Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP3/443A-19/14-4/KK
z 11 czerwca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn.zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn.zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2014 r. (data wpływu 7 marca 2014 r.) uzupełnione pismem z dnia 2 czerwca 2014r. (data wpływu 5 czerwca 2014r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku zapłaty podatku z tytułu zużycia wyrobów gazowych na cele opałowe - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 marca 2014r. r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 2 czerwca 2014r. (data wpływu 5 czerwca 2014r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w obowiązku zapłaty podatku z tytułu zużycia wyrobów gazowych na cele opałowe.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie określony w uzupełnieniu wniosku).

Szkoła Wyższa wyłoniła w drodze zamówienia publicznego wykonawcę kompleksowej dostawy paliwa gazowego - gazu ziemnego wysokometanowego grupy E dla dwóch swoich obiektów na cele opałowe do wytwarzania ciepła. Obiekt nr 1 - grupa taryfowa W-4. obiekt nr 2 - grupa taryfowa W-5. Przed podpisaniem umowy na ww. dostawy gazu Szkoła została zobowiązana do złożenia oświadczenia o przeznaczeniu paliwa gazowego na potrzeby naliczania podatku akcyzowego wybierając z dostępnych opcji:

  1. Na cele opałowe:
    1. do przewozu towarów i pasażerów koleją;
    2. do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej:
    3. w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb oraz w leśnictwie;
    4. w procesach mineralogicznych, elektrolitycznych i metalurgicznych oraz do redukcji chemicznej;
    5. przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został wżycie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.


[ Art. 31b. ust. 1 Ustawy o podatku akcyzowym] na cele opałowe przez:

  1. organy administracji publicznej;
  2. jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
  3. podmioty systemu oświaty o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
  4. żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
  5. podmioty lecznicze, o którym mowa w art. 4 ust 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
  6. jednostki organizacyjne pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
  7. organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

[ Art. 31b. ust. 2 pkt 2-8 Ustawy o podatku akcyzowym]

do użycia w procesie produkcji energii elektrycznej;

do użycia w procesie produkcji wyrobów energetycznych.

[ Art. 31b. ust. 3 pkt 2-3 Ustawy o podatku akcyzowym]

do napędu stacjonarnych urządzeń lub do celów opałowych związanych z napędem stacjonarnych urządzeń,

użyte w celach, o których mowa w art. 31b. ust. 1 pkt 1 -5 Ustawy o podatku akcyzowym, lub na potrzeby przesyłania, dystrybucji lub magazynowania Paliwa gazowego [ Art. 31b. ust. 4 Ustawy o podatku akcyzowym].

  1. Na cele opałowe przez gospodarstwa domowe; [ Art. 31b. ust. 2 pkt 1 Ustawy o podatku akcyzowym].
  2. Do napędu:
    1. statków powietrznych,
    2. w żegludze, włączając rejsy rybackie

-z wyłączeniem prywatnych rejsów i prywatnych lotów o charakterze rekreacyjnym, o których mowa w art. 32 ust. 2 Ustawy o podatku akcyzowym. [ Art. 31b. ust. 3 pkt 1 Ustawy o podatku akcyzowym].

  1. Do napędu silników spalinowych, z wyłączeniem celów wymienionych powyżej objętych zwolnieniem [ Art. 89 ust. 1 pkt 12 lit. a) tiret drugi Ustawy o podatku akcyzowym.
  2. Na cele opałowe, z wyłączeniem celów wymienionych powyżej objętych zwolnieniem [ Art. 89 ust. 1 pkt 13 Ustawy o podatku akcyzowym].
  3. Do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, z wyłączaniem celów wymienionych powyżej objętych zwolnieniem [ Art. 89 ust. 2 Ustawy o podatku akcyzowym].

W zależności od dokonanego wyboru odbiorca gazu będzie zwolniony z akcyzy (punkty 1 - 3) lub poniesie określone koszty związane z naliczeniem podatku akcyzowego (punkt 4 - 11,04 zł/GJ, punkt 5 - 1,28 zł/GJ, punkt 6 - 0 zł).

Pismem z dnia 29 maja 2014r. (data wpływu 5 czerwca 2014r.) Wnioskodawca uzupełnił przedmiotowy wniosek o następujące informacje:

  1. Paliwo gazowe nabywane i wykorzystywane w celach opałowych przez Szkołę zgodnie z Nomenklaturą Scaloną posiada kod CN 27112100.
  2. Szkoła będzie nabywała gaz od dostawcy krajowego.
  3. Szkoła nie jest pośredniczącym podmiotem gazowym w rozumienie art. 2 ust. 1 pkt 23 d ustawy z dn. 06 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym.
  4. Wnioskodawca jest finalnym nabywcą gazowym zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 19a ustawy z dn. 06 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym.
  5. Faktury w związku z nabyciem gazu ziemnego wysokometanowego wystawiane będą na Wnioskodawcę.
  6. Każdy obiekt posiada odrębną, opomiarowaną kotłownię.
  7. Wytwarzana energia cieplna nie będzie dostarczana na potrzebny innych podmiotów.
  8. Wnioskodawca nie jest podmiotem systemu oświaty, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
  9. Szkoła nie będzie zużywała zakupionego paliwa gazowego do czynności przewidzianych w art. 31b ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, tj.:
    1. do przewozu towarów i pasażerów koleją,
    2. do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej.
    3. w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb oraz w leśnictwie,
    4. w procesach mineralogicznych oraz w redukcji chemicznej,
    5. przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sprecyzowane w uzupełnieniu wniosku):

Czy Wnioskujący jest zobowiązany do opłaty podatku akcyzowego dla paliwa gazowego nabywanego w celu wytwarzania ciepła?

Zdaniem Wnioskodawcy, Szkoła stoi na stanowisku, iż nie podlega zwolnieniu z opłaty akcyzowej dla paliwa gazowego nabywanego w celu wytwarzania ciepła ze względu na fakt, iż:

  • nie jest Ona podmiotem systemu oświaty, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - (art. 31b ust. 2 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym);
  • urządzenia gazowe (kotłownie), przez które następuje odbiór paliwa gazowego nie wypełniają definicji zakładu energochłonnego.

Powyżej przedstawione okoliczności wskazują, iż Szkoła jest zobowiązana do opłat podatku akcyzowego w związku z nabywaniem paliwa gazowego dla celów opałowych (wytwarzania ciepła).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwaną dalej „ustawą” (Dz. U. z 2011 r., nr 108, poz. 626 z późn. zm.), ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, użyte w ustawie określenie „wyroby akcyzowe” oznacza - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy, określenie „wyroby gazowe” oznacza - wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00.

Zakres opodatkowania akcyzą wyrobów energetycznych, w tym również wyrobów gazowych, został określony w rozdziale 1 działu IV ustawy.

Stosownie do art. 86 ust.1 ustawy, do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby:

  1. objęte pozycjami CN od 1507 do 1518 00, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  2. objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715;
  3. objęte pozycjami CN 2901 i 2902;
  4. oznaczone kodem CN 2905 11 00, niebędące pochodzenia syntetycznego, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  5. objęte pozycją CN 3403;
  6. objęte pozycją CN 3811;
  7. objęte pozycją CN 3817;
  8. oznaczone kodami CN 3824 90 91 i 3824 90 97, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  9. pozostałe wyroby, z wyłączeniem substancji stosowanych do znakowania i barwienia, o którym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych - bez względu na kod CN;
  10. pozostałe wyroby będące węglowodorami, z wyłączeniem torfu, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych - bez względu na kod CN.

Zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy, paliwami opałowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem wyrobów, o których mowa w ust. 2, a zatem z wyłączeniem paliw silnikowych.

W ww. załączniku nr 1, stanowiącym wykaz wyrobów akcyzowych, umieszczono:

  • pod pozycją 22, z kodem CN 2705 00 00 - gaz węglowy, gaz wodny, gaz generatorowy i podobne gazy, inne niż gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe;
  • pod pozycją 28, z kodem CN 2711 - gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe;
  • pod pozycją 34, z kodem CN 2901 - węglowodory alifatyczne;
  • pod pozycją 35, z kodem CN 2902 - węglowodory cykliczne.

W myśl art. 9c ust. 1 ustawy, w przypadku wyrobów gazowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  2. sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu;
  3. import wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  4. użycie wyrobów gazowych przez pośredniczący podmiot gazowy;
  5. użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego:,ol type=a>
  6. uzyskanych w sposób inny niż w drodze nabycia,
  7. jeżeli nie można ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tych wyrobów finalnemu nabywcy gazowemu, a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że akcyza została zapłacona w należnej wysokości,
  8. nabytych w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 1-4, do innych celów niż zwolnione na podstawie tych przepisów, przy czym za takie użycie uważa się również naruszenie warunku, o którym mowa w art. 31b ust. 5-7 lub 9, a także sprzedaż, eksport lub dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego zamiast użycia ich do celów, o których mowa w art. 31b ust. 1-4.


Zgodnie z art. 9c ust. 2 ustawy, za sprzedaż finalnemu nabywcy gazowemu wyrobów gazowych uznaje się czynności, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 1-8, a zatem:

  1. sprzedaż, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
  2. zamianę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
  3. wydanie w zamian za wierzytelności;
  4. wydanie w miejsce świadczenia pieniężnego;
  5. darowiznę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
  6. wydanie w zamian za dokonanie określonej czynności;
  7. przekazanie lub wykorzystanie na potrzeby reprezentacji albo reklamy;
  8. przekazanie przez podatnika na potrzeby osobiste podatnika, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, a także zatrudnionych przez niego pracowników oraz byłych pracowników.

Stosownie do art. 9c ust. 3 ustawy, jeżeli w stosunku do wyrobów gazowych powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o której mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości.

W przypadku sprzedaży wyrobów gazowych, zgodnie z art. 9c ust. 4 i 5 ustawy, sprzedawca jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje te wyroby pośredniczącemu podmiotowi gazowemu czy finalnemu nabywcy gazowemu oraz może zażądać od nabywcy przedstawienia potwierdzenia przyjęcia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot gazowy, a w razie odmowy jego przedstawienia przez nabywcę - może odmówić sprzedaży wyrobów gazowych po cenie nieuwzględniającej akcyzy.

Stosownie do art. 88 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania wyrobów energetycznych jest ich ilość, wyrażona, w zależności od rodzaju wyrobów, w litrach gotowego wyrobu w temperaturze 15°C lub w kilogramach gotowego wyrobu, albo wartość opałowa, wyrażona w gigadżulach (GJ).

Stawka akcyzy na wyroby energetyczne, w tym na wyroby gazowe została określona w art. 89 ust. 1 pkt 13 i wynosi:

  • dla gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711, przeznaczonych do celów opałowych - 1,28 zł/1 gigadżul (GJ);

Zasadą jest opodatkowanie obrotu wyrobami gazowymi, tym niemniej ustawodawca przewidział również określone wyłączenia od zasady opodatkowania obrotu tymi wyrobami określone w art. 31b ustawy.

Zgodnie z art. 31b ust. 1 ustawy, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe przeznaczone do celów opałowych:

  1. do przewozu towarów i pasażerów koleją;
  2. do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej;
  3. w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb oraz w leśnictwie;
  4. w procesach mineralogicznych, elektrolitycznych i metalurgicznych oraz do redukcji chemicznej;
  5. przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.

Stosownie do art. 31b ust. 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez:

  1. gospodarstwa domowe;
  2. organy administracji publicznej;
  3. jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
  4. podmioty systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
  5. żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
  6. podmioty lecznicze, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
  7. jednostki organizacyjne pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
  8. organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Z opisu sprawy przedstawionego we wniosku wynika, że Szkoła wyłoniła w drodze zamówienia publicznego wykonawcę kompleksowej dostawy paliwa gazowego - gazu ziemnego wysokometanowego grupy E dla dwóch swoich obiektów na cele opałowe do wytwarzania ciepła. Obiekt nr 1 - grupa taryfowa W-4. obiekt nr 2 - grupa taryfowa W-5. Wnioskodawca jest finalnym nabywcą gazowym i będzie nabywał gaz od dostawcy krajowego. Paliwo gazowe nabywane i wykorzystywane w celach opałowych przez Wnioskodawcę zgodnie z Nomenklaturą Scaloną posiada kod CN 27112100. Faktury w związku z nabyciem gazu ziemnego wysokometanowego wystawiane będą na Wnioskodawcę. Każdy obiekt posiada odrębną, opomiarowaną kotłownię. Wytwarzana energia cieplna nie będzie dostarczana na potrzebny innych podmiotów. Wnioskodawca nie jest podmiotem systemu oświaty, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Ponadto Wnioskodawca wskazał, że nie będzie zużywał zakupionego paliwa gazowego do czynności przewidzianych w art. 31b ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, tj.:

  1. do przewozu towarów i pasażerów koleją,
  2. do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej.
  3. w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb oraz w leśnictwie,
  4. w procesach mineralogicznych oraz w redukcji chemicznej,
  5. przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.

Istotą zagadnienia w kontekście przedstawionego przez Szkołę zaistniałego stanu faktycznego, jest ustalenie, czy Wnioskodawca jest podmiotem uprawnionym do zastosowania zwolnienia z tytułu zużycia do celów opałowych wyrobów gazowych.

Jak wynika z opisu sprawy, Wnioskodawca nie jest podmiotem systemu oświaty. Stosownie do art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) System oświaty obejmuje:

  1. przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi, przedszkola specjalne oraz inne formy wychowania przedszkolnego;
  2. szkoły:
    1. podstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami integracyjnymi i sportowymi, sportowe i mistrzostwa sportowego,
    2. gimnazja, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, sportowymi i przysposabiającymi do pracy, sportowe i mistrzostwa sportowego,
    3. ponadgimnazjalne, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi i sportowymi, sportowe, mistrzostwa sportowego, rolnicze i leśne,
    4. artystyczne;
  3. placówki oświatowo-wychowawcze, w tym szkolne schroniska młodzieżowe, umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego;
    3a. placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
    3b. placówki artystyczne - ogniska artystyczne umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych;
  1. poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne udzielające dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a także pomocy uczniom w wyborze kierunku kształcenia i zawodu;
  2. młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze oraz specjalne ośrodki wychowawcze dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, a także ośrodki umożliwiające dzieciom i młodzieży, o których mowa w art. 16 ust. 7, a także dzieciom i młodzieży z upośledzeniem umysłowym z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację odpowiednio obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust. 3, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
  3. (uchylony);
  4. placówki zapewniające opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania;
  5. (uchylony);
  6. zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli;
  7. biblioteki pedagogiczne;
  8. kolegia pracowników służb społecznych

Wnioskodawca w opisie sprawy wskazał również, że nie będzie zużywał paliwa gazowego do czynności przewidzianych w art. 31b ust. 1 ustawy. Wobec powyższego, stwierdzić należy, że Wnioskodawcy nie przysługuje zwolnienie od akcyzy w związku z zużyciem wyrobów gazowych do celów opałowych na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 1-5 ustawy, ponieważ Wnioskodawca nie wykonuje czynności, o których mowa w tych przepisach. Wnioskodawcy również nie przysługuje zwolnienie na podstawie art. 31b ust. 2 pkt 4 ustawy, ponieważ Wnioskodawca nie jest podmiotem wymienionym w tym przepisie.

W związku z powyższym, zużycie przez Wnioskodawcę wyrobów gazowych w ramach prowadzonej działalności podlega opodatkowaniu stawką akcyzy określoną w art. 89 ust. 1 pkt 13 ustawy.

Mając na uwadze powyższe przepisy prawa oraz opis sprawy przedstawiony we wniosku należy stwierdzić, że Wnioskodawca jest zobowiązany do nabycia wyrobów gazowych na zasadach ogólnych, tj. z akcyzą zapłaconą w cenie wyrobu.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Inne kwestie przedstawione w opisanym zaistniałym stanie faktycznym, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Należy podkreślić, iż w postępowaniu w przedmiocie wydania interpretacji, Organ dokonał oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego, natomiast nie dokonuje jakichkolwiek własnych ustaleń faktycznych związanych z postępowaniem podatkowym, o którym mowa w Dziale IV Ordynacji podatkowej. Bowiem wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza granice rozpoznawania danej sprawy i jest rozpatrywany zgodnie z Rozdziałem 1a Działu II Ordynacji podatkowej, który nie przewiduje w tym trybie prowadzenia postępowania podatkowego zmierzającego do ustalenia stanu faktycznego.

Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu sprawy niż przedstawiony we wniosku, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj