IPPP2/443-335/12-2/KOM,

Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-335/12-4/KOM
z 6 czerwca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP2/443-335/12-4/KOM
Data
2012.06.06


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Wystawianie faktury


Słowa kluczowe
błąd
faktura korygująca
podwyższenie ceny


Istota interpretacji
prawidłowość danych, jakie muszą znaleźć się na fakturze korygującej w przypadku, gdy po wystawieniu faktury dochodzi do podwyższenia ceny nie będącej wynikiem pomyłki lub błędu



Wniosek ORD-IN 935 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28.03.2012r. (data wpływu 2.04.2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości danych, jakie muszą znaleźć się na fakturze korygującej w przypadku, gdy po wystawieniu faktury dochodzi do podwyższenia ceny nie będącej wynikiem pomyłki lub błędu (Pyt.3) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2.04.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości danych, jakie muszą znaleźć się na fakturze korygującej w przypadku, gdy po wystawieniu faktury dochodzi do podwyższenia ceny nie będącej wynikiem pomyłki lub błędu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej:„Spółka), prowadzi działalność gospodarczą. Spółka jest zarejestrowana w Polsce jako czynny podatnik na potrzeby podatku do towarów i usług (dalej: „VAT”). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka dokonuje na rzecz klientów sprzedaży towarów lub świadczenia usług, zwanej dalej „Sprzedażą”, opodatkowanej VAT. Dla udokumentowania Sprzedaży Spółka wystawia klientom faktury VAT.

Po Sprzedaży i wystawieniu faktur VAT mogą wystąpić następujące sytuacje:

(i) zwrot Spółce w całości lub części towarów w wyniku reklamacji ilościowej lub jakościowej złożonej przez klientów lub pomyłki Spółki, co do rodzaju lub ilości wysyłanych towarów do klientów lub świadczonych usług;

(ii) Spółka udziela rabatów posprzedażnych klientom w przypadku spełnienia określonych warunków dotyczących Sprzedaży (np. osiągnięcie określonego pułapu wartości zakupów, dokonania płatności w określonym czasie, itp.);

(iii) Po dostawie towarów lub świadczeniu usług dochodzi do podwyższenia ceny np. w wyniku ustaleń z klientem (nie dotyczy to przypadków ewentualnych pomyłek na fakturze).

Spółka w ostatnim okresie przechodzi zmiany właścicielskie i stała się częścią Grupy…….. Z uwagi na powyższe w Spółce trwa proces dostosowywania i ujednolicenia stosowanych procedur księgowo-podatkowych oraz dokumentów, w tym faktur. W ramach tej procedury Spółka chciałby uzyskać potwierdzenie prawidłowej treści faktur korygujących wystawianych przez Spółkę w wyżej wymienionych przypadkach.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

Czy w przypadku gdy po wystawieniu faktury dochodzi do podwyższenia ceny nie będącej wynikiem pomyłki lub błędu faktura korygująca dokumentująca taką zmianę ceny może zawierać wyłącznie dane określone w § 14 ust. 2 oraz w § 14 ust. 4 w związku z § 13 ust. 8 Rozporządzenia, tj.:

(i) numer kolejny faktury korygującej;

(ii) datę jej wystawienia;

(iii) dane zawarte w fakturze korygowanej, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1-4 Rozporządzenia, tj. nazwę sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy, numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, numer kolejny faktury korygowanej oraz dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury korygowanej, datę sprzedaży (jeżeli jest inna niż data wystawienia faktury korygowanej);

(iv) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;

(v) kwotę podwyższenia ceny bez podatku;

(vi) kwotę podwyższenia podatku należnego;

(vii) wyraz „korekta” lub „faktura korygująca”...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. z 2011 r., Dz. U. Nr 177, poz.1054, ze zm.), zwanej dalej „Ustawą VAT”, podstawą opodatkowania jest obrót. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej.

W świetle art. 29 ust. 4 Ustawy VAT podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 Ustawy VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy. Zgodnie z art. 106 ust. 8 Ustawy VAT, minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia określi szczegółowe zasady wystawiania faktur, dane, które powinny zawierać, oraz sposób i okres ich przechowywania.

W myśl art. 2 pkt 22 Ustawy VAT, przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

W świetle powyższych przepisów podstawą opodatkowania VAT jest obrót, którym jest, co do zasady, kwota należna z tytułu sprzedaży. Formalną podstawą do ujęcia tego obrotu na potrzeby rozliczenia VAT jest faktura VAT, która wskazuje na wartość obrotu (wartość sprzedaży podatnika). Obrót podlega zmniejszeniu, między innymi o wartość zwróconych towarów. Zmniejszenie podstawy opodatkowania (obrotu) o wartość udzielonego rabatu, zwróconego towaru, zwróconej zaliczki (zadatku) oraz o wartości wynikające z pomyłek na fakturze, co do ceny, stawki lub kwoty podatku, może nastąpić, po spełnieniu wymogów formalnych, między innymi, na podstawie faktury dokumentującej korygowane wartości, wystawionej zgodnie z regulacjami Rozporządzenia wydanego na podstawie art. 106 ust. 8 Ustawy VAT.

Zgodnie z § 4 ust. 1 Rozporządzenia, zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami „FAKTURA VAT”.

Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży - na mocy § 5 ust. 1 Rozporządzenia - powinna zawierać co najmniej:

  1. imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;
  2. numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 10 i 11;
  3. numer kolejny faktury oznaczonej jako „FAKTURA VAT”;
  4. dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury, a w przypadku, gdy data ta różni się od daty sprzedaży, również datę sprzedaży; w przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży, pod warunkiem podania daty wystawienia faktury;
  5. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
  6. miarę i ilość sprzedanych towarów lub zakres wykonanych usług;
  7. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  8. wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  9. stawki podatku;
  10. sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu;
  11. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  12. kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem.

Stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do pytania

Zgodnie z § 14 ust. 1 Rozporządzenia fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury, np. w wyniku ustaleń z kontrahentem. Stosowanie do § 14 ust. 2 Rozporządzenia faktura korygująca dotycząca takiego podwyższenia ceny powinna zawierać co najmniej:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    1. określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
    2. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;
  3. kwotę podwyższenia ceny bez podatku;
  4. kwotę podwyższenia podatku należnego.

Zgodnie z § 14 ust. 4 Rozporządzenia przepisy § 5 ust. 5-7, § 7 i § 13 ust. 8 stosuje się odpowiednio do faktur korygujących.

Z treści powyższych przepisów wynika, że w przypadku podwyższenia ceny po wystawieniu faktury nie będącego wynikiem pomyłki lub błędu w fakturze oryginalnej, na podstawie § 14 ust. 1 Rozporządzenia, podatnik jest obowiązany wystawić fakturę korygującą.

Faktura korygująca wystawiona w przypadku podwyższenia ceny, na podstawie § 14 ust. 2 Rozporządzenia powinna zawierać co najmniej:

(i) numer kolejny faktury korygującej;

(ii) datę jej wystawienia;

(iii) dane, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1)-4) Rozporządzenia, zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca (tj. nazwę sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy, numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, numer kolejny faktury oznaczonej jako „Faktura VAT” oraz dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury, datę sprzedaży, jeżeli różni się od daty wystawienia faktury);

(iv) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;

(v) kwotę podwyższenia ceny bez podatku;

(vi) kwotę podwyższenia podatku należnego.

Ponadto, w każdym przypadku w razie podwyższenia ceny, na podstawie § 14 ust. 4 Rozporządzenia w związku z § 13 ust. 8 Rozporządzenia, na fakturze korygującej dokumentującej podwyższenie ceny, o którym mowa w § 14 ust. 1 Rozporządzenia należy wskazać wyraz „korekta” lub „faktura korygująca”.

Zgodnie z argumentami wskazanymi w stanowisku do pytania 1, które mają również zastosowanie do faktur korygujących wystawionych na podstawie § 14 ust. 1 Rozporządzenia, jeżeli wszystkie wskazane powyżej elementy znajdują się na fakturze korygującej dokumentującej podwyższenie ceny, to faktura taka jest kompletna i prawidłowo wystawiona w rozumieniu przepisów Rozporządzenia oraz przepisów Ustawy VAT.

W konsekwencji, zdaniem Wnioskodawcy prawidłowo wystawiona faktura korygująca dokumentująca podwyższenie ceny powinna zawierać następujące elementy:

(i) numer kolejny faktury korygującej;

(ii) datę jej wystawienia;

(iii) dane, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1)-4) Rozporządzenia, zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca (tj. nazwę sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy, numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, numer kolejny faktury korygowanej oraz dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury korygowanej, data sprzedaży - jeżeli jest inna niż data wystawienia faktury korygowanej);

(iv) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;

(v) kwotę podwyższenia ceny bez podatku;

(vi) kwotę podwyższenia podatku należnego; oraz

(vii) wyraz „korekta” lub „faktura korygująca

Mając na uwadze powyższe Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie prawidłowości jego stanowiska.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej również ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ww. ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ww. ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 4 ww. ustawy o VAT, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Na podstawie art. 29 ust. 4a ustawy, w przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano.

Z kolei, w myśl art. 29 ust. 4b ww. ustawy, warunku posiadania przez podatnika potwierdzenia odbioru korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi nie stosuje się w:

  1. eksporcie towarów i wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów;
  2. dostawie towarów i świadczeniu usług, dla których miejsce opodatkowania znajduje się poza terytorium kraju,
  3. sprzedaży energii elektrycznej, cieplnej lub chłodniczej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 140-153, 174 i 175 załącznika nr 3 do ustawy,
  4. pozostałych przypadkach, jeżeli w wystawionej fakturze, do której odnosi się korekta, nie wykazano kwoty podatku.

Natomiast stosownie do art. 29 ust. 4c ww. ustawy o VAT, przepis ust. 4a stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia pomyłki w kwocie podatku na fakturze i wystawienia korekty faktury do faktury, w której wykazano kwotę podatku wyższą niż należna.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ww. ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 106 ust. 8 ustawy, Minister Finansów wydał obowiązujące od dnia 1 kwietnia 2011r. rozporządzenie z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360), zwane dalej rozporządzeniem, regulujące m.in. zagadnienia związane z wystawianiem faktur korygujących.

Zgodnie z § 4 ust. 1 ww. rozporządzenia, zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami „FAKTURA VAT”.

W myśl § 5 ust. 1 ww. rozporządzenia, faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co najmniej:

  1. imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;
  2. numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 10 i 11;
  3. numer kolejny faktury oznaczonej jako „FAKTURA VAT”;
  4. dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury, a w przypadku, gdy data ta różni się od daty sprzedaży, również datę sprzedaży; w przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży, pod warunkiem podania daty wystawienia faktury;
  5. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
  6. miarę i ilość sprzedanych towarów lub zakres wykonanych usług;
  7. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  8. wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  9. stawki podatku;
  10. sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu;
  11. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  12. kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem.

W rozporządzeniu, w § 13 oraz § 14 wskazano przypadki, w których podatnik wystawia fakturę korygującą.

W myśl § 14 ust. 1 rozporządzenia fakturę korygującą wystawia się, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

Faktura korygująca dotycząca podwyższenia ceny – zgodnie z § 14 ust 2 rozporządzenia –powinna zawierać co najmniej:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    1. określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
    2. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;
  3. kwotę podwyższenia ceny bez podatku;
  4. kwotę podwyższenia podatku należnego.

Z treści § 14 ust. 3 rozporządzenia wynika, iż faktura korygująca wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa w ust. 1, zawiera dane określone w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. a, kwoty podane w omyłkowej wysokości oraz kwoty w wysokości prawidłowej.

Z kolei ust. 4 powołanego § 14 stanowi, iż przepisy § 5 ust. 5-7, § 7 i § 13 ust. 8 stosuje się odpowiednio do faktur korygujących.

Z przytoczonych uregulowań wynika zatem, iż istotą faktur korygujących jest korekta faktur pierwotnych. Faktury korygujące wystawia się w celu udokumentowania ostatecznej wielkości sprzedaży w danym okresie rozliczeniowym.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje na rzecz klientów sprzedaży towarów lub świadczenia usług, opodatkowanych VAT. Dla udokumentowania sprzedaży Spółka wystawia klientom faktury VAT. Po sprzedaży i wystawieniu faktur VAT może wystąpić sytuacja, kiedy to po dostawie towarów lub świadczeniu usług dochodzi do podwyższenia ceny np. w wyniku ustaleń z klientem (nie dotyczy to przypadków ewentualnych pomyłek na fakturze).

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczy prawidłowości danych, jakie powinny znaleźć się na fakturze korygującej wystawianej przez Spółkę w wyżej wymienionej sytuacji.

W analizowanej sprawie należy zatem rozważyć, czy proponowana przez Spółkę faktura korygująca jest zgodna z wymogami określonymi dla faktur korygujących w § 14 ust. 2 w zw. z § 14 ust. 1 rozporządzenia.

Z opisu sprawy wynika, że na fakturze korygującej dokumentującej podwyższenie ceny Wnioskodawca uwzględnia następujące elementy:

(i) numer kolejny faktury korygującej;

(ii) datę jej wystawienia;

(iii) dane, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1)-4) Rozporządzenia, zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca (tj. nazwę sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy, numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, numer kolejny faktury korygowanej oraz dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury korygowanej, data sprzedaży - jeżeli jest inna niż data wystawienia faktury korygowanej);

(iv) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;

(v) kwotę podwyższenia ceny bez podatku;

(vi) kwotę podwyższenia podatku należnego; oraz

(vii) wyraz „korekta” lub „faktura korygująca”.

Zestawiając zatem opis faktury korygującej przedstawiony przez Wnioskodawcę we wniosku z wymogami określonymi w powołanym rozporządzeniu należy uznać, że zaproponowany przez niego sposób wystawienia faktury korygującej jest prawidłowy i zgodny z cyt. przepisami rozporządzenia. Faktura korygująca opisana przez Spółkę zawiera wszystkie niezbędne elementy, o których mowa w § 14 ust. 2, a także § 13 ust. 8 rozporządzenia. Stanowisko Wnioskodawcy należy zatem uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionym stanie faktycznym.

Tutejszy Organ informuje, że w zakresie objętym zapytaniem nr 1 i 2 zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj