Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT3.4011.283.2017.4.KSM
z 19 grudnia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 września 2017 r. (data wpływu 27 września 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 16 października 2017 r. (data wpływu 25 października 2017 r.) oraz pismem z dnia 7 listopada 2017 r. (data wpływu 13 listopada 2017 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z udzieleniem dotacji celowej na dofinansowanie kosztów wymiany źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 września 2017 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa m.in. w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 9 października 2017 r., nr 0113-KDIPT3.4011.283.2017.1.KSM, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 9 października 2017 r. (data doręczenia 9 października 2017 r.). W dniu 25 października 2017 r. do tutejszego Organu wpłynęło pismo stanowiące odpowiedź na ww. wezwanie (data nadania 16 października 2017 r.).

Następnie pismem z dnia 3 listopada 2017 r., nr 0113-KDIPT3.4011.283.2017.3.KSM, Organ na podstawie art. 169 § 1 ww. ustawy, ponownie wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 3 listopada 2017 r. (data doręczenia 6 listopada 2017 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 7 listopada 2017 r. (data wpływu 13 listopada 2017 r.), nadanym za pośrednictwem placówki pocztowej w dniu 9 listopada 2017 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … uruchomił program ograniczania niskiej emisji. Celem programu jest zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w strefach, w których występują znaczące przekroczenia dopuszczalnych i docelowych poziomów stężeń tych zanieczyszczeń, i dla których zostały opracowane programy ochrony powietrza.

W ramach programu o dofinansowanie mogły ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego, natomiast beneficjentami końcowymi mogli być właściciele lub posiadający prawo do dysponowania nieruchomościami. Wysokość przyznanych dotacji celowych z WFOŚiGW w … wynosiła do 40% kosztów kwalifikowanych realizowanego zadania, w zależności od rodzaju i mocy planowanego źródła ciepła, pozostałą część kosztów budowy przyłącza stanowił wkład własny dotowanych.

W dniu 3 lipca 2017 r. Rada Miejska w … podjęła Uchwałę w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie kosztów przedsięwzięć mających na celu ograniczenie niskiej emisji zanieczyszczeń z lokalnych źródeł ciepła na terenie miasta … (Dz. U. Woj…. z 18 lipca 2017 r., poz. 3297). Stanowiła ona, że przez dotację rozumie się „dotację celową, udzielaną na dofinansowanie kosztów przedsięwzięć mających na celu ograniczenie niskiej emisji. Ponadto § 3 Uchwały stanowił, że dotacja będzie przyznawana przez Gminę Miasto …, na podstawie dofinansowania, o które miasto będzie ubiegać się ze środków WFOŚiGW w….

W dniu 7 kwietnia 2017 r. Gmina Miasto …złożyła wniosek o przyznanie dofinansowania na likwidację 274 źródeł niskiej emisji w budynkach znajdujących się na terenie miasta .. na rzecz 227 źródeł o wyższej efektywności ekologicznej.

W dniu 10 sierpnia 2017 r. została zawarła umowa o dofinansowanie między WFOŚiGW w … a Gminą Miasto.., która w § 1 stanowi, że: „Działając na mocy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. „Prawo Ochrony środowiska” Fundusz oświadcza, iż udziela Gminie Miastu … dotację na dofinansowanie zadania”.

Przyznana przez WFOŚiGW w … dotacja została ujęta w budżecie Gminy Miasto …po stronie dochodów na § 6280 (Środki przekazane przez pozostałe jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych).

W związku z otrzymanym przez Gminę Miasto … dofinansowaniem (w formie zaliczki), przystąpiono do realizacji projektu. Środki na jego realizację zostały zabezpieczone w budżecie Gminy Miasto … po stronie wydatków na § 6230 (Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych).

Indywidualne umowy między Gminą Miasto …, a beneficjentami końcowymi określają w § 2, że „przedmiotem umowy jest udzielenie beneficjentowi końcowemu przez Gminę Miasto … dotacji ze środków WFOŚiGW w …”. Również § 3 stanowił, że to „Gmina Miasto …udziela Beneficjentowi końcowemu dotacji do kosztów wymiany źródeł ciepła” a zasady i tryb zwrotu dotacji odbywać się będą na podstawie przepisów ustawy o finansach publicznych (art. 251 i 252).

Wymiana źródeł ciepła realizowana jest indywidualnie przez każdego z beneficjentów końcowych. Po zrealizowaniu inwestycji występują z wnioskiem do Gminy Miasto … o wypłatę dotacji, na podstawie niezapłaconych faktur. Po zweryfikowaniu dokumentów, dotacje są przekazywane beneficjentom końcowym z rachunku bankowego Gminy Miasto … na rachunek bankowy wskazany w umowach. Po wypłaceniu dotacji beneficjenci opłacają faktury, a następnie rozliczają się z przekazanych dotacji.

Dotacje są przyznawane na podstawie art. 403 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r., poz. 519, z póżn. zm.).

Beneficjentami końcowymi są:

  • 225 osób fizycznych,
  • 2 wspólnoty mieszkaniowe.

Po opracowaniu zbiorczych zestawień, Gmina Miasto … występuje z wnioskiem o rozliczenie zaliczki otrzymanej z WFOŚiGW w …

W uzupełnieniu wniosku z dnia 16 października 2017 r., Wnioskodawca dodał, że w dniu 7 kwietnia 2017 r. Gmina Miasto … złożyła wniosek o przyznanie dofinansowania pn. „…”, na likwidację 274 źródeł niskiej emisji w budynkach znajdujących się na terenie miasta… na rzecz 227 źródeł o wyższej efektywności ekologicznej.

Przedmiotowe dotacje wypłacane są sukcesywnie, począwszy od 18 września 2017 r. do 30 września 2018 r.

Dotacje, o których mowa w przedmiotowym wniosku nie stanowią dotacji w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Dotacje przyznawane są na podstawie art. 403 ust. 4 i 5 ustawy Prawo ochrony środowiska, do której stosuje się przepisy ustawy o finansach publicznych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy przyznanie dotacji celowych beneficjentom końcowym przez Wnioskodawcę ze środków WFOŚiGW w… skutkuje obowiązkiem sporządzenia informacji o przychodach PIT-8C, na podstawie art. 42a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm)?

Zdaniem Wnioskodawcy, dotacja jaką otrzymali beneficjenci końcowi jest dotacją w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r., o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z póżn. zm) który stanowi, że dotacje w rozumieniu przepisów o finansach publicznych otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostek samorządu terytorialnego są wolne od podatku.

W związku z powyższym dotacja ta nie będzie stanowiła przychodu, który będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego, Gmina Miasto… nie jest zobowiązana do sporządzenia informacji o przychodach PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016r., poz. 2032, z późn. zm.)

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W świetle powyższego przepisu, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

W treści art. 10 ust. 1 ww. ustawy zostały określone źródła przychodów, gdzie m.in. wymienia się inne źródła (pkt 9).

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z brzmieniem art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności”, wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, że przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

W myśl art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Z wniosku wynika, że Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił program ograniczania niskiej emisji. Celem programu jest zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w strefach, w których występują znaczące przekroczenia dopuszczalnych i docelowych poziomów stężeń tych zanieczyszczeń, i dla których zostały opracowane programy ochrony powietrza. W ramach programu o dofinansowanie mogły ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego, natomiast beneficjentami końcowymi mogli być właściciele lub posiadający prawo do dysponowania nieruchomościami. Wysokość przyznanych dotacji celowych z WFOŚiGW wynosiła do 40% kosztów kwalifikowanych realizowanego zadania, w zależności od rodzaju i mocy planowanego źródła ciepła, pozostałą część kosztów budowy przyłącza stanowił wkład własny dotowanych. W dniu 3 lipca 2017 r. Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie kosztów przedsięwzięć mających na celu ograniczenie niskiej emisji zanieczyszczeń z lokalnych źródeł ciepła na terenie miasta …. Stanowiła ona, że przez dotację rozumie się „dotację celową, udzielaną na dofinansowanie kosztów przedsięwzięć mających na celu ograniczenie niskiej emisji. Ponadto § 3 uchwały stanowił, że dotacja będzie przyznawana przez Gminę Miasto …, na podstawie dofinansowania, o które miasto będzie ubiegać się ze środków WFOŚiGW. W dniu 7 kwietnia 2017 r. Gmina Miasto… złożyła wniosek o przyznanie dofinansowania pn. „…”, na likwidację 274 źródeł niskiej emisji w budynkach znajdujących się na terenie miasta … na rzecz 227 źródeł o wyższej efektywności ekologicznej. Przedmiotowe dotacje wypłacane są sukcesywnie, począwszy od 18 września 2017 r. do 30 września 2018 r. W dniu 10 sierpnia 2017 r. została zawarła umowa o dofinansowanie między WFOŚiGW w … a Gminą Miasto …, która w § 1 stanowi, że: „Działając na mocy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. „Prawo Ochrony środowiska” Fundusz oświadcza, iż udziela Gminie Miastu … dotację na dofinansowanie zadania”. Przyznana przez WFOŚiGW w … dotacja została ujęta w budżecie Gminy Miasto … po stronie dochodów na § 6280 (Środki przekazane przez pozostałe jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych).

Środki na jego realizację zostały zabezpieczone w budżecie Gminy Miasto … po stronie wydatków na § 6230 (Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych). Indywidualne umowy między Gminą Miasto …, a beneficjentami końcowymi określają w § 2, że „…”. Również § 3 stanowił, że to „Gmina Miasto … udziela Beneficjentowi końcowemu dotacji do kosztów wymiany źródeł ciepła” a zasady i tryb zwrotu dotacji odbywać się będą na podstawie przepisów ustawy o finansach publicznych (art. 251 i 252). Dotacje, o których mowa w przedmiotowym wniosku nie stanowią dotacji w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Dotacje przyznawane są na podstawie art. 403 ust. 4 i 5 ustawy Prawo ochrony środowiska, do której stosuje się przepisy ustawy o finansach publicznych.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129 powołanej ustawy, wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 36.

Aby wypłacone świadczenie (dotacja) korzystało ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych winno być uzyskane:

  • z budżetu państwa lub
  • z budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 36 ustawy o podatku od osób fizycznych zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 129, nie ma zastosowania do tej części dotacji otrzymanej na prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, która została przeznaczona, na podstawie odrębnych przepisów, na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej tę działalność.

Zatem podatkiem dochodowym od osób fizycznych objęta została ta część dotacji, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymana z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego na prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, która została przeznaczona na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą.

Otrzymane z powyższych źródeł świadczenie musi ponadto stanowić dotację w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1870, z późn. zm.). Oba warunki wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, muszą zostać spełnione łącznie.

Zgodnie z art. 126 ustawy o finansach publicznych, dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

Na podstawie art. 127 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, dotacje celowe są to środki przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie:

  1. zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,
  2. ustawowo określonych zadań, w tym zadań z zakresu mecenatu państwa nad kulturą, realizowanych przez jednostki inne niż jednostki samorządu terytorialnego,
  3. bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,
  4. zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. b),
  5. zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym,
  6. kosztów realizacji inwestycji.

W myśl art. 400 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r., poz. 519, z późn. zm.), wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zwane dalej „wojewódzkimi funduszami”, są samorządowymi osobami prawnymi w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy, o której mowa w ust 1.

Na podstawie art. 403 ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska, do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 18, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy. Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, odbywa się w trybie określonym w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem ust. 4-6 (art. 403 ust. 3 ww. ustawy).

Stosownie do treści art. 403 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy, finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:

  1. podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności:
    1. osób fizycznych,
    2. wspólnot mieszkaniowych,
    3. osób prawnych,
    4. przedsiębiorców;
  2. jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.

Zasady udzielania dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczania określa odpowiednio rada gminy albo rada powiatu w drodze uchwały (art. 403 ust. 5 cyt. ustawy).

Mając na uwadze przedstawiony opis stanu faktycznego oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że udzielane przez Wnioskodawcę (jednostkę samorządu terytorialnego) dotacje celowe, pochodzące z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, przekazane na rzecz osób fizycznych będących właścicielami budynków mieszkalnych lub posiadających prawo do dysponowania tymi nieruchomościami, na dofinansowanie kosztów wymiany źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych, stanowią dla tych osób przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych korzystający ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia informacji o wypłaconym stypendium, o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych (PIT-8C), o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dla osób fizycznych.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj