Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB1/415-184/14-4/AG
z 7 lipca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 marca 2014 r. (data wpływu 28 marca 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 czerwca 2014 r. (data wpływu 16 czerwca 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych pokrycia przez Wnioskodawcę kosztów związanych z uczestnictwem lekarzy w konferencjach naukowych i zjazdach medycznych – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 marca 2014 r. wpłynął wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych pokrycia przez Fundację kosztów związanych z uczestnictwem lekarzy w konferencjach naukowych i zjazdach medycznych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 4 czerwca 2014 r., Nr …… na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 4 czerwca 2014 r. (data doręczenia 6 czerwca 2014 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 13 czerwca 2014 r. (data wpływu 16 czerwca 2014 r.), nadanym za pośrednictwem polskiej placówki operatora wyznaczonego w dniu 13 czerwca 2014 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, tj. Fundacja, została utworzona przez Fundatora i jednym z Jej celów statutowych jest: wspieranie rozwoju nowoczesnej medycyny i lecznictwa, a w szczególności:

  1. promowanie nowoczesnych badań medycznych i diagnostycznych oraz nowoczesnych metod leczenia;
  2. wspieranie lecznictwa, szczególnie wysokospecjalistycznego w dziedzinie interwencyjnej chirurgii naczyniowej, radiologii i kardiologii;
  3. promowanie nowych kierunków rozwoju medycyny, diagnostyki i lecznictwa w zakresie interwencji chirurgii naczyniowej, radiologii i kardiologii (par. 4 pkt 6 statutu).

Cel ten jest realizowany m.in. przez pokrywanie kosztów udziału (koszty transportu, pobytu i opłaty rejestracyjne) lekarzom wyjeżdżającym na polskie i zagraniczne wyjazdy naukowe oraz konferencje. Fundacja pokrywa koszty uczestnictwa bezpośrednio organizatorom, hotelom, opłaca koszty dojazdu. Nigdy nie przekazuje środków finansowych bezpośrednio lekarzom. Lekarze, którym Fundacja dofinansowuje ww. koszty, poprzez wyjazdy naukowe realizują cele statutowe Fundacji, doskonaląc swoją wiedzę i poszerzając swoje umiejętności zawodowe. Tym samym Fundacja realizuje swój cel statutowy, wytyczony Jej przez Fundatora i określony w par. 4 pkt 6 statutu.

W par. 5 statutu Fundacji wymienione są wprost formy, w jakich cele statutowe winny być realizowane, a więc m.in.: ustanawianie stypendiów naukowych, finansowanie uczestnictwa w konferencjach, seminariach i zjazdach, finansowanie szkoleń i kursów oraz praktyk zawodowych.

Lekarze, którym Fundacja finansuje uczestnictwo w zjazdach, konferencjach, szkoleniach, są obywatelami polskimi, nie są pracownikami Fundacji, ani też nie są związani z Fundacją żadną z umów cywilno-prawnych. Dofinansowanie odbywa się na zasadzie opłacenia bezpośrednio organizatorowi kosztów uczestnictwa (na podstawie faktury VAT). W każdym przypadku tego typu przedsięwzięcia Fundacja jest adresatem (nabywcą usługi lub towaru) wystawianej przez podmiot trzeci.

W związku z powyższym zdarzeniem przyszłym zadano następujące pytanie, ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku:

Czy środki finansowe, przeznaczone na pokrycie lekarzom udziału w krajowych i zagranicznych konferencjach naukowych i zjazdach medycznych stanowią przychód danego lekarza i podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, i czy Fundacja jest zobowiązana do złożenia do właściwych organów podatkowych informacji PIT-8C?

Zdaniem Wnioskodawcy, ostatecznie sformułowanym w uzupełnieniu wniosku, w sytuacji, gdy strony nie zawarły umowy darowizny w rozumieniu art. 888 Kodeksu cywilnego, a statut Fundacji nie przewiduje udzielania pomocy społecznej oraz nie istnieją jasno określone kryteria komu ta pomoc przysługuje, wówczas zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wartość świadczenia na rzecz danego beneficjenta stanowi dla niego przychód „z innych źródeł” i w konsekwencji podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym, i nie korzysta ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. O przychodzie „z innych źródeł” należy mówić w każdym wypadku, kiedy u beneficjenta wystąpią realne korzyści majątkowe. Według Fundacji realizowane w sposób wskazany powyżej przedsięwzięcia, biorąc pod uwagę ich cel, zakres i rodzaj, nie powodują u osób korzystających (lekarzy) przychodu z nieodpłatnie otrzymanych świadczeń, który podlegałby u tych osób opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zaś po stronie Fundacji rodziłby na koniec roku obowiązki informacyjne pod kątem PIT-8C. Każda ze statutowych form działalności Fundacji finansowana jest ze środków Fundacji, pochodzących z otrzymywanych darowizn, dotacji, subwencji. Środki te trafiają bezpośrednio do Fundacji i zostają wykorzystane na realizację celów statutowych. Lekarze nie otrzymują zgromadzonych przez Fundację środków bezpośrednio. W związku z powyższym trudno w powyższej sprawie mówić o przysporzeniu majątkowym, nieodpłatnym świadczeniu jakie otrzymuje lub otrzymywałaby lekarz. Natomiast lekarz realizuje cele statutowe Fundacji, nie tylko poprzez udział w konferencjach, ale również przez wzbogacenie swojej wiedzy i płynące z tego korzyści dla pacjentów.

Podmioty trzecie, które faktycznie organizują zjazdy, konferencje nie wykonują tych świadczeń w sposób nieodpłatny, bowiem zapłata za wartość tych świadczeń została na ich rzecz dokonana (przez Fundację z własnych środków). Brak faktycznie uzyskanych korzyści o wymiarze majątkowym przez ostatecznych beneficjentów (lekarzy) wyklucza zdaniem Fundacji powstanie wskutek takiego działania u tych osób przychodu z tytułu otrzymania nieodpłatnych świadczeń, co z kolei eliminuje konieczność składania na koniec roku przez Fundację informacji PIT-8C. Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma potrzeby składania informacji podatkowej PIT-8C w tej sytuacji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Treść powyższego przepisu wskazuje, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie bądź, od których zaniechano poboru podatku.

Źródła przychodów wymienione zostały w art. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy, jednym ze źródeł przychodów są inne źródła.

Stosownie do przepisu art. 20 ust. 1 tej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie przez ustawodawcę w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zwrotu „w szczególności” wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. O przychodzie podatkowym z innych źródeł należy mówić w każdym przypadku, kiedy u podatnika wystąpią realne korzyści majątkowe.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z art. 12 ust. 3 powyższej ustawy, wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych ustala się według zasad określonych w art. 11 ust. 2-2b.

Według art. 11 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:

  1. jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia – według cen stosowanych wobec innych odbiorców,
  2. jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione – według cen zakupu,
  3. jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku – według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku,
  4. w pozostałych przypadkach – na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

Przy czym w ustawie podatkowej brak jest definicji pojęcia „nieodpłatne świadczenia”. Można w tym przypadku odwołać się jednak do określenia tego terminu w orzecznictwie sądowym, w tym zawartego w uchwale NSA z dnia 16 października 2006 r., sygn. akt II FPS 1/06, w której przyjęto, iż ma ono szerszy zakres niż w prawie cywilnym, obejmuje bowiem wszelkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze, których skutkiem jest nieodpłatne, tj. niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu, przysporzenie majątku tej osobie mające konkretny wymiar finansowy. Na gruncie prawa podatkowego pod pojęciem „świadczenia nieodpłatnego” rozumieć należy zatem te wszystkie zdarzenia prawne i gospodarcze, których skutkiem jest nieodpłatne, tj. niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu, przysporzenie majątku innej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.

Zgodnie z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Fundacja realizuje swoje cele statutowe poprzez pokrywanie kosztów udziału (koszty transportu, pobytu i opłaty rejestracyjne) lekarzom wyjeżdżającym na polskie i zagraniczne wyjazdy naukowe oraz konferencje. Fundacja nie przekazuje środków finansowych bezpośrednio lekarzom. Pokrywa natomiast koszty związane z uczestnictwem lekarzy w zjazdach, konferencjach i szkoleniach bezpośrednio ich organizatorowi, w tym opłaca również koszty dojazdu. W każdym przypadku nabywcą usługi jest Fundacja, co dokumentowane jest fakturą VAT. Lekarze, którym Fundacja dofinansowuje ww. koszty, poprzez wyjazdy naukowe, doskonaląc swoja wiedzę i poszerzając swoje umiejętności zawodowe, realizują cele statutowe Fundacji, takie jak m.in.: promowanie nowoczesnych badań medycznych i diagnostycznych oraz nowoczesnych metod leczenia, wspieranie lecznictwa, szczególnie wysokospecjalistycznego w dziedzinie interwencyjnej chirurgii naczyniowej, radiologii i kardiologii, promowanie nowych kierunków rozwoju medycyny, diagnostyki i lecznictwa w zakresie interwencji chirurgii naczyniowej, radiologii i kardiologii. W myśl statutu cele te są realizowane poprzez ustanawianie stypendiów naukowych, finansowanie uczestnictwa w konferencjach, seminariach i zjazdach, finansowanie szkoleń i kursów oraz praktyk zawodowych.

Zauważyć należy, że w świetle powołanych wyżej przepisów prawa okoliczność, że lekarze uczestniczący w zjazdach, konferencjach i szkoleniach nie poniosą związanych z tym kosztów, pokryje je bowiem Fundacja, powoduje powstanie po stronie ww. lekarzy przychodu z nieodpłatnego świadczenia. W przeciwnym wypadku bowiem koszty związane z tymi wyjazdami musieli by pokryć lekarze z własnych środków.

Należy tu jednak mieć na uwadze, że zwolnione są z opodatkowania przychody wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, określonym w art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są diety i inne należności za czas podróży osoby niebędącej pracownikiem – do wysokości określonej w odrębnych ustawach lub przepisach wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej, z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza granicami kraju, z zastrzeżeniem ust. 13.

Przepisu art. 21 ust. 13 ww. ustawy stanowi, że przepis ust. 1 pkt 16 lit. b) stosuje się, jeżeli otrzymane świadczenia nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów i zostały poniesione:

  1. w celu osiągnięcia przychodów lub
  2. w celu realizacji zadań organizacji i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów odrębnych ustaw, lub
  3. przez organy (urzędy) władzy lub administracji państwowej albo samorządowej oraz jednostki organizacyjne im podległe lub przez nie nadzorowane, lub
  4. przez osoby pełniące funkcje obywatelskie, o których mowa w art. 13 pkt 5, w związku z wykonywaniem tych funkcji.

W powołanym art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ustawodawca posłużył się terminem „podróż” bez określenia „służbowa”, dlatego też zakres tego zwolnienia nie ogranicza się jedynie do podróży służbowych, ale dotyczy wszelkich podróży osób niebędących pracownikami, pod warunkiem, że wypłacone diety i inne należności nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów świadczeniobiorców, oraz zostały poniesione w celu realizacji zadań organizacji i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów odrębnych ustaw.

Przy czym, jakiego rodzaju należności za czas podróży osoby niebędącej pracownikiem zwolnione zostały z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazane zostały w odrębnych przepisach, tj. w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. z 2013 r., poz. 167).

W myśl § 2 pkt 2 ww. rozporządzenia, z tytułu podróży krajowej oraz podróży zagranicznej, odbywanej w terminie i miejscu określonym przez pracodawcę, pracownikowi przysługuje zwrot kosztów:

  1. przejazdów,
  2. dojazdów środkami komunikacji miejscowej,
  3. noclegów,
  4. innych niezbędnych udokumentowanych wydatków, określonych lub uznanych przez pracodawcę odpowiednio do uzasadnionych potrzeb.

Mając na uwadze przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe oraz powołane wyżej przepisy prawa stwierdzić należy, że uczestnictwo lekarzy w krajowych i zagranicznych konferencjach naukowych i zjazdach medycznych, których koszty pokryje Fundacja, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, spowoduje powstanie po stronie lekarzy przychodu z innych źródeł. Będzie to tzw. przychód z tytułu otrzymania nieodpłatnego świadczenia. W sytuacji, gdy ww. lekarze realizowali zadania statutowe Fundacji, przychód z ww. tytułu, odpowiadający wysokości pokrytych lekarzom kosztów udziału w szkoleniach i konferencjach (koszty transportu, pobytu i opłaty rejestracyjnej), zwolniony będzie z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ww. ustawy. W konsekwencji na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek złożenia do właściwych organów podatkowych informacji o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych, PIT-8C.

We wniosku z dnia 13 czerwca 2014 r., przedstawiając własne stanowisko w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego, Fundacja również uznała, że nie będzie ciążył na Niej obowiązek wystawiania informacji PIT-8C lekarzom, którzy brać będą udziału w szkoleniach i konferencjach, jednakże z innego powodu. W związku z powyższym stanowisko to uznano za nieprawidłowe.

Ponadto nadmienia się, że wydając interpretację w trybie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego, w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do oceny załączonego do wniosku dokumentu, tj. „Tekstu jednolitego Statutu Fundacji, obejmującego zmiany przyjęte przez Fundatora w dniu 10 lutego 2011 r. Tut. Organ jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawcę i Jego stanowiskiem.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydawania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj