Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-1082/13-2/KB
z 20 lutego 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18 listopada 2013 r. (data wpływu 27 listopada 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów w cenach promocyjnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 27 listopada 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów w cenach promocyjnych.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Spółka jest podmiotem dokonującym dystrybucji sprzętu RTV i AGD własnych marek, nabywanych od spółek powiązanych mających siedziby poza granicami RP, oraz w kraju. Produkty te sprzedawane są do hurtowni i sklepów. Aby zwiększyć popularność dystrybuowanego sprzętu i poprzez to zwiększyć sprzedaż, Spółka organizuje sprzedaże promocyjne, w ramach których udziela rabatów na zakup towaru znajdującego się w ofercie Spółki, w przypadku nabycia innego towaru należącego do jej oferty. Oferta skierowana do klienta wygląda w następujący sposób:


  • w przypadku nabycia towaru A za kwotę stanowiącą 100% ceny klient uprawniony jest do nabycia towaru B po promocyjnej cenie;
  • promocyjna cena na towar B ustalana jest w taki sposób, iż od ceny detalicznej udziela się rabatu w wysokości ustalanej każdorazowo dla celów danej akcji marketingowej, przy czym wysokość rabatów wynosić będzie do 99% ceny detalicznej;
  • informacje o rabatach uwidocznione są na opakowaniach towarów objętych promocją, ogłoszone w placówce handlowej, ewentualnie zamieszczane na stronie internetowej Spółki lub placówek handlowych.

Jednocześnie Spółka może realizować również inne modele sprzedaży promocyjnej. W alternatywnym modelu towary mogą być sprzedawane z rabatem do 99%, niezależnie od tego, czy sprzedaż towaru po promocyjnej cenie powiązana jest ze sprzedażą innego towaru po cenie detalicznej.


Warto zwrócić uwagę, iż niezależnie od wysokości udzielonego rabatu, przy każdej sprzedaży towarów objętych rabatem od sprzedaży tej rozpoznawany jest podatek należny.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy po 1 stycznia 2014 r.


  1. zgodnie z art. 29a ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) w opisanym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym Spółka może oferować nabywcom rabaty na zakup poszczególnych towarów w dowolnej wysokości w tym również w wysokości 99% ceny zakupu towaru?
  2. Czy w powyższej sytuacji obrót Spółki będzie zmniejszony o kwoty udzielonych rabatów?

Zdaniem Wnioskodawcy:


Zdaniem Spółki w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 stycznia 2014 r.:


  1. zgodnie z art. 29a ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) w opisanym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym Spółka może oferować nabywcom rabaty na zakup poszczególnych towarów w dowolnej wysokości w tym również w wysokości 99% ceny zakupu towaru;
  2. w powyższej sytuacji obrót Spółki będzie zmniejszony o kwoty udzielonych rabatów.

Zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2014 r.


Podstawą opodatkowania podatkiem VAT jest – co do zasady wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.


Stosownie do art. 29a ust. 7 ustawy w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2014 r. podstawa opodatkowania nie obejmuje kwot:


  1. stanowiących obniżkę cen w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty;
  2. udzielonych nabywcy lub usługobiorcy opustów i obniżek cen, uwzględnionych w momencie sprzedaży;
  3. otrzymanych od nabywcy lub usługobiorcy jako zwrot udokumentowanych wydatków poniesionych w imieniu i na rzecz nabywcy lub usługobiorcy i ujmowanych przejściowo przez podatnika w prowadzonej przez niego ewidencji na potrzeby podatku.

Zdaniem Spółki, w przedmiotowym stanie faktycznym brak jest jakichkolwiek ograniczeń odnośnie wielkości udzielanego rabatu, co wskazuje na pełną dowolność jego ustalania przez strony. W granicach prawa, podatnik ma prawo swobodnie kształtować swoje operacje gospodarcze, w tym również stosować duże upusty cenowe lub rabaty, w celu osiągnięcia zaplanowanych przez niego korzyści ekonomicznych. Nie ulega wątpliwości, że jakiekolwiek rabaty nie mogą służyć obejściu prawa i unikania opodatkowania, dlatego zawsze powinny być uzasadnione ekonomicznie i odpowiadać oczekiwanym korzyściom. Celem organizowanych przez Spółkę kampanii jest promocja towarów znajdujących się w ofercie handlowej Spółki, zachęcenie do nabywania Jej towarów czego konsekwencją ma być zwiększenie sprzedaży. Rezultatem programu ma być lojalizacja klientów i zachęcenie ich do stałego nabywania produktów Spółki. Wedle dokonanych przez Spółkę szacunków ekonomicznych wzrost obrotów będący wynikiem lojalizacji klientów będzie większy niż sumaryczna kwota udzielonych rabatów. Z tego względu w ocenie Spółki udzielenie rabatu np. w wysokości 30%, 70% czy 99% może być uznane za uzasadnione ekonomicznie a co za tym idzie — przy spełnieniu pozostałych przesłanek zastosowania art. 29a ust. 7 ustawy o VAT prowadzące do zmniejszenia obrotu.

Warto zaznaczyć, iż w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r. zaprezentowane stanowisko znajdowało pełne poparcie w praktyce interpretacyjnej organów podatkowych. Zdaniem Wnioskodawcy praktyka ta zachowuje swoją aktualność również w zmienionym stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 styczni 2014 r. Przykładowo w interpretacji Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu z dnia 28 czerwca 2007 r. (sygn. ZP/443- 68/07) organ podatkowy na analogiczne pytanie dotyczące dopuszczalności na gruncie art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, rabatów w wysokości 99% albo prowadzących do zapłacenia przez klienta tylko 1 grosza stwierdził, że podstawą opodatkowania podatkiem VAT przy sprzedaży z dużym rabatem będzie faktyczna cena (tj. cena promocyjna w wysokości np. 1 grosza) o ile taki rabat będzie uzasadniony względami ekonomicznymi i spodziewanymi korzysciami a podatnik będzie posiadał dokumentację pozwalającą to zweryfikować. Takie samo podejście zaprezentował również Drugi Urząd Skarbowy w Bielsku Białej w interpretacji z dnia 3 listopada 2006 r. (sygn. pp/443-112/06/AZ-70760) jak również Urząd Skarbowy Wrocław – Psie Pole w interpretacji z dnia 28 lutego 2005 r. (sygn. US-PP 0090/1/6/3/05), czy Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w Interpretacji z dnia 20 lutego 2008 r. (nr IP-PP2-443-20/08-2/BM).


Przyjęty przez Spółkę sposób dokumentowania udzielonego rabatu oznacza jego uwidocznienie wprost w wystawianych fakturach i polega na zmniejszeniu uwidocznionej kwoty do zapłaty przez klienta. Spółka nie planuje jakiegokolwiek innego sposobu dokumentowania udzielonych rabatów, w szczególności nie stosuje w tym względzie żadnych odrębnych wydruków. W ocenie Spółki taki sposób dokumentowania rabatu wskazujący na kwotę, o jaką pomniejszany jest obrót, jest wystarczający na gruncie art. 29a ust. 7 ustawy o VAT.


W tym stanie rzeczy w ocenie Spółki spełnione są wszystkie przesłanki zastosowania art. 29a ust. 7 ustawy o VAT.


W świetle obowiązującego. stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Natomiast świadczenie usług, to w myśl art. 8 ust. 1 ustawy, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).


Stosownie do obowiązującego od dnia 1 stycznia 2014 r. art. 29a ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2-5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.

Należy zatem zauważyć, że generalnie ustawa o VAT jako podstawę opodatkowania podatkiem VAT wskazuje to, co otrzymuje dostawca/usługodawca od nabywcy za dostarczone towary/wykonane usługi, a więc za dokonaną sprzedaż.


Stosownie do art. 29a ust. 6 ustawy podstawa opodatkowania obejmuje:


  1. podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze, z wyjątkiem kwoty podatku;
  2. koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, pobierane przez dokonującego dostawy lub usługodawcę od nabywcy lub usługobiorcy.

W myśl art. 29a ust. 7 ustawy podstawa opodatkowania nie obejmuje kwot:


  1. stanowiących obniżkę cen w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty;
  2. udzielonych nabywcy lub usługobiorcy opustów i obniżek cen, uwzględnionych w momencie sprzedaży;
  3. otrzymanych od nabywcy lub usługobiorcy jako zwrot udokumentowanych wydatków poniesionych w imieniu i na rzecz nabywcy lub usługobiorcy i ujmowanych przejściowo przez podatnika w prowadzonej przez niego ewidencji na potrzeby podatku.

Zgodnie z art. 29a ust. 10 ustawy, podstawę opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 13, obniża się o:


  1. kwoty udzielonych po dokonaniu sprzedaży opustów i obniżek cen;
  2. wartość zwróconych towarów i opakowań, z zastrzeżeniem ust. 11 i 12;
  3. zwróconą nabywcy całość lub część zapłaty otrzymaną przed dokonaniem sprzedaży, jeżeli do niej nie doszło;
  4. wartość zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, o których mowa w ust. 1.

W przypadkach, o których mowa w ust. 10 pkt 1-3, obniżenia podstawy opodatkowania, w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze z wykazanym podatkiem, dokonuje się pod warunkiem posiadania przez podatnika, uzyskanego przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługobiorca otrzymał fakturę korygującą, potwierdzenia otrzymania faktury korygującej przez nabywcę towaru lub usługobiorcę, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługobiorcę faktury korygującej po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia faktury korygującej za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano (ust. 13).

Przepisy ustawy nie ograniczają podatnika w swobodzie ustalania ceny, czyli możliwa jest sprzedaż po cenie niższej niż rzeczywista wartość danych towarów lub usług. Nie ma znaczenia, że podatnik w danej chwili sprzedaje ten towar bądź usługę za cenę znacznie niższą.


Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz. U. z 2013 r., poz. 385), przez cenę rozumie się wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym. Jak stanowi art. 2 ust. 1 ww. ustawy, ceny towarów i usług uzgadniają strony zawierające umowę (…).


Udzielenie rabatu, o ile nie sprzeciwiają się temu inne niż podatkowe przepisy prawa, jest ściśle skorelowane z konkretną transakcją, w związku z którą zostało zastosowane i powoduje obniżenie ceny dostarczanych towarów lub świadczonych usług, wpływa na zmniejszenie podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.


Wskazać należy, że w określonych sytuacjach organ może określić inną wysokość obrotu. Zgodnie z brzmieniem art. 32 ust. 1 ww. ustawy, w przypadku gdy między nabywcą a dokonującym dostawy towarów lub usługodawcą istnieje związek, o którym mowa w ust. 2, oraz w przypadku gdy wynagrodzenie jest:


  1. niższe od wartości rynkowej, a nabywca towarów lub usług nie ma zgodnie z art. 86, 86a, 88, 88a i 90 oraz z przepisami wydanymi na podstawie art. 92 ust. 3 pełnego prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. niższe od wartości rynkowej, a dokonujący dostawy towarów lub usługodawca nie ma zgodnie z art. 86, 86a, 88, 88a i 90 oraz z przepisami wydanymi na podstawie art. 92 ust. 3 pełnego prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a dostawa towarów lub świadczenie usług są zwolnione od podatku,
  3. wyższe od wartości rynkowej, a dokonujący dostawy towarów lub usługodawca nie ma zgodnie z art. 86, 86a, 88, 88a i 90 oraz z przepisami wydanymi na podstawie art. 92 ust. 3 pełnego prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego
  4. organ podatkowy określa podstawę opodatkowania zgodnie z wartością rynkową, jeżeli okaże się, że związek ten miał wpływ na ustalenie wynagrodzenia z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług.

Jak stanowi ust. 2 powyższego artykułu, związek, o którym mowa w ust. 1, istnieje, gdy między kontrahentami lub osobami pełniącymi u kontrahentów funkcje zarządzające, nadzorcze lub kontrolne zachodzą powiązania o charakterze rodzinnym lub z tytułu przysposobienia, kapitałowym, majątkowym lub wynikające ze stosunku pracy. Związek ten istnieje także, gdy którakolwiek z wymienionych osób łączy funkcje zarządzające, nadzorcze lub kontrolne u kontrahentów.

Na podstawie ust. 3 tego artykułu, przez powiązania rodzinne, o których mowa w ust. 2, rozumie się małżeństwo oraz pokrewieństwo lub powinowactwo do drugiego stopnia.


Według ust. 4 ww. artykułu, przez powiązania kapitałowe, o których mowa w ust. 2, rozumie się sytuację, w której jedna z osób lub jeden z kontrahentów posiada prawo głosu wynoszące co najmniej 5% wszystkich praw głosu lub dysponuje bezpośrednio lub pośrednio takim prawem.


Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Spółka jest podmiotem dokonującym dystrybucji sprzętu RTV i AGD własnych marek, nabywanych od spółek powiązanych mających siedziby poza granicami RP, oraz w kraju. Produkty te sprzedawane są do hurtowni i sklepów. Aby zwiększyć popularność dystrybuowanego sprzętu i poprzez to zwiększyć sprzedaż, Spółka organizuje sprzedaże promocyjne, w ramach których udziela rabatów na zakup towaru znajdującego się w ofercie Spółki, w przypadku nabycia innego towaru należącego do jej oferty. Oferta skierowana do klienta wygląda w następujący sposób:


  • w przypadku nabycia towaru A za kwotę stanowiącą 100% ceny klient uprawniony jest do nabycia towaru B po promocyjnej cenie;
  • promocyjna cena na towar B ustalana jest w taki sposób, iż od ceny detalicznej udziela się rabatu w wysokości ustalanej każdorazowo dla celów danej akcji marketingowej, przy czym wysokość rabatów wynosić będzie do 99% ceny detalicznej;
  • informacje o rabatach uwidocznione są na opakowaniach towarów objętych promocją, ogłoszone w placówce handlowej, ewentualnie zamieszczane na stronie internetowej Spółki lub placówek handlowych.

Jednocześnie Spółka może realizować również inne modele sprzedaży promocyjnej. W alternatywnym modelu towary mogą być sprzedawane z rabatem do 99%, niezależnie od tego, czy sprzedaż towaru po promocyjnej cenie powiązana jest ze sprzedażą innego towaru po cenie detalicznej. Niezależnie od wysokości udzielonego rabatu, przy każdej sprzedaży towarów objętych rabatem od sprzedaży tej rozpoznawany jest podatek należny.

Należy zauważyć, że podatnik ma prawo swobodnie układać swoje interesy tak, aby działalność gospodarcza była dla niego opłacalna pod względem ekonomicznym, w tym stosując znaczne upusty cenowe, jeśli jest to w jego uznaniu zasadne dla osiągnięcia tego celu. Trzeba przy tym wyraźnie zaznaczyć, że stosowanie znacznych rabatów jest niedopuszczalne w zakresie, w jakim ma ono służyć tzw. obejściu przepisów prawa i uniknięciu opodatkowania danej czynności. Tak więc każdy zastosowany upust winien być uzasadniony ekonomicznie i prowadzić w końcowym efekcie do osiągnięcia celu jaki został wytyczony dla działalności gospodarczej, tj. zarobku.


Jak już zaznaczono powyżej, przepisy ustawy nie ograniczają podatnika w swobodzie ustalania ceny (udzielenia rabatu), czyli możliwa jest sprzedaż po cenie niższej (nawet znacznie) niż rzeczywista wartość danego towaru czy usługi. Jedynie w sytuacji, gdy między podmiotami (kontrahentami) istnieją powiązania rodzinne, kapitałowe, majątkowe lub wynikające ze stosunku pracy, o których mowa w art. 32 ustawy, organ podatkowy może określić wysokość podstawy opodatkowania na podstawie wartości rynkowej tych towarów lub usług ale tylko w sytuacji, gdyby związki te miały wpływ na ustalenie ceny.


Z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, że Spółka organizuje sprzedaże promocyjne, w ramach których udziela rabatów na zakup towaru znajdującego się na zakup towaru znajdującego się w ofercie Spółki, w przypadku nabycia innego towaru z oferty. Są to więc rabaty udzielone przed ustaleniem ceny – tym samym nie mają one wpływu na podstawę opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 w związku z art. 29a ust. 7 pkt 2 ustawy, ponieważ zapłatą (wynagrodzeniem) z tytułu sprzedaży jest kwota żądana od nabywcy, a więc w takim przypadku kwota uwzględniająca już przyznany rabat.


Ze względu na przytoczone przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy zauważyć, że Wnioskodawca będzie dokonywał sprzedaży towarów w cenie promocyjnej po spełnieniu określonych warunków, co oznacza, że powyższa sprzedaż następować będzie po cenie uwzględniającej określony rabat na dany towar. W konsekwencji, przy określaniu podstawy opodatkowania Spółka powinna jako obrót przyjąć rzeczywistą kwotę należną z tytułu sprzedaży. Tym samym, w analizowanej sprawie podstawą opodatkowania (obrotem) dla Spółki - zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o VAT – będzie kwota faktycznie należna od nabywcy tj. cena promocyjna pomniejszona o należny podatek.


A zatem, stanowisko Wnioskodawca należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj