Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-1388/14/MS
z 13 lutego 2015 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 13 listopada 2014 r. (data wpływu do tut. BKIP 17 listopada 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie możliwości korzystania z pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w stosunku do dochodu z całej działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę na terenie SSE i w zakresie określonym posiadanymi Zezwoleniami w oparciu o pulę pomocy publicznej przysługującą Spółce od momentu spełnienia warunków Zezwolenia 1, która następnie będzie się powiększać po zaistnieniu zdarzeń warunkujących aktywację zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych przysługującego Spółce na podstawie każdego z pozostałych obecnych oraz przyszłych zezwoleń (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 listopada 2014 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie możliwości korzystania z pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w stosunku do dochodu z całej działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę na terenie SSE i w zakresie określonym posiadanymi Zezwoleniami w oparciu o pulę pomocy publicznej przysługującą Spółce od momentu spełnienia warunków Zezwolenia 1, która następnie będzie się powiększać po zaistnieniu zdarzeń warunkujących aktywację zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych przysługującego Spółce na podstawie każdego z pozostałych obecnych oraz przyszłych zezwoleń.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka należy do międzynarodowej Grupy X i działa w branży motoryzacyjnej. Spółka prowadzi działalność produkcyjną w ramach trzech zakładów, z których dwa zlokalizowane są w S, a jeden w C. Spółka posiada obecnie trzy zezwolenia (dalej łącznie: „Zezwolenia”) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: „SSE” lub „Strefa”).

Dnia 27 lutego 2013 r. Spółka uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE w związku z inwestycją realizowaną w zakładach w S (dalej: „Zezwolenie 1”).

Warunki Zezwolenia 1 obejmują:

  • poniesienie nakładów inwestycyjnych w kwocie co najmniej 92.628 tys. PLN do 31 grudnia 2014 r.,
  • utworzenie co najmniej 338 miejsc pracy do 31 grudnia 2014 r. i utrzymanie zatrudnienia na terenie Strefy na poziomie co najmniej 2.473 miejsc pracy do 31 grudnia 2016 r.,
  • zakończenie inwestycji do 31 grudnia 2014 r.

Zakres Zezwolenia 1 obejmuje działalność produkcyjną, handlową i usługową w ramach m.in. następujących kodów PKWiU:

  • 27.11: Silniki elektryczne, prądnice i transformatory,
  • 28.11: Silniki i turbiny, z wyłączeniem silników lotniczych, samochodowych i motocyklowych,
  • 29.31: Wyposażenie elektryczne i elektroniczne do pojazdów,
  • 29.32: Pozostałe części i akcesoria do pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli.

Dnia 28 lutego 2013 r. Spółka uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE w związku z inwestycją realizowaną w zakładzie w C (dalej: „Zezwolenie 2”). Dnia 12 sierpnia 2014 r. na podstawie decyzji Ministra Gospodarki, Zezwolenie 2 zostało zmienione w zakresie wydłużenia terminu na poniesienie nakładów inwestycyjnych i zakończenie inwestycji. W obecnym brzmieniu Zezwolenia 2 uwzględniającym powyższą zmianę, jego warunki obejmują:

  • poniesienie nakładów inwestycyjnych w kwocie co najmniej 37.178 tys. PLN do 31 marca 2015 r.,
  • utworzenie co najmniej 80 miejsc pracy do dnia 30 czerwca 2014 r. i utrzymanie zatrudnienia na terenie Strefy na poziomie co najmniej 1.326 miejsc pracy do 30 czerwca 2016 r.,
  • zakończenie inwestycji do 31 marca 2015 r.

Zakres Zezwolenia 2 obejmuje działalność produkcyjną, handlową i usługową w ramach m.in. następujących kodów PKWiU:

  • 26.11: Elementy elektroniczne,
  • 29.31: Wyposażenie elektryczne i elektroniczne do pojazdów,
  • 29.32: Pozostałe części i akcesoria do pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli.

Dnia 30 czerwca 2014 r. Spółka uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE w związku z inwestycją realizowaną w zakładach w S (dalej: „Zezwolenie 3”). Warunki Zezwolenia 3 obejmują:

  • poniesienie nakładów inwestycyjnych w kwocie co najmniej 105.042 tys. PLN do 30 czerwca 2019 r.,
  • utworzenie co najmniej 32 miejsc pracy do 30 czerwca 2019 r. i utrzymanie zatrudnienia na terenie Strefy na poziomie co najmniej 2.505 miejsc pracy do 30 czerwca 2022 r.,
  • zakończenia inwestycji do 30 czerwca 2019 r.

Zakres Zezwolenia 3 obejmuje działalność produkcyjną, handlową i usługową w ramach m.in. następujących kodów PKWiU:

  • 27.11.10: Silniki o mocy wyjściowej <= 37,5 W; pozostałe silniki prądu stałego; prądnice prądu stałego,
  • 29.31.30: Części pozostałego sprzętu i wyposażenia elektrycznego do pojazdów,
  • 29.32.30: Części i akcesoria do pojazdów silnikowych (z wyłączeniem motocykli), gdzie indziej niesklasyfikowane.

Spółka pragnie również zaznaczyć, że żadne z uzyskanych Zezwoleń nie zawiera daty jego obowiązywania, a w myśl art. 19 ust. 1 Ustawy o SSE, zezwolenia wygasają z upływem okresu, na jaki została ustanowiona strefa. Zgodnie z § 1 ust. 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2008 r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 714 z późn. zm.), SSE obecnie funkcjonuje do 31 grudnia 2026 r. Posiadane przez Spółkę Zezwolenia są zatem obecnie ważne do 31 grudnia 2026 r.

Obszar zakładów w S i C został w 2013 r. objęty statusem SSE, w związku z inwestycjami realizowanymi w ramach odpowiednio Zezwolenia 1 i Zezwolenia 2. Natomiast Zezwolenie 3 zostało wydane dopiero niedawno i Spółka nie rozpoczęła jeszcze ponoszenia wydatków na potrzeby inwestycji, której ono dotyczy.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 851 ze zm. – dalej: „Ustawa o PDOP”), w związku z art. 12 Ustawy o SSE, Spółka zamierza kwalifikować dochody z działalności gospodarczej objętej Zezwoleniami i prowadzonej na terenie SSE jako wolne od podatku.

Spółka zamierza prowadzić ewidencję rachunkową pozwalającą określić łączny dochód zwolniony z PDOP osiągany w związku z Zezwoleniami oraz dochód podlegający opodatkowaniu, stosownie do wymagań określonych w art. 9 ust. 1 Ustawy o PDOP w związku z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 tejże ustawy.

Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz.U. z 2008 r., Nr 232, poz. 1548, z późn. zm., dalej: „Rozporządzenie SSE”) w brzmieniu obowiązującym na dzień wydania Zezwoleń, maksymalna wielkość pomocy publicznej w odniesieniu do inwestycji Spółki wynosi 50% kosztów inwestycji określonych w poszczególnych Zezwoleniach.

Spółka prowadzić będzie ewidencję księgową w sposób umożliwiający jednoznaczne przyporządkowanie wydatków inwestycyjnych oraz utworzonych nowych miejsc pracy do każdego Zezwolenia. Ewidencja ta umożliwi rozliczenie projektów pod kątem wypełnienia warunków określonych w Zezwoleniach oraz pozwoli na ustalenie kosztów kwalifikowanych poniesionych w związku z realizacją tych projektów dla celów kalkulacji przysługującego Spółce limitu pomocy publicznej.

W przypadku prowadzenia przez Spółkę działalności poza obszarem SSE, obliczając kwotę opodatkowanego dochodu z tej działalności, Spółka będzie dokonywać odpowiedniego wydzielenia działalności strefowej, zgodnie z § 5 ust. 5 Rozporządzenia SSE.

Spółka jest dużym przedsiębiorcą w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych - Dz.U. UE. z 2008, L. 214/3), jak również w rozumieniu rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. (rozporządzenie uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu - Dz.U. UE. z 2014, L.187/1).

Jest również możliwe, że Spółka w związku z rozwojem swojej działalności w Polsce uzyska w przyszłości kolejne zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE (dalej: „Przyszłe Zezwolenia”).

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy Spółka będzie mogła korzystać z pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: „PDOP”) w stosunku do dochodu z całej działalności gospodarczej prowadzonej przez nią na terenie SSE i w zakresie określonym posiadanymi Zezwoleniami w oparciu o pulę pomocy publicznej przysługującą Spółce od momentu spełnienia warunków Zezwolenia 1 (dla którego jako pierwsze zostaną spełnione warunki aktywacji zwolnienia z PDOP), która to pula pomocy będzie się w przyszłości odpowiednio powiększać po zaistnieniu zdarzeń warunkujących aktywację zwolnienia z PDOP przysługującego Spółce na podstawie każdego z pozostałych obecnych oraz Przyszłych Zezwoleń? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)

Zdaniem Wnioskodawcy, będzie ona mogła korzystać z pomocy publicznej w formie zwolnienia z PDOP w stosunku do dochodu z całej działalności gospodarczej prowadzonej przez nią na terenie SSE i w zakresie określonym posiadanymi Zezwoleniami w oparciu o pulę pomocy publicznej przysługującą Spółce od momentu spełnienia warunków Zezwolenia 1 (dla którego jako pierwsze zostaną spełnione warunki aktywacji zwolnienia z PDOP), która to pula pomocy będzie się w przyszłości odpowiednio powiększać po zaistnieniu zdarzeń warunkujących aktywację zwolnienia z PDOP przysługującego Spółce na podstawie każdego z pozostałych obecnych oraz Przyszłych Zezwoleń.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o PDOP wolne od podatku są dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 Ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

W myśl art. 16 ust. 1 Ustawy o SSE podstawą do korzystania z pomocy publicznej w formie zwolnienia z PDOP, jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej.

Na mocy art. 12 Ustawy o SSE dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 Ustawy o SSE, są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zwolnienie z PDOP z tytułu kosztów nowej inwestycji, zgodnie z § 5 ust. 1 Rozporządzenia SSE przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł wydatki inwestycyjne w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej. Natomiast w przypadku przedsiębiorcy, którego przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część objęto granicami strefy w związku z realizacją nowej inwestycji, w myśl § 5 ust. 4 Rozporządzenia SSE, zwolnienie z PDOP przysługuje od miesiąca następującego po miesiącu, w którym poniesione zostały wydatki inwestycyjne i osiągnięty został poziom zatrudnienia, określone w zezwoleniu, w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej.

Zgodnie § 5 ust. 5 Rozporządzenia SSE, zwolnienie z PDOP przysługuje wyłącznie z tytułu działalności prowadzonej na terenie strefy. W przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza obszarem strefy, działalność prowadzona na terenie strefy musi być wydzielona organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o dane jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność wyłącznie na terenie strefy.

Na podstawie § 6 ust. 1 Rozporządzenia SSE za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną uznaje się koszty inwestycji poniesione w trakcie obowiązywania zezwolenia w związku z realizacją inwestycji na terenie strefy, pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione na terenie strefy w trakcie obowiązywania zezwolenia, będące:

  1. ceną nabycia gruntów lub prawa ich użytkowania wieczystego;
  2. ceną nabycia albo kosztem wytworzenia we własnym zakresie środków trwałych, pod warunkiem zaliczenia ich, zgodnie z odrębnymi przepisami, do składników majątku podatnika;
  3. kosztem rozbudowy lub modernizacji istniejących środków trwałych;
  4. ceną nabycia wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii przez nabycie praw patentowych, licencji, know-how lub nieopatentowanej wiedzy technicznej, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3;
  5. kosztem związanym z najmem lub dzierżawą gruntów, budynków i budowli - pod warunkiem że okres najmu lub dzierżawy trwa co najmniej 5 lat, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - co najmniej 3 lata, licząc od przewidywanego terminu zakończenia nowej inwestycji;
  6. ceną nabycia aktywów innych niż grunty, budynki i budowle objęte najmem lub dzierżawą, w przypadku gdy najem lub dzierżawa ma postać leasingu finansowego oraz obejmuje zobowiązanie do nabycia aktywów z dniem upływu okresu najmu lub dzierżawy.

W § 6 ust. 8 Rozporządzenia SSE zostało natomiast doprecyzowane, że minimalna wysokość kosztów inwestycyjnych, o których mowa w powyższym przepisie wynosi 100 tys. EUR według kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski z dnia udzielenia zezwolenia.

Warunkiem korzystania ze zwolnienia PDOP, o którym mowa w § 5 ust. 1 Rozporządzenia SSE, jest:

  1. utrzymanie własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne - przez okres 5 lat od dnia wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres 3 lat, przy czym nie wyklucza się wymiany przestarzałych instalacji lub sprzętu w związku z szybkim rozwojem technologicznym;
  2. utrzymanie inwestycji w regionie, w którym udzielono pomocy, przez okres nie krótszy niż 5 lat od momentu, gdy cała inwestycja zostanie zakończona, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres nie krótszy niż 3 lata.

Pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek, obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie strefy, na podstawie właściwego zezwolenia.

Ponieważ przedsiębiorstwo Spółki zostało objęte granicami Strefy w związku z realizacją nowej inwestycji, dla której zostało wydane Zezwolenie 1, zgodnie z § 5 ust. 4 Rozporządzenia SSE, zwolnienie z PDOP na podstawie Zezwolenia 1 będzie Spółce przysługiwać od miesiąca następującego po miesiącu, w którym poniesione zostaną wydatki inwestycyjne i osiągnięty zostanie poziom zatrudnienia wskazany w Zezwoleniu 1.

Zgodnie z zapisami Zezwolenia 1, Spółka powinna wypełnić warunki w zakresie utworzenia nowych miejsc pracy i poniesienia nakładów inwestycyjnych do 31 grudnia 2014 r. W rezultacie, po wypełnieniu powyższych warunków, Spółce będzie przysługiwać zwolnienie z PDOP począwszy od 1 stycznia 2015 r.

Ponieważ zgodnie z § 5 ust. 5 Rozporządzenia SSE, zwolnienie z PDOP przysługuje wyłącznie z tytułu działalności prowadzonej na terenie strefy, pomoc publiczna w formie zwolnienia z PDOP będzie przysługiwała Spółce w stosunku do działalności prowadzonej w SSE w zakresie określonym posiadanymi Zezwoleniami (działalność prowadzona na terenie Strefy zostanie wydzielona organizacyjnie, a wielkość zwolnienia z PDOP określana będzie w oparciu o dane jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność wyłącznie na terenie Strefy.)

Pula pomocy publicznej w formie zwolnienia z PDOP przysługującego Spółce w związku z działalnością na terenie SSE zostanie „aktywowana” z dniem, gdy Spółka spełni warunki pierwszego z posiadanych zezwoleń, natomiast w związku z faktem, że Spółka posiada obecnie jeszcze dwa inne zezwolenia (oraz nie wyklucza wystąpienia w przyszłości o Przyszłe Zezwolenia), powyższa pula pomocy będzie podlegała w przyszłości powiększeniu o wartość zwolnienia z PDOP przysługującego Spółce na podstawie Zezwoleń (oraz Przyszłych Zezwoleń), dla których kolejno zaistnieją zdarzenia warunkujące aktywację zwolnienia z PDOP przysługującego Spółce na ich podstawie. Powiększenie puli pomocy publicznej będzie każdorazowo miało miejsce po nastąpieniu zdarzeń warunkujących aktywację zwolnienia z PDOP przysługującego Spółce na podstawie każdego z obecnych oraz Przyszłych Zezwoleń zgodnie z obowiązującymi Spółkę przepisami Ustawy o SSE i Rozporządzenia SSE w tym zakresie. W ramach tak ustalonej puli zwolnienia z PDOP przysługującej Spółce na podstawie poszczególnych Zezwoleń, Spotka będzie uprawniona do korzystania z pomocy publicznej w formie zwolnienia z PDOP w stosunku do całości dochodu generowanego przez jej działalność na terenie SSE i w zakresie posiadanych Zezwoleń (oraz ew. także Przyszłych Zezwoleń).

Stanowisko Spółki znajduje poparcie w innych interpretacjach indywidualnych organów podatkowych, w tym m.in. interpretacji indywidualnej z 8 listopada 2013 r. wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, sygnatura: IBPBI/2/423-1060/13/PC, w której organ potwierdził, że (...) brak jest przeszkód, aby objąć zwolnieniem wynikającym z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop, dochód z całej Działalności Podstawowej prowadzonej na terenie obu Stref, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Pierwszego Zezwolenia, po wyczerpaniu limitu lub wygaśnięciu zezwolenia, limit wynikający z Drugiego Zezwolenia, a następnie po wyczerpaniu tego limitu lub wygaśnięciu Drugiego Zezwolenia, odpowiednio limit wynikający z Trzeciego Zezwolenia i ewentualnych dalszych, później uzyskanych zezwoleń.

Powyższe podejście znajduje również oparcie w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 4 czerwca 2013 r., sygnatura: IBPBI/2/423-306/13/SD, zgodnie z którą (...) zdaniem tut. Organu, brak jest przeszkód, aby limit wielkości pomocy publicznej określony dla drugiego zezwolenia, został zsumowany z limitem pomocy publicznej określonym dla pierwszej inwestycji, a zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych obliczone w ten sposób objęło cały dochód Spółki uzyskany z działalności strefowej prowadzonej na podstawie dwóch zezwoleń. Spółka może zatem objąć zwolnieniem dochód z całej działalności prowadzonej na terenie SSE, wykorzystując limit pomocy publicznej dostępnej w ramach pierwszego zezwolenia, a po jego wyczerpaniu (lub wygaśnięciu zezwolenia) limit wynikający z drugiego zezwolenia.

Również Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 22 maja 2014 r., sygnatura: ILPB3/423-101/14-3/KS, uznał za prawidłowe stanowisko wnioskodawcy, w którym wskazano, że … w powiązaniu ze spełnieniem warunków określonych w każdym z posiadanych Zezwoleń, Spółce będzie przysługiwało prawo do zwolnienia z opodatkowania dochodu osiąganego na terenie SSE w ramach Zezwoleń.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy opisanego zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Nadmienia się, że w zakresie pytania Nr 2 wydano odrębną interpretację.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj