Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-547/13-2/LK
z 17 września 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12.06.2013 r. (data wpływu 17.06.2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 17.06.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:


Złożenie przedmiotowego wniosku związane jest z pozyskaniem aktualizacji interpretacji indywidualnej wydanej w imieniu Ministra Finansów prze Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie - sygn. IPPP3/443-582/12-3/SM z dnia 11.06.2012 r. Uzyskanie ponownej interpretacji indywidualnej związane jest z kontynuowaniem w bieżącym roku procedury zmierzającej do sprzedaży przedmiotowej nieruchomości.


1. Aktem notarialnym z dnia 27.02.1995 r. Skarb Państwa reprezentowany przez Wnioskodawcę nabył od Spółki „O.” prawo wieczystego użytkowania niezabudowanej działki nr 9/12 o obszarze 3143 m2 z nieruchomości objętej księgą wieczystą prowadzonej przez XII Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego pod warunkiem, że Zarząd Miasta nie wykona przysługującego mu prawa pierwokupu zgodnie z ustawą z dnia 29.04.1985 r. o gospodarce gruntami i wywłaszczeniu nieruchomości.

W treści tego aktu notarialnego znajduje się zapis, iż Zarząd Miasta pismem z dnia 17.02.1995 r. nie będzie korzystał z prawa pierwokupu działki 9/12 o obszarze 3143 m2 położonej w S. przy ul. M.


2. Aktem notarialnym z dnia 12.03.1997 r. zmieniono treść warunków określonych w umowie przeniesienia własności z dnia 27.02.1995 r. poprzez dodanie, że wpis własności w księdze wieczystej nastąpi na rzecz „Skarbu Państwa w zarządzie Wnioskodawcy, a ponadto o „odłączenie z tej księgi wieczystej niezabudowanej działki nr 9/12 o obszarze 3143 m2, sporządzenie dla tej nieruchomości nowej księgi wieczystej i o wpis w nowosporządzonej księdze własności nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa w zarządzie Wnioskodawcy.

3. W 1999 r. zakończono budowę parkingu wielopoziomowego posadowionego na działce nr 9/12, którego część położona jest na działce gruntu nr 20 o powierzchni 6239 m2, dla której prowadzona jest księga wieczysta nr KW 82396 stanowiącej własność Wnioskodawcy w udziale 5482/10000 części (na podstawie decyzji Wojewody z dnia 04.07.2000 r. Inwestorem budowy parkingowca był Wnioskodawca.


4. Zawiadomieniem Dz.Kw. 17360/99 z dnia 04.04.2001 r. Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych zawiadamia, że w księdze wieczystej KW 9 w dniu 30.11.2000 r., wpisano „ujawniono parking wielopoziomowy o powierzchni 14.000 m2”.


5. Decyzją Wojewody z dnia 22.11.2001 r., na podstawie art. 114 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13.10.1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. nr 137, poz. 887) stwierdzono nabycie przez Wnioskodawcę z mocy prawa z dniem 01.01.1999 r. nieodpłatnie własności nieruchomości, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków, jako działka nr 9/12 o powierzchni 3143 m2, uregulowanej w księdze wieczystej, położonej przy ul. M. w S., zabudowanej kompleksem garażowym, którego część położona jest na działce gruntu nr 20 o powierzchni 6239 m2.


6. W okresie od dnia zakończenia budowy do chwili obecnej Wnioskodawca nie wykonywał żadnych prac remontowych, ograniczając się jedynie do miejscowych prac konserwatorskich i malarskich, co nie zwiększyło wartości parkingu w ewidencji środków trwałych o co najmniej 30% wartości początkowej.


7. VAT jaki widniał na fakturach zakupu związanych z budową nie został odliczony w deklaracji VAT.


8. Po oddaniu do użytku parkingowiec udostępniany był prawdopodobnie (brak dokumentów źródłowych) nieodpłatnie w godzinach urzędowania Wnioskodawcy potencjalnym klientom jak również pracownikom Oddziału X.


9. Ze względu na konieczność ponoszenia znacznych kosztów utrzymania parkingowca od 29.12.2000 r. rozpoczęto pobieranie opłat za korzystanie z miejsc postojowych od osób z zewnątrz, w tym także od potencjalnych klientów X, jak również rozpoczęto pobieranie opłat od pracowników zatrudnionych w tutejszym Oddziale X. W związku z powyższym były wystawiane każdorazowo faktury VAT i paragony fiskalne na rzecz osób wynajmujących, które uwzględniane były w deklaracjach VAT.


10. W okresie od 01.12.2008 r. do 31.12.2010 r. ok. 74% (450 spośród 650 miejsc parkingowych) powierzchni parkingowca wydzierżawiono Miejskiemu Zakładowi Obsługi Gospodarczej, a w okresie od 01.01.2011 r. do chwili obecnej — również ok. 74% powierzchni jest wydzierżawiona. Podmiotem, który aktualnie jest dzierżawcą jest firma R.. Pozostała część miejsc parkingowych nadal służy wynajmowaniu - za odpłatnością - pracownikom zatrudnionym w X O/S. przy ul. M.



W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy sprzedaż przez Wnioskodawcę budynku - garażu wielopoziomowego wraz z prawem własności nieruchomości, na której jest posadowiony, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 9/12 o powierzchni 3113 m2 uregulowanej w księdze wieczystej, położonej przy M. w S., podlega zwolnieniu od podatku od towarów i usług?

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż budynku - garażu wielopoziomowego wraz z prawem własności nieruchomości, na której jest posadowiony, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 9/12 o powierzchni 3143 m² uregulowanej w księdze wieczystej numerem KW, położonej przy ul. M. w S., podlega zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z p.zm. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej „ustawą o podatku VAT” lub „ustawą.

Kwestia zwolnienia od podatku od towarów i usług, zwanego dalej „podatkiem VAT” lub „podatkiem”, dostaw budynków, budowli i ich części jest uregulowana w art. 43 ust. 1 pkt 10 i pkt 10 a ustawy.


Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata. W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10a, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnienie o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:
  3. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  4. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Podstawa zwolnienia od podatku VAT, określona w art. 43 ust. 1 pkt 10 a ustawy, jak wynika z brzmienia tego przepisu może mieć zastosowanie jeżeli dostawa budynków, budowli lub ich części nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10 ust. 1 art. 43 ustawy. Dlatego w pierwszej kolejności należy ustalić, czy istnieją przesłanki do zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 cyt. ustawy. Jeśli istnieją takie przesłanki, to odpadnie podstawa zwolnienia art. 43 ust. 1 pkt 10 a ustawy. Słuszność dotychczasowego stanowiska Wnioskodawcy - wg stanu na dzień 11.06.2012 r. - zostało potwierdzone, w wydanej przez działającego w imieniu Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie przed rokiem w interpretacji indywidualnej - sygn. pisma: IPPP3/443-582/12-3/SM.

Instytucję zwolnienia od podatku VAT dostawy obiektów budowlanych determinuje moment pierwszego zasiedlenia po wybudowaniu lub po ulepszeniu w rozumieniu przepisu art. 2 pkt 14 VAT. Jedynym kryterium zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, jest czas, jaki upłynął od pierwszego zasiedlenia budynku.

Nie ma znaczenia to, czy dostawcy przysługiwało przy nabywaniu (wybudowaniu) budynku, budowli (ich części) prawo do odliczenia podatku naliczonego i jaki był jego zakres. Nawet jeśli dostawcy takie prawo przysługiwało, to dostawa jest zwolniona z podatku po upływie określonego czasu od pierwszego zasiedlenia (por. teza 70 komentarza do art. 43 ustawy o podatku od towarów i usług - Adam Bartosiewicz, Ryszard Kubacki VAT komentarz, Wolters Kluwer Polska 2011).

Przez pierwsze zasiedlenie - w myśl art. 2 pkt 14 ustawy - rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:


  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej;

Analizowana norma prawna wyraża zatem 3 przesłanki, od których łącznego spełnienia zależy uznanie, czy doszło do pierwszego zasiedlenia: oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegającej opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi po wybudowaniu lub ulepszeniu danego obiektu. Konstrukcja przepisu definiującego oddanie do użytkowania, wskazuje na okoliczność, iż ustawodawca nie wprowadził wymogu oddania do użytkowania całej powierzchni danego obiektu (np. budynku). Oddanie do użytkowania jakiejkolwiek części budynku powoduje, iż dochodzi do jego pierwszego zasiedlenia.

Zwrócić należy uwagę na to, że do pierwszego zasiedlenia w rozumieniu ustawy może dochodzić więcej niż jeden raz. Pierwsze zasiedlenie może bowiem następować zarówno po wybudowaniu budynku, jak i po jego ulepszeniu, jeśli wydatki na ulepszenie (w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym) stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej obiektu i oddaniu do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu (np. najem, dzierżawa, sprzedaż) pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi obiektu. Nie dojdzie natomiast do pierwszego zasiedlenia jeżeli obiekt po ulepszeniu będzie nadal wykorzystywany jak przed ulepszeniem stanowiącym co najmniej 30% wartości początkowej (por. Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 27 maja 2010 r. I SA/Gd 213/10).

W niniejszym przypadku Wnioskodawca jest właścicielem przedmiotowego parkingowca. Budynek ten został wybudowany przez Wnioskodawcę i po oddaniu go do użytku był wykorzystywany przez Zakład do jego potrzeb, a od 2001 r. miejsca parkingowe były odpłatanie oddawane w najem. Usługi te były opodatkowane podatkiem VAT. W okresie od 01.12.2008 r. do 31.12.2010 r. ok. 74% powierzchni parkingowa wydzierżawiono Miejskiemu Zakładowi Obsługi Gospodarczej, a w okresie od 01.01.2011 r. do chwili obecnej — również ok. 74% powierzchni jest wydzierżawiona na rzecz innego podmiotu. Pozostała część miejsc parkingowych nadal służy wynajmowaniu - za odpłatnością - pracownikom zatrudnionym w X O/S. przy ul. M. Od czasu wybudowania obiekt był jedynie malowany ze względu na zużycie, a wydatki poniesione na ten cel, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, nie przekroczyły 30% wartości początkowej budynku.

Z powyższego wynika, że do pierwszego zasiedlenia doszło ponad 2 lata przed planowaną sprzedażą. Pierwsze zasiedlenie budynku nastąpiło, w 2000 r., kiedy Wnioskodawca uczynił miejsca parkingowe przedmiotem najmu, a nadto nie zaistniały od tego czasu okoliczności, które spowodowałyby zmianę takiego stanu rzeczy, albowiem miejsca parkingowe do chwili obecnej oddawane są w najem, a nadto od 01.12.2008 r. do chwili obecnej powierzchnie parkingowa są wydzierżawiane.

Biorąc pod uwagę powyższe w ocenie Wnioskodawcy zachodzą przesłanki do zwolnienia od podatku VAT dostawy przedmiotowego budynku wraz z nieruchomością na której jest posadowiony, w oparciu o przepis art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (...) podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zakres tych czynności sformułowany został odpowiednio w art. 7 i art. 8 cyt. ustawy. I tak, zgodnie z art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…). Przy czym przez towary – stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy – rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii. Natomiast przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…) - art. 8 ust. 1 cyt. ustawy.

Stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Z kolei, z ust. 5 powołanego artykułu wynika, iż w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, iż do dostawy gruntu zastosowanie znajdzie stawka podatku VAT analogiczna jak przy dostawie budynków, budowli lub ich części trwale z tym gruntem związanych.

Na podstawie art. 41 ust. 1 cyt. ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Natomiast, stosownie do art. 146a pkt 1 cyt. ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%, z zastrzeżeniem art. 146f.

Jednakże, zarówno w treści ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie ich od podatku od towarów i usług.


Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 cyt. ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:


  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Definicję pierwszego zasiedlenia zawiera art. 2 pkt 14 cyt. ustawy. Zgodnie z tym przepisem, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Analizując powołaną definicję pierwszego zasiedlenia stwierdzić należy, iż aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu obiekt musi zostać oddany do użytkowania, a ponadto czynność ta powinna podlegać opodatkowaniu. Z powyższej definicji wynika więc, że oddanie do użytkowania powinno nastąpić w ramach czynności podlegającej opodatkowaniu, a za taką należy uznać m.in. umowę sprzedaży, najmu czy dzierżawy.

Z okoliczności przedstawionych w złożonym wniosku wynika, iż Wnioskodawca nabył od Spółki prawo wieczystego użytkowania niezabudowanej działki nr 9/12 o obszarze 3143 m2. W 1999 r. zakończono budowę parkingu wielopoziomowego posadowionego na ww. działce nr 9/12 (którego część położona jest na działce gruntu nr 20 o powierzchni 6239 m kw., dla której prowadzona jest księga wieczysta stanowiącej własność Wnioskodawcy w udziale 5482/10000 części).

W okresie od dnia zakończenia budowy do chwili obecnej Wnioskodawca nie wykonywał żadnych prac remontowych, ograniczając się jedynie do miejscowych prac konserwatorskich i malarskich, co nie zwiększyło wartości parkingu w ewidencji środków trwałych o co najmniej 30% wartości początkowej. X nie odliczał podatku VAT od zakupów związanych z tą budową. Po oddaniu do użytku parkingowiec prawdopodobnie był udostępniany nieodpłatnie w godzinach urzędowania X potencjalnym klientom jak również pracownikom Oddziału X. Natomiast od 29.12.2000 r. rozpoczęto pobieranie opłat za korzystanie z miejsc postojowych od osób z zewnątrz, w tym także od potencjalnych klientów X, jak również rozpoczęto pobieranie opłat od pracowników zatrudnionych w Oddziale X. W okresie od 01.12.2008 r. do 31.12.2010 r. ok. 74% (450 spośród 650 miejsc parkingowych) powierzchni parkingowca wydzierżawiono Miejskiemu Zakładowi Obsługi Gospodarczej, a w okresie od 01.01.2011 r. do chwili obecnej - również ok. 74% powierzchni jest wydzierżawiona. Podmiotem, który aktualnie jest dzierżawcą jest firma R. Pozostała część miejsc parkingowych nadal służy wynajmowaniu - za odpłatnością - pracownikom zatrudnionym w X O/S.

Odnosząc się do powyższego zgodzić się należy z Wnioskodawcą, iż w stosunku do przedmiotowego parkingowca nastąpiło pierwsze zasiedlenie w rozumieniu art. 2 pkt 14 cyt. ustawy (w roku 2000 tj. z chwilą rozpoczęcia pobierania opłat za korzystanie z miejsc postojowych od osób z zewnątrz, w tym także potencjalnych klientów, jak również pracowników X) i od tego momentu upłynął okres dłuższy niż 2 lata. Zatem dostawa budynku (garażu wielopoziomowego) wraz z prawem własności nieruchomości, na której jest posadowiony, będzie korzystała ze zwolnienia od podatku od towarów i usług zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 w związku z art. 29 ust. 5 cyt. ustawy.


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. 2012, poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj