Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-1176/11/DG
z 30 stycznia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-1176/11/DG
Data
2012.01.30



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi --> Normy dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych i dopuszczalne normy zużycia wyrobów akcyzowych --> Normy dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych i dopuszczalne normy zużycia wyrobów akcyzowych

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Wyroby akcyzowe-przepisy szczegółowe. Podstawa opodatkowania i stawki akcyzy. --> Wyroby energetyczne i energia elektryczna --> Stawki akcyzy na wyroby energetyczne


Słowa kluczowe
podatek akcyzowy
produkcja
ubytki
wyroby energetyczne


Istota interpretacji
1. Czy rozlew benzyny lakierniczej o kodzie CN 2710 11 21 do opakowań jednostkowych o pojemności 1, 3, 20 i 200 litrów jest produkcją wyrobu akcyzowego i czynność ta winna odbywać się w składzie podatkowym?
2. Czy należy złożyć wniosek do właściwego Naczelnika Urzędu Celnego o ustalenie dopuszczalnych ubytków powstających podczas rozlewu benzyny lakierniczej do opakowań jednostkowych?
3. czy zakup benzyny lakierniczej przeznaczonej do rozlewu w opakowania jednostkowe objety jest zerową stawką akcyzy?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 20 października 2011r. (data wpływu 28 października 2011r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 stycznia 2012r (data wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania nabycia i rozlewu benzyny lakierniczej o kodzie CN 2710 11 21 przeznaczonej do celów innych niż napędowe lub opałowe:

  • jest prawidłowe w części dotyczącej rozlewu i zastosowania zerowej stawki podatku,
  • jest nieprawidłowe w części dotyczącej norm dopuszczalnych ubytków powstających podczas rozlewu

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2011r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 23 stycznia 2012r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania nabycia i rozlewu benzyny lakierniczej o kodzie CN 2710 11 21 przeznaczonej do celów innych niż napędowe lub opałowe.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest producentem farb, lakierów i rozpuszczalników/rozcieńczalników. Planowane jest poszerzenie asortymentu sprzedawanych wyrobów o rozpuszczalnik/ rozcieńczalnik będący w 100% benzyną lakierniczą. Benzyna lakiernicza będzie zakupywana w obrocie krajowym oraz wewnątrzwspólnotowym i dostarczana ze składów podatkowych z zerową stawką akcyzy. Dostawy dokonywane będą w autocysternach. Rozładunek będzie następował do zbiornika naziemnego. Następnie benzyna lakiernicza bez żadnych dodatków oraz mieszania z innymi substancjami będzie rozlewana do opakowań jednostkowych o pojemności 1, 3, 20 i 200 litrów.Benzyna zachowa dotychczasową charakterystykę chemiczną. W ww. opakowaniach jednostkowych, w dalszym ciągu pod kodem CN 2710 11 21 będzie wprowadzana do obrotu krajowego oraz dostarczana wewnątzrwspólnotowo, bez akcyzy.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że benzyna lakiernicza o kodzie CN 2710 11 21 będzie dostarczana na podstawie dokumentów handlowych w przypadku obrotu krajowego lub na podstawie e-AD w procedurze zawieszenia poboru, w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego jako zarejestrowany odbiorca. Wnioskodawca nie posiada składu podatkowego.

Aktualnie benzyna lakiernicza dostarczana jest ze stawką akcyzy 0% na podstawie oświadczenia o zużyciu benzyny do innych celów niż paliwowe czy opałowe. Oświadczenie to jest zapisane każdorazowo na zamówieniu przekazywanym dostawcy. Analogicznie miałoby to zastosowanie w stosunku do benzyny lakierniczej przeznaczonej jedynie do rozlewu w opakowania jednostkowe.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy rozlew benzyny lakierniczej o kodzie CN 2710 11 21 do opakowań jednostkowych o pojemności 1, 3, 20 i 200 litrów jest produkcją wyrobu akcyzowego i czynność ta winna odbywać się w składzie podatkowym...
  2. Czy należy złożyć wniosek do właściwego Naczelnika Urzędu Celnego o ustalenie dopuszczalnych ubytków powstających podczas rozlewu benzyny lakierniczej do opakowań jednostkowych...
  3. czy zakup benzyny lakierniczej przeznaczonej do rozlewu w opakowania jednostkowe objety jest zerową stawką akcyzy...

Zdaniem wnioskodawcy:

Ad.1

Benzyna lakiernicza o kodzie CN 2710 11 21 jest wyrobem akcyzowym wykazanym w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, którego produkcja odbywa się w składzie podatkowym. Benzyna lakiernicza zgodnie z art. 86 ust. 1 pkt 2 zaliczana jest do wyrobów energetycznych. Definicja produkcji wyrobów energetycznych określona w art. 87 ust. 1 i 4 ustawy o podatku akcyzowym nie obejmuje czynności polegających jedynie na rozlewie do opakowań jednostkowych gotowego wyrobu energetycznego, chyba że dotyczy to rozlewu skroplonego gazu, w związku z czym rozlew benzyny lakierniczej nie jest produkcją i może odbywać się poza składem podatkowym. Przeznaczenie benzyny na cele inne niż paliwowe czy opałowe pozwala na zastosowanie zerowej staki akcyzy przy sprzedaży w opakowaniach jednostkowych.

Ad.2

Przed rozpoczęciem działalności w zakresie rozlewu benzyny lakierniczej do opakowań jednostkowych należy zgodnie z art. 85 ust. 1 pkt 1 zwrócić się z wnioskiem właściwego Naczelnika Urzędu Celnego o ustalenie normy dopuszczalnych ubytków powstających podczas dokonywania rozlewu benzyny lakierniczej.

Ad. 3

Przeznaczenie benzyny lakierniczej do rozcieńczania farb i lakierów na bazie żywic alkilowych, a także do czyszczenia narzędzi malarskich i do odtłuszczania powierzchni przed malowaniem, czyli do celów innych niż opałowe i paliwowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych i silnikowych skutkuje tym, że zgodnie z art. 89 ust. 2 stawka dla benzyny lakierniczej wynosi 0%

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

  • prawidłowe w części dotyczącej rozlewu i zastosowania zerowej stawki podatku,
  • nieprawidłowe w części dotyczącej norm dopuszczalnych ubytków powstających podczas rozlewu

Zgodnie z art. 2 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (t.j. z 2011r. Dz. U. Nr 108, poz. 626 ze zm.) wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy. W poz. 27 ww. załącznika pod kodem CN 2710 wymieniono oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe, preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70 % masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów i oleje odpadowe.

Równocześnie w załączniku nr 2 do ustawy zostały wymienione m.in. następujące wyroby akcyzowe do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o którym mowa w Dyrektywie Rady 92/12/EWG z dnia 25 lutego 1992r. w sprawie ogólnych warunków dotyczących wyrobów objętych podatkiem akcyzowym, ich przechowywania, przepływu oraz kontrolowania (Dz.Urz. UE L nr 76 str. 1 ze zm.):

  • w poz. 20 – od ex 2710 11 do ex 2710 19 69 - oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej nie wymienione ani nie włączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze.

Stosownie do postanowień art. 40 ust. 5 ww. ustawy procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się do wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, z zastrzeżeniem art. 47 ust. 1. W przypadku wyrobów akcyzowych oznaczonych kodem CN 2710 11 21 procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się, jeżeli wyroby te są przemieszczane luzem.

W myśl postanowień art. 86 ust. 1 pkt 2 ustawy wyroby akcyzowe oznaczone kodem CN 2710 11 21 są wyrobami energetycznymi. Konsekwencją powyższego jest zastosowanie odpowiedniej stawki akcyzy dla omawianych wyrobów.

W art. 89 ust. 1 ustawy zostały określone stawki akcyzy na wyroby energetyczne, które odnoszą się m.in. bezpośrednio do ich kodów klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) lub oparte są na definicji paliw silnikowych bądź paliw opałowych, o których mowa w art. 86 ust. 2 i 3 ustawy. W związku z tym, że dla przedmiotowych wyrobów o kodzie CN 2710 11 21 ustawodawca nie określił stawek akcyzy w oparciu o ich kody CN, należy, kierując się kryterium ich przeznaczenia, zastosować stawki w następującej wysokości:

  • z art. 89 ust. 1 pkt 14 dla pozostałych paliw silnikowych – 1822,00 zł/1000 litrów, lub
  • z art. 89 ust. 1 pkt 15 lit a dla pozostałych paliw opałowych w przypadku gdy ich gęstość w temperaturze 15#186;C jest:
    • niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny – 232,00 zł/1000 litrów,
    • równa lub wyższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny – 64,00 zł/1000 kilogramów.

Należy jednocześnie podkreślić, że zgodnie z art. 89 ust. 2 dla wyrobów energetycznych innych niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1 – 13 ustawy, czyli i na wyroby o kodzie CN 2710 11 21, przeznaczonych do celów innych niż:

  • opałowe,
  • jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych,
  • do napędu silników spalinowych albo
  • jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych,

będzie miała zastosowanie stawka akcyzy w wysokości 0 zł.

W przypadku wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 11 21, które nie zostały dopuszczone do konsumpcji - nałożony w przepisach obowiązek stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy obejmuje, oprócz produkcji w składzie podatkowym, również konieczność stosowania tej procedury w przypadku przemieszczania przedmiotowych wyrobów luzem.

Mając powyższe na względzie zauważyć należy, iż zgodnie z art. 47 ust. 1 ustawy produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym, z wyłączeniem przypadków wymienionych w pkt 1-6 tego przepisu.

Jednoczenie w myśl art. 87 ust. 1 ww. ustawy produkcją wyrobów energetycznych w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie wyrobów energetycznych, w tym również mieszanie lub przeklasyfikowanie komponentów paliwowych, rozlew gazu skroplonego do butli gazowych, a także barwienie i znakowanie wyrobów energetycznych.

Nie uznaje się za produkcję wyrobów energetycznych uzyskiwania niewielkiej ilości wyrobów energetycznych jako produktu ubocznego w procesie wytwarzania wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi. Za niewielką ilość uważa się ilość wyrobów energetycznych, jeżeli przychód osiągnięty z ich sprzedaży stanowi nie więcej niż 0,1% całości przychodu, w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, Nr 102, poz. 585 i Nr 106, poz. 622), uzyskanego z prowadzonej działalności gospodarczej za poprzedni rok obrotowy lub deklarowanego w przypadku rozpoczęcia działalności gospodarczej – art. 87 ust. 2 ustawy

Nie uznaje się także za produkcję wyrobów energetycznych dodawania do paliw silnikowych lub paliw opałowych dodatków lub domieszek w ilości stanowiącej nie więcej niż 0,2% objętości wyrobu energetycznego zawierającego te dodatki, z wyłączeniem barwienia i znakowania wyrobów energetycznych, o którym mowa w art. 90 ust. 1 – art. 87 ust. 3 ustawy.

Powyższe oznacza, iż czynność samego rozlewu wyrobu o kodzie CN 2710 11 21 nie jest uznawana za produkcję, a tym samym nie musi być ona wykonana w składzie podatkowym. Dotyczy to jednak sytuacji gdy w stosunku do ww. wyrobu została zakończona procedura zawieszenia poboru akcyzy.

Jak wynika z przedstawionej sytuacji Wnioskodawca nie posiada zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego i nabywa wyroby o kodzie CN 2710 11 21 do celów innych niż szeroko rozumiane cele opałowe lub napędowe. Zgodnie z przedstawionym stanem w sytuacji gdy ww. wyroby są nabywane na terytorium kraju benzyna lakiernicza zostaje nabyta i dostarczona do Wnioskodawcy z krajowego składu podatkowego na podstawie dokumentów handlowych z zastosowaniem 0% stawki akcyzy. Oznacza to, że w takim przypadku Wnioskodawca nabywa przedmiotową benzynę lakierniczą ze względu na przeznaczenie do innych celów niż szeroko rozumiane cele opałowe lub napędowe, co potwierdza złożonym sprzedawcy oświadczeniem.

Powyższe oznacza, że w takim przypadku zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy, nastąpiło na podstawie art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy tj. z dniem wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego, a wyrób w związku z jego przeznaczeniem do celów innych niż opałowe lub napędowe, w momencie zakończenia procedury zawieszenia poboru akcyzy, został opodatkowany 0 stawką podatku. Tym samym Wnioskodawca nabywając opodatkowany zerową ze względu na przeznaczenie stawką akcyzy i dokonując jedynie rozlewu tak nabytej benzyny lakierniczej nie będzie zobligowany do prowadzenia składu podatkowego, gdyż sam rozlew benzyny lakierniczej wprowadzonej do konsumpcji i opodatkowanej zerową stawka akcyzy nie stanowi w rozumieniu ustawy produkcji.

Odnosząc się zaś do sytuacji w której Wnioskodawca jako zarejestrowany odbiorca, w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym dokonuje nabycia wewnątrzwspólnotowego, w procedurze zawieszenia poboru akcyzy benzyny lakierniczej o kodzie CN 2710 11 21 zauważyć należy, iż zarejestrowany odbiorca to podmiot, któremu wydano zezwolenie na nabywanie wewnątrzwspólnotowe albo na jednorazowe nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych wysłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zwane dalej odpowiednio "zezwoleniem na nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca" albo "zezwoleniem na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca";

W przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych przez zarejestrowanego odbiorcę procedura zawieszenia poboru akcyzy, o której mowa w art. 40 ust. 2 pkt 7 ustawy, zastosowana podczas przemieszczenia wyrobu ze składu podatkowego na terytorium kraju członkowskiego do określonego we właściwym zezwoleniu miejsca ich odbioru przez zarejestrowanego odbiorcę na terytorium kraju, kończy się (w myśl art. 41a ust. 2 pkt 1) z chwilą odbioru wyrobów akcyzowych przez podmiot odbierający.

W takiej sytuacji obowiązek podatkowy zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy powstaje z dniem, w którym wyroby akcyzowe zostały wprowadzone do określonego we właściwym zezwoleniu miejsca odbioru. Jednocześnie w myśl art. 59 ust. 1 ww. ustawy zarejestrowany odbiorca nie może magazynować ani wysyłać wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy.

Tym samym w momencie odbioru przez zarejestrowanego odbiorcę wyrobu akcyzowego przemieszczanego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, kończy się procedura zawieszenia poboru akcyzy i w myśl. art. 45 ust. 1 powstaje zobowiązanie podatkowe. Jednocześnie w związku z faktem, iż wyroby te będą przeznaczone do celów innych niż szeroko rozumiane cele opałowe lub napędowe, właściwa stawka akcyzy dla tych wyrobów wynosi 0.

Stosownie do powyższego w sprawie będącej przedmiotem wniosku, na nabywaną wewnątrzwspólnotowo w procedurze zawieszenia poboru akcyzy benzynę lakierniczą, z uwagi na nadane jej przez Wnioskodawcę przeznaczenienie do celów innych niż szeroko rozumiane cele napędowe lub opałowe - zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy - stawka akcyzy wynosi zero. Tym samym i tej sytuacji Wnioskodawca dokonując jedynie rozlewu nabytej, opodatkowanej ze względu na przeznaczenie zerową stawka akcyzy benzyny lakierniczej znajdującej się u Wnioskodawcy poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy - nie jest on zobligowany do prowadzenia składu podatkowego.

Mając powyższe na uwadze za prawidłowe należało uznać stanowisko Wnioskodawcy odnoszące się do pytania 1 i 3.

Odnosząc się natomiast do kwestii ustalenia norm dopuszczalnych ubytków zauważa się co następuje:

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 20 ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008r. za ubytki wyrobów akcyzowym uważa się wszelkie straty wyrobów akcyzowych, określonych w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inna niż stawka zerowa, powstałe podczas stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy, z wyłączeniem strat powstałych podczas produkcji wyrobów energetycznych lub wyrobów tytoniowych.

Stosownie do powyższej definicji należy podkreślić, iż aby uznać straty wyrobów akcyzowych za ubytki, w rozumieniu ustawy, muszą zostać spełnione łącznie wszystkie ww. warunki.

Powyższe oznacza, że straty benzyny lakierniczej opodatkowanej zerową stawka akcyzy powstające podczas jej rozlewu dokonywanego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy nie są ubytkami wyrobów akcyzowych w rozumieniu definicji ustawowej. Tym samym nie sposób ustalić jest przez właściwego naczelnika urzędu celnego norm dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych powstających podczas rozlewu w stanie przedstawionym przez Wnioskodawcę.

Stosownie do powyższego Wnioskodawca przed rozpoczęciem działalności w zakresie rozlewu nie jest zobligowany do zwrócenia się o ustalenie przez właściwego naczelnika urzędu celnego norm dopuszczalnych ubytków, o których mowa w art. 85 ust. 1 pkt 1 ustawy. Przepis art. 85 ust. 1 pkt 1 ustawy nie ma bowiem zastosowania, w przedstawionym zdarzeniu przyszłym,

Mając powyższe na uwadze, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania 2 należało uznać za nieprawidłowe.

Reasumując stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego należało uznać za:

  • prawidłowe w części dotyczącej rozlewu i zastosowania zerowej stawki podatku,
  • nieprawidłowe w części dotyczącej norm dopuszczalnych ubytków powstających podczas rozlewu

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślić należy, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany jakiegokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zaistniałego zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy przedstawionego zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania niniejszej interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj