielony w odniesieniu do wszystkich dostawa towarów lub usług dokonywanych dla jednego odbiorcy w miesięcznym okresie rozliczeniowym.

Skoro w przedmiotowej sprawie, udzielony przez Wnioskodawcę rabat, jak wskazał Wnioskodawca, będzie udzielony do wszystkich dostaw towarów zakupionych przez odbiorcę w miesięcznym okresie rozliczeniowym, to stwierdzić należy, że może on zostać udokumentowany poprzez wystawienie zbiorczej faktury VAT korekta, o której mowa w § 13 ust. 3 ww. rozporządzenia, zawierającej wszystkie wskazane w tym przepisie elementy. Jak wynika bowiem z opisu zdarzenia przyszłego, niezależnie od sposobu wyliczenia wielkości rabatu, w przedmiotowej sprawie rabat jest odnoszony przez Wnioskodawcę do wszystkich dostaw towarów uzyskanych w okresie rozliczeniowym, tj. w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług w tym okresie.

Ponadto z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż w po zakończeniu roku kalendarzowego kontrahentowi przysługiwać będzie dodatkowy rabat, rozliczany jak rabat miesięczny, w wysokości odpowiadającej wartości 4% zakupionych wszystkich towarów jednego dostawcy w ciągu roku. Sposób obliczania rabatu rocznego będzie wyliczony w podobny sposób jak udzielenie rabatu miesięcznego, tj. kwota rabatu z objętych upustem towarów zakupionych przez odbiorcę w roku, później wyliczenie jaki procent stanowi ta kwota do wszystkich dostaw w roku dla danego odbiorcy.

Z powyższego wynika, że również wypłacony przez Wnioskodawcę rabat za okres roczny, który będzie udzielony w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla jednego odbiorcy w okresie rocznym, może zostać udokumentowany poprzez wystawienie zbiorczej faktury VAT korekta, o której mowa w § 13 ust. 3 ww. rozporządzenia, zawierającej wszystkie wskazane w tym przepisie elementy. Jak wynika bowiem z opisu zdarzenia przyszłego, rabat ten jest odnoszony przez Wnioskodawcę do całego obrotu uzyskanego w okresie rocznym, tj. w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów w tym okresie dla danego odbiorcy.

W sytuacji gdy Wnioskodawca udzieli rabatu dotyczącego sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami, Wnioskodawca winien mieć na uwadze przepis § 13 ust. 4 ww. rozporządzenia, zgodnie z którym kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego, o których mowa w ust. 2 i 3, podaje się w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku.

Reasumując, mając na uwadze treść obowiązującego od dnia 1 stycznia 2013r. przepisu § 13 ust. 3 i 4 rozporządzenia w sprawie faktur, stwierdzić należy, iż w przypadku rabatów obniżających wartość wszystkich dostaw towarów dokonywanych w przyjętym okresie rozliczeniowym na rzecz danego odbiorcy, Spółka będzie mogła wystawiać zbiorcze faktury korygujące, o których mowa w § 13 ust. 3 rozporządzenia, zawierające wszystkie wskazane w tym przepisie elementy.

Natomiast w przypadku sprzedaży towarów Wnioskodawcy objętych różnymi stawkami podatku, na które zostanie udzielony rabat Wnioskodawca winien wystawić fakturę korygującą, mając na uwadze przepis § 13 ust. 4 ww. rozporządzenia i wykazać w niej kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku.

Końcowo wskazać należy, że faktura korygująca powinna zawierać zgodnie z § 13 ust. 8 ww. rozporządzenia wyraz „korekta” lub „faktura korygująca”. Przywołane przepisy rozporządzenia obligują bowiem do zawarcia wszystkich wskazanych w przepisach elementów na zbiorczej fakturze korygującej dokumentującej udzielenie rabatu w danym okresie w stosunku do jednego odbiorcy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, iż może on wystawić zbiorczą fakturę korygującą w trybie § 13 ust. 3 i 4, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Niniejsza interpretacja indywidualna traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego (w szczególności gdyby udzielony rabat zarówno miesięczny jak i roczny nie dotyczył wszystkich dostaw do danego kontrahenta w danym okresie rozliczeniowym) lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj