Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP3/443A-19/14-4/KK
z 11 czerwca 2014 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn.zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn.zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2014 r. (data wpływu 7 marca 2014 r.) uzupełnione pismem z dnia 2 czerwca 2014r. (data wpływu 5 czerwca 2014r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku zapłaty podatku z tytułu zużycia wyrobów gazowych na cele opałowe - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 marca 2014r. r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 2 czerwca 2014r. (data wpływu 5 czerwca 2014r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w obowiązku zapłaty podatku z tytułu zużycia wyrobów gazowych na cele opałowe.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie określony w uzupełnieniu wniosku).
Szkoła Wyższa wyłoniła w drodze zamówienia publicznego wykonawcę kompleksowej dostawy paliwa gazowego - gazu ziemnego wysokometanowego grupy E dla dwóch swoich obiektów na cele opałowe do wytwarzania ciepła. Obiekt nr 1 - grupa taryfowa W-4. obiekt nr 2 - grupa taryfowa W-5. Przed podpisaniem umowy na ww. dostawy gazu Szkoła została zobowiązana do złożenia oświadczenia o przeznaczeniu paliwa gazowego na potrzeby naliczania podatku akcyzowego wybierając z dostępnych opcji:
- Na cele opałowe:
- do przewozu towarów i pasażerów koleją;
- do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej:
- w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb oraz w leśnictwie;
- w procesach mineralogicznych, elektrolitycznych i metalurgicznych oraz do redukcji chemicznej;
- przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został wżycie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.
[ Art. 31b. ust. 1 Ustawy o podatku akcyzowym] na cele opałowe przez:
- organy administracji publicznej;
- jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
- podmioty systemu oświaty o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
- żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
- podmioty lecznicze, o którym mowa w art. 4 ust 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- jednostki organizacyjne pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
- organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
[ Art. 31b. ust. 2 pkt 2-8 Ustawy o podatku akcyzowym]
do użycia w procesie produkcji energii elektrycznej;
do użycia w procesie produkcji wyrobów energetycznych.
[ Art. 31b. ust. 3 pkt 2-3 Ustawy o podatku akcyzowym]
do napędu stacjonarnych urządzeń lub do celów opałowych związanych z napędem stacjonarnych urządzeń,
użyte w celach, o których mowa w art. 31b. ust. 1 pkt 1 -5 Ustawy o podatku akcyzowym, lub na potrzeby przesyłania, dystrybucji lub magazynowania Paliwa gazowego [ Art. 31b. ust. 4 Ustawy o podatku akcyzowym].
- Na cele opałowe przez gospodarstwa domowe; [ Art. 31b. ust. 2 pkt 1 Ustawy o podatku akcyzowym].
- Do napędu:
- statków powietrznych,
- w żegludze, włączając rejsy rybackie
-z wyłączeniem prywatnych rejsów i prywatnych lotów o charakterze rekreacyjnym, o których mowa w art. 32 ust. 2 Ustawy o podatku akcyzowym. [ Art. 31b. ust. 3 pkt 1 Ustawy o podatku akcyzowym].
- Do napędu silników spalinowych, z wyłączeniem celów wymienionych powyżej objętych zwolnieniem [ Art. 89 ust. 1 pkt 12 lit. a) tiret drugi Ustawy o podatku akcyzowym.
- Na cele opałowe, z wyłączeniem celów wymienionych powyżej objętych zwolnieniem [ Art. 89 ust. 1 pkt 13 Ustawy o podatku akcyzowym].
- Do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, z wyłączaniem celów wymienionych powyżej objętych zwolnieniem [ Art. 89 ust. 2 Ustawy o podatku akcyzowym].
W zależności od dokonanego wyboru odbiorca gazu będzie zwolniony z akcyzy (punkty 1 - 3) lub poniesie określone koszty związane z naliczeniem podatku akcyzowego (punkt 4 - 11,04 zł/GJ, punkt 5 - 1,28 zł/GJ, punkt 6 - 0 zł).
Pismem z dnia 29 maja 2014r. (data wpływu 5 czerwca 2014r.) Wnioskodawca uzupełnił przedmiotowy wniosek o następujące informacje:
- Paliwo gazowe nabywane i wykorzystywane w celach opałowych przez Szkołę zgodnie z Nomenklaturą Scaloną posiada kod CN 27112100.
- Szkoła będzie nabywała gaz od dostawcy krajowego.
- Szkoła nie jest pośredniczącym podmiotem gazowym w rozumienie art. 2 ust. 1 pkt 23 d ustawy z dn. 06 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym.
- Wnioskodawca jest finalnym nabywcą gazowym zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 19a ustawy z dn. 06 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym.
- Faktury w związku z nabyciem gazu ziemnego wysokometanowego wystawiane będą na Wnioskodawcę.
- Każdy obiekt posiada odrębną, opomiarowaną kotłownię.
- Wytwarzana energia cieplna nie będzie dostarczana na potrzebny innych podmiotów.
- Wnioskodawca nie jest podmiotem systemu oświaty, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
- Szkoła nie będzie zużywała zakupionego paliwa gazowego do czynności przewidzianych w art. 31b ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, tj.:
- do przewozu towarów i pasażerów koleją,
- do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej.
- w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb oraz w leśnictwie,
- w procesach mineralogicznych oraz w redukcji chemicznej,
- przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sprecyzowane w uzupełnieniu wniosku):
Czy Wnioskujący jest zobowiązany do opłaty podatku akcyzowego dla paliwa gazowego nabywanego w celu wytwarzania ciepła?
Zdaniem Wnioskodawcy, Szkoła stoi na stanowisku, iż nie podlega zwolnieniu z opłaty akcyzowej dla paliwa gazowego nabywanego w celu wytwarzania ciepła ze względu na fakt, iż:
- nie jest Ona podmiotem systemu oświaty, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - (art. 31b ust. 2 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym);
- urządzenia gazowe (kotłownie), przez które następuje odbiór paliwa gazowego nie wypełniają definicji zakładu energochłonnego.
Powyżej przedstawione okoliczności wskazują, iż Szkoła jest zobowiązana do opłat podatku akcyzowego w związku z nabywaniem paliwa gazowego dla celów opałowych (wytwarzania ciepła).
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwaną dalej „ustawą” (Dz. U. z 2011 r., nr 108, poz. 626 z późn. zm.), ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.
W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, użyte w ustawie określenie „wyroby akcyzowe” oznacza - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy, określenie „wyroby gazowe” oznacza - wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00.
Zakres opodatkowania akcyzą wyrobów energetycznych, w tym również wyrobów gazowych, został określony w rozdziale 1 działu IV ustawy.
Stosownie do art. 86 ust.1 ustawy, do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby:
- objęte pozycjami CN od 1507 do 1518 00, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
- objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715;
- objęte pozycjami CN 2901 i 2902;
- oznaczone kodem CN 2905 11 00, niebędące pochodzenia syntetycznego, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
- objęte pozycją CN 3403;
- objęte pozycją CN 3811;
- objęte pozycją CN 3817;
- oznaczone kodami CN 3824 90 91 i 3824 90 97, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
- pozostałe wyroby, z wyłączeniem substancji stosowanych do znakowania i barwienia, o którym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych - bez względu na kod CN;
- pozostałe wyroby będące węglowodorami, z wyłączeniem torfu, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych - bez względu na kod CN.
Zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy, paliwami opałowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem wyrobów, o których mowa w ust. 2, a zatem z wyłączeniem paliw silnikowych.
W ww. załączniku nr 1, stanowiącym wykaz wyrobów akcyzowych, umieszczono:
- pod pozycją 22, z kodem CN 2705 00 00 - gaz węglowy, gaz wodny, gaz generatorowy i podobne gazy, inne niż gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe;
- pod pozycją 28, z kodem CN 2711 - gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe;
- pod pozycją 34, z kodem CN 2901 - węglowodory alifatyczne;
- pod pozycją 35, z kodem CN 2902 - węglowodory cykliczne.
W myśl art. 9c ust. 1 ustawy, w przypadku wyrobów gazowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:
- nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
- sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu;
- import wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
- użycie wyrobów gazowych przez pośredniczący podmiot gazowy;
- użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego:,ol type=a>
- uzyskanych w sposób inny niż w drodze nabycia,
- jeżeli nie można ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tych wyrobów finalnemu nabywcy gazowemu, a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że akcyza została zapłacona w należnej wysokości,
- nabytych w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 1-4, do innych celów niż zwolnione na podstawie tych przepisów, przy czym za takie użycie uważa się również naruszenie warunku, o którym mowa w art. 31b ust. 5-7 lub 9, a także sprzedaż, eksport lub dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego zamiast użycia ich do celów, o których mowa w art. 31b ust. 1-4.
Zgodnie z art. 9c ust. 2 ustawy, za sprzedaż finalnemu nabywcy gazowemu wyrobów gazowych uznaje się czynności, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 1-8, a zatem:
- sprzedaż, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
- zamianę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
- wydanie w zamian za wierzytelności;
- wydanie w miejsce świadczenia pieniężnego;
- darowiznę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
- wydanie w zamian za dokonanie określonej czynności;
- przekazanie lub wykorzystanie na potrzeby reprezentacji albo reklamy;
- przekazanie przez podatnika na potrzeby osobiste podatnika, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, a także zatrudnionych przez niego pracowników oraz byłych pracowników.
Stosownie do art. 9c ust. 3 ustawy, jeżeli w stosunku do wyrobów gazowych powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o której mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości.
W przypadku sprzedaży wyrobów gazowych, zgodnie z art. 9c ust. 4 i 5 ustawy, sprzedawca jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje te wyroby pośredniczącemu podmiotowi gazowemu czy finalnemu nabywcy gazowemu oraz może zażądać od nabywcy przedstawienia potwierdzenia przyjęcia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot gazowy, a w razie odmowy jego przedstawienia przez nabywcę - może odmówić sprzedaży wyrobów gazowych po cenie nieuwzględniającej akcyzy.
Stosownie do art. 88 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania wyrobów energetycznych jest ich ilość, wyrażona, w zależności od rodzaju wyrobów, w litrach gotowego wyrobu w temperaturze 15°C lub w kilogramach gotowego wyrobu, albo wartość opałowa, wyrażona w gigadżulach (GJ).
Stawka akcyzy na wyroby energetyczne, w tym na wyroby gazowe została określona w art. 89 ust. 1 pkt 13 i wynosi:
- dla gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711, przeznaczonych do celów opałowych - 1,28 zł/1 gigadżul (GJ);
Zasadą jest opodatkowanie obrotu wyrobami gazowymi, tym niemniej ustawodawca przewidział również określone wyłączenia od zasady opodatkowania obrotu tymi wyrobami określone w art. 31b ustawy.
Zgodnie z art. 31b ust. 1 ustawy, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe przeznaczone do celów opałowych:
- do przewozu towarów i pasażerów koleją;
- do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej;
- w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb oraz w leśnictwie;
- w procesach mineralogicznych, elektrolitycznych i metalurgicznych oraz do redukcji chemicznej;
- przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.
Stosownie do art. 31b ust. 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez:
- gospodarstwa domowe;
- organy administracji publicznej;
- jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
- podmioty systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
- żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
- podmioty lecznicze, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- jednostki organizacyjne pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
- organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Z opisu sprawy przedstawionego we wniosku wynika, że Szkoła wyłoniła w drodze zamówienia publicznego wykonawcę kompleksowej dostawy paliwa gazowego - gazu ziemnego wysokometanowego grupy E dla dwóch swoich obiektów na cele opałowe do wytwarzania ciepła. Obiekt nr 1 - grupa taryfowa W-4. obiekt nr 2 - grupa taryfowa W-5. Wnioskodawca jest finalnym nabywcą gazowym i będzie nabywał gaz od dostawcy krajowego. Paliwo gazowe nabywane i wykorzystywane w celach opałowych przez Wnioskodawcę zgodnie z Nomenklaturą Scaloną posiada kod CN 27112100. Faktury w związku z nabyciem gazu ziemnego wysokometanowego wystawiane będą na Wnioskodawcę. Każdy obiekt posiada odrębną, opomiarowaną kotłownię. Wytwarzana energia cieplna nie będzie dostarczana na potrzebny innych podmiotów. Wnioskodawca nie jest podmiotem systemu oświaty, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Ponadto Wnioskodawca wskazał, że nie będzie zużywał zakupionego paliwa gazowego do czynności przewidzianych w art. 31b ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, tj.:
- do przewozu towarów i pasażerów koleją,
- do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej.
- w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb oraz w leśnictwie,
- w procesach mineralogicznych oraz w redukcji chemicznej,
- przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.
Istotą zagadnienia w kontekście przedstawionego przez Szkołę zaistniałego stanu faktycznego, jest ustalenie, czy Wnioskodawca jest podmiotem uprawnionym do zastosowania zwolnienia z tytułu zużycia do celów opałowych wyrobów gazowych.
Jak wynika z opisu sprawy, Wnioskodawca nie jest podmiotem systemu oświaty. Stosownie do art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) System oświaty obejmuje:
- przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi, przedszkola specjalne oraz inne formy wychowania przedszkolnego;
- szkoły:
- podstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami integracyjnymi i sportowymi, sportowe i mistrzostwa sportowego,
- gimnazja, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, sportowymi i przysposabiającymi do pracy, sportowe i mistrzostwa sportowego,
- ponadgimnazjalne, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi i sportowymi, sportowe, mistrzostwa sportowego, rolnicze i leśne,
- artystyczne;
- placówki oświatowo-wychowawcze, w tym szkolne schroniska młodzieżowe, umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego;
- 3a. placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
- 3b. placówki artystyczne - ogniska artystyczne umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych;
- poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne udzielające dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a także pomocy uczniom w wyborze kierunku kształcenia i zawodu;
- młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze oraz specjalne ośrodki wychowawcze dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, a także ośrodki umożliwiające dzieciom i młodzieży, o których mowa w art. 16 ust. 7, a także dzieciom i młodzieży z upośledzeniem umysłowym z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację odpowiednio obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust. 3, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
- (uchylony);
- placówki zapewniające opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania;
- (uchylony);
- zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli;
- biblioteki pedagogiczne;
- kolegia pracowników służb społecznych
Wnioskodawca w opisie sprawy wskazał również, że nie będzie zużywał paliwa gazowego do czynności przewidzianych w art. 31b ust. 1 ustawy. Wobec powyższego, stwierdzić należy, że Wnioskodawcy nie przysługuje zwolnienie od akcyzy w związku z zużyciem wyrobów gazowych do celów opałowych na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 1-5 ustawy, ponieważ Wnioskodawca nie wykonuje czynności, o których mowa w tych przepisach. Wnioskodawcy również nie przysługuje zwolnienie na podstawie art. 31b ust. 2 pkt 4 ustawy, ponieważ Wnioskodawca nie jest podmiotem wymienionym w tym przepisie.
W związku z powyższym, zużycie przez Wnioskodawcę wyrobów gazowych w ramach prowadzonej działalności podlega opodatkowaniu stawką akcyzy określoną w art. 89 ust. 1 pkt 13 ustawy.
Mając na uwadze powyższe przepisy prawa oraz opis sprawy przedstawiony we wniosku należy stwierdzić, że Wnioskodawca jest zobowiązany do nabycia wyrobów gazowych na zasadach ogólnych, tj. z akcyzą zapłaconą w cenie wyrobu.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Inne kwestie przedstawione w opisanym zaistniałym stanie faktycznym, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.
Należy podkreślić, iż w postępowaniu w przedmiocie wydania interpretacji, Organ dokonał oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego, natomiast nie dokonuje jakichkolwiek własnych ustaleń faktycznych związanych z postępowaniem podatkowym, o którym mowa w Dziale IV Ordynacji podatkowej. Bowiem wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza granice rozpoznawania danej sprawy i jest rozpatrywany zgodnie z Rozdziałem 1a Działu II Ordynacji podatkowej, który nie przewiduje w tym trybie prowadzenia postępowania podatkowego zmierzającego do ustalenia stanu faktycznego.
Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu sprawy niż przedstawiony we wniosku, udzielona interpretacja traci swą aktualność.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.