Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-1.4012.371.2019.2.AK
z 19 sierpnia 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 czerwca 2019 r. (data wpływu), uzupełnionym pismem z dnia 15 lipca 2019r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją przedsięwzięcia pn. … – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją przedsięwzięcia pn. …..

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 15 lipca 2019r. (data wpływu) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, a w szczególności do tych zadań należy edukacja publiczna.

Projekt na Naszą Ekologiczną Pracownię „….” Sala znajdująca się na pierwszym piętrze szkoły postała wyremontowana 20 lat temu, pełniła funkcję sali dydaktycznej biologiczno-geograficznej. Ławki, krzesła oraz szafy pochodzą z tego okresu. Ściany są w kolorze beżowym z lamperią. Na podłodze znajduje się parkiet. Wymieniona została stolarka okienna i wewnętrzne parapety, oświetlenie, instalacja elektryczna oraz tynki ścian i sufitów nie wymagają napraw. Nie ma dostępu do wody. W roku 2000 został zakupiony kontener na mapy oraz komoda z szufladami na plansze dydaktyczne. W pracowni znajduje się telewizor, laptop, projektor i tablica interaktywna, starej generacji służąca do wyświetlania jedynie filmów, o krótkim czasie projekcji z powodu szybkiego nagrzewania się projektora, ponadto jest tu zielona tablica do pisania kredą. W pracowni znajdują się liczne mapy, plansze, skamieniałości, 5 zniszczonych globusów. Obecne na wyposażeniu pracowni ławki i krzesła przedstawiają duży stopień zużycia - są porysowane z uszkodzeniami. Przy pracowni znajdują się zamurowane drzwi, do pomieszczenia, które kiedyś służyło jako zaplecze przyrodnicze. W obecnym projekcie zaplecze to planowane jest do ponownego wykorzystania. Warunki nauczania w pracowni są przestarzałe brakuje nowoczesnego ekranu multimedialnego, ciekawych oprogramowań na komputer, a także kolorowych plansz pokazujących schemat, budowę lub skutki poszczególnych zjawisk.

Design odgrywa coraz większą rolę we wszystkich aspektach naszego życia, nowoczesne firmy zmieniają swoje biura, szkoły również powinny, tak aby sale stały się inspirujące. Dobry design zwiększa kreatywność i wydajność, a zarazem zapewnia użytkownikom wysoką jakość i satysfakcję. Projekt na Naszą Ekologiczną Pracownia „..” to miejsce przeznaczone do nauki o historii naszej rodzimej planety oraz zjawiskach na niej zachodzących, takich jak burze, zachmurzenie, ruchy płyt tektonicznych i wybuchy wulkanów, w pracowni będą odbywały się zajęcia dotyczące stanu środowiska naszej planety. Aby ułatwić uczniom zrozumienie poszczególnych zagadnień, sala wyposażona będzie w wielkoformatowy monitor interaktywny o przekątnej 75", oprogramowanie dedykowane do nauk przyrodniczych w szczególności geografii, pokazujące schematy, budowę lub konsekwencje poszczególnych zjawisk.

Pracownia będzie nowoczesna z ergonomicznymi krzesłami szkolnymi dla ucznia. Dobre Krzesła to linia produktów ergonomicznych, które dzięki posiadanym parametrom oraz najwyższym standardom w zakresie ergonomii sprzyjają wyrabianiu prawidłowej pozycji siedzącej, a w konsekwencji wspomagają prawidłowy rozwój kręgosłupa każdego ucznia. W pracowni będą również ergonomiczne meble w „kształcie piły”, dzięki czemu uczeń nie siedzi bokiem do tablicy interaktywnej oraz nauczyciela, jego pozycja jest komfortowa, nie cierpi kręgosłup, szyja, również przewidziane jest ergonomiczne stanowisko nauczyciela, na biurku nauczycielskim nie występuje stojący monitor, który zwykle zasłania nauczycielowi widok na salę, a uczniom widok na tablicę interaktywną. Lepszy kontakt nauczyciela z uczniami. Komfort pracy ze względu na brak luźno zwisających kabli podatnych na uszkodzenia. Nauczyciel ze względu na zintegrowaną z biurkiem infrastrukturę może skupić się od razu na rozpoczęciu lekcji, bez konieczności każdorazowego czasochłonnego podłączania i uruchamiania urządzeń.

W nowej ekopracowni Wnioskodawca zadba również o czystość powietrza, którym oddychamy. Ponieważ jakość powietrza w Polsce, szczególnie w okresie grzewczym jest wyjątkowo niska i stawia nas na niechlubnej pozycji względem innych europejskich krajów, warto domowymi sposobami walczyć ze smogiem. Biorąc pod uwagę stan powietrza zwłaszcza w okresie jesienno- zimowym, większość zakupionych do pracowni roślin doniczkowych ma właściwości antysmogowe. Będą to rośliny, które znacznie poprawią jakość powietrza, wytwarzają duże ilości tlenu, oczyszczają powietrze ze szkodliwych substancji lotnych, mają wiele dobroczynnych właściwości, które sprzyjają nauce i zdrowiu.

Zintegrowany z biurkiem nauczyciela monitor dotykowy 21,5" umożliwia pracę z materiałami, dziennikiem elektronicznym nie tracąc kontaktu wzrokowego z klasą. Warto podkreślić, iż monitory interaktywne są wyświetlaczami wielkoformatowymi, które pozwalają na ręczne nanoszenie notatek na wyświetlany obraz tak aby widoczny był on dla wszystkich uczestników spotkania lub zajęć lekcyjnych. Duży format monitora interaktywnego 75" (~190cm) i obsługa do 20 punktów dotyku umożliwia jednoczesną pracę kilku uczniów. Dodatkowa antyodblaskowa powłoka to parametr szczególnie przydatny gdy monitor używany jest w nasłonecznionych pomieszczeniach, ponieważ matowa powierzchnia nie odbija światła i pozwala na uniknięcie tzw. efektu lustra - gdy w ekranie odbija się otoczenie. Istotnie zwiększa komfort użytkowania, daje lepszą widoczność nawet w słoneczne dni, eliminuje refleksy i zmniejsza zmęczenie wzroku.

Zostanie zakupiony program „Multimedialny atlas świata” zastępuje komplet map ściennych, do wykorzystania za pomocą komputera i monitora interaktywnego. Program to wspólne narzędzie do pracy w szkole i w domu dla nauczyciela i każdego ucznia, dzięki czemu możliwa będzie indywidualizacja procesu nauczania, dostępność do aktualnych informacji w każdej chwili. Program jest zgodny z nową podstawą programową pozwala korzystać z atlasu niezależnie od wyboru podręcznika, ponadto ma prostą i intuicyjną obsługę.

W tej nowoczesnej pracowni będzie …, czyli zaawansowana platforma i oprogramowanie prezentacyjne do pracy w klasie, zaprojektowane na tablice i monitory interaktywne. Laboratoria cyfrowe einstein to nowoczesna platforma edukacyjna, składająca się z prostych w obsłudze urządzeń do zbierania danych, intuicyjnych aplikacji oraz dużej ilości czujników. Za pomocą tych narzędzi, uczniowie mogą badać zjawiska przyrodnicze takie jak: siła, temperatura, wilgotność i wiele innych. Z laboratoriów cyfrowych einstein można korzystać zarówno w szkole jak i na zewnątrz.

Dodatkowym atutem oprócz nowoczesnego charakteru pracowni zaplanowane jest także dołączenie zaplecza, gdzie będą znajdowały się wszystkie pomoce dydaktyczne typu mapy, skamieniałości, komórki, plansze dydaktyczne, co pozwoli zachować ład i porządek przestrzenny w pracowni. Ponadto na zapleczu będą przeprowadzane doświadczenia, które wymagają dłuższego czasu np. krystalizacja, wykonywanie zlepieńców czy biodegradacja. Zaplanowane jest również podłączenie dostępu do wody w pracowni.

W oparciu o sprzęt i pomoce dydaktyczne zgromadzone w ekopracowni prowadzone będą różnorodne zajęcia kształtujące i podnoszące świadomość ekologiczną uczniów klas IV-VIII szkoły. Wykorzystanie posiadanej bazy w połączeniu z nowoczesnym sprzętem audiowizualnym pozwoli uatrakcyjnić proces dydaktyczny i tym samym zwiększyć jego efektywność w zakresie edukacji ekologicznej.

Pracownia stanie także się miejscem prowadzenia szkoleniowych rad pedagogicznych i klasowych zespołów przedmiotowych nauczycieli, wykorzystana zostanie także jako miejsce spotkań z rodzicami poświęconych edukacji przyrodniczo-ekologicznej i prezentacji osiągnięć uczniów w tej dziedzinie.

Zakupy towarów i usług dokonywane w związku z realizacją ww. przedsięwzięcia nie będą służyły do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Nabywcą faktury będzie Miasto ... natomiast odbiorcą (płatnikiem) będzie Szkoła Podstawowa nr... Miasto za pośrednictwem jednostki budżetowej tj. Szkoły Podstawowej nr ... będzie wykorzystywał nabywane towary i usługi do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Miasto, zarejestrowane jako podatnik podatku od towarów i usług, do odliczeń podatkowych w zakresie umów cywilno-prawnych zawieranych przez Burmistrza Miasta z upoważnienia którego działa dyrektor szkoły dla realizacji przedsięwzięcia pn. ..., dofinansowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska ma możliwość prawnego odzyskania podatku od towarów i usług?

Zdaniem Wnioskodawcy, Miasto jest podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie umów cywilno¬prawnych. Zdaniem Wnioskodawcy przy realizacji tego programu przez jednostkę organizacyjną Wnioskodawcy, tj. Szkołę Podstawową nr... dofinansowanego przez WFOŚiGW Wnioskodawca nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług, a zatem podatek od towarów i usług VAT należy traktować jako koszt kwalifikowalny, tj. bez możliwości jego odliczenia. Faktury będą wystawiane na Miasto NIP ...., a odbiorcą i jednocześnie płatnikiem będzie Szkoła Podstawowa nr ...

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE.L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. W świetle art. 7 ust. 1 tej ustawy, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy edukacji publicznej (art. 7 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy o samorządzie gminnym).

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ – jak wskazał Wnioskodawca – zakupy towarów i usług dokonywane w związku z realizacją ww. przedsięwzięcia nie będą służyły do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Zainteresowany nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z wydatkami ponoszonymi z tytułu realizacji tego projektu. Tym samym, Wnioskodawcy z tego tytułu nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją przedsięwzięcia pn. …, ponieważ towary i usługi nabyte w związku z realizowanym projektem nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj