Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.238.2017.1.MAZ
z 19 grudnia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 r., poz. 201, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 30 października 2017 r. (data wpływu –30 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie możliwości zwrotu akcyzy – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie możliwości zwrotu akcyzy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca – … Sp. z o.o. Sp. k. (dalej jako: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) zamierza kupować piwo od dużej hurtowni w Polsce i sprzedawać je jako hurtownik do krajów Unii Europejskiej. Akcyza zostanie zapłacona w kraju docelowym i klient Wnioskodawcy będzie chciał, aby Spółka uzyskała zwrot akcyzy w Polsce.

Z informacji, które Wnioskodawca uzyskał w KAS w … [wynika, że] aby móc starać się o zwrot akcyzy, Spółka musi przedłożyć dokumenty takie jak: potwierdzenie opłacenia akcyzy na terenie kraju, do którego została dokonana wewnątrzwspólnotowa dostawa, dokumenty UDT oraz dokument potwierdzający opłacenie akcyzy w Polsce. Ponieważ Wnioskodawca nie kupi piwa bezpośrednio od producenta, nie będzie mógł uzyskać dokumentu opłacenia akcyzy w Polsce. Faktem jest, że akcyza została zapłacona na terenie Polski. W innym wypadku piwo, które Spółka zamierza kupić nie mogłoby być legalnie sprzedawane w Polsce. Piwo, które Wnioskodawca chce kupować pochodzi od największych i uznanych producentów, czyli [firm] Kompania Piwowarska oraz Żywiec. Hurtownia, z której Wnioskodawca chce kupować piwo to …, czyli jeden z wiodących hurtowników w Polsce. Klienci Wnioskodawcy to również uznani dostawcy w krajach, do których piwo będzie dowożone.

Z informacji, które Wnioskodawca uzyskał od innych hurtowni oraz informacji prasowych, wielu dystrybutorów oraz hurtowników starało się o zwrot akcyzy i w 99% przypadków odzyskiwało ją, ale na drodze sądowej. Jeden procent nie odzyskiwał, ponieważ dostarczone dokumenty były źle wypełnione lub niekompletne.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Jeżeli Wnioskodawca będzie sprzedawał piwo do krajów Unii Europejskiej, czy dostanie zwrot akcyzy w Polsce, jeżeli klient Spółki uiści należną akcyzę na terenie kraju docelowego?
  2. Czy dokumenty UDT oraz potwierdzenie opłacenia akcyzy na terenie kraju docelowego są wystarczające do starania się o zwrot akcyzy?
  3. Czy potwierdzenie opłacenia akcyzy na terenie Polski jest wymagane jeżeli towar został zakupiony z legalnego, udokumentowanego fakturą zakupową, źródła w Polsce?

Zdaniem Wnioskodawcy, z doświadczeń w poprzedniej firmie, która również zajmowała się sprzedaż hurtową między innymi piwa za granicę Polski, zwrot akcyzy można uzyskać tylko na drodze sądowej. Przepisy polskie nie są dostosowane do unijnych, co uniemożliwia Wnioskodawcy sprzedaż piwa na teren Unii Europejskiej.

Robiąc dostawy wewnątrzwspólnotowe piwa, Wnioskodawca z góry będzie skazany na drogę sądową. Opierając się na doświadczeniach Spółki oraz innych hurtowników, sprawę w sądzie Wnioskodawca wygra, ale czas oraz energia, którą musi poświęcić będą nieadekwatne do zysku. Akcyza zapłacona w jednym kraju powinna być zwrócona w drugim. Zasada powinna być podobna do zwrotu podatku VAT. Jeżeli klient Wnioskodawcy zapłaci akcyzę w kraju docelowym, to ma prawo odzyskać wcześniej zapłaconą akcyzę w Polsce. Według aktualnego podejścia do podatników oraz przyszłej ordynacji podatkowej, sporne sytuacje powinny być rozstrzygane na korzyść podatnika.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2017 r., poz. 43, ze zm.; dalej jako: „ustawa”) – ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W poz. 13 załącznika nr 1 do ustawy, do wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2203 00 zaliczono piwo otrzymywane ze słodu.

Piwo otrzymywane ze słodu o kodzie CN 2203 00 wymienione zostało również w poz. 13 załącznika nr 2 do ustawy, zawierającego „Wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o których mowa w dyrektywie rady 92/12/EWG”.

Jednocześnie w myśl art. 92 ustawy, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Natomiast zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy, piwem w rozumieniu ustawy są wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2203 00 oraz wszelkie wyroby zawierające mieszaninę piwa z napojami bezalkoholowymi, objęte pozycją CN 2206 00, jeżeli rzeczywista objętościowa moc alkoholu w tych wyrobach przekracza 0,5% objętości.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 8 ustawy, dostawa wewnątrzwspólnotowa oznacza przemieszczanie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego.

Natomiast zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 16 ustawy, uproszczony dokument towarzyszący to dokument, na podstawie którego przemieszcza się, w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej lub nabycia wewnątrzwspólnotowego, wyroby akcyzowe wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, znajdujące się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, oraz alkohol etylowy całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażania alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz.Urz. WE L 288 z 23.11.1993, str. 12, z późn. zm.; Dz.Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 9, t. 1, str. 249, z późn. zm.).

Stosownie do art. 82 ust. 1 ustawy, w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona na terytorium kraju, przysługuje zwrot akcyzy:

  1. podatnikowi, który dokonał dostawy wewnątrzwspólnotowej tych wyrobów akcyzowych, albo
  2. podmiotowi, który nabył te wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich dostawy wewnątrzwspólnotowej

-na pisemny wniosek złożony do właściwego naczelnika urzędu skarbowego wraz z dokumentami potwierdzającymi zapłatę akcyzy na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 82 ust. 3 ustawy, podatnik lub podmiot, o których mowa w ust. 1, występujący z wnioskiem o zwrot akcyzy są obowiązani po dokonaniu dostawy wewnątrzwspólnotowej przedłożyć właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego:


  1. dokumenty towarzyszące przemieszczaniu wyrobów akcyzowych;
  2. potwierdzenie otrzymania wyrobów akcyzowych przez odbiorcę z państwa członkowskiego Unii Europejskiej na uproszczonym dokumencie towarzyszącym lub na kopii dokumentu handlowego, o którym mowa w art. 77 ust. 2, w przypadku wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy;
    2a.potwierdzenie otrzymania wyrobów akcyzowych przez odbiorcę z państwa członkowskiego Unii Europejskiej na dokumencie handlowym, w przypadku wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, które są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa;
  3. dokument potwierdzający zapłatę akcyzy lub złożenie deklaracji w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub złożenie zabezpieczenia albo dokument potwierdzający, że akcyza w tym państwie nie jest wymagana.

Zwrotowi nie podlega akcyza w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej i eksportu wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy, a także kwota akcyzy niższa od minimalnej kwoty zwrotu - art. 82 ust. 5 ustawy.

Zgodnie z art. 82 ust. 6 ustawy, właściwy naczelnik urzędu skarbowego dokonuje weryfikacji wniosku o zwrot akcyzy w oparciu o dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 3-4a.

W przypadku niedokonania przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego zwrotu akcyzy, o którym mowa w ust. 1, 2 i 2e, w terminach określonych w przepisach wydanych na podstawie ust. 7, zwrot ten traktuje się jako nadpłatę podatku podlegającą oprocentowaniu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa – art. 82 ust. 6a ustawy.

W myśl art. 82 ust. 7 ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, tryb i terminy dokonywania zwrotu akcyzy, o którym mowa w ust. 1, 2 i 2e, minimalną kwotę zwrotu oraz wzór wniosku o zwrot akcyzy, uwzględniając:

  1. konieczność zapewnienia informacji dotyczących ilości dostarczanych wewnątrzwspólnotowo lub eksportowanych wyrobów akcyzowych;
  2. konieczność prawidłowego określenia kwot zwracanej akcyzy;
  3. ekonomiczną opłacalność dokonania zwrotu akcyzy.

Na podstawie wskazanej powyżej delegacji ustawowej, wydane zostało Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie zwrotu akcyzy od wyrobów akcyzowych (Dz.U. z 2016 r., poz. 920, ze zm.; dalej jako: „rozporządzenie w sprawie zwrotu akcyzy”.

Natomiast art. 77 ustawy stanowi, że:

  1. Dostawa wewnątrzwspólnotowa lub nabycie wewnątrzwspólnotowe, na potrzeby działalności gospodarczej wykonywanej na terytorium kraju, wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, są dokonywane na podstawie uproszczonego dokumentu towarzyszącego.
  2. Uproszczony dokument towarzyszący może być zastąpiony przez dokument handlowy w przypadku, gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla uproszczonego dokumentu towarzyszącego. Do dokumentu handlowego zastępującego uproszczony dokument towarzyszący stosuje się odpowiednio przepisy o uproszczonym dokumencie towarzyszącym.
  3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może określić, w drodze rozporządzenia, wzór oraz sposób obiegu kart uproszczonego dokumentu towarzyszącego, a także warunki, na jakich dokument handlowy może zastąpić uproszczony dokument towarzyszący, uwzględniając konieczność zapewnienia informacji dotyczących ilości nabywanych wyrobów akcyzowych oraz kwot akcyzy przypadającej do zapłaty.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zamierza kupować piwo w hurtowni na terenie Polski i sprzedawać je do krajów Unii Europejskiej, a następnie występować o zwrot akcyzy w Polsce.

Wątpliwość Wnioskodawcy dotyczy:

  • możliwości zwrotu akcyzy w sytuacji, gdy akcyzę uiści odbiorca piwa na terenie kraju docelowego,
  • określenia, czy uproszczony dokument towarzyszący oraz potwierdzenie opłacenia akcyzy na terenie kraju docelowego są wystarczające do starania się o zwrot akcyzy,
  • konieczności potwierdzenia opłacenia akcyzy na terenie Polski w przypadku zakupu piwa udokumentowanego fakturą.

Cytowane przepisy art. 82 ust. 1 i 3 ustawy wskazują jednoznacznie, że w przypadku dokonania dostawy wewnątrzwspólnotowej, występujący z wnioskiem o zwrot akcyzy podatnik lub podmiot, który nabył wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich dostawy wewnątrzwspólnotowej, zobowiązany jest przedłożyć właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego:

  • dokumenty potwierdzające zapłatę akcyzy na terytorium kraju;
  • dokumenty towarzyszące przemieszczaniu wyrobów akcyzowych;
  • potwierdzenie otrzymania wyrobów akcyzowych przez odbiorcę z państwa członkowskiego Unii Europejskiej na uproszczonym dokumencie towarzyszącym lub na kopii dokumentu handlowego, o którym mowa w art. 77 ust. 2, w przypadku wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy;
  • dokument potwierdzający zapłatę akcyzy lub złożenie deklaracji w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub złożenie zabezpieczenia albo dokument potwierdzający, że akcyza w tym państwie nie jest wymagana.

Zgodnie z § 2 rozporządzenia w sprawie zwrotu akcyzy:

  1. Właściwy naczelnik urzędu skarbowego wydaje decyzję o wysokości uznanej kwoty zwrotu akcyzy z tytułu: dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych, eksportu wyrobów akcyzowych oraz gdy w wyniku stwierdzenia powstania nieprawidłowości akcyza zostanie pobrana na terytorium kraju, a przed upływem 3 lat od daty nabycia wyrobów akcyzowych przez odbiorcę zostanie ustalone, że nieprawidłowość powstała na terytorium państwa członkowskiego i akcyza zostanie tam pobrana. Wypłaty uznanej kwoty zwrotu akcyzy dokonuje się w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o zwrot akcyzy i przedstawienia dokumentów, o których mowa w art. 82 ust. 3-4a ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwanej dalej „ustawą”.
  2. Jeżeli zasadność zwrotu akcyzy wymaga dodatkowego sprawdzenia, zwrot następuje w terminie 90 dni.
  3. Właściwy naczelnik urzędu skarbowego, uwzględniając wniosek o zwrot akcyzy, jest obowiązany ostemplować pieczęcią urzędu oraz przedziurkować każdy dokument dołączony do wniosku o zwrot akcyzy.
  4. Po dokonaniu zwrotu akcyzy właściwy naczelnik urzędu skarbowego niezwłocznie zwraca podatnikowi albo podmiotowi, o których mowa w art. 82 ust. 1, 2 i 2e ustawy, ostemplowane oraz przedziurkowane dokumenty dołączone do wniosku o zwrot akcyzy.

Natomiast w myśl § 3 ww. rozporządzenia, kwota wnioskowanego zwrotu akcyzy z tytułu dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych i eksportu wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona na terytorium kraju oraz gdy w wyniku stwierdzenia powstania nieprawidłowości akcyza zostanie pobrana na terytorium kraju, a przed upływem 3 lat od daty nabycia wyrobów akcyzowych przez odbiorcę zostanie ustalone, że nieprawidłowość powstała na terytorium państwa członkowskiego i akcyza zostanie tam pobrana, nie może być niższa niż kwota stanowiąca równowartość w złotych 100 euro według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu złożenia wniosku o zwrot akcyzy.

We wzorze wniosku o zwrot akcyzy, stanowiącym załącznik do rozporządzenia, wymienione są dokumenty, które należy dołączyć do wniosku, tj.:

  1. dokumenty potwierdzające zapłatę akcyzy na terytorium kraju,
  2. dokumenty potwierdzające zapłatę akcyzy na terytorium państwa członkowskiego,
  3. dokumenty towarzyszące przemieszczaniu wyrobów akcyzowych,
  4. dokumenty potwierdzające dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów akcyzowych,
  5. informacja o numerze zgłoszenia wywozowego lub dokumenty potwierdzające dokonanie eksportu wyrobów akcyzowych.

Jak z powyższego wynika, zwrot akcyzy w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy przysługuje podatnikowi podatku akcyzowego lub podmiotowi, który nabył wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich dostawy wewnątrzwspólnotowej. Ponadto uwarunkowany jest przedstawieniem wszystkich wymienionych dokumentów, potwierdzających zapłatę akcyzy na terytorium kraju oraz w państwie docelowym, a także przemieszczanie i odbiór wyrobów akcyzowych. Nie może zatem być mowy o zwrocie akcyzy wówczas, gdy spełniany jest np. jeden lub dwa z wymienionych warunków, a nie wszystkie. Zapłata akcyzy przez odbiorcę w kraju docelowym jest niezbędną czynnością, dającą podstawy do uzyskania dokumentu potwierdzającego ten fakt. Jednakże przedstawienie jedynie dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy w państwie członkowskim Unii Europejskiej, do którego dokonano dostawy, samo w sobie nie stanowi podstawy do ubiegania się o zwrot akcyzy.

Również przedłożenie jedynie uproszczonego dokumentu towarzyszącego, potwierdzającego przemieszczenie wyrobów akcyzowych oraz dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terenie kraju docelowego, nie będą stanowiły wystarczającej podstawy do ubiegania się o zwrot akcyzy zapłaconej na terytorium kraju. Przedłożyć bowiem należy wszystkie wskazane w art. 82 ust. 1 i 3 ustawy oraz ww. rozporządzenia dokumenty, w tym potwierdzające zapłatę akcyzy na terytorium kraju od dostarczonych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych, przy czym dokumenty te powinny odnosić się do konkretnych (ściśle przyporządkowanych i określonych wyrobów), od których została zapłacona akcyza. Zwrot akcyzy bowiem musi być dokonany jedynie od tego wyrobu akcyzowego, od którego została ona zapłacona na terytorium kraju i który był przedmiotem dostawy wewnątrzwspólnotowej. Tym samym zwrot akcyzy może dotyczyć jedynie takich wyrobów, dla których jednoznacznie można ustalić kiedy i przez kogo została ona zapłacona.

Zatem poza innymi warunkami niezbędne jest przedłożenie przez podatnika lub podmiot, który nabył wyroby akcyzowe od podatnika i dokonał ich dostawy wewnątrzwspólnotowej, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, dokumentów potwierdzających zapłatę akcyzy na terytorium kraju od dostarczonych wewnątrzwspólnotowo wyrobów. Natomiast same faktury zakupu piwa na terenie Polski od pośrednika – hurtownika nie są takim dokumentem, ponieważ nie potwierdzają one w sposób wskazany faktu zapłaty akcyzy od dostarczanych konkretnych wyrobów akcyzowych.

Stosownie do art. 10 ust. 12 ustawy, na żądanie nabywcy podatnik akcyzy wykazuje w fakturze lub oświadczeniu załączanym do faktury kwotę akcyzy zawartą w cenie wyrobów akcyzowych wykazanych w tej fakturze.

Natomiast w myśl art. 10 ust. 13 ustawy, oświadczenie, o którym mowa w ust. 12, powinno zawierać:

  1. dane dotyczące podatnika, w tym nazwę oraz adres siedziby albo zamieszkania, a także numer identyfikacji podatkowej (NIP) lub numer identyfikacyjny REGON;
  2. kwotę akcyzy zawartej w cenie wyrobów akcyzowych wykazanych w fakturze;
  3. datę i miejsce złożenia oświadczenia;
  4. czytelny podpis składającego oświadczenie.

Z powyższego wynika, że zapłatę akcyzy może potwierdzić jedynie podatnik akcyzy, wykazując w fakturze lub załączonym do niej oświadczeniu kwotę akcyzy zawartą w cenie wyrobów akcyzowych.

Reasumując, przepisy art. 82 ust. 1 i 3 ustawy oraz wskazanego rozporządzenia w sprawie zwrotu akcyzy, stanowią jednoznacznie, że podatnikowi lub podmiotowi, który dokonał wewnątrzwspólnotowej dostawy wyrobów akcyzowych przysługuje zwrot akcyzy zapłaconej na terenie kraju na podstawie złożonego wniosku. Przy czym zwrot ten następuje na podstawie decyzji właściwego naczelnika urzędu skarbowego. Niezbędne jest zatem uprzednie wystąpienie do właściwego naczelnika o zwrot akcyzy, co wymaga przedłożenia przez uprawniony podmiot wszystkich wymaganych dokumentów.

Zauważyć również należy, co sam Wnioskodawca wskazał w opisie zdarzenia przyszłego, że podmioty nie uzyskiwały zwrotu akcyzy z powodu niekompletnych lub źle wypełnionych dokumentów. Zatem możliwość uzyskania zwrotu akcyzy w przypadku dokonywania wewnątrzwspólnotowej dostawy będzie wynikiem spełnienia wszystkich wymaganych warunków, wymienionych w art. 82 ust. 1 i 3 ustawy oraz rozporządzeniu, a dopiero w sytuacji, gdy decyzja organu w ww. sprawie lub też wydana przez organ na podstawie zebranego w sprawie materiału dowodowego podlegającego ocenie nie będzie satysfakcjonująca dla Wnioskodawcy i po wyczerpaniu obowiązującej procedury odwoławczej, Wnioskodawca ma prawo do wystąpienia na drogę sądową. Podkreślić należy, że wysokość zwrotu akcyzy lub odmowa zwrotu następuje w drodze decyzji organu podatkowego odnośnie do konkretnego indywidualnego zdarzenia.

Tym samym, oceniając całościowo, stanowisko Wnioskodawcy uznaje się za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2017 r., poz. 1369, ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postepowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj