Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-1.4012.782.2018.4.JO
z 21 lutego 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 grudnia 2018 r. (data wpływu 18 grudnia 2018 r.) uzupełnione pismem Strony z dnia 21 stycznia 2019 r. (data wpływu 28 stycznia 2019 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 14 stycznia 2019 r. (skutecznie doręczone Stronie w dniu 17 stycznia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • opodatkowania podatkiem VAT przekazanych nagród rzeczowych – jest prawidłowe,
  • braku opodatkowania podatkiem VAT przekazanych nagród pieniężnych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 18 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT przekazanych nagród rzeczowych i pieniężnych. Wniosek został uzupełniony pismem Strony z dnia 21 stycznia 2019 r. (data wpływu 28 stycznia 2019 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 14 stycznia 2019 r. znak: 0114-KDIP1-1.4012.782.2018.3.JO.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:


Spółka prowadzi działalność gospodarczą, której najważniejszym produktem jest „Pakiet Usług”, który zawiera usługi biznesowe m.in. dostarczanie publikacji, organizowanie konkursów, organizacja szkoleń i doradztwa, pośrednictwo w kontaktach handlowo-kooperacyjnych.

Sprzedaż Pakietu Usług prowadzona jest przez pracowników Spółki, a poza W. przez Przedstawicieli Regionalnych.


Przedstawiciele Regionalni współpracują ze Spółką na mocy umowy zlecenia (w przypadku osób fizycznych) bądź umowy o pośrednictwo w sprzedaży pakietu usług (w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).


Aby zwiększyć sprzedaż Pakietu Usług oraz silniej zmotywować Przedstawicieli Regionalnych Zarząd Spółki wprowadził w 2018 r. na zasadzie pilotażu Regulamin dodatkowego wynagradzania z tytułu sprzedaży Pakietu Usług Spółki, który przewiduje nagrody pieniężne i rzeczowe dla 3 najlepszych Przedstawicieli Regionalnych, którzy w 2018 r. odnotują największy wzrost liczby klientów Pakietu Usług w porównaniu do 2017 r.


Spółka ma wątpliwości co do zasad opodatkowania przekazania ww. nagród Przedstawicielom Regionalnym.


W piśmie z dnia 21 stycznia 2019 r. Wnioskodawca wyjaśnia, że Spółka jest czynnym podatnikiem VAT, a Regulamin dodatkowego wynagradzania z tytułu sprzedaży Pakietu Usług Spółki wprowadzany jest w związku z jej działalnością opodatkowaną. W związku z powyższym, Spółka jest uprawniona do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia nagród przewidzianych tym regulaminem.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie w zakresie podatku od towarów i usług:


Czy przekazanie nagród pieniężnych i rzeczowych dla Przedstawicieli Regionalnych Spółki będzie opodatkowane podatkiem od towarów i usług?


Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie podatku od towarów i usług:


Zdaniem Spółki, opodatkowanie VAT wydanych nagród uzależnione jest od formy nagrody - wydanie nagrody pieniężnej nie będzie opodatkowane VAT, podczas gdy wydanie nagrody rzeczowej będzie należało opodatkować podatkiem VAT.


Opodatkowaniu podatkiem VAT podlega bowiem odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług (art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm., dalej powoływana jako ustawa o VAT). Przez dostawę towarów, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Zgodnie z art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, ilekroć w ustawie mowa o towarach rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii. Ustawodawca sprecyzował ponadto, że przez świadczenie usług należy co do zasady rozumieć każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy o VAT (art. 8 ust. 1 ustawy o VAT).

Wydanie nagrody pieniężnej, zdaniem Spółki, nie może być uznane za dostawę towarów, bowiem pieniądze nie są towarem, a środkiem zapłaty. Wydania pieniędzy nie można również utożsamić ze świadczeniem usług, bowiem przekazanie zwycięzcom nagród to wyłącznie przekazanie środków pieniężnych, które nie wiąże się ze zrealizowaniem jakiegokolwiek świadczenia. Skoro wypłata nagrody pieniężnej nie stanowi dostawy towarów, jak również nie jest usługą to należy uznać, że jest to czynność niepodlegająca opodatkowaniu VAT. Takie wydanie środków pieniężnych nie podlega również wykazaniu w deklaracji VAT.


Spółka jednocześnie stoi na stanowisku, że przekazanie nagrody rzeczowej będzie należało opodatkować podatkiem VAT, bowiem zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o VAT przez odpłatną dostawę towarów rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

-jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Działalność Spółki opodatkowana jest podatkiem VAT, więc Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z nabyć towarów i usług związanych z tą działalnością. Tym samym, nabywając nagrody rzeczowe przeznaczone do przedmiotowego programu motywacyjnego, Spółka ma prawo od odliczenia podatku naliczonego. Skoro tak, w chwili nieodpłatnego przekazania nagrody Przedstawicielowi Regionalnemu powstaje obowiązek z tytułu dokonania dostawy towaru nieodpłatnie, które to przekazanie jest równoważne odpłatnej dostawie towaru. Przekazując nagrodę podatnikowi VAT Spółka będzie obowiązana wystawić fakturę VAT, zaś przekazując nagrodę osobie nieprowadzącej działalności gospodarczej Spółka fakturę VAT będzie musiała wystawić, o ile nabywca zgłosi takie żądanie. Jednocześnie, z uwagi na zwolnienie przewidziane w poz. 45 załącznika do Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 20 grudnia 2017 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. poz. 2454 z późn. zm.), Spółka nie będzie obowiązana do rejestracji przekazywanych nagród na kasie fiskalnej, z wyjątkiem tych nagród, które ujęte zostały w § 4 ww. rozporządzenia, np. telefonów.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Przy czym towarami – w myśl art. 2 pkt 6 ustawy – są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


Zgodnie z definicją zawartą w ustawie, istotą dostawy towarów jest przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. W celu przedstawienia właściwego rozumienia pojęcia „przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel” należy zaznaczyć, że dotyczy ono tego rodzaju czynności, która daje otrzymującemu towar prawo do postępowania z nim jak właściciel. Należy przy tym podkreślić, że chodzi tutaj przede wszystkim o możliwość faktycznego dysponowania rzeczą, a nie rozporządzania nią w sensie prawnym. Istotą dostawy towarów nie jest przeniesienie prawa własności, zatem zwrotu „prawo do rozporządzania jak właściciel” nie można interpretować jako „prawa własności”, lecz jako własność ekonomiczną. Własność ekonomiczna to sytuacja, w której – z punktu widzenia aspektów ekonomicznych oraz w rozumieniu potocznym – należałoby uznać kogoś za właściciela rzeczy, np. posiadacza nieruchomości, której wydaniu nie towarzyszyło przeniesienie własności w formie aktu notarialnego. W każdym razie w przypadku przejścia własności ekonomicznej ma miejsce dostawa towarów. Przy czym, czynności przejścia własności ekonomicznej nie musi towarzyszyć przejście własności w sensie prawnym. Dostawa towarów nie ogranicza się więc wyłącznie do zbycia prawa własności rzeczy.


Natomiast art. 8 ust. 1 ustawy stanowi, że przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).


Zarówno dostawa towarów, jak i świadczenie usług, mieszczą się w definicji sprzedaży, określonej w art. 2 pkt 22 ustawy, według której sprzedaż to odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.


Ponadto, w myśl art. 7 ust. 2 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

-jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Zatem, co do zasady, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa, a także wszelkie inne darowizny, z którymi wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, jedynie wówczas, gdy podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu, imporcie lub wytworzeniu tych towarów lub ich części składowych.


W konsekwencji niespełnienie ww. warunku jest podstawą do traktowania nieodpłatnego przekazania towarów – w świetle brzmienia art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy – jako wyłączonego spod zakresu działania ustawy, bez względu na cel, na który zostały one przekazane.


Z okoliczności przedstawionych we wniosku wynika, że Spółka prowadzi działalność gospodarczą, której najważniejszym produktem jest „Pakiet Usług”, który zawiera usługi biznesowe m.in. dostarczanie publikacji, organizowanie konkursów, organizacja szkoleń i doradztwa, pośrednictwo w kontaktach handlowo-kooperacyjnych.


Sprzedaż Pakietu Usług prowadzona jest przez pracowników Spółki, a poza W. przez Przedstawicieli Regionalnych. Przedstawiciele Regionalni współpracują ze Spółką na mocy umowy zlecenia (w przypadku osób fizycznych) bądź umowy o pośrednictwo w sprzedaży pakietu usług (w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą). Aby zwiększyć sprzedaż Pakietu Usług oraz silniej zmotywować Przedstawicieli Regionalnych Zarząd Spółki wprowadził w 2018 r. na zasadzie pilotażu Regulamin dodatkowego wynagradzania z tytułu sprzedaży Pakietu Usług Spółki, który przewiduje nagrody pieniężne i rzeczowe dla 3 najlepszych Przedstawicieli Regionalnych, którzy w 2018 r. odnotują największy wzrost liczby klientów Pakietu Usług w porównaniu do 2017 r.


Spółka ma wątpliwości co do zasad opodatkowania przekazania ww. nagród Przedstawicielom Regionalnym.


Mając na uwadze wskazane wyżej przepisy oraz przedstawione we wniosku okoliczności sprawy należy stwierdzić, że przedmiotowa czynność wydania Przedstawicielom Regionalnym nieodpłatnie przez Wnioskodawcę nagród rzeczowych, przewidzianych w Regulaminie dodatkowego wynagradzania z tytułu sprzedaży Pakietu Usług Spółki, wypełnia znamiona dostawy towarów w rozumieniu przepisu art. 7 ustawy. Zauważyć bowiem trzeba, że następuje tu przeniesienie na Przedstawicieli Regionalnych prawa do rozporządzania jak właściciel wydawanymi towarami (nagrodami), których Wnioskodawca jest właścicielem od momentu ich zakupu do momentu wydania nagrody ww. Przedstawicielowi. Podkreślić też należy, że fakt, że wydanie ww. nagród Przedstawicielom Regionalnym następuje nieodpłatnie, nie oznacza, że czynność ta jest czynnością nieodpłatną. W przedmiotowej sprawie istotne jest, że Wnioskodawca jest uprawniony do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia ww. nagród rzeczowych przewidzianych przedmiotowym regulaminem. Zatem czynność nieodpłatnego przekazania przez Wnioskodawcę nagród rzeczowych podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. W analizowanej sprawie zostały bowiem spełnione warunki określone w art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy, dające podstawę do uznania nieodpłatnego przekazania wskazanego we wniosku towaru (nagród rzeczowych) za czynność zrównaną z odpłatną dostawą towarów. W konsekwencji czynność wydania nagród rzeczowych, jako odpłatna dostawa towarów, będzie podlegać odrębnemu opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, stosownie do art. 5 ust. 1 ustawy.


Zatem, stanowisko Wnioskodawcy, że nieodpłatne przekazanie nagród rzeczowych na rzecz Przedstawicieli Regionalnych podlega opodatkowaniu podatkiem VAT należy uznać za prawidłowe.


Spółka przewiduje również nagrody pieniężne dla 3 najlepszych Przedstawicieli Regionalnych, którzy w 2018 r. odnotują największy wzrost liczby klientów Pakietu Usług w porównaniu do 2017 r.


Jak wynika z powołanego wcześniej art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, opodatkowaniu podlega dostawa towarów i świadczenie usług dokonywanych odpłatnie. Odpłatność jest zatem warunkiem koniecznym do opodatkowania czynności.


Odpłatność oznacza wykonanie czynności (dostawy towarów oraz świadczenia usług) za wynagrodzeniem. W znaczeniu potocznym wynagrodzenie to zapłata za pracę, należność, a także odszkodowanie. Natomiast odpłatny to taki, który wymaga zapłacenia, zwrotu kosztów, płatny. Istotną cechą wynagrodzenia jest istnienie bezpośredniego związku pomiędzy dostawą towarów lub świadczeniem usług i otrzymaną zapłatą. Przy czym nie ma znaczenia czy wynagrodzenie należne jest od nabywcy towaru bądź usługi czy należne jest od osoby trzeciej.


Zatem pod pojęciem odpłatności dostawy towarów lub odpłatności świadczenia usług rozumieć należy prawo podmiotu dokonującego dostawy towarów lub świadczącego usługę do żądania od nabywcy towaru, odbiorcy usługi lub osoby trzeciej zapłaty ceny lub ekwiwalentu (np. w postaci świadczenia wzajemnego).


W odniesieniu do opodatkowania nagród pieniężnych wypłacanych Przedstawicielom Regionalnym, należy wskazać, że na podstawie art. 2 pkt 6 ustawy, ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach - rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


Towarów nie stanowią natomiast środki pieniężne. Wobec tego czynności wypłaty środków pieniężnych tytułem nagród przyznanych Przedstawicielom Regionalnym, nie można utożsamiać z dostawą towarów, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy. Czynności tej nie można również uznać za odpłatne świadczenie usług w rozumieniu przepisu art. 8 ust. 1 ustawy.


W konsekwencji, w przedmiotowej sytuacji wydanie przez Wnioskodawcę nagrody pieniężnej nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż nie mieści się w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu tym podatkiem, wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy.


Reasumując, czynność polegająca na przekazaniu nagrody pieniężnej przez Spółkę Przedstawicielom Regionalnym nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, bowiem w takim przypadku nie mamy do czynienia ze świadczeniem usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy, ani dostawą towarów, o której mowa w art. 7 ustawy. Wobec powyższego czynność ta nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT.


Przy czym należy wskazać, że nagrody pieniężne stanowią natomiast wynagrodzenie z tytułu wykonanej usługi, tj. sprzedaży Pakietu Usług Spółki po stronie Przedstawicieli Regionalnych, mają charakter odpłatności za czynności dokonane przez te podmioty.


W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy, że wydanie nagrody pieniężnej nie podlega opodatkowaniu VAT należało uznać za prawidłowe.


Tut. Organ informuje, że w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.


Ponadto należy wskazać, że niniejsza interpretacja rozstrzyga wyłącznie w zakresie sposobu opodatkowania przekazania nagród rzeczowych i pieniężnych Przedstawicielom Regionalnym. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy, które nie zostały objęte pytaniem, w tym kwestia prawidłowego dokumentowania wydanych Przedstawicielom Regionalnym ww. nagród, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.


Jednocześnie zauważa się, że stosownie do art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej na wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W przedmiotowej sprawie powyższa interpretacja indywidualna dotyczy wyłącznie Wnioskodawcy, a zatem nie wywiera skutków podatkowych w zakresie opodatkowania podatkiem VAT otrzymanych nagród pieniężnych przez Przedstawicieli Regionalnych.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj