Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB4/415-412/12-2/MP
z 19 lipca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB4/415-412/12-2/MP
Data
2012.07.19



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników --> Pobór zaliczek przez pozostałych płatników

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody z działalności wykonywanej osobiście

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników --> Zryczałtowane zaliczki


Słowa kluczowe
działalność wykonywana osobiście
jednostka samorządu terytorialnego
płatnik
sport
stypendia
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Jeśli osoba otrzymująca stypendium traci w trakcie miesiąca status ucznia lub studenta, wówczas dochód (przychód) uzyskany przez nią powinien być rozliczony proporcjonalnie, a więc do momentu utraty ww. statusu – tak jak w przypadku osoby będącej uczniem lub studentem, natomiast po utracie statusu – tak jak w przypadku osoby niebędącej uczniem lub studentem. W konsekwencji płatnik zobowiązany będzie do wystawienia takiej osobie dwóch rozliczeń rocznych:#61607; PIT-8C – za okres, w którym otrzymywała ona stypendium jako uczeń lub student, #61607; PIT-11 – za okres, w którym otrzymywała ona stypendium jako osoba niebędąca uczniem, ani studentem.



Wniosek ORD-IN 288 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 07.05.2012 r. (data wpływu 14.05.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą stypendium sportowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.05.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą stypendium sportowego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest płatnikiem stypendiów sportowych przyznanych i wypłacanych zawodnikom klubów sportowych, na podstawie Uchwały Rady Miejskiej w sprawie określania szczegółowych zasad, trybu przyznawania, wstrzymywania pozbawiania oraz ustalania wysokości stypendiów sportowych. Ww. stypendia wypłacane są za pełny miesiąc kalendarzowy w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca. Wśród stypendystów są uczniowie, studenci oraz osoby nieposiadające statusu ucznia lub studenta (osoby pozostające w stosunku pracy, prowadzące działalność gospodarczą lub bezrobotne).

Stypendia sportowe wypłacane osobom nieposiadającym statusu ucznia lub studenta stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Do opodatkowania tych stypendiów mają zastosowanie zasady uregulowane w art. 41 ust. 1 i ust. 1a oraz art. 42 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy.

Stypendia sportowe wypłacane osobom posiadającym status ucznia lub studenta, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, są zwolnione z opodatkowania do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 3.800 zł. Natomiast do opodatkowania kwoty stypendium stanowiącej nadwyżkę ponad limit zwolnienia mają zastosowanie odpowiednie ustępy art. 35 ww. ustawy.

W świetle powyższego powstają wątpliwości w zakresie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych w sytuacji zmiany statusu stypendysty w trakcie miesiąca kalendarzowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy cała kwota stypendium sportowego wypłacanego stypendyście w miesiącu, w trakcie którego utracił on status studenta (ukończył studia lub został skreślony z listy studentów) korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a zaliczkę pobiera się dopiero od następnego miesiąca, czy też zwolnieniu podlega tylko część miesięcznej kwoty stypendium ustalona proporcjonalnie przez podzielenie miesięcznej kwoty stypendium przez liczbę dni kalendarzowych w danym miesiącu i pomnożenie jej przez liczbę dni posiadania przez stypendystę statusu studenta w tym miesiącu...
  2. W jaki sposób należy opodatkować stypendium sportowe wypłacane stypendyście w miesiącu utraty statusu studenta, który wykorzystał limit zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w poprzednich miesiącach roku kalendarzowego...
  3. Czy w powyższej sytuacji należy ustalić zaliczkę na podatek dochodowy zgodnie z odpowiednimi ustępami art. 35 ww. ustawy (a więc bez uwzględniania 20% kosztów uzyskania przychodów), czy też zgodnie z art. 41 ust. 1 i 1a stosując 20% koszty uzyskania przychodów...

Zdaniem Wnioskodawcy, stypendium sportowe wypłacane stypendyście w miesiącu, w trakcie którego utracił on status studenta korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w kwocie obliczonej proporcjonalnie za część miesiąca, kiedy stypendysta posiadał jeszcze status studenta w tym miesiącu. Od pozostałej kwoty stypendium przypadającej na część miesiąca, kiedy stypendysta nie spełnia warunku do objęcia ww. zwolnieniem, gdyż nie jest już studentem, należy obliczyć zaliczkę na podatek dochodowy na podstawie art. 41 ust. 1 i ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a więc z uwzględnieniem 20% kosztów uzyskania przychodów. Natomiast jeżeli limit zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, został już w danym roku kalendarzowym wykorzystany, wówczas od kwoty stypendium przypadającej na część miesiąca, kiedy stypendysta posiadał jeszcze status studenta, należy obliczyć zaliczkę na podatek dochodowy zgodnie z odpowiednimi ustępami art. 35 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (bez stosowania 20% kosztów uzyskania przychodów), a od pozostałej kwoty stypendium przypadającej na część miesiąca, kiedy stypendysta nie jest już studentem, należy obliczyć zaliczkę na podatek dochodowy na podstawie art. 41 ust. 1 i ust. 1a ww. ustawy, a więc z uwzględnieniem 20% kosztów uzyskania przychodów.

W opinii Wnioskodawcy, jako płatnik stypendium, po zakończeniu roku podatkowego jest zobowiązany także wystawić:

  • za okres bycia studentem informację o wypłaconym stypendium PIT-8C – zgodnie z art. 35 ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
  • za okres po utracie statusu studenta informację o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11 - zgodnie z art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 21 ust 1 pkt 40b ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są stypendia dla uczniów i studentów, których wysokość i zasady udzielania zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, oraz stypendia dla uczniów i studentów przyznane przez organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego, na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez organy statutowe udostępnianych do publicznej wiadomości za pomocą Internetu, środków masowego przekazu lub wykładanych (wywieszanych) dla zainteresowanych w pomieszczeniach ogólnie dostępnych – do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 3.800 zł.

Z powyższego wynika, że zwolnienie z opodatkowania stypendiów (w tym stypendiów sportowych) – do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 3.800 zł - zawarte w art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy może być zastosowane w sytuacji, jeżeli:

  • świadczenia te otrzymają osoby posiadające status ucznia lub studenta,
  • wysokość i zasady udzielania tych świadczeń będą określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, bądź
  • będą przyznane przez organizacje, o których mowa we wskazanych przepisach ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez organy statutowe udostępnionych do publicznej wiadomości we wskazanych formach.

O ile stypendia spełniają przesłanki do skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, to płatnik na podstawie art. 35 ust. 10 ww. ustawy ma obowiązek w terminie do końca lutego roku następnego po roku podatkowym sporządzić informację o wysokości wypłaconego stypendium, według ustalonego wzoru, i przekazać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika.

Informacja o wypłaconym stypendium powinna zostać sporządzona na druku PIT-8C – Informacja o wypłaconym stypendium, o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych. Wzór formularza PIT-8C został określony w rozporządzeniu Ministra Finansów z 25 stycznia 2011 roku w sprawie określenia niektórych wzorów oświadczeń, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (Dz. U. Nr 25, poz. 131).

W przypadku stypendiów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 40b ww. ustawy, w kwocie przekraczającej 3.800 zł w roku podatkowym zarówno w stosunku do osób posiadających status ucznia lub studenta, które nie osiągają innych dochodów podlegających opodatkowaniu, jak i osób, które osiągają inne dochody podlegające opodatkowaniu mają zastosowanie odpowiednie ustępy art. 35 ww. ustawy.

Zgodnie z art. 35 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ww. ustawy, do poboru zaliczek miesięcznych jako płatnicy są obowiązane: jednostki organizacyjne uczelni, placówki naukowe, zakłady pracy oraz inne jednostki organizacyjne – od wypłacanych przez nie stypendiów. Zaliczki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 4 i 7, za miesiące od stycznia do grudnia ustala się w sposób określony w art. 32 ust. 1–1c, z tym że w przypadku poboru zaliczek od emerytur i rent z zagranicy stosuje się postanowienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, zawartej z państwem, z którego pochodzą te emerytury i renty.

Ww. zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych ustala się bez uwzględnienia 20% kosztów uzyskania przychodu.

Z ust. 9 powyższego artykułu wynika, iż zaliczkę od dochodów, o których mowa w ust. 1, obliczoną w sposób określony w ust. 3–8, zmniejsza się o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w art. 27b, pobranej w tym miesiącu przez płatnika ze środków podatnika.

Zgodnie z art. 35 ust. 10 ustawy, płatnicy stypendiów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 40b, są obowiązani w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym sporządzić informację o wysokości wypłaconego stypendium, według ustalonego wzoru (PIT-8C), i przekazać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, z zastrzeżeniem art. 37. Nie sporządza się informacji PIT-8C, jeżeli osoba otrzymująca stypendium złoży płatnikowi do 10 stycznia roku następnego po roku podatkowym oświadczenie sporządzone według ustalonego wzoru (PIT-12), że nie osiągała innych dochodów poza dochodami uzyskanymi od płatnika, z wyjątkiem dochodów określonych w art. 30-30c oraz art. 30e wówczas zgodnie z art. 37 ustawy, płatnik będzie zobowiązany do sporządzenia rocznego obliczenia podatku PIT-40.

W odniesieniu natomiast do stypendiów sportowych wypłacanych dla osób, które nie posiadają statusu ucznia lub studenta, stwierdza się, co następuje.

Zgodnie z art. 13 pkt 2 ww. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej, w tym z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa, jak również przychody z uprawiania sportu, stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów oraz przychody sędziów z tytułu prowadzenia zawodów sportowych.

Z powyższego wynika, że przychodami z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych są m. in. stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów. Jednym z nich jest ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 ze zm.).

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że stypendia przyznawane są na podstawie Uchwały Rady Miejskiej w sprawie określania szczegółowych zasad, trybu przyznawania, wstrzymywania pozbawiania oraz ustalania wysokości stypendiów sportowych. Ww. stypendia wypłacane są za pełny miesiąc kalendarzowy w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca.

W myśl art. 31 ww. ustawy o sporcie, jednostki samorządu terytorialnego mogą ustanawiać i finansować okresowe stypendia sportowe oraz nagrody i wyróżnienia dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe. Zgodnie z ust. 3 ww. art. 31 ustawy o sporcie, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa, w drodze uchwały, szczegółowe zasady, tryb przyznawania i pozbawiania oraz rodzaje i wysokość stypendiów sportowych, nagród i wyróżnień, o których mowa w ust. 1 i 2, biorąc pod uwagę znaczenie danego sportu dla tej jednostki samorządu terytorialnego oraz osiągnięty wynik sportowy.

Z powyższego wynika, że przedmiotowe stypendia sportowe przyznawane osobom nie posiadającym statusu ucznia lub studenta należy zakwalifikować do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Do opodatkowania ww. stypendiów zastosowanie znajdą zasady uregulowane w art. 41 ust. 1 i ust. 1a, art. 42 ust. 1 i ust. 1a oraz art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 41 ust. 1 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Na podstawie art. 22 ust. 9 pkt 4 ww. ustawy, koszty uzyskania przychodów z tytułów określonych m. in. w art. 13 pkt 2 określa się w wysokości 20% uzyskanego przychodu, z tym że koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), których podstawę wymiaru stanowi ten przychód.

Z kolei art. 41 ust. 1a ww. ustawy stanowi, że zaliczkę od dochodów, o których mowa w ust. 1, obliczoną w sposób określony w tym przepisie zmniejsza się o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w art. 27b, pobranej ze środków podatnika przez płatnika, o którym mowa w ust. 1.

Z przepisu art. 42 ust. 1 ww. ustawy wynika, iż płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) – na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

Zgodnie z art. 42 ust. 1a ww. ustawy, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru. Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio.

Stosownie do art. 42 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa w art. 3 ust. 1, oraz urzędom skarbowym, którymi kierują naczelnicy urzędów skarbowych właściwi według miejsca zamieszkania podatnika - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 41 ust. 1, sporządzone według ustalonego wzoru (PIT-11). Kwota wypłaconych stypendiów i pobranych zaliczek wykazywana jest w części E w wierszu szóstym „Działalność wykonywana osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 2…” Informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11). Ponadto należy zaznaczyć, iż w sytuacji, gdy osoba otrzymująca stypendium traci w trakcie miesiąca status ucznia lub studenta, wówczas dochód (przychód) uzyskany przez nią powinien być rozliczony proporcjonalnie, a więc do momentu utraty ww. statusu – zgodnie z przedstawionymi powyżej przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczącymi rozliczenia osoby będącej uczniem lub studentem, natomiast po utracie statusu – zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczącymi rozliczenia osoby niebędącej uczniem lub studentem.

Z uwagi na to, iż sposób rozliczania stypendiów dla uczniów i studentów, a także dla osób, które nie posiadają statusu ucznia lub studenta, przedstawiony w zdarzeniu przyszłym jest zgodny z powołanymi powyżej przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Jednocześnie należy wskazać, że jeśli osoba otrzymująca stypendium traci w trakcie miesiąca status ucznia lub studenta, wówczas dochód (przychód) uzyskany przez nią powinien być rozliczony proporcjonalnie, a więc do momentu utraty ww. statusu – tak jak w przypadku osoby będącej uczniem lub studentem, natomiast po utracie statusu – tak jak w przypadku osoby niebędącej uczniem lub studentem. W konsekwencji płatnik zobowiązany będzie do wystawienia takiej osobie dwóch rozliczeń rocznych:

  • PIT-8C – za okres, w którym otrzymywała ona stypendium jako uczeń lub student,
  • PIT-11 – za okres, w którym otrzymywała ona stypendium jako osoba niebędąca uczniem, ani studentem.

Jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie różniło się od zdarzenia przyszłego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia przyszłego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul.1-ego Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj