Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.220.2020.1.MAZ
z 28 stycznia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 27 listopada 2020 r. (data wpływu – 1 grudnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia od akcyzy piwa, w przypadku podpisania przez Wnioskodawcę i Spółkę powiązaną umowy o współpracy i gdy roczna produkcja piwa w obu podmiotach nie przekroczy 200 000 hl – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 grudnia 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia od akcyzy piwa, w przypadku podpisania przez Wnioskodawcę i Spółkę powiązaną umowy o współpracy i gdy roczna produkcja piwa w obu podmiotach nie przekroczy 200 000 hl.



We wniosku złożonym przez:

-Zainteresowanego będącego stroną postępowania:

AX, ul. …; NIP: … (dalej jako: „Wnioskodawca” lub „Spółka”),

-Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania:

BY, ul. …; NIP: …;

(dalej jako: „Spółka powiązana” lub „Zainteresowany”; oba podmioty łącznie dalej jako: „Wnioskodawcy” lub „Zainteresowani”).



przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego oraz posiada zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest produkcja piwa, w rozumieniu art. 94 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 722, ze zm.). Roczna ilość wyprodukowanego piwa nie przekracza 200 000 hl piwa. Wnioskodawca jest powiązany kapitałowo i osobowo z kilkoma spółkami, przy czym żadna z nich na chwilę obecną nie zajmuje się produkcją (wytwarzaniem) piwa. Skład podatkowy jest zlokalizowany w zakładzie produkcyjnym znajdującym się w miejscowości X. (woj. …, powiat …, gmina …). Na terenie zakładu produkcją piwa zajmuje się wyłącznie Wnioskodawca. Piwo produkowane jest przez Wnioskodawcę na podstawie własnych receptur i pod własną marką. Wnioskodawca nie produkuje piwa na podstawie licencji. Wnioskodawca korzysta ze zwolnienia od podatku akcyzowego na podstawie § 13 ust. 1 rozporządzenia [rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 roku w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. z 2018 r., poz. 2525, ze zm.). Wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości na której znajduje się browar.

W kolejnym roku jedna ze spółek (dalej jako: „Spółka powiązana”), z którą Wnioskodawca jest powiązany osobowo i kapitałowo (podmiot zainteresowany w niniejszej sprawie), zamierza rozpocząć produkcję piwa zgodnie z przepisami ustawy o podatku akcyzowym. Spółka ta jest podmiotem zainteresowanym w niniejszej sprawie. Przed rozpoczęciem działalności polegającej na produkcji piwa Spółka powiązana uzyska rejestrację dla celów podatku akcyzowego oraz uzyska zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego zgodnie z przepisami ustawy o podatku akcyzowym. Skład podatkowy tejże Spółki powiązanej będzie zlokalizowany na terenie nieruchomości należącej do Wnioskodawcy. Piwo będzie warzone pod własną marką tejże Spółki powiązanej, w innym budynku (w trakcie budowy) aniżeli budynek, w którym znajduje się browar Wnioskodawcy. Wyprodukowane przez Spółkę powiązaną piwo będzie magazynowane również w innym budynku aniżeli magazyn Wnioskodawcy. Planowana produkcja przez Spółkę powiązaną nie przekroczy również 200 000 hl piwa. Spółka powiązana podpisała z Wnioskodawcą umowę dzierżawy części nieruchomości wraz z prawem zabudowania jej budynkiem produkcyjnym.

Wnioskodawca rozważa zawarcie umowy pisemnej o współpracy ze Spółką powiązaną. Zgodnie z planowaną treścią tej umowy, Wnioskodawca będzie zajmował się dystrybucją piw wyprodukowanych przez Spółkę powiązaną (handel i wysyłka). Umowa będzie określała również kwestie związane z przesunięciami towarów pomiędzy składami podatkowymi obu podmiotów, a także kwestie związane z korzystaniem z części wspólnych na nieruchomości, tj. parkingu oraz placu manewrowego. W roku kalendarzowym łączna ilość wyprodukowanego piwa nie przekroczy łącznie (przez oba podmioty) 200 000 hl. W grupie kapitałowej, w której działają oba podmioty, żaden inny podmiot nie będzie zajmował się już produkcją (wytwarzaniem) piwa. W miejscu gdzie będzie produkowane piwo, za wyjątkiem Wnioskodawcy i Spółki powiązanej nie będzie działał inny podmiot warzący piwo. Zarówno Wnioskodawca, jak i Spółka powiązana będą produkowały piwo pod własnymi markami – nie na podstawie licencji uzyskanych od innych podmiotów.



W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w świetle opisu przedstawionego zdarzenia przyszłego, w przypadku podpisania przez Wnioskodawcę ze Spółką powiązaną (Zainteresowany) porozumienia (umowy) o współpracy, i pod warunkiem, że roczna produkcja piwa nie przekroczy łącznie 200 000 hl, oba podmioty tj. Wnioskodawca i Zainteresowany, będą uprawnieni do zastosowania zwolnienia, o którym mowa w § 13 ust. 1, w zw. z ust. 4 rozporządzenia?



Zdaniem Wnioskodawców, oba podmioty, tj. Wnioskodawca oraz powiązana z nim Spółka powiązana (Zainteresowany), będą uprawnieni do zastosowania zwolnienia w podatku akcyzowym, o którym mowa w § 13 rozporządzenia, pod warunkiem podpisania porozumienia (umowy) o współpracy oraz gdy łączna ilość wyprodukowanego piwa w danym roku kalendarzowym nie przekroczy 200 000 hl.

Zgodnie z § 13 rozporządzenia:

  1. Zwalnia się od akcyzy podatników produkujących piwo, którzy w roku kalendarzowym wyprodukowali do 200 000 hl piwa - w wysokości 50% kwoty akcyzy obliczonej z zastosowaniem stawki akcyzy określonej w art. 94 ust. 4 ustawy.
  2. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, jest realizowane przez obniżenie należnej kwoty akcyzy o kwotę przysługującego zwolnienia.
  3. Przepis ust. 1 stosuje się do podatników:
    1. prawnie i ekonomicznie niezależnych od innych przedsiębiorców wytwarzających piwo;
    2. posiadających miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w odrębnym miejscu niż inni przedsiębiorcy zajmujący się produkcją piwa;
    3. niewytwarzających piwa na podstawie licencji uzyskanych od innych przedsiębiorców.
  4. Ze zwolnienia, o którym mowa w ust. 1, korzystać mogą także podatnicy produkujący piwo lub podatnicy posiadający zezwolenie wyprowadzenia, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy, którzy współpracują ze sobą na podstawie pisemnej umowy i w roku kalendarzowym łącznie wyprodukowali do 200 000 hl piwa.
  5. Przepis ust. 4 stosuje się, jeżeli współpracujący ze sobą podatnicy spełniający warunki z ust. 4:
    1. są prawnie i ekonomicznie niezależni od innych przedsiębiorców wytwarzających piwo;
    2. posiadają miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w odrębnym miejscu niż inni przedsiębiorcy zajmujący się produkcją piwa;
    3. nie wytwarzają piwa na podstawie licencji uzyskanych od innych przedsiębiorców.



W przypadku gdy w roku podatkowym podatnicy przekroczą produkcję 200 000 hl piwa, do całości wyprodukowanego piwa w danym roku stosuje się stawkę akcyzy dla piwa określoną w ustawie, bez możliwości obniżenia należnej kwoty akcyzy o kwotę przysługującego zwolnienia.

Jak wynika z powyższych przepisów możliwość zwolnienia z podatku akcyzowego w przypadku podmiotów współpracujących ze sobą na podstawie pisemnej umowy uzależniona jest od spełnienia następujących warunków:

  1. prawna i ekonomiczna niezależność tych podmiotów od innych przedsiębiorców wytwarzających piwo;
  2. w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej oprócz tych podmiotów żaden inny podmiot nie zajmuje się produkcją piwa;
  3. podmioty nie wytwarzają piwa na podstawie licencji uzyskanej od innych podmiotów.

Tym samym podmioty, które są stroną porozumienia o współpracy, mogą być powiązane ze sobą (prawnie i ekonomicznie mogą być od siebie zależne) oraz mogą produkować piwo w tym samym miejscu. Ograniczenia, o których mowa w § 13 ust. 5 rozporządzenia, odnoszą się bowiem do „innych” podmiotów, tj. takich, które nie są stroną porozumienia o współpracy.

Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego, obok Wnioskodawcy oraz Spółki powiązanej (Zainteresowanego) w grupie kapitałowej żaden inny podmiot nie będzie zajmował się produkcją piwa i w miejscu prowadzenia działalności tylko Wnioskodawca i Spółka powiązana będą prowadzili produkcję piwa. Oba podmioty będą produkowały piwo na podstawie własnych receptur i pod własną marką. Zostanie podpisane także stosowne porozumienie o współpracy, a roczna ilość produkowanego piwa nie przekroczy 200 000 hl. W ocenie Wnioskodawcy wszystkie warunki dla zastosowania zwolnienia, o którym mowa w § 13 ust. 1 i ust. 4 rozporządzenia zostaną spełnione.



W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawców w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2020 r., poz. 722, ze zm.; dalej jako: „ustawa”), ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy. Pod pozycją 13 załącznika nr 1 do ustawy, pod kodem CN 2203 00, zostało wymienione piwo otrzymywane ze słodu.

W załączniku nr 2 do ustawy, stanowiącym wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o którym mowa w dyrektywie Rady 92/12/EWG, pod pozycją 13 wymienione zostały wyroby o kodzie CN 2203 00 – piwo otrzymywane ze słodu.

W myśl art. 94 ust. 1 ustawy, piwem w rozumieniu ustawy są wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2203 00 oraz wszelkie wyroby zawierające mieszaninę piwa z napojami bezalkoholowymi, objęte pozycją CN 2206 00, jeżeli rzeczywista objętościowa moc alkoholu w tych wyrobach przekracza 0,5% objętości.

Produkcją piwa w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie piwa, a także jego rozlew – art. 94 ust. 2 ustawy.

Stosownie do art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest produkcja wyrobów akcyzowych.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności lub zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu akcyzą, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą (…) – art. 13 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 roku w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. z 2018 r., poz. 2525, ze zm.; dalej jako: „rozporządzenie” lub „rozporządzenie w sprawie zwolnień od akcyzy”), zwalnia się od akcyzy podatników produkujących piwo, którzy w roku kalendarzowym wyprodukowali do 200 000 hl piwa – w wysokości 50% kwoty akcyzy obliczonej z zastosowaniem stawki akcyzy określonej w art. 94 ust. 4 ustawy.

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, jest realizowane przez obniżenie należnej kwoty akcyzy o kwotę przysługującego zwolnienia – § 13 ust. 2 rozporządzenia.

W myśl § 13 ust. 3 rozporządzenia, przepis ust. 1 stosuje się do podatników:

  • prawnie i ekonomicznie niezależnych od innych przedsiębiorców wytwarzających piwo;
  • posiadających miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w odrębnym miejscu niż inni przedsiębiorcy zajmujący się produkcją piwa;
  • niewytwarzających piwa na podstawie licencji uzyskanych od innych przedsiębiorców.

Ze zwolnienia, o którym mowa w ust. 1, korzystać mogą także podatnicy produkujący piwo lub podatnicy posiadający zezwolenie wyprowadzenia, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy, którzy współpracują ze sobą na podstawie pisemnej umowy i w roku kalendarzowym łącznie wyprodukowali do 200 000 hl piwa - § 13 ust. 4 rozporządzenia.

Zgodnie z § 13 ust. 5 rozporządzenia, przepis ust. 4 stosuje się, jeżeli współpracujący ze sobą podatnicy spełniający warunki z ust. 4:

  1. są prawnie i ekonomicznie niezależni od innych przedsiębiorców wytwarzających piwo;
  2. posiadają miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w odrębnym miejscu niż inni przedsiębiorcy zajmujący się produkcją piwa;
  3. nie wytwarzają piwa na podstawie licencji uzyskanych od innych przedsiębiorców.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca produkuje piwo we własnym składzie podatkowym, na podstawie własnych receptur i pod własną marką. Roczna produkcja piwa nie przekracza 200 000 hl. Piwo nie jest produkowane na podstawie licencji. Spółka korzysta ze zwolnienia od akcyzy na podstawie § 13 rozporządzenia w sprawie zwolnień od akcyzy. W kolejnym roku jedna ze spółek powiązanych osobowo i kapitałowo z Wnioskodawcą zamierza rozpocząć produkcję piwa pod własną marką, w budynku innym niż browar Spółki, będącym w trakcie budowy. Zainteresowany zamierza uzyskać zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego. Skład podatkowy Spółki powiązanej będzie zlokalizowany na terenie nieruchomości należącej do Wnioskodawcy. Spółka powiązana podpisała z Wnioskodawcą umowę dzierżawy części nieruchomości, wraz z prawem jej zabudowy budynkiem produkcyjnym. Wnioskodawca rozważa zawarcie ze Spółką powiązaną umowy o współpracy, regulującej dystrybucję piwa Spółki powiązanej, przesunięcie towarów między składami podatkowymi obu podmiotów i prawo do korzystania z części wspólnych nieruchomości. W roku kalendarzowym łączna ilość piwa wyprodukowanego przez Wnioskodawców nie przekroczy 200 000 hl. Inne podmioty z grupy kapitałowej, w której znajdują się Zainteresowani, nie zajmują się produkcja piwa. W miejscu, w którym Wnioskodawcy będą prowadzili produkcję piwa, takiej produkcji nie będą prowadziły inne podmioty.

Wątpliwość Zainteresowanych dotyczy możliwości zastosowania, na podstawie § 13 rozporzą-dzenia, zwolnienia od akcyzy piwa, w przypadku podpisania przez Wnioskodawcę i Spółkę powiązaną umowy o współpracy i gdy roczna produkcja piwa w obu podmiotach nie przekroczy 200 000 hl.

Dla możliwości skorzystania ze zwolnienia od akcyzy na podstawie § 13 ust. 1, w zw. z § 13 ust. 4 rozporządzenia, kluczowe jest, aby łączna produkcja piwa w podmiotach współpracujących ze sobą nie przekroczyła w roku kalendarzowym limitu 200 000 hl. Przy tym fakt współpracy między podatnikami produkującymi piwo powinien być potwierdzony pisemną umową. Ponadto podatnicy współpracujący ze sobą powinni charakteryzować się niezależnością od innych przedsiębiorców wytwarzających piwo, spełniając warunki tej niezależności wskazane w § 13 ust. 5 rozporządzenia.

Odnosząc powyższe do przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego zauważyć należy, że jak podała Spółka, w skali roku kalendarzowego łączna produkcja piwa u Wnioskodawcy i w Spółce powiązanej nie przekroczy 200 000 hl. Ponadto Wnioskodawca oraz Spółka powiązana rozważają zawarcie pisemnej umowy o współpracy. Zatem należy zauważyć, że postępując w sposób przedstawiony powyżej, a wskazany w opisie zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca oraz Spółka powiązana będą spełniały warunek określony w § 13 ust. 4 rozporządzenia w sprawie zwolnień od akcyzy.

Wnioskodawcy podali również w opisie zdarzenia przyszłego, że są niezależni od innych podmiotów wytwarzających piwo (w miejscu, gdzie Wnioskodawca i Spółka powiązana będą produkowały piwo, nie będzie działał inny podmiot warzący piwo), a przy tym piwa nie będą wytwarzane na podstawie licencji uzyskanych od innych podmiotów. Ponadto Wnioskodawca i Spółka powiązana nie będą zależne od innych podmiotów wytwarzających piwo. Powyższe okoliczności wskazują, że Wnioskodawca i Spółka powiązana będą spełniały warunki określone w § 13 ust. 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień od akcyzy.

Reasumując – w okolicznościach przedstawionych we wniosku, zawierając umowę o współ-pracy, Wnioskodawca i Spółka powiązana będą mogły – na podstawie § 13 ust. 1, w zw. z § 13 ust. 4 rozporządzenia – korzystać ze zwolnienia od akcyzy dla piwa produkowanego łącznie przez oba podmioty, w roku kalendarzowym, w ilości nie przekraczającej 200 000 hl.

Tym samym stanowisko Wnioskodawców należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zadanego pytania) Wnioskodawców. Zauważyć bowiem należy, że to wyłącznie Wnioskodawcy, w treści składanego wniosku, kształtują jego zakres przedmiotowy. Zatem kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być rozpatrzone – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy lub zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych - art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej.

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193, ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Zainteresowanemu będącemu stroną postępowania (art. 14r § 2 Ordynacji podatkowej) przysłu-guje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi; Dz.U. z 2019 r., poz. 2325, ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj