Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT2-2.4011.340.2017.1.RS
z 22 grudnia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2017 r. (data wpływu 3 października 2017 r.), uzupełnionym w dniu 11 grudnia 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie poboru zaliczek na podatek dochodowy oraz obowiązku wystawienia informacji PIT-8C – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 3 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 11 grudnia 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie poboru zaliczek na podatek dochodowy oraz obowiązku wystawienia informacji PIT-8C.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Wnioskodawca (Urząd Miasta) przyznaje nagrody dla osób fizycznych niebędących pracownikami Urzędu. Przyznane jednorazowe nagrody mogą mieć wartość pieniężną lub rzeczową.


Nagrody przyznawane są:


1. za osiągnięte wyniki sportowe w międzynarodowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym dla osób fizycznych oraz dla trenerów i innych osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej.

Na podstawie Uchwały Rady Miasta Prezydent Miasta przyznaje nagrody i wyróżnienia za osiągnięte wyniki sportowe w międzynarodowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym dla osób fizycznych oraz dla trenerów i innych osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej. Nagrody za osiągnięcia wysokich wyników sportowych lub wyróżnienia mogą być przyznane zawodnikom w kategorii młodzieżowej i kategorii seniorów, zrzeszonym w klubach sportowych funkcjonujących na terenie Gminy Miasta oraz trenerom i działaczom funkcjonującym na terenie Gminy Miasta w dziedzinie kultury fizycznej. Nagrody przyznawane są w formie pieniężnej lub rzeczowej. Wyróżnienia przyznawane są w formie statuetek, pucharów, medali, dyplomów i listów gratulacyjnych. Wysokość nagród uzależniona jest od osiągniętego wyniku sportowego i znaczenia danego sportu dla Gminy Miasta. Prezydent Miasta przyznaje wyróżnienia i nagrody zawodnikom, trenerom i działaczom w dziedzinie kultury fizycznej, o których mowa w niniejszej uchwale z własnej inicjatywy, na wniosek komisji Rady Miasta właściwej ds. sportu lub na pisemny wniosek klubu sportowego, którego siedzibą jest miasto. Wniosek o przyznanie wyróżnienia lub nagrody składa się w roku, w którym wysoki wynik sportowy został uzyskany przez zawodnika.

2. za osiągnięcia w dziedzinie kultury:

- Nagroda Artystyczna Miasta przyznawana za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, której zasady i tryb przyznawania oraz wysokość określa Uchwała. Nagrodą honorowane są osobowości artystyczne, czerpiące w swej twórczości inspirację z różnych dziedzin sztuki. Nagroda jest przeznaczona dla młodych twórców za dokonania w minionym sezonie artystycznym i przyznawana jest raz w roku jednemu laureatowi. Podstawą przyznania Nagrody jest suwerenny i ostateczny werdykt Kapituły. Kandydatów do Nagrody przedstawiają i uzasadniają wyłącznie członkowie Kapituły. Kapituła dokonuje wyboru laureata w terminie określonym przez Prezydenta Miasta, w trybie przyjętym przez Kapitułę.

- Nagroda Miasta X i G. im. S. jest nagrodą literacką. Nagroda przyznawana jest corocznie. Oba miasta powołują jury, które składa się z trzech stałych członków z każdej strony i po jednym reprezentancie miasta. Jury wybiera co roku dwóch laureatów. Propozycje kandydatów zgłaszane przez mieszkańców miasta X i G. mogą być uwzględnione przez jury. Jury musi mianować laureatów w ustalonym przez oba miasta terminie. Obrady jury są tajne. Decyzja jest podawana do wiadomości publicznej przez oba miasta.

3. w następujących kategoriach: przedsiębiorczość, oświata, ochrona zdrowia, kultura i sztuka, kultura fizyczna, promocja miasta, troska o człowieka oraz ofiarność lub odwaga.

Nagrody mają charakter indywidualny i są przyznawane osobom fizycznym za szczególne osiągnięcia w poprzednim roku kalendarzowym lub za całokształt działalności w jednej z określonych kategorii.

Wyróżnianie tych osób podkreśla to, że władze miasta dostrzegają cenne inicjatywy i nagradzają tych, którzy wpływają na współczesne oblicze miasta. Ideą nagrody jest wyróżnienie osób, które w sposób szczególny swoją codzienną pracą, aktywnością i zaangażowaniem służą miastu i jego mieszkańcom oraz przyczyniają się do jego promowania. Nagroda przyznawana jest przez Prezydenta Miasta. Wnioski o nagrody mogą być składane przez: Prezydenta Miasta, komisje Rady Miasta, wydziały i biura Urzędu Miasta, organizacje społeczne oraz co najmniej 50-osobową grupę mieszkańców (wymagana jest lista z nazwiskami wnioskodawców, numerami PESEL i własnoręczne podpisy wnioskujących). Oceny i wyboru laureatów spośród zgłoszonych kandydatur dokonuje Prezydent Miasta. Prezydent ma prawo nie przyznać nagrody w danej kategorii. Laureaci otrzymują równorzędne nagrody finansowe, których wysokość jest co roku ustalana przez Prezydenta Miasta.

4. z okazji różnych okoliczności i świąt miejskich m.in.: z okazji Dnia Straży Miejskiej dla strażników Straży Miejskiej, z okazji Święta Policji dla funkcjonariuszy, z okazji Międzynarodowego Dnia Muzeów dla pracowników Muzeów i Międzynarodowego Dnia Teatru dla pracowników Teatru itp. Propozycje kandydatów zgłaszane są przez ww. jednostki. Nagroda przyznawana jest przez Prezydenta Miasta i ma na celu uhonorowanie i docenienie osób, które wyróżniają się swoją pracą i zaangażowaniem podczas realizacji obowiązków służbowych. Nagrody mogą być przyznawane w formie pieniężnej lub rzeczowej.

Nagrody w ww. kategoriach przyznawane są dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Jak należy opodatkować nagrody pieniężne i nagrody rzeczowe przyznawane zawodnikom, którzy osiągnęli wysokie wyniki sportowe oraz trenerom i innym osobom wyróżniającym się osiągnięciami w działalności sportowej? Czy od ww. nagród jest obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy, czy należy wystawić tym osobom informację PIT-8C?
  2. Jak należy opodatkować nagrody pieniężne przyznawane za osiągnięcia w dziedzinie kultury? Czy od ww. nagród jest obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy, czy należy wystawić tym osobom informację PIT-8C?
  3. Jak należy opodatkować nagrody pieniężne przyznawane przez Prezydenta Miasta w następujących kategoriach: przedsiębiorczość, oświata, ochrona zdrowia, kultura i sztuka, kultura fizyczna, promocja miasta, troska o człowieka oraz ofiarność lub odwaga? Czy od ww. nagród jest obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy, czy należy wystawić tym osobom informację PIT-8C?
  4. Jak należy opodatkować nagrody pieniężne i nagrody rzeczowe przyznawane przez Prezydenta Miasta z okazji różnych okoliczności i świąt miejskich m.in.: z okazji Dnia Straży Miejskiej dla strażników Straży Miejskiej, z okazji Święta Policji dla funkcjonariuszy, z okazji Międzynarodowego Dnia Muzeów dla pracowników Muzeów i Międzynarodowego Dnia Teatru dla pracowników Teatru itp. Czy od ww. nagród jest obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy, czy należy wystawić tym osobom informację PIT-8C?


Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na podstawie art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy źródłami przychodów są również inne źródła. Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Mając na uwadze wymienione przepisy Wnioskodawca przyjmuje stanowisko, że nagrody za osiągnięte wyniki sportowe w międzynarodowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym dla osób fizycznych, zawodników oraz dla trenerów i innych osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej, za osiągnięcia w dziedzinie kultury oraz nagrody przyznawane osobom fizycznym przez Prezydenta Miasta w następujących kategoriach: przedsiębiorczość, oświata, ochrona zdrowia, kultura i sztuka, kultura fizyczna, promocja miasta, troska o człowieka oraz ofiarność lub odwaga, a także nagrody przyznawane z okazji różnych okoliczności miejskich będą stanowiły przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W tym przypadku wypłacający ww. nagrody nie jest obowiązany do poboru zaliczki na podatek dochodowy, a jedynie spoczywa na nim obowiązek sporządzenia dla tych osób informacji PIT-8C.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Jednocześnie, w myśl art. 11 ust. 2 ww. ustawy, wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2-2c, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.


Na podstawie art. 11 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:


  1. jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia – według cen stosowanych wobec innych odbiorców;
  2. jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione – według cen zakupu;
  3. jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku – według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;
  4. w pozostałych przypadkach – na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.


W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 źródłami przychodów są inne źródła.

Zgodnie z art. 20 ust. 1 za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użyte w tym przepisie sformułowanie „w szczególności” oznacza, iż przepis zawiera tylko przykładowe wyliczenie przychodów, co oznacza, że przysporzenia majątkowe, nie zaliczane do pozostałych źródeł przychodów stanowią przychody objęte tym przepisem.

Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że Wnioskodawca (Urząd Miasta) przyznaje nagrody dla osób fizycznych niebędących pracownikami Urzędu. Przyznane jednorazowe nagrody mogą mieć wartość pieniężną lub rzeczową.


Nagrody przyznawane są:


1. za osiągnięte wyniki sportowe w międzynarodowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym dla osób fizycznych oraz dla trenerów i innych osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej.

Na podstawie Uchwały Rady Miasta Prezydent Miasta przyznaje nagrody i wyróżnienia za osiągnięte wyniki sportowe w międzynarodowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym dla osób fizycznych oraz dla trenerów i innych osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej. Nagrody za osiągnięcia wysokich wyników sportowych lub wyróżnienia mogą być przyznane zawodnikom w kategorii młodzieżowej i kategorii seniorów, zrzeszonym w klubach sportowych funkcjonujących na terenie Gminy Miasta oraz trenerom i działaczom funkcjonującym na terenie Gminy Miasta w dziedzinie kultury fizycznej. Nagrody przyznawane są w formie pieniężnej lub rzeczowej. Wyróżnienia przyznawane są w formie statuetek, pucharów, medali, dyplomów i listów gratulacyjnych. Wysokość nagród uzależniona jest od osiągniętego wyniku sportowego i znaczenia danego sportu dla Gminy Miasta. Prezydent Miasta przyznaje wyróżnienia i nagrody zawodnikom, trenerom i działaczom w dziedzinie kultury fizycznej, o których mowa w niniejszej uchwale z własnej inicjatywy, na wniosek komisji Rady Miasta właściwej ds. sportu lub na pisemny wniosek klubu sportowego, którego siedzibą jest miasto. Wniosek o przyznanie wyróżnienia lub nagrody składa się w roku, w którym wysoki wynik sportowy został uzyskany przez zawodnika.

2. za osiągnięcia w dziedzinie kultury:

- Nagroda Artystyczna Miasta przyznawana za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, której zasady i tryb przyznawania oraz wysokość określa Uchwała. Nagrodą honorowane są osobowości artystyczne, czerpiące w swej twórczości inspirację z różnych dziedzin sztuki. Nagroda jest przeznaczona dla młodych twórców za dokonania w minionym sezonie artystycznym i przyznawana jest raz w roku jednemu laureatowi. Podstawą przyznania Nagrody jest suwerenny i ostateczny werdykt Kapituły. Kandydatów do Nagrody przedstawiają i uzasadniają wyłącznie członkowie Kapituły. Kapituła dokonuje wyboru laureata w terminie określonym przez Prezydenta Miasta w trybie przyjętym przez Kapitułę.

- Nagroda Miasta X i G. im. S. jest nagrodą literacką. Nagroda przyznawana jest corocznie. Oba miasta powołują jury, które składa się z trzech stałych członków z każdej strony i po jednym reprezentancie miasta. Jury wybiera co roku dwóch laureatów. Propozycje kandydatów zgłaszane przez mieszkańców miasta X i G. mogą być uwzględnione przez jury. Jury musi mianować laureatów w ustalonym przez oba miasta terminie. Obrady jury są tajne. Decyzja jest podawana do wiadomości publicznej przez oba miasta.

3. w następujących kategoriach: przedsiębiorczość, oświata, ochrona zdrowia, kultura i sztuka, kultura fizyczna, promocja miasta, troska o człowieka oraz ofiarność lub odwaga.

Nagrody mają charakter indywidualny i są przyznawane osobom fizycznym za szczególne osiągnięcia w poprzednim roku kalendarzowym lub za całokształt działalności w jednej z określonych kategorii.

Wyróżnianie tych osób podkreśla to, że władze miasta dostrzegają cenne inicjatywy i nagradzają tych, którzy wpływają na współczesne oblicze miasta. Ideą nagrody jest wyróżnienie osób, które w sposób szczególny swoją codzienną pracą, aktywnością i zaangażowaniem służą miastu i jego mieszkańcom oraz przyczyniają się do jego promowania. Nagroda przyznawana jest przez Prezydenta Miasta. Wnioski o nagrody mogą być składane przez: Prezydenta Miasta, komisje Rady Miasta, wydziały i biura Urzędu Miasta, organizacje społeczne oraz co najmniej 50-osobową grupę mieszkańców (wymagana jest lista z nazwiskami wnioskodawców, numerami PESEL i własnoręczne podpisy wnioskujących). Oceny i wyboru laureatów spośród zgłoszonych kandydatur dokonuje Prezydent Miasta. Prezydent ma prawo nie przyznać nagrody w danej kategorii. Laureaci otrzymują równorzędne nagrody finansowe, których wysokość jest co roku ustalana przez Prezydenta Miasta.

4. z okazji różnych okoliczności i świąt miejskich m.in.: z okazji Dnia Straży Miejskiej dla strażników Straży Miejskiej, z okazji Święta Policji dla funkcjonariuszy, z okazji Międzynarodowego Dnia Muzeów dla pracowników Muzeów i Międzynarodowego Dnia Teatru dla pracowników Teatru itp. Propozycje kandydatów zgłaszane są przez ww. jednostki. Nagroda przyznawana jest przez Prezydenta Miasta i ma na celu uhonorowanie i docenienie osób, które wyróżniają się swoją pracą i zaangażowaniem podczas realizacji obowiązków służbowych. Nagrody mogą być przyznawane w formie pieniężnej lub rzeczowej.

Nagrody w ww. kategoriach przyznawane są dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.


Mając na uwadze wyżej cytowane przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że nagrody pieniężne oraz wartość nagród rzeczowych za osiągnięte wyniki sportowe otrzymane przez zawodników, trenerów i inne osoby wyróżniające się osiągnięciami w działalności sportowej, nagrody pieniężne otrzymane przez osoby fizyczne za osiągnięcia w dziedzinie kultury, jak również nagrody pieniężne przyznawane osobom fizycznym w kategoriach: przedsiębiorczość, oświata, ochrona zdrowia, kultura i sztuka, kultura fizyczna, promocja miasta, troska o człowieka oraz ofiarność lub odwaga oraz nagrody pieniężne i rzeczowe przyznawane strażnikom, funkcjonariuszom, pracownikom muzeów i teatru z okazji różnych okoliczności i świąt miejskich stanowią dla tych osób przychód z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji, Wnioskodawca nie jest obowiązany do poboru zaliczki na podatek dochodowy a ciąży na Nim obowiązek sporządzenia dla osób, które uzyskały ww. nagrody informacji o wypłaconym stypendium, przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych PIT-8C.

Stosownie bowiem do art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Biorąc powyższe pod uwagę, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r. poz. 1369 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj