Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPB-1-1/4511-134/16/ZK
z 6 maja 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 lutego 2016 r. (data wpływu do tut. Biura 4 marca 2016 r.), uzupełnionym 26 kwietnia 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości opodatkowania dochodów z prowadzonej w formie spółki komandytowej pozarolniczej działalności gospodarczej, tzw. podatkiem liniowym – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 marca 2016 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości opodatkowania dochodów z prowadzonej w formie spółki komandytowej pozarolniczej działalności gospodarczej, tzw. podatkiem liniowym. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 14 kwietnia 2016 r. Znak: IBPB-1-1/4511-134/16/ZK, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 26 kwietnia 2016 r.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest jednym z dwóch wspólników (posiada 70% udziałów) spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej, w której zatrudniony jest także na umowę o pracę na stanowisku prezesa zarządu i będzie pobierać w razie przyznania dywidendę opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem od przychodów z kapitałów pieniężnych. Dodatkowym źródłem dochodów Wnioskodawcy jest działalność wykonywana osobiście na podstawie umowy o dzieło, tj. wykonywanie tłumaczeń poświadczonych na rzecz organów administracji państwowej (sądy, policja) oraz podmiotów prywatnych, w tym spółki córki spółki z o.o., w której posiada 70% udziałów.

Wnioskodawca ma zamiar rozpocząć działalność gospodarczą, jako wspólnik spółki komandytowej, w której obejmie status komandytariusza. Komplementariuszem zostanie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w której Wnioskodawca jest jednym ze wspólników.

W uzupełnieniu wniosku, ujętym w piśmie z 21 kwietnia 2016 r. wskazano ponadto, że:

  1. z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w spółce z o.o. Wnioskodawca wykonuje czynności prezesa zarządu,
  2. przedmiot planowanej działalności spółki komandytowej to głównie usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych; w mniejszym zakresie usługi tłumaczeniowe, czy obsługi administracyjnej firm 69.20.Z - Działalność rachunkowo-księgowa, doradztwo podatkowe, 74.90.Z - Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana oraz 63.99.Z - Pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowana.
  3. spółka komandytowa nie będzie świadczyć usług na rzecz spółki z o.o. Wręcz przeciwnie, spółka z o.o. może wystawiać faktury na rzecz spółki komandytowej, np. refakturując koszt najmu biura (długoterminowa umowa podpisana ze sp. z o.o.), czy korzystania z programów komputerowych, do których licencje posiada sp. z o.o.,
  4. czynności wykonywane w ramach spółki komandytowej przez Wnioskodawcę w żaden sposób nie będą polegać na zarządzaniu sp. z o.o.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w tak ukształtowanym zdarzeniu przyszłym, Wnioskodawca obok osiągania przychodów z umowy o pracę (prezes zarządu spółki z o.o.) oraz umów o dzieło (tłumacz przysięgły), opodatkowanych według skali podatkowej, działając jako wspólnik spółki komandytowej i osiągając za jej pośrednictwem dochody z pozarolniczej działalności gospodarczej ma prawo korzystać z formy opodatkowania dochodów osiąganych za pośrednictwem tej spółki na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. według 19% stawki liniowej?

Zdaniem Wnioskodawcy, działając jako wspólnik spółki komandytowej osiągający za jej pośrednictwem dochody z pozarolniczej działalności gospodarczej ma prawo korzystać z formy opodatkowania dochodów osiąganych za pośrednictwem tej Spółki, na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. według 19% stawki liniowej.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że osiągane przez niego w przyszłości, przychody z umowy o pracę oraz umów o dzieło i z kapitałów pieniężnych nie stoją na przeszkodzie korzystania z formy opodatkowania na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przy rozliczaniu dochodów uzyskiwanych, przez Wnioskodawcę jako wspólnika spółki komandytowej. Podatek dochodowy od osób fizycznych charakteryzuje podział na źródła przychodów, które są od siebie niezależne i mogą być rozliczane oddzielnie.

Zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W tym przypadku są zobowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania, a jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego - do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu. Natomiast ust. 3 tego przepisu, wprowadza ograniczenie odnośnie możliwości stosowania rozliczenia na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie podmiotów osiągających przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy. W ocenie Wnioskodawcy, ograniczenie to nie będzie jednak dotyczyć Wnioskodawcy, jako wspólnika nowo powstałej spółki komandytowej, w związku z brakiem występowania tego typu zależności.

Zgodnie z art. 5b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli pozarolniczą działalność gospodarczą prowadzi spółka niemająca osobowości prawnej, przychody wspólnika z udziału w takiej spółce uznaje się za przychody ze źródła wskazanego w art. 10 ust. 1 pkt 3 tej ustawy - pozarolnicza działalność gospodarcza.

Art. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ani żaden inny przepis ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie wyłącza możliwości wyboru opodatkowania dochodów na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z działalności prowadzonej w formie spółki komandytowej.

Reasumując, w ocenie Wnioskodawcy, jako wspólnik spółki komandytowej, jeżeli wyrazi taką wolę i powiadomi właściwego naczelnika urzędu skarbowego na piśmie o wyborze opodatkowywania tych dochodów stawką liniową 19%, będzie miał pełne prawo do opodatkowania tych przychodów na zasadach określonych w art. 5b ust. 2 w związku z art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zatem, Wnioskodawca stwierdza, że działając jako wspólnik spółki komandytowej będzie prowadził działalność gospodarczą w tym zakresie we własnym imieniu i na własną rzecz, w sposób zorganizowany i ciągły i będzie to przychód z działalności gospodarczej niezależny i rozliczany oddzielnie od innych przychodów.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 4 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 1030 ze zm.), spółka osobowa to spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa i spółka komandytowo-akcyjna. W myśl art. 102 Kodeksu spółek handlowych spółka komandytowa jest spółką osobową, mającą na celu prowadzenie przedsiębiorstwa pod własną firmą, w której wobec wierzycieli za zobowiązania spółki co najmniej jeden wspólnik odpowiada bez ograniczenia (komplementariusz), a odpowiedzialność co najmniej jednego wspólnika (komandytariusza) jest ograniczona. Spółki osobowe nie posiadają osobowości prawnej, nie są zatem podatnikami podatków dochodowych, a dochody spółek osobowych nie stanowią odrębnego przedmiotu opodatkowania. Opodatkowaniu podlegają natomiast dochody poszczególnych wspólników spółki osobowej. Sposób opodatkowania dochodu z udziału w spółce osobowej uzależniony jest od cywilnoprawnego statusu danego wspólnika. Jeżeli wspólnikiem spółki osobowej jest osoba fizyczna, to dochód z udziału w tej spółce podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 1, 2, 3 i 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.), odrębnymi źródłami przychodów są:

  • stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta,
  • działalność wykonywana osobiście,
  • pozarolnicza działalność gospodarcza,
  • kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c).

W myśl art. 5a pkt 6 tej ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z powyższego wynika, że jeżeli przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zaliczają określony przychód do innego niż pozarolnicza działalność gospodarcza źródła, przychód ten stanowi przychód z tego źródła, a nie przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, niezależnie od tego czy zdarzenie, które powoduje powstanie tego przychodu ma związek z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Przy czym, w myśl art. 5b ust. 1 ww. ustawy, za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności,
  2. są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności,
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Stosownie natomiast do art. 5b ust. 2 ww. ustawy, jeżeli pozarolniczą działalność gospodarczą (w rozumieniu art. 5a pkt 6 tej ustawy) prowadzi spółka niebędąca osobą prawną, przychody wspólnika z udziału w takiej spółce, określone na podstawie art. 8 ust. 1, uznaje się za przychody ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 (pozarolnicza działalność gospodarcza). Przy czym, w myśl art. 5a pkt 26 ww. ustawy, przez spółkę niebędącą osobą prawną, należy rozumieć spółkę niebędącą podatnikiem podatku dochodowego (a więc również spółkę komandytową).

Z powyższego przepisu wynika wprost, że co do zasady wspólnik spółki osobowej prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą osiąga przychody z działalności gospodarczej.

Wyłączenie, o którym mowa w art. 5a pkt 6 ww. ustawy, obejmuje więc m.in. przychody z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 cytowanej powyżej ustawy. Przy czym, poszczególne kategorie przychodów z działalności wykonywanej osobiście wymieniono w art. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 13 pkt 6 ww. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody osób, którym organ władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, sąd lub prokurator na podstawie właściwych przepisów, zlecił wykonanie określonych czynności, a zwłaszcza przychody biegłych w postępowaniu sądowym, dochodzeniowym i administracyjnym oraz płatników, z zastrzeżeniem art. 14 ust. 2 pkt 10, i inkasentów należności publicznoprawnych, a także przychody z tytułu udziału w komisjach powoływanych przez organy władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 9.

W myśl natomiast art. 13 pkt 9 ww. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, uważa się przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej - z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7.

Biorąc pod uwagę cytowane wyżej przepisy stwierdzić należy, że prowadzenie działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w formie spółki niebędącej osobą prawną (w tym spółki komandytowej) oznacza, że osoba fizyczna będąca wspólnikiem takiej spółki, w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, uznawana jest za osobę prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie czynności pozostających w związku z działalnością tej spółki. Zatem dochód osiągnięty z tytułu udziału w spółce komandytowej, stanowiący dla jej wspólnika - osoby fizycznej, co do zasady, dochód z pozarolniczej działalności gospodarczej, podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 ww. ustawy lub na zasadach określonych w art. 30c ust. 1 tej ustawy, czyli tzw. podatkiem liniowym, jeżeli spełnione zostaną warunki określone w art. 9a ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 9a ust. 1 ww. ustawy, dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym (…). W myśl art. 9a ust. 2 ww. ustawy, podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, oświadczenie może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a jeżeli podatnik nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów - pisemne oświadczenie składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.

Stosownie do art. 9a ust. 3 ww. ustawy, jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niebędącej osobą prawną, przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym, w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

W myśl art. 30c ust. 1 ww. ustawy, podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub ust. 7, z zastrzeżeniem art. 29, 30 i 30d, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Z powyższych przepisów wynika, że możliwość opodatkowania dochodów 19% „podatkiem liniowym” dotyczy - co do zasady - dochodów uzyskanych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej (ze źródła przychodów pozarolnicza działalność gospodarcza). Przy czym, możliwość opodatkowania „podatkiem liniowym” jest wyłączona w stosunku do podatników, którzy w wyniku prowadzenia tej działalności uzyskują przychody z tytułu świadczenia usług na rzecz obecnego lub byłego pracodawcy i usługi te są tożsame z czynnościami, które podatnik (a w przypadku wykonywania ww. działalności w formie spółki niebędącej osobą prawną chociażby jeden ze wspólników) wykonywał, bądź wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.

Stwierdzić zatem należy, że w świetle cyt. wyżej art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wykonywanie przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej jakiejkolwiek usługi (czynności), obejmującej swoim zakresem chociażby część czynności wykonywanych na rzecz pracodawcy w ramach stosunku pracy, wyklucza możliwość opodatkowania tzw. podatkiem liniowym. Istotne jest przy tym faktyczne wykonywanie takich samych (tożsamych) czynności. Przy czym, w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w formie spółki niebędącej osobą prawną, warunek powyższy dotyczy wykonywania tożsamych czynności przez któregokolwiek ze wspólników spółki. Wyłączenie możliwości opodatkowania „podatkiem liniowym” dotyczy również przychodów z wykonywania usług zarządzania wymienionych w art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem w świetle tego przepisu są one kwalifikowane do przychodów z działalności wykonywanej osobiście nawet wówczas, gdy do ich świadczenia dochodzi w ramach prowadzonej (także w formie spółki niebędącej osobą prawną) pozarolniczej działalności gospodarczej.

Z przedstawionego we wniosku oraz jego uzupełnieniu opisu zdarzenia przyszłego wynika, m.in., że Wnioskodawca jest wspólnikiem spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, w której zatrudniony jest także na umowę o pracę na stanowisku prezesa zarządu i będzie pobierać w razie przyznania dywidendę opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem od przychodów z kapitałów pieniężnych. Dodatkowym źródłem dochodów Wnioskodawcy jest działalność wykonywana osobiście na podstawie umowy o dzieło, tj. wykonywanie tłumaczeń poświadczonych na rzecz organów administracji państwowej (sądy, policja) oraz podmiotów prywatnych, w tym spółki córki spółki z o.o., w której jest udziałowcem. Wnioskodawca zamierza rozpocząć działalność gospodarczą, w formie spółki komandytowej, w której będzie komandytariuszem. Komplementariuszem będzie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem. Przedmiotem działalności spółki komandytowej będzie głównie usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych, a w mniejszym zakresie usługi tłumaczeniowe czy obsługi administracyjne firm. Spółka komandytowa nie będzie świadczyć usług na rzecz spółki z o.o. Czynności wykonywane przez Wnioskodawcę w ramach spółki komandytowej, nie będą polegać na zarządzaniu sp. z o.o.

Mając na uwadze powyższe uregulowania prawne stwierdzić należy, że na gruncie niniejszej sprawy na możliwość opodatkowania dochodów uzyskiwanych przez Wnioskodawcę z prowadzonej w formie spółki komandytowej pozarolniczej działalności gospodarczej, tzw. podatkiem liniowym nie mają wpływu wskazane we wniosku okoliczności, tj.:

  • fakt, że Wnioskodawca jest/będzie wspólnikiem spółki z o.o. i z tego tytułu będzie pobierać w razie przyznania dywidendę opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem od przychodów z kapitałów pieniężnych,
  • jest/będzie również zatrudniony na podstawie umowy o pracę na stanowisku prezesa zarządu w ww. spółce z o.o.,
  • dodatkowym źródłem dochodów Wnioskodawcy jest/będzie działalność wykonywana osobiście, tj. wykonywanie tłumaczeń poświadczonych na rzecz organów administracji państwowej (sądy, policja) oraz podmiotów prywatnych, w tym spółki córki spółki z o.o., w której jest udziałowcem,

ponieważ przychody z ww. tytułów stanowią co do zasady przychody z odrębnych od działalności gospodarczej źródeł przychodów.

Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, że jeżeli w istocie, jak wskazano we wniosku spółka komandytowa, której Wnioskodawca będzie wspólnikiem, nie będzie świadczyła usług na rzecz spółki z o.o., której jest udziałowcem (co zarazem oznacza, że w niniejszym przypadku nie znajdzie zastosowania wyłączenie, o którym mowa w art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jak i nie dojdzie do świadczenia usług zarządzania, o których mowa w art. 13 pkt 9 tej ustawy), to dochody uzyskiwane przez Wnioskodawcę z udziału w tej spółce komandytowej, będą mogły być opodatkowane tzw. podatkiem liniowym, na zasadach określonych w art. 30c tej ustawy, pod warunkiem wybrania tej formy opodatkowania w stosownym, a określonym przepisami prawa terminie.

W świetle powołanych przepisów i w odniesieniu do przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego stanowisko Wnioskodawcy, uznano za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Traugutta 2a.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj