Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB3/423-451/11/AW
z 23 listopada 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPB3/423-451/11/AW
Data
2011.11.23



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przychody --> Przychody

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
badanie
dofinansowanie
projekt
przychód


Istota interpretacji
Zakres kwalifikacji prawnopodatkowej otrzymywanych środków finansowych w związku z realizacją projektu celowego.



Wniosek ORD-IN 4 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zmianami) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zmianami) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2011 r. (data wpływu 5 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego – uzupełnionym pismem z dnia 15 listopada 2011 r. (data wpływu 21 listopada 2011 r.) – dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji prawnopodatkowej otrzymywanych środków finansowych w związku z realizacją projektu celowego - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 5 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji prawnopodatkowej otrzymywanych środków finansowych w związku z realizacją projektu celowego. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 15 listopada 2011 r. (data wpływu 21 listopada 2011 r.).


W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny (zdarzenie przyszłe).


W dniu 8 kwietnia 2010 r. Spółka złożyła wniosek o przyznanie dofinansowania projektu celowego (do umowy). Dnia 21 grudnia 2010 r. pomiędzy Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zwanym dalej „Ministrem” a Wnioskodawcą zawarto umowę o dofinansowanie projektu celowego. Dnia 25 lutego 2011 r. nastąpiło przeniesienie praw i obowiązków wynikających z ww. umowy na rzecz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Na mocy powyższej umowy „Minister” udzielił Wnioskodawcy, którego przedmiotem działalności jest m.in. obróbka metali i nakładanie powłok na metale (PKD 2561Z), dofinansowania przeznaczonego na refundację części (50%) kosztów kwalifikowanych poniesionych na badania przemysłowe (stosowane) w ramach projektu celowego pn.: „Optymalizacja technologii malowania powłok cynkowych zanurzeniowych (…)”.

Przedmiotem projektu jest otrzymanie skutecznego i trwałego zabezpieczenia przed korozją za pomocą systemu duplex (powłoka cynkowa i lakierowa), poprzez modyfikację technologii cynkowania i malowania, a jego celem jest rozszerzenie zakresu stosowania technologii zabezpieczeń antykorozyjnych systemem duplex, w celu zwiększenia trwałości oraz poprawy właściwości i walorów estetycznych powłok. W ramach realizacji projektu przebadany zostanie skład, morfologia i właściwości powierzchniowe powłok cynkowych, w zależności od procesu cynkowania oraz określony ich wpływ na właściwości powłok lakierowych i na trwałość systemu duplex. Wynikiem realizacji projektu będzie optymalizacja technologii cynkowania i malowania, mająca na celu znaczącą poprawę zabezpieczeń antykorozyjnych systemem duplex.

Rezultatem projektu będzie opracowanie i wdrożenie zmian w technologii pozwalającej na uzyskanie powłoki cynkowej, która w połączeniu z odpowiednim systemem lakierowym będzie stanowić system duplex o przedłużonej trwałości i lepszych właściwościach antykorozyjnych w porównaniu do dotychczasowych oraz o parametrach wykonawczych pozwalających na jej stosowanie. Modyfikacja procesu cynkowania w oparciu o wyniki badań doprowadzi do zwiększenia trwałości i skuteczności zabezpieczenia antykorozyjnego za pomocą systemu duplex.

Reasumując, w wyniku realizacji projektu zostanie zmodyfikowana, już stosowana przez Spółkę, technologia cynkowania, w kierunku uzyskania powłoki cynkowej o optymalnych właściwościach do malowania.

Zgodnie z umową badania przemysłowe (stosowane) realizowane w ramach projektu celowego są objęte klasyfikacją wyrobów i usług o symbolu 72 – badania naukowe i prace rozwojowe.

Prace podzielono na grupy zadań: badania przemysłowe (stosowane), prace rozwojowe oraz prace wdrożeniowe i inwestycyjne. W obrębie tych grup wydzielono tytuły poszczególnych zadań z odpowiednią numeracją, które mają być realizowane w ustalonych terminach. Grupa badań przemysłowych kończy się 15 listopada 2012 roku, natomiast termin przeprowadzenia prac wdrożeniowych i inwestycyjnych przypada na okres od 1 stycznia 2013 r. do 30 czerwca 2013. Prac rozwojowych projekt nie przewiduje, a środki przeznaczone na prace rozwojowe wynoszą 0 zł.

Wnioskodawca otrzyma tylko dofinansowanie w wysokości 50% wydatków poniesionych na badania przemysłowe (stosowane). Nakłady na prace wdrożeniowe Wnioskodawca poniesie z własnych środków. Spółka otrzyma dofinansowanie, które stanowi pomoc publiczną przyznaną na podstawie programu pomocowego o numerze referencyjnym (…) pt. „Warunki i tryb przyznawania pomocy publicznej na realizację projektów celowych” w latach 2011-2012.

Do wykonania projektu celowego mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 lutego 2010 w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie projektów celowych (Dz. U. Nr 31 poz. 161). Rodzaje kosztów kwalifikowanych, poniesionych na badania, są określone w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 7 listopada 2008 r. w sprawie warunków i trybu przyznawania pomocy publicznej na realizację projektów celowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1241).

Jednostka poinformowała także, że jej rok obrachunkowy (i podatkowy) trwa od 1 października do 30 września.


W związku z powyższym zadano następujące pytania.


  1. Czy otrzymane dofinansowanie będzie przychodem podatkowym... Jeśli tak, to w którym momencie...
  2. Czy poniesione koszty są kosztami uzyskania przychodu... Jeśli tak, to w którym momencie i w jakiej wysokości, jeżeli badania rozwojowe są prowadzone w różnych latach podatkowych...
  3. Czy otrzymane dofinansowanie jest wyłączone z działania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż nie stanowi dotacji w myśl art. 29 ust. 1 i odpowiednio art. 19 ust. 1 pkt 21...


Niniejsza interpretacja stanowi ocenę stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania pierwszego, które dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych. W pozostałym zakresie zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Zdaniem Wnioskodawcy – w zakresie pytania pierwszego – dofinansowanie otrzymane na realizację projektu celowego nie jest dotacją otrzymaną z budżetu państwa i dlatego nie stanowi przychodu podatkowego korzystającego ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 i pkt 47.

Uzasadniając swoje stanowisko Spółka wskazuje, iż zgodnie z § 5 umowy z dnia 21 grudnia 2010 r., zawartej z Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dofinasowanie przeznaczone jest na refundację części kosztów kwalifikowanych poniesionych na badania przemysłowe (stosowane) i prace rozwojowe. W § 6 natomiast wykazano wartość nakładów ogółem na poszczególne etapy projektu, w tym na: badania przemysłowe (stosowane): 1 500 000 zł, prace rozwojowe: 0 zł, prace wdrożeniowe i inwestycyjne: 200 000 zł.

Wnioskodawca otrzyma dofinansowanie w wysokości 50% kosztów kwalifikowanych poniesionych wyłącznie na badania przemysłowe (stosowane) w wysokości: 750 000 zł.

Zgodnie z definicją, zawartą w art. 2 pkt 2 lit. b ustawy o zasadach finansowania nauki badania stosowane (przemysłowe) to badania mające na celu zdobycie nowej wiedzy oraz umiejętności celem opracowania nowych produktów, procesów i usług lub wprowadzenia znaczących ulepszeń do istniejących produktów, procesów lub usług. Natomiast (art. 16b ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych) amortyzacji podlegają koszty prac rozwojowych, po spełnieniu określonych w tym przepisie warunków.

Zdaniem Spółki, wydatki na badania rozwojowe nie będą stanowiły wydatków na nabycie środka trwałego, podlegającego amortyzacji, gdyż nie zostają spełnione warunki określone w art. 16b ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Reasumując: kwota otrzymanego dofinansowania, na mocy ww. umowy, będzie stanowiła w Spółce dochód podatkowy ustalony na zasadach ogólnych (w dacie wpływu na konto), zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) – w zakresie pytania pierwszego – uznaje się za prawidłowe.


W analizowanej sprawie Wnioskodawca otrzymuje od Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dofinansowanie na realizację projektu celowego na badania przemysłowe (stosowane). Rezultatem projektu będzie opracowanie i wdrożenie zmian w technologii pozwalającej na uzyskanie powłoki cynkowej, która w połączeniu z odpowiednim systemem lakierowym będzie stanowić system duplex o przedłużonej trwałości i lepszych właściwościach antykorozyjnych w porównaniu do dotychczasowych oraz o parametrach wykonawczych pozwalających na jej stosowanie. Nadmienić należy, iż wniosek o przyznanie dofinansowania projektu celowego został złożony w dniu 8 kwietnia 2010 r. Umowę o dofinansowanie projektu celowego podpisano w dniu 21 grudnia 2010 r.

Rozpatrując niniejsze zagadnienie należy przywołać regulacje mieszczące się w ustawie z dnia 8 października 2004 roku o zasadach finansowania nauki (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 169, poz. 1049). Zgodnie bowiem z art. 35 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące system nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 620, ze zm.), która weszła w życie z dniem 1 października 2010 r., przy rozpatrywaniu i kwalifikowaniu wniosków dotyczących przyznania środków finansowych na naukę nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki, stosuje się przepisy dotychczasowe.

Stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 2 powołanej ustawy o zasadach finansowania nauki, środki finansowe na naukę przeznacza się na projekty badawcze, projekty rozwojowe i projekty celowe finansowane przez Ministra. Wysokość środków finansowych na naukę przeznaczonych na cele określone w ust. 1 Minister ustala w planie finansowym dotyczącym części budżetu państwa przeznaczonej na naukę (art. 7 ust. 2 tej ustawy).

Przepis art. 2 pkt 14 omawianej ustawy definiuje projekt celowy jako przedsięwzięcie przewidziane do realizacji w ustalonym okresie, na określonych warunkach, prowadzone przez przedsiębiorcę lub inny podmiot posiadający zdolność do bezpośredniego zastosowania wyników projektu w praktyce.

Badania stosowane (przemysłowe) to badania mające na celu zdobycie nowej wiedzy oraz umiejętności celem opracowywania nowych produktów, procesów i usług lub wprowadzenia znaczących ulepszeń do istniejących produktów, procesów lub usług; badania te obejmują tworzenie elementów składowych systemów złożonych, szczególnie do oceny przydatności technologii rodzajowych, z wyjątkiem prototypów objętych zakresem prac rozwojowych (art. 2 pkt 2 lit. b ustawy o zasadach finansowania nauki). Innymi słowy są to badania naukowe nastawione na praktyczne zastosowanie ich rezultatów.


Prace rozwojowe natomiast – zgodnie z art. 2 pkt 3 omawianej ustawy – to nabywanie, łączenie, kształtowanie i wykorzystywanie dostępnej aktualnie wiedzy i umiejętności z dziedziny nauki, technologii i działalności gospodarczej oraz innej wiedzy i umiejętności do planowania produkcji oraz tworzenia i projektowania nowych, zmienionych lub ulepszonych produktów, procesów lub usług, w szczególności:


  1. tworzenie projektów, rysunków, planów oraz innej dokumentacji do tworzenia nowych produktów, procesów i usług pod warunkiem, że nie są one przeznaczone do celów komercyjnych,
  2. opracowywanie prototypów o potencjalnym wykorzystaniu komercyjnym oraz projektów pilotażowych w przypadkach, gdy prototyp stanowi końcowy produkt komercyjny, a jego produkcja wyłącznie do celów demonstracyjnych i walidacyjnych jest zbyt kosztowna; w przypadku, gdy projekty pilotażowe lub demonstracyjne mają być następnie wykorzystywane do celów komercyjnych, wszelkie przychody uzyskane z tego tytułu należy odjąć od kwoty kosztów kwalifikowanych pomocy publicznej,
  3. działalność związana z produkcją eksperymentalną oraz testowaniem produktów, procesów i usług pod warunkiem, że nie są one następnie wykorzystywane komercyjnie.


Prace rozwojowe nie obejmują rutynowych i okresowych zmian wprowadzanych do produktów, linii produkcyjnych, procesów wytwórczych, istniejących usług oraz innych operacji w toku, nawet jeżeli takie zmiany mają charakter ulepszeń.

Projekty są kwalifikowane do dofinansowania na podstawie oceny złożonych wniosków (art. 10 ust. 3 tej ustawy). Środki finansowe na naukę przeznaczone na pokrycie poniesionych wydatków związanych z realizacją projektów celowych są przekazywane przedsiębiorcom lub innym podmiotom posiadającym zdolność bezpośredniego zastosowania wyników projektu w praktyce na podstawie umowy (art. 10 ust. 4 ustawy o zasadach finansowania nauki). Finansowanie obejmuje określoną przez Ministra część nakładów na badania stosowane i prace rozwojowe (art. 10 ust. 2 ww. ustawy).

Stosownie do § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 lutego 2010 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie projektów celowych (Dz. U. Nr 31, poz. 161), przy finansowaniu badań przemysłowych (stosowanych) i prac rozwojowych prowadzonych w ramach projektów celowych podlegających przepisom o pomocy publicznej stosuje się przepisy rozporządzenia wydanego na podstawie art. 10 ust. 6 ustawy.

Zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 7 listopada 2008 r. w sprawie warunków i trybu przyznawania pomocy publicznej na realizację projektów celowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1241), pomoc publiczną na realizację projektu celowego przyznaje przedsiębiorcy minister właściwy do spraw nauki, w drodze decyzji, o której mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, jeżeli możliwość realizacji projektu nie budzi wątpliwości oraz planowane koszty w stosunku do przedmiotu i zakresu zadań są zasadne. Przyznane środki finansowe stanowiące pomoc publiczną są przekazywane przedsiębiorcy na podstawie umowy o wykonanie projektu celowego (§ 2 ust. 2 rozporządzenia). Koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną zostały wymienione w § 6 omawianego rozporządzenia.

Pomoc publiczna przyznawana na realizację projektów celowych – w myśl § 15 ust. 1 ww. rozporządzenia – jest rozliczana na podstawie i w trybie przewidzianym w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie projektów celowych (Dz. U. Nr 221, poz. 1640). W myśl § 20 ust. 1 powołanego rozporządzenia, środki finansowe na realizację prac objętych projektem celowym są przekazywane, zgodnie z warunkami płatności i harmonogramem prac określonymi w umowie, na rachunek bankowy wnioskodawcy będącego przedsiębiorcą albo konsorcjum naukowo-przemysłowym reprezentowanym przez przedsiębiorcę - na podstawie złożonych not obciążeniowych. Warunkiem przekazania kolejnej raty przyznanych środków finansowych jest przyjęcie rozliczenia nie mniej niż 80% poprzednich rat, na podstawie złożonych not obciążeniowych potwierdzonych przez urząd obsługujący ministra (§ 20 ust. 2 tego rozporządzenia).

Kwestią podlegającą analizie w przedmiotowym rozstrzygnięciu jest zagadnienie rozpoznania przychodu w związku z otrzymywanym dofinansowaniem projektu celowego.

Odnosząc się do powyższego wskazać należy, iż ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.) nie zawiera definicji przychodu podatkowego. Ustawodawca ograniczył się w tym zakresie do przykładowego wyliczenia w art. 12 ust. 1 powołanej ustawy przysporzeń majątkowych „w szczególności” zaliczanych do tej kategorii. Na mocy art. 12 ust. 1 pkt 1, przychodami – z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14 – są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

W omawianym stanie faktycznym (zdarzeniu przyszłym), Wnioskodawca otrzymuje środki pieniężne tytułem dofinansowania badań przemysłowych (stosowanych) w ramach projektu celowego. Dofinansowanie to jest przekazywane na pokrycie poniesionych kosztów kwalifikowanych.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymane przez Spółkę środki pieniężne stanowią jej przychód podatkowy w dacie otrzymania. Należy przy tym zastrzec, że w przypadku, gdy dofinansowanie jest przyznawane na pokrycie wydatków nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, nie stanowi ono przychodu podatkowego na mocy art. 12 ust. 4 pkt 6a omawianej ustawy. W myśl tego przepisu, do przychodów nie zalicza się bowiem zwróconych wydatków, innych niż podatki i opłaty stanowiące dochody budżetu państwa albo budżetów jednostek samorządu terytorialnego, nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów.


Wobec powyższego, prawidłowa kwalifikacja podatkowa przedmiotowego dofinansowania wymaga:


  • wyłączenia go z kategorii przychodów podatkowych – w części, w jakiej stanowi ono zwrot wydatków nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów oraz
  • uznania za przychód w dacie otrzymania – w pozostałej części.


Należy ponadto wskazać, że zgodnie z twierdzeniem Spółki, dofinansowanie na realizację projektu celowego przyznane jej przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego nie podlega zwolnieniu od podatku dochodowego:


  • Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z którym wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach. W analizowanym przypadku, środki pieniężne przyznane Spółce na dofinansowanie realizacji projektu celowego pochodzą, co prawda, z budżetu państwa, nie są jednak przekazywane w formie dotacji. Wynika to z unormowań ustawy o zasadach finansowania nauki oraz właściwych rozporządzeń wykonawczych. Tym samym, środki pieniężne otrzymywane przez Spółkę, pomimo pochodzenia z budżetu państwa, nie są objęte hipotezą normy art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy podatkowej i w konsekwencji przedmiotowe zwolnienie nie ma zastosowania do analizowanej sytuacji.
  • Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 tej ustawy, w myśl którego wolne od podatku są dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia, z zastrzeżeniem pkt 14 i 14a, otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków związanych z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych zgodnie z art. 16a-16m. Omawiane zwolnienie dotyczy środków, które kumulatywnie spełniają dwa warunki: (I) dotacje, subwencje, dopłaty i inne świadczenia otrzymane zostały na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków związanych z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, (II) nabyte bądź wytworzone środki trwałe lub wartości niematerialne i prawne objęte są odpisami amortyzacyjnymi, zgodnie z art. 16a-16 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie precyzuje, co należy rozumieć pod pojęciem dotacji, subwencji, dopłat lub innych nieodpłatnych świadczeń. Tym niemniej, z brzmienia tego przepisu wynika, że ustawodawca dążył do objęcia jego zakresem wszystkich rodzajów nieodpłatnych świadczeń, niezależnie od ich nazwy, formy i podstawy prawnej ich udzielenia. Podkreślenia przy tym wymaga, iż omawiana ustawa podatkowa nie definiuje także pojęcia nieodpłatnego świadczenia. Zgodnie jednak z ugruntowanym poglądem, pojęcie to ma szerszy zakres niż w prawie cywilnym. Obejmuje ono bowiem wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu, lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności osób prawnych, których skutkiem jest nieodpłatne, to jest niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu, przysporzenie majątku tej osobie, mające konkretny wymiar finansowy. Nieodpłatnym świadczeniem jest zatem uzyskana przez podatnika wymierna korzyść majątkowa niezwiązana z poniesieniem przez niego wydatków, powstaniem kosztów, z obowiązkiem uiszczenia wynagrodzenia lub inną formą ekwiwalentu. Odnosząc niniejsze do analizowanej sytuacji stwierdzić należy, iż w przedmiotowej sprawie środków pieniężnych, które Jednostka otrzymuje na zrealizowanie projektu badawczo-rozwojowego nie można zakwalifikować jako dotacji, subwencji, dopłat lub innych nieodpłatnych świadczeń. W konsekwencji, analizowana sytuacja nie mieści się w dyspozycji art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.


W konsekwencji powyższego otrzymane przez Wnioskodawcę środki pieniężne stanowią jego przychód w dacie otrzymania, z uwzględnieniem art. 12 ust. 4 pkt 6a omawianej ustawy podatkowej.

Jednocześnie nadmienić należy, iż z uwagi na zakres wniosku, a w szczególności postawione pytanie, które wyznacza zakres żądania Wnioskodawcy, niniejsza interpretacja dotyczy kwalifikacji otrzymanych przez podmiot środków do przychodów podatkowych. Nie oceniono w niej natomiast stanowiska Spółki w części dotyczącej kwalifikacji ponoszonych wydatków do kosztów prac rozwojowych.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zmianami). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj