Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4.4012.34.2019.2.AS
z 6 marca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 stycznia 2019 r. (data wpływu 14 stycznia 2019 r.), uzupełnionego pismem z dnia 12 lutego 2019 r. (data wpływu 19 lutego 2019 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 7 lutego 2019 r. (skutecznie doręczone 8 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania obniżonej do 8% stawi podatku od towarów i usług dla sprzedaży organiczno-mineralnego środka poprawiającego właściwości gleby – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 14 stycznia 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania obniżonej do 8% stawi podatku od towarów i usług dla sprzedaży organiczno-mineralnego środka poprawiającego właściwości gleby.


Wniosek uzupełniono pismem z dnia 12 lutego 2019 r. (data wpływu 19 lutego 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 7 lutego 2019 r. (skutecznie doręczone 8 lutego 2019 r.)


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Sp. z o.o. - zwane w dalszej części Spółką oraz sp. z o.o. – jest osobą prawną zorganizowaną w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka prowadzi działalność głównie w zakresie świadczenia usług komunalnych, tj. uzdatniania i dostarczania wody oraz odprowadzania i oczyszczania ścieków, ale także rozpoczęła produkcję nawozów i związków azotowych (PKD 20.15.Z) – z ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych z oczyszczalni ścieków oraz wapna palonego wysokoreaktywnego – oraz zamierza prowadzić sprzedaż hurtową wyrobów chemicznych (PKD 46.75.Z). W zakresie oczyszczania ścieków komunalnych ustabilizowane osady ściekowe są końcowo przetwarzane w organiczno-mineralny środek poprawiający właściwości gleby.


Sp. z o.o. jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.


Sp. z o.o. zrealizowała inwestycję której integralną częścią jest instalacja oraz urządzenia techniczne i technologia odwadniania osadów powstających na oczyszczalni ścieków. Technologia przyjęta do przetwarzania osadów ściekowych w środek poprawiający właściwości gleby polega na odpowiednio zmiennym, regulowanym i kontrolowanym w czasie przebywania i prędkości mieszaniu osadów odwodnionych oraz precyzyjnym i powtarzalnym kontaktowaniu z wapnem palonym o bardzo wysokiej reaktywności.

Substratami przedmiotowej technologii są:

  1. 70-85% częściowo odwodniony osad z komunalnej oczyszczalni ścieków oraz
  2. 30-15% wapno palone o bardzo wysokiej reaktywności w postaci sproszkowanej.

W wyniku egzotermicznych reakcji chemicznych oraz procesów fizycznych zachodzących pomiędzy precyzyjnie dawkowanym wapnem palonym a wodą z osadów ściekowych następuje zhigenizowanie osadu, odparowanie i częściowe związanie wody zawartej w osadzie, czego efektem jest hydrat wapnia wchodzący w skład gotowego produktu. W trakcie przebiegu procesu uzyskuje się produkt w postaci suchego proszku (mikrogranulatu) lub granulatu, zawierający makroskładniki pokarmowe dla roślin: azot, fosfor, potas, wapń i siarkę oraz mikroskładniki.


Efektem końcowym technologii może być produkt o właściwościach umożliwiających wykorzystanie go jako nawóz organiczno-mineralny.


W dniu 26 listopada 2018 r. decyzją Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi – sp. z o.o. uzyskało pozwolenie na wprowadzenie do obrotu organiczno-mineralnego środka poprawiającego właściwości gleby własnej produkcji, który po przejściu procedur określonych w ustawie o nawozach i nawożeniu (m.in. próby polowe) może być zakwalifikowany do grupy nawozów organiczno-mineralnych.


Niniejsza decyzja określa wymagania jakościowe dla produkowanego przez Sp. z o.o. w organiczno-mineralnego środka poprawiającego właściwości gleby i tak (...)


Decyzja zawiera niezbędny załącznik będący instrukcją stosowania i przechowywania środka poprawiającego właściwości gleby, z której wynika zakres stosowania przedmiotowego środka:


„H” jest zalecany do stosowania w celu zwiększenia zawartości substancji organicznej w glebie, a w związku z tym zwiększenia jej aktywności biologicznej, poprawy odczynu gleby (pH) i dostarczenia składników pokarmowych roślinie uprawnej. Efektem zastosowania „H” jest poprawa parametrów biologicznych, chemicznych i fizycznych gleb. „H” może być stosowany na wszystkie gleby, ze szczególnym wskazaniem na gleby lekkie, o niskiej zawartości substancji organicznej, oraz na gleby kwaśne i lekko kwaśne. Produkt jest zalecany do rekultywacji gleb zdegradowanych wskutek intensywnego użytkowania rolniczego i do rekultywacji terenów poprzemysłowych, pokopalnianych. „H” nadaje się pod wskazane polowe uprawy rolnicze, warzywnicze i sadownicze.”


Po otrzymaniu decyzji – pozwolenia na wprowadzenie do obrotu organiczno-mineralnego środka poprawiającego właściwości gleby Sp. z o.o., Spółka zamierza sprzedawać wyprodukowany przez siebie produkt.


W piśmie uzupełniającym z dnia 12 lutego 2019 r. Wnioskodawca doprecyzował opis sprawy wskazując, że w dniu 12 lutego 2019 r. do Spółki wpłynęło pismo z Urzędu Statystycznego w Łodzi kwalifikujące do celów podatkowych wytwarzany przez Sp. z o.o. wyrób „H.” do PKWiU 20.15.80.0 - Nawozy naturalne lub organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane. Potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia przedmiotowego pisma w załączeniu.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy sprzedaż organiczno-mineralnego środka poprawiającego właściwości gleby wytwarzanego przez Sp. z o.o. powinna być opodatkowana preferencyjną stawką podatku VAT w wysokości 8% zgodnie z poz. 64 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług?


Zdaniem Wnioskodawcy:


W opinii sp. z o.o. sprzedaż organiczno-mineralnego środka poprawiającego właściwości gleby winna być opodatkowana podatkiem VAT - według stawki 8%, gdyż przedmiotowy produkt należy sklasyfikować do PKWiU 20.15.80.0 - Nawozy naturalne lub organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane zgodnie z poz. 64 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 5 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 03.2004r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 2174) - opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Definicja towaru zawarta jest w art. 2 pkt 6 ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którą towarami są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii. Dostawa towarów w myśl art. 7 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług rozumiana jest jako przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.


W oparciu o art. 5a powyżej cytowanej ustawy - towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydawane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zgodnie z § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676 z późn. zm.) do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług (w tym ustalania stawek podatkowych dla poszczególnych towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług) do dnia 31 grudnia 2019r. stosuje się Polską Klasyfikację Towarów i Usług wprowadzoną w życie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29.10.2008r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Towarów i Usług - PKWiU (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.).


Odwołanie do klasyfikacji statystycznych ma miejsce m.in. przy określeniu zakresu towarów i usług podlegających opodatkowaniu stawkami obniżonymi, gdyż przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, wskazując na określony towar, powołują jednocześnie odpowiedni symbol statystyczny.


W myśl art. 41 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług - dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. Od dnia 1 stycznia 2019r. na mocy art. 146aa ust. 1 pkt 2 przedmiotowej ustawy stawka ta wynosi 8%.


Jak wynika z Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1 poz. 11) - zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.


Z powyższego wynika, że to właśnie producent posiada wszelkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu do odpowiedniego grupowania PKWiU - informacje dotyczące rodzaju i ilości użytego substratu, właściwości fizyko-chemicznych produktu oraz technologii wytworzenia.


O organiczno-mineralnych środkach poprawiających właściwości gleby jest mowa w ustawie z dnia 10 lipca 2007 r. o nawozach i nawożeniu (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 1259).


Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 7) powyższej ustawy przez środek poprawiający właściwości gleby rozumie się substancje dodawane do gleby w celu poprawy jej właściwości lub jej parametrów chemicznych, fizycznych, fizykochemicznych lub biologicznych, zaś z definicji nawozu (art. 2 ust. 1 pkt 1) wynika, że są to produkty przeznaczone do dostarczania roślinom składników pokarmowych lub zwiększenia żyzności gleb albo zwiększenia żyzności stawów rybnych; wyróżniamy: nawozy mineralne, nawozy naturalne, nawozy organiczne i nawozy organiczno-mineralne.


Środki poprawiające właściwości gleby poprzez wprowadzenie do gleby makroskładników pokarmowych dla roślin oraz mikroskładników zwiększają żyzność gleb oraz dostarczają roślinom rosnącym na tych glebach składników pokarmowych.


Z instrukcji stosowania i przechowywania środka poprawiającego właściwości gleby pn. „H” wynika że produkt jest zalecany do stosowania w celu zwiększenia zawartości substancji organicznej w glebie, a w związku z tym zwiększenia jej aktywności biologicznej, poprawy odczynu gleby (pH) i dostarczenia składników pokarmowych roślinie uprawnej.

Biorąc pod uwagę definicję nawozu wynikającą wprost z ustawy o nawozach i nawożeniu oraz zapisy instrukcji stosowania i przechowywania środka poprawiającego właściwości gleby (który to dokument, zgodnie z powyżej cytowaną ustawą o nawożeniu i nawozach, jest integralną częścią decyzji - pozwolenia na wprowadzenie do obrotu nawozu albo środka wspomagającego uprawę roślin) należy uznać, że organiczno-mineralny produkt o nazwie handlowej „H” można sklasyfikować do PKWiU 20.15.80.0 - Nawozy naturalne lub organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane.


Z kolei z opisu procesu technologicznego wytworzenia produktu o nazwie handlowej „H’’ wynika, że jedna jednostka przedmiotowego wyrobu gotowego powstaje z następujących substancji w poniżej wymienionych proporcjach wagowych:

  1. 70-85% częściowo odwodniony przefermentowany osad z komunalnej oczyszczalni ścieków oraz
  2. 30-15% wapno palone w postaci sproszkowanej.

Skład „H’’ jednoznacznie wskazuje na znaczną przewagę komponentu organicznego, stąd można wskazać na klasyfikację produktu do Nawozów naturalnych lub organicznych (PKWiU 20.15.80.0)


Biorąc pod uwagę właściwości produktu - poprawienie żyzności gleby oraz skład wytworzonego wyrobu gotowego - przewaga substratu organicznego - 70-85% częściowo odwodniony przefermentowany osad z komunalnej oczyszczalni ścieków - wyrób gotowy pod nazwą „H.” wytwarzany przez Sp. należy sklasyfikować w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług 2008 pod symbolem - 20.15.80.0 - Nawozy naturalne lub organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane (w tym ziemia ogrodnicza, zawierająca torf jako zasadniczy składnik i ziemia ogrodnicza, będąca mieszaniną naturalnej gleby, piasku, gliny i minerałów oraz ziemia humus) i do opodatkowania sprzedawanego produktu zastosować preferencyjną stawkę VAT w wysokości 8%.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Na wstępie należy zauważyć, że przy określaniu prawidłowej stawki podatku od towarów i usług dla danych towarów istotne jest właściwe ich zaklasyfikowanie wg symbolu PKWiU. Tym samym wydając przedmiotową interpretację tutejszy organ oparł się na podanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji.


Wskazać należy, że stosownie do pkt 1 komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W związku z tym, że organy podatkowe nie są właściwe do klasyfikowania towarów, a dla prawidłowego ich opodatkowania niezbędne jest ich zaklasyfikowanie do prawidłowego grupowania statystycznego, obowiązek ten spoczywa na Wnioskodawcy.


Niniejsza interpretacja nie rozstrzyga prawidłowości klasyfikacji towarów sprzedawanych przez Spółkę w świetle PKWiU. Wobec tego została ona wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikowano towary będące przedmiotem wniosku do odpowiedniego grupowania PKWiU. Tutejszy organ nie jest bowiem uprawniony, w ramach określonych w art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości formalnego przyporządkowania towarów do grupowania statystycznego.


W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów opisanego stanu faktycznego (w szczególności w przypadku błędnej klasyfikacji PKWiU wymienionych we wniosku towarów) lub zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Stosownie do art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Klasyfikacją, która ma zastosowanie do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – (Dz.U. z 2008 r., Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.).


W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).


Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy – stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


Zarówno jednak w treści wskazanej ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, prawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi.


Na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy – dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.


Jednakże na podstawie art. 146a pkt 1 i pkt 2 ustawy – w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Stosownie do art. 146aa ust. 1 pkt 1 i 2 tej ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż - 6%:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Zastosowanie obniżonych stawek podatku możliwe jest tylko wówczas, gdy wynika to wprost z ustawy lub przepisów wykonawczych do ustawy.


W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych obecnie stawką podatku w wysokości 8%, wymieniono pod pozycją 64 – PKWiU 20.15.80.0 „Nawozy naturalne lub organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane (w tym ziemia ogrodnicza, zawierająca torf jako zasadniczy składnik i ziemia ogrodnicza, będąca mieszaniną naturalnej gleby, piasku, gliny i minerałów oraz ziemia humus)”.


Z okoliczności przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca uzyskał pozwolenie na wprowadzenie do obrotu organiczno-mineralnego środka poprawiającego właściwości gleby pn. „H’’. Wnioskodawca jest w posiadaniu pisma z Urzędu Statystycznego w Łodzi kwalifikującego wytwarzany przez Spółkę produkt do grupowania PKWiU 20.15.80.0 „Nawozy naturalne lub organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane.”.


Wątpliwość Wnioskodawcy budzi kwestia, czy dostawa ww. środka „H.’’ podlega opodatkowaniu stawką 8% na podstawie poz. 64 załącznika nr 3 do Ustawy VAT.


Mając na uwadze przedstawione we wniosku okoliczności sprawy oraz wskazany powyżej stan prawny należy stwierdzić, że dostawa wytwarzanego przez Wnioskodawcę środka organiczno-mineralnego poprawiającego właściwości gleby, sklasyfikowanego wg PKWiU z 2008 r. w grupowaniu 20.15.80.0., tj. „Nawozy naturalne lub organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane”, mieści się w poz. 64 załącznika nr 3 do ustawy o podatku VAT, zatem podlega opodatkowaniu preferencyjną stawką podatku VAT w wysokości 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 i art. 146aa ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług.


W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie jest prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj