Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-3.4012.461.2017.1.JF
z 17 listopada 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2017 r. (data wpływu 21 września 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 10 listopada 2017 r. (data wpływu 13 listopada 2017 r.) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z dnia 3 listopada 2017 r. (doręczone Stronie w dniu 3 listopada 2017 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od nabytych i sprzedanych za pośrednictwem aplikacji internetowej usług myjni, serwisu samochodów, leasingu oraz ubezpieczenia OC i AC – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 21 września 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od nabytych i sprzedanych za pośrednictwem aplikacji internetowej usług myjni, serwisu samochodów, leasingu oraz ubezpieczenia OC i AC. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 10 listopada 2017 r. (data wpływu 13 listopada 2017 r.) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z dnia 3 listopada 2017 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.347.2017.1.JF (doręczone Stronie w dniu 3 listopada 2017 r.).


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest podmiotem, którego głównym przedmiotem działalności, zgodnie z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego, jest działalność związana z oprogramowaniem (PKD 62.01.Z). Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Spółka planuje rozpoczęcie działalności polegającej na nabywaniu paliwa od znanych na rynku dostawców, a następnie jego sprzedaży za pomocą zarządzanej przez siebie aplikacji internetowej (dalej: Aplikacja).

Spółka nabywać będzie paliwo od podmiotów prowadzących stacje paliw (dalej: Kontrahent, Kontrahenci). Nabyte od Kontrahenta paliwo Spółka będzie zbywać na rzecz swoich klientów za pomocą Aplikacji. Paliwo nabyte od Kontrahenta poprzez Aplikację nie zostanie przekazane Wnioskodawcy, a zostanie wydane bezpośrednio klientom Wnioskodawcy na stacjach paliw (tym samym, w momencie nabycia paliwa przez Aplikację, Spółka otrzyma - poprzez system internetowy obsługujący Aplikację informację o nabyciu paliwa przez klienta (jego ilości i wartości), które to paliwo następnie zostanie wydane klientowi na stacji paliw).

Kontrahent w relacji z klientem - odpowiedzialny będzie wyłącznie za wydanie paliwa. Wszelkie sprawy związane z nabyciem paliwa przez klienta, klient załatwiać będzie z Wnioskodawcą (a nie z Kontrahentem, który odpowiedzialny będzie wyłącznie za wydanie paliwa). Co do zasady kontakt pomiędzy Spółką a klientem odbywać się będzie za pomocą Aplikacji, niemniej w sprawach w których konieczny będzie kontakt telefoniczny/mailowy/osobisty klient kontaktować się będzie bezpośrednio ze Spółką (Aplikacja będzie opatrzona m.in. logo Spółki oraz jej adresem kontaktowym). Spółka będzie odpowiedzialna również za obsługę systemu reklamacyjnego. Cena paliwa oferowana klientom ustalona będzie przez Spółkę, a nie przez Kontrahenta.

Wnioskodawca planuje również rozszerzenie działalności o sprzedaż za pomocą Aplikacji innych niż paliwo towarów (dalej: Towary) i usług (dalej: Usługi) w tym m.in. sprzedaż usług myjni, serwisu samochodów, leasingu czy ubezpieczenia OC oraz AC itp. Usługi nabywane będą przez Wnioskodawcę od dostawców zewnętrznych (dalej: Dostawcy) oraz zbywane na rzecz klientów. Dostawca pełnić będzie rolę podwykonawcy Wnioskodawcy. Klient po nabyciu Usługi od Wnioskodawcy poprzez Aplikację będzie mógł z niej skorzystać. Podobnie jak w przypadku sprzedaży paliwa, wszelkie sprawy związane z Usługami oraz Towarami klient załatwiać będzie ze Spółką. Spółka będzie ponosiła odpowiedzialność za wady Usług, do jej obowiązków będzie należeć obsługa systemu reklamacyjnego. Rola Dostawców w relacji z klientem ograniczona będzie wyłącznie do wykonania nabytego poprzez Aplikację świadczenia. Cena Usługi oferowana klientom ustalona będzie przez Spółkę.

Faktury dokumentujące nabycie Usług przez Wnioskodawcę wystawiane będą przez Kontrahentów i Dostawców na rzecz Wnioskodawcy. Następnie, na koniec uzgodnionego okresu rozliczeniowego, Wnioskodawca zamierza wystawiać na rzecz każdego klienta faktury dokumentujące transakcje dokonane w danym okresie na jego rzecz.

W odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia przedstawionego zdarzenia przyszłego wskazano, że umowy w zakresie sprzedaży na rzecz Wnioskodawcy zostaną tak ukształtowane, że po nabyciu Usług, to Wnioskodawca odpowiedzialny będzie za ich dalszą odsprzedaż - odpowiedzialny będzie bowiem za obsługę systemu reklamacyjnego, kontakt z klientem, określenie ceny sprzedaży paliwa na rzecz klienta (sprzedaż na rzecz Wnioskodawcy spowoduje, że wszelkie sprawy związane z nabyciem przez klienta Wnioskodawcy, załatwiane będą przez Wnioskodawcę a nie Kontrahenta/Dostawcę - od którego zostaną nabyte przez Wnioskodawcę).


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Wnioskodawcy przysługiwać będzie prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez Kontrahentów/Dostawców na rzecz Wnioskodawcy dokumentujących sprzedaż Usług opodatkowanych podatkiem VAT?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.


W myśl natomiast art. 8 ust. 2a ustawy o VAT w przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że ten podatnik sam otrzymał i wyświadczył te usługi.


Tym samym, ustawa o VAT, również w przypadku transakcji usługowych, ustanawia pewną fikcję prawną, zgodnie z którą kiedy pomiędzy świadczącym usługę a faktycznym odbiorcą występuje pośrednik, to należy uznać, iż pośrednik nabył usługę od podmiotu faktycznie ją wykonującego i jednocześnie wykonał (sprzedał) ją na rzecz odbiorcy. W analizowanej w niniejszym wniosku sytuacji, Wnioskodawca pełnić będzie rolę pośrednika, do którego adresowany jest art. 8 ust. 2a ustawy o VAT. Nabędzie on bowiem usługi od Dostawców na rzecz swoich klientów. Podkreślić należy, iż jego rola w całej transakcji będzie miała charakter aktywny. Podobnie jak w przypadku transakcji dotyczącej zbycia paliwa Spółka odpowiedzialna będzie za dodatkowe kwestie związane z wyświadczeniem Usługi tj. kontakt z klientem, obsługę reklamacji, będzie kształtowała cenę. Innymi słowy, mimo iż faktycznie Usługa zostanie wykonana przez Dostawcę na rzecz klienta, Dostawca będzie wyłącznie pełnić funkcję podwykonawcy - tym samym w przedmiotowej sytuacji spełniona zostanie regulacja art. 8 ust. 2a ustawy o VAT.


Mając na uwadze powyższe wyjaśnienia stwierdzić należy, iż prawidłowym jest opisany przez Wnioskodawcę sposób rozliczenia transakcji, zgodnie z którym dostawa towarów i świadczenie Usług z punktu widzenia podatku VAT odbywać się będzie w relacjach:

  • Od Kontrahenta/Dostawcy do Wnioskodawcy.
  • Od Wnioskodawcy do klienta końcowego.


Tym samym, prawidłowym działaniem będzie wystawianie przez Kontrahentów/Dostawców faktur dokumentujących wykonanie Usług na rzecz Wnioskodawcy (a następnie przez Wnioskodawcę na rzecz klientów). W konsekwencji Wnioskodawcy przysługiwać będzie prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z przedmiotowych faktur.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


Na podstawie art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT (zakupy są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych) oraz braku zaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Zgodnie z art. 88 ust. 3a ustawy o VAT „Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy:

  1. sprzedaż została udokumentowana fakturami lub fakturami korygującymi:
    1. wystawionymi przez podmiot nieistniejący,
    2. (uchylona);
  2. transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku;
  3. (uchylony);
  4. wystawione faktury, faktury korygujące lub dokumenty celne:
    1. stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane - w części dotyczącej tych czynności,
    2. podają kwoty niezgodne z rzeczywistością - w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością,
    3. potwierdzają czynności, do których mają zastosowanie przepisy art. 58 i 83 Kodeksu cywilnego - w części dotyczącej tych czynności;
  5. faktury, faktury korygujące wystawione przez nabywcę zgodnie z odrębnymi przepisami nie zostały zaakceptowane przez sprzedającego;
  6. (uchylony);
  7. wystawiono faktury, w których została wykazana kwota podatku w stosunku do czynności opodatkowanych, dla których nie wykazuje się kwoty podatku na fakturze – w części dotyczącej tych czynności.”

W sytuacji analizowanej w niniejszym wniosku Usługi (których dostawa przez Kontrahenta na rzecz Wnioskodawcy będzie opodatkowana podatkiem VAT) będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Skoro bowiem, Spółka będzie zbywać przedmiotowe Usługi na rzecz klientów, będzie również dokonywać sprzedaży opodatkowanej. Tym samym warunek, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT zostanie w przedmiotowej sytuacji spełniony.


Co więcej, w analizowanym przypadku nie dojdzie do spełnia żadnej z przesłanek negatywnych, o której mowa w art. 88 ust. 3a ustawy o VAT.


W szczególności zwrócić należy uwagę, iż nie zaistnieje w analizowanym przypadku przesłanka, o której mowa w art. art. 88 ust. 3a pkt 4 lit. a ustawy o VAT (uniemożliwiająca odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących czynności, które nie zostały dokonane - w części dotyczącej tych czynności) - jak wskazano we wcześniejszych wyjaśnieniach faktury wystawione przez Kontrahentów i Dostawców dokumentować będą faktyczne Usługi wykonane na rzecz Wnioskodawcy.


Mając na uwadze powyższe, stwierdzić należy, iż Wnioskodawcy przysługiwać będzie prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez Kontrahentów/Dostawców na rzecz Wnioskodawcy dokumentujących sprzedaż Usług opodatkowanych podatkiem VAT.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z poźn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Przez towary – stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy – rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).


Stosownie do art. 8 ust. 2a ustawy, w przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że ten podatnik sam otrzymał i wyświadczył te usługi.


Powołany przepis dotyczy sytuacji, w której podatnik kupuje usługę, a następnie w „stanie nieprzetworzonym” odsprzedaje ją swojemu kontrahentowi. W myśl ww. przepisu jest on traktowany tak, jakby świadczył tą usługę.


Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zamierza sprzedawać usługi myjni, serwisu samochodów, leasingu oraz ubezpieczenia OC i AC za pomocą zarządzanej przez siebie Aplikacji internetowej. Usługi Wnioskodawca będzie nabywał od dostawców zewnętrznych, którzy pełnić będą rolę podwykonawcy. Cena Usługi oferowana klientom ustalona będzie przez Spółkę. Klient będzie mógł skorzystać z Usługi po nabyciu jej od Wnioskodawcy, a rola Dostawców w relacji z klientem ograniczona będzie do wykonania nabytego świadczenia. Faktury dokumentujące nabycie Usług przez Wnioskodawcę wystawiane będą przez Kontrahentów i Dostawców na rzecz Wnioskodawcy. Następnie Wnioskodawca zamierza wystawiać na rzecz każdego klienta faktury dokumentujące transakcje dokonane na jego rzecz.

W tej sytuacji, uznać należy, że Wnioskodawca nabywając usługi od Dostawcy, a następnie odsprzedając je klientowi, najpierw stanie się usługobiorcą a następnie usługodawcą. Zgodnie zatem z art. 8 ust. 2a ustawy, z uwagi na wskazane wyżej okoliczności faktyczne przyjmuje się, że Wnioskodawca nabędzie usługi, a następnie je odsprzeda.


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez Kontrahentów/Dostawców na rzecz Wnioskodawcy dokumentujących sprzedaż Usług opodatkowanych podatkiem VAT.


Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy, zgodnie z którym, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


Według art. 88 ust. 4 pkt 4 ustawy nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy wystawione faktury, faktury korygujące lub dokumenty celne:

  1. stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane - w części dotyczącej tych czynności,
  2. podają kwoty niezgodne z rzeczywistością -w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością,
  3. potwierdzają czynności, do których mają zastosowanie przepisy art. 58 i 83 Kodeksu cywilnego - w części dotyczącej tych czynności.

Zatem prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).


Podatnik nie ma jednak prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów lub usług, jeżeli występują przesłanki wskazane w art. 88 ustawy.

W rozpatrywanej sprawie nabywane przez Wnioskodawcę od Klientów/Dostawców Usługi (myjni, serwisu samochodów, leasingu oraz ubezpieczenia OC i AC) poprzez ich odsprzedaż będą świadczone na rzecz klientów, którzy nabędą te usługi od Wnioskodawcy poprzez Aplikację. W takich okolicznościach Wnioskodawca będzie posiadał prawo do odliczenia podatku naliczonego od nabycia wymienionych usług o ile nie zaistnieją przesłanki wymienione w art. 88 (w szczególności art. 88 ust. 3a ustawy). Zgodzić należy się z Wnioskodawcą, że Wnioskodawcy przysługiwać będzie prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez Kontrahentów/Dostawców na rzecz Wnioskodawcy dokumentujących sprzedaż Usług opodatkowanych podatkiem VAT.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Wskazać należy, że niniejsza interpretacja dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od nabytych i sprzedawanych za pośrednictwem aplikacji internetowej usług myjni, serwisu samochodów, leasingu oraz ubezpieczenia OC i AC, natomiast w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od nabytego i sprzedanego za pośrednictwem aplikacji internetowej paliwa, produktów „pozapaliwowych” zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.


Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4 0/0, 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj