Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
1061-IPTPP2.4512.283.2016.2.IR
z 22 sierpnia 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 16 czerwca 2016 r. (data wpływu 20 czerwca 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 lipca 2016 r. (data wpływu 22 lipca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na Oczyszczalni ścieków .... – jest prawidłowe,
  • braku prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na budynku Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych:

  • na Oczyszczalni ścieków ….., jak również
  • na budynkach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i Hali Sportowej oraz Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 lipca 2016 r. poprzez wskazanie adresu elektronicznego do doręczeń w systemie ePUAP oraz doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W ramach Porozumienia Międzygminnego Gmina …. (Wnioskodawca) realizuje projekt pod nazwą „…..” w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy. Ww. projekt obejmuje m.in. montaż układów fotowoltaicznych na następujących budynkach użyteczności publicznej będących własnością Gminy …..:

  • Zespół Szkolno-Przedszkolny i Hala Sportowa ….., która nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, prowadzona jest tam wyłącznie działalność zwolniona, statutowa, niepodlegająca opodatkowaniu.
  • Samorządowy Zakład Opieki Zdrowotnej …., będący przedmiotem umowy przekazania nieruchomości w nieodpłatne użytkowanie na czas nieokreślony zgodnie z aktem notarialnym Rep. A Nr. ….. z dnia 13 sierpnia 2009 r., który nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, prowadzona jest tam działalność wyłącznie zwolniona, statutowa, niepodlegająca opodatkowaniu.
  • Oczyszczalnia ścieków ….. - obiekt wykorzystywany do czynności opodatkowanych przez Gminę, która nie utworzyła odrębnej jednostki i samodzielnie prowadzi gospodarkę wodno-ściekową.

W ramach projektu zostaną zamontowane instalacje fotowoltaiczne na obiektach użyteczności publicznej Zespół Szkolno-Przedszkolny i Hala Sportowa o mocy elektrycznej 28,75 kW, Samorządowy Zakład Opieki Zdrowotnej - 9,2 kW oraz Oczyszczalnia ścieków ….. 4,6 kW.

Gmina uzyskała dofinansowanie 85% kosztów kwalifikowalnych obejmujących wykonanie instalacji fotowoltaicznej oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego. Pozostałe 15% kosztów stanowi wkład własny Gminy w odniesieniu do obiektów użyteczności publicznej.

Projekt dotyczy zakupu i montażu instalacji fotowoltaicznych, wykorzystuje odnawialne źródła energii (OZE) na budynkach użyteczności publicznej, celem wytworzenia energii elektrycznej. W rezultacie realizacji przedsięwzięcia nastąpi produkcja energii elektrycznej, co wpłynie na zmniejszenie wydatków związanych z zakupem energii elektrycznej niezbędnej dla funkcjonowania ww. obiektów. Celem realizacji projektu jest zmniejszenie zużycia energii pozyskanej z paliwa kopalnego poprzez budowę instalacji fotowoltaicznej. Dzięki zamontowaniu układów fotowoltaicznych nastąpi zwiększenie udziału energii ze źródeł odnawialnych w ogólnym bilansie energetycznym Gminy. Instalacje fotowoltaiczne będą włączone w sieć energetyczną, co umożliwi odsprzedaż nadwyżek wyprodukowanej przez instalacje energii elektrycznej do sieci energetycznej. Umowy sprzedaży energii elektrycznej wyprodukowanej w odnawialnym źródle energii będą zawierane z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.

Zakończenie realizacji przedsięwzięcia planowane jest w drugiej połowie 2016 r., użytkowanie instalacji fotowoltaicznych, a tym samym produkcja energii elektrycznej odbywać się będzie zatem w świetle przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. prawo energetyczne oraz ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii w brzmieniu obowiązującym od 1 lipca 2016 r. (Dz.U. z 2015 r., poz. 478).

Inwestycja ta realizowana jest w ramach zadań własnych gminy, wynikających z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1515, z późn. zm.). Do zadań własnych gminy należy zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy zaopatrzenia w energię elektryczną.

Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Na fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług przeznaczonych na realizację powyższego zadania, jako nabywca będzie wskazana Gmina. Inwestycja w zakresie budynków Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i Hali Sportowej oraz Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej nie będzie wykorzystywana na cele działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług. Inwestycja na Oczyszczalni ścieków ….. będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Ponadto w uzupełnieniu wniosku Gmina wskazała, że:

  1. Zespół Szkolno-Przedszkolny ….. jest jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej szczególna forma prawna: Gminne Samorządowe Jednostki Organizacyjne, Hala Sportowa - w trakcie budowy - planuje się udostępnienie Hali po oddaniu jej do użytkowania na podstawie umowy dzierżawy do planowanego utworzenia Centrum Kultury i Sportu. Będzie to odrębna od Gminy osoba prawna. Stosowna uchwała Rady Gminy ….. zostanie podjęta do końca lipca 2016 r. Samorządowy Zakład Opieki Zdrowotnej - forma prawna - Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej.
  2. Zespół Szkolno- Przedszkolny …. użytkuje budynek bezpłatnie i bezumownie. Hala Sportowa - w trakcie budowy - planowana odpłatna dzierżawa Centrum Kultury i Sportu.
  3. Z Zespołem Szkolno-Przedszkolnym, Halą Sportową i Samorządowym Zakładem Opieki Zdrowotnej zostaną zawarte porozumienia zawierające sposób użytkowania instalacji fotowoltaicznej.
  4. Efekty realizowanego projektu w zakresie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, Hali Sportowej …. oraz Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej - nie zostaną przekazane, własność Gminy ….
  5. Zespół Szkolno-Przedszkolny dokonuje odrębnych od Gminy rozliczeń VAT. Hala Sportowa …. - w trakcie budowy - planowane jest odrębne odliczenie podatku VAT. Samorządowy Zakład Opieki Zdrowotnej - dokonuje odrębnych od Gminy rozliczeń VAT.
  6. Gmina w swoich rozliczeniach w zakresie podatku od towarów i usług uwzględnia fakt odrębności rozliczeń podatkowych Zespołu Szkolno-Przedszkolnego …. oraz Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej …... Hala Sportowa - w trakcie budowy - planowana odrębność rozliczeń podatkowych.
  7. Gmina nie dokona scentralizowania rozliczeń ze swoimi jednostkami w trakcie realizacji przedmiotowej inwestycji.
  8. Gmina zrealizuje projekt przed obligatoryjną centralizacją rozliczeń w zakresie podatku VAT w samorządach, tj. przed 1 stycznia 2017 r. Zakończenie realizacji projektu to 31 grudzień 2016 r., zaś ostateczne rozliczenie całości projektu to czerwiec 2017 r.
  9. Samorządowy Zakład Opieki Zdrowotnej sam będzie dokonywał odsprzedaży nadwyżek, wyprodukowanej przez instalację energii elektrycznej do sieci energetycznej. Hala Sportowa - odsprzedaży nadwyżek wyprodukowanej przez instalację energii elektrycznej do sieci energetycznej dokonywać będzie Gmina. Zespół Szkolno-Przedszkolny w ….. - odsprzedaży nadwyżek wyprodukowanej przez instalację do sieci energetycznej dokonywać będzie Gmina.
  10. Drugą stroną umów sprzedaży energii elektrycznej wyprodukowanej w odnawialnym źródle energii, zawieranych z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego będzie …. S.A. z wszystkich budynków użyteczności publicznej.
  11. Towary i usługi nabywane w celu wykonania ogniw fotowoltaicznych na budynkach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, Hali Sportowej i Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w ramach przedmiotowego projektu w sposób pośredni związane będą z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez Gminę (sprzedaż nadwyżki energii wytworzonej w instalacji fotowoltaicznej, najem pomieszczeń w Hali).
  12. Ewentualna odsprzedaż nadwyżek wyprodukowanej w odnawialnym źródle energii będzie czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, z Hali Sportowej oraz z Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Gmina i jej jednostki będą zobowiązane do opodatkowania sprzedawanej przez siebie energii i zgodnie z art. 106b ust. 1 ustawy o VAT do wystawienia faktury z tytułu dokonanej sprzedaży. Sprzedaż tych nadwyżek i zysk z tego tytułu nie będzie na pewno znaczący dla budżetu Gminy.
  13. Zespół Szkolno- Przedszkolny, Samorządowy Zakład Opieki Zdrowotnej oraz Hala Sportowa - nie ma obiektywnej możliwości odrębnego przyporządkowania kwot podatku naliczonego wynikających z faktur dotyczących ww. projektu, w stosunku do których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności w związku z którymi takie prawo nie przysługuje.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

  1. Czy Gmina ….. ma prawo do odliczenia podatku VAT w trybie art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, poniesionego w związku z realizacją przedsięwzięcia obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na oczyszczalni ścieków …..?
  2. Czy Gmina …. ma prawo do odliczenia podatku VAT w trybie art. 86 ust 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, poniesionego w związku z realizacją przedsięwzięcia obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na budynkach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i Hali Sportowej oraz Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1)

Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT, poniesionego w związku z realizacją przedsięwzięcia obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na budynku oczyszczalni ścieków ….. Według Wnioskodawcy wszystkie zakupy związane z budową ww. infrastruktury, będą związane z wykonywaniem przez Gminę czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego poniesionego w związku z realizacją ww. inwestycji.

Ad. 2)

Gminie nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT, poniesionego w związku z realizacją przedsięwzięcia obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na budynkach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i Hali Sportowej oraz Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Według Wnioskodawcy wszystkie zakupy związane z budową ww. infrastruktury, nie będą związane z wykonywaniem przez Gminę czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego poniesionego w związku z realizacją ww. inwestycji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie:

  • prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na Oczyszczalni ścieków ….. – jest prawidłowe,
  • braku prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na budynku Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej – jest prawidłowe.

Na wstępie tut. Organ informuje, że niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na Oczyszczalni ścieków …. oraz na budynku Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Natomiast w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu obejmującego na budynkach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i Hali Sportowej, zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710, z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE.L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Wątpliwości Wnioskodawcy sformułowane w pytaniu oznaczonym we wniosku jako nr 1 dotyczą możliwości odliczenia podatku naliczonego poniesionego w związku z realizacją projektu obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na Oczyszczalni ścieków .....

Analizując okoliczności przedstawione we wniosku należy uznać, iż w przedmiotowej sprawie będą spełnione przesłanki, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, warunkujące prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu. Wnioskodawca wskazał bowiem, że jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Oczyszczalnia ścieków ..... – wykorzystywana jest do czynności opodatkowanych przez Gminę, która nie utworzyła odrębnej jednostki i samodzielnie prowadzi gospodarkę wodno-ściekową. Efekty przedmiotowej inwestycji również będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Mają zatem powyższe na uwadze, uznać należy, że Wnioskodawca będzie miał prawo do odliczenia podatku od towarów i usług poniesionego w związku z realizacją projektu obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na Oczyszczalni ścieków ...., pod warunkiem, że nie wystąpią przesłanki negatywne wymienione w art. 88 ustawy.

Wobec powyższego stanowisko Gminy odnośnie pytania nr 1 wniosku ORD-IN, należało uznać za prawidłowe.

Z kolei odnosząc się do kwestii prawa do odliczenia podatku naliczonego poniesionego w związku z realizacją projektu tj. pytania oznaczonego we wniosku jako nr 2 w części dotyczącej wykonania ogniw fotowoltaicznych na budynku Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej uznać należy, że przedmiotowa inwestycja – jak wskazał Wnioskodawca – nie będzie wykorzystywana przez Gminę na cele działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług. Z przedstawionych bowiem we wniosku okoliczności sprawy wynika, iż Samorządowy Zakład Opieki Zdrowotnej jest Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej, który sam będzie dokonywał odsprzedaży nadwyżek, wyprodukowanej przez instalację energii elektrycznej do sieci energetycznej.

W związku z powyższym stwierdzić należy, iż w omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ - jak wynika z okoliczności sprawy - zakupione towary i usługi w związku z realizacją ww. inwestycji nie będą wykorzystywane przez Gminę do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji ww. inwestycji. Tym samym Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało z tego tytułu prawo do zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Biorąc zatem pod uwagę powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy stwierdzić należy, że Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu obejmującego wykonania ogniw fotowoltaicznych na budynku Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej, ponieważ poniesione wydatki w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego we wniosku jako nr 2 w części dotyczącej prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu obejmującego wykonania ogniw fotowoltaicznych na budynku Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej, z którego wynika, iż Gminie nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na wykonanie ogniw fotowoltaicznych na ww. budynku, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Jednocześnie podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach zdarzenia przyszłego podanego przez Wnioskodawcę. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego zdarzenia przyszłego.

Zaznacza się, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Końcowo tut. Organ informuje, iż niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na Oczyszczalni ścieków ….. oraz na budynku Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Natomiast wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu obejmującego wykonanie ogniw fotowoltaicznych na budynkach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i Hali Sportowej, został załatwiony odrębnym rozstrzygnięciem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego ….., po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj