Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPP2/443-344/11-4/JN
Data
2011.10.10
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi
Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku
Słowa kluczowe
nieruchomości
prawo do odliczenia
Istota interpretacji
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu prawa odrębnej własności lokali użytkowych.
Wniosek ORD-IN
438 kB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2011 r. (data wpływu do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim 11 lipca 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 września 2011r. (data wpływu 30 września 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności „statutowej” niestanowiącej obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT oraz prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności „komercyjnej” stanowiącej obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 czerwca 2011r. wpłynął do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności „statutowej” nie stanowiącej obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT oraz prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności „komercyjnej” stanowiącej obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT. Pismem z dnia 7 lipca 2011r. znak: IBPP3/443-748/11/AM Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając na podstawie art. 170 § 1 Ordynacji podatkowej oraz § 2 i § 5a cyt. wyżej rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego, przekazał przedmiotowy wniosek do Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, celem załatwienia zgodnie z właściwością. W związku bowiem ze zmianą przepisów w zakresie wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego, jaka nastąpiła z dniem 1 kwietnia 2011r., wniosek ten podlega rozpatrzeniu przez, działającego w imieniu Ministra Finansów, Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, na podstawie przepisów Rozdziału 1a ww. ustawy Ordynacja podatkowa. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 29 września 2011r. (data wpływu 30 września 2011r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 19 września 2011r. znak: IPTPP2-443-344/11-2/JN.
W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe.
Podatnik - Sp. z o.o. jest posiadającą osobowość prawną jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego (Województwa - 81,43% kapitału zakładowego, Miasto - 17,94% kapitału zakładowego, Politechnika - 0,63% kapitału zakładowego). Celem statutowym Spółki jest realizacja sfery zadań publicznych, m.in. w zakresie: - pobudzenie aktywności gospodarczej w sferze nowych technologii i innowacji, realizacja strategii regionalnej w tym zakresie,
- ukierunkowanie i skoncentrowanie wysiłków podmiotów lokalnych pracujących w zakresie nowych technologii, lub zainteresowania ich wspieraniem (jednostki naukowo-badawcze, samorząd terytorialny, lokalne urzędy i instytucje rządowe, samorząd gospodarczy i podmioty wspierające przedsiębiorczość, komercyjne podmioty gospodarcze),
- wspieranie Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie ich konkurencyjności (dostęp do systemów informacji, doradztwo technologiczne),
- wspieranie samorządu lokalnego w zakresie nowoczesnych form inwestowania - Spółka będzie współpracować z samorządem także w sferze procesów innowacyjno-wdrożeniowych dotyczących np. wojewódzkich i lokalnych inwestycji ekologicznych, inwestycji w zakresie niekonwencjonalnych źródeł energii itp.,
- modernizacji i restrukturyzacji tradycyjnych sektorów gospodarki regionu,
- pozyskiwanie wsparcia dla regionu ze strony instytucji zagranicznych, międzynarodowych, rządowych i pozarządowych o zasięgu ogólnokrajowym, statutowo zajmującymi się i wspierającymi finansowo i technicznie rozwój technologiczny i innowacyjność,
- współpraca międzynarodowa w tworzeniu nowych form produkujących w oparciu o nowoczesną technologię z udziałem kapitałowym Spółki w firmach,
- współpraca z sektorem bankowym i funduszami inwestycyjnymi przy realizowaniu konkretnych projektów,
- formułowanie oczekiwań przemysłu lokalnego wobec nauki, pośredniczenie w przekazywaniu informacji pomiędzy przemysłem, a placówkami badawczo-wdrożeniowymi,
- wymiana doświadczeń, organizowanie spotkań, dyskusji, seminariów poświęconych tematyce współpracy nauki z gospodarką, działalność promocyjna, wydawnicza i informacyjna,
- wsparcie i obsługa firm i jednostek badawczych w zakresie ochrony własności intelektualnej, propagowanie wiedzy technicznej i innowacyjnej poprzez organizowanie szkoleń i doradztwo.
Działalność statutowa wskazana powyżej finansowana jest z dotacji unijnych, które pokrywają wyłącznie koszty związane z realizacją projektów realizowanych przez Spółkę, a dofinansowanie nie ma bezpośredniego wpływu na cenę (kwotę należną), ponieważ nie ma kwoty należnej. Realizowane zadania nie były przedmiotem sprzedaży, odpłatnej dostawy czy odpłatnego świadczenia usług na gruncie ustawy o podatku VAT.
Zgodnie z umowami o dofinansowanie, zawartymi z odpowiednimi Instytucjami Wdrażającymi (PARP, WUP, MSWiA) wsparcie na realizację tych projektów Wnioskodawca otrzymuje w następujących formach: - w formie płatności ze środków europejskich,
- w formie dotacji celowej z budżetu krajowego.
Spółka nie otrzymuje więc wynagrodzenia, a jedynie zwrot poniesionych kosztów realizowanego projektu w postaci dotacji. Działalność statutowa Spółki współfinansowana z projektów unijnych nie może przynosić zysku. Działalność statutowa opisana powyżej nie stanowi więc obrotu będącego podstawą opodatkowania w świetle art. 5 ust. 1 w zw. z art. 8 ust. 1 i art. 7 ust. 1 w zw. z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) Obok działalności statutowej Spółka prowadzi działalność komercyjną stanowiącą obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT w świetle art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.). Wnioskodawca planuje nabycie prawa odrębnej własności do dwóch lokalów użytkowych oraz związanym z tymi lokalami użytkowymi udziałem we współwłasności działki. Z tym, iż jeden z lokalów użytkowych wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem w gruncie przeznaczony będzie jedynie dla prowadzenia przez Spółkę działalności związanej z projektami realizowanymi przez Spółkę, niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 5 ust. 1 w zw. z art. 8 ust. 1 i art. 7 ust. 1 oraz art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.04.54.535, ze zm.), w związku z czym Spółce nie będzie przysługiwało w tym zakresie prawo odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu tego prawa. Drugi z lokalów użytkowych wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem w gruncie przeznaczony będzie jedynie dla prowadzenia przez Spółkę działalności komercyjnej, podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 5 ust. 1 w zw. z art. 8 ust. 1 i art. 7 ust. 1 w zw. z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.04.54.535, ze zm.), opodatkowaną stawką ogólną 23%. Wnioskodawca wyjaśnia, że nie planuje wykonywania działalności zwolnionej w tym lokalu użytkowym, w związku z czym zasady wskazane w art. 90 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.04.54.535, ze zm.) nie będą miały zastosowania, i związku z tym Spółce będzie przysługiwało w tym zakresie prawo odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu tego prawa w całości. Nabycie praw odrębnej własności do każdego z lokalów użytkowych wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem w gruncie będzie współfinansowane z funduszy unijnych w ramach Programu RPO działanie 1.4 wsparcie inwestycji instytucji z otoczenia biznesu. Istotnym elementem wniosku wpływającym na kwotę przyznanego dofinansowania jest prawo odliczenia podatku VAT 23% naliczonego przy zakupie. W przypadku, gdy Spółce nie przysługuje prawo odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu praw odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem, wówczas kwota podatku VAT jest kosztem kwalifikowanym, który można objąć wnioskiem o współfinansowanie. W przypadku, gdy Spółka posiada prawo odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu praw odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem, wówczas kwota podatku VAT nie jest kosztem kwalifikowanym i nie można jej objąć wnioskiem o współfinansowanie. Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i będzie nim w przyszłości w momencie wystąpienia zdarzeń przyszłych.
W związku z powyższym zadano następujące pytania:
- Czy Spółka ma prawo w świetle art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.04.54.535, ze zm.) do obniżenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu praw odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem, które wykorzystywane będą jedynie do działalności statutowej niestanowiącej obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT w świetle art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.04.54.535, ze zm.) współfinansowanej ze środków unijnych w ramach realizowanych przez Wnioskodawcę projektów niestanowiącej wynagrodzenia ani nie przynoszącej zysku, a jedynie zwrot kosztów...
- Czy Wnioskodawcy w świetle art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.04.54.535, ze zm.) przysługuje prawo do obniżenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu praw odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem, które wykorzystywane będą jedynie do działalności komercyjnej stanowiącej obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT w świetle art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.04.54.535, ze zm.) w całości...
Zdaniem Wnioskodawcy:
Ad.1)
Spółce nie przysługuje prawo w świetle art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.04.54.535, ze zm.) obniżenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu prawa odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności statutowej niestanowiącej obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT w świetle art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.04.54.535, ze zm.). W związku z powyższym VAT będzie w tym przypadku kosztem kwalifikowanym w opisanym we wniosku Projekcie.
Ad. 2)
Wnioskodawcy w świetle art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.04.54.535, ze zm.) przysługuje prawo do obniżenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu prawa odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem we współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności komercyjnej stanowiącej obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT w świetle art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.04.54.535, ze zm.) w całości. W związku z powyższym VAT nie będzie kosztem kwalifikowanym w opisanym we wniosku Projekcie.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych zdarzeń przyszłych uznaje się za prawidłowe.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej „ustawą o VAT”, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Stosownie do art. 15 ust. 2 ww. ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych. Jak stanowi art. 86 ust. 1 ustawy o VAT podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Natomiast myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Zgodnie z art. 88 ust. 4 powołanej ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20. Z powyższych uregulowań prawnych wynika zatem, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. takimi których następstwem jest określenie podatku należnego. Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku i niepodlegających temu podatkowi. Odliczenie podatku naliczonego nie przysługuje ponadto zgodnie cyt. wyżej art. 88 ust. 4 ustawy o VAT podatnikom, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Katalog wyłączeń prawa do odliczenia podatku naliczonego zawiera ponadto art. 88 ust. 3a ustawy o VAT, w myśl którego nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy: - sprzedaż została udokumentowana fakturami lub fakturami korygującymi:
- wystawionymi przez podmiot nieistniejący,
- w których kwota podatku wykazana na oryginale faktury lub faktury korygującej jest różna od kwoty wykazanej na kopii;
- transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku;
- wystawiono więcej niż jedną fakturę dokumentującą tę samą sprzedaż;
- wystawione faktury, faktury korygujące lub dokumenty celne:
- stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane - w części dotyczącej tych czynności,
- podają kwoty niezgodne z rzeczywistością - w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością,
- potwierdzają czynności, do których mają zastosowanie przepisy art. 58 i 83 Kodeksu cywilnego - w części dotyczącej tych czynności;
- faktury, faktury korygujące wystawione przez nabywcę zgodnie z odrębnymi przepisami nie zostały zaakceptowane przez sprzedającego;
- zaświadczenie, o którym mowa w art. 86 ust. 5, zawiera informacje niezgodne ze stanem faktycznym;
- wystawiono faktury, w których została wykazana kwota podatku w stosunku do czynności opodatkowanych, dla których nie wykazuje się kwoty podatku na fakturze - w części dotyczącej tych czynności.
Z treści złożonego wniosku wynika, iż Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. W związku z prowadzoną działalnością planuje nabycie prawa odrębnej własności do dwóch lokali użytkowych oraz związanego z tymi lokalami użytkowymi udziału we współwłasności działki. Jeden z lokali użytkowych wraz z udziałem we współwłasności gruntu przeznaczony będzie jedynie dla prowadzenia przez Spółkę działalności „statutowej”. Działalność ta finansowana jest z dotacji unijnych, które pokrywają wyłącznie koszty związane z realizacją projektów realizowanych przez Spółkę, a dofinansowanie nie ma bezpośredniego wpływu na cenę (kwotę należną). Realizowane zadania nie były przedmiotem sprzedaży, odpłatnej dostawy czy odpłatnego świadczenia usług na gruncie ustawy o podatku VAT. Działalność „statutowa” - jak wskazano w ww. wniosku - nie stanowi więc obrotu będącego podstawą opodatkowania w świetle art. 5 ust. 1 w związku z art. 8 ust. 1 i art. 7 ust. 1 oraz z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, a tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Jak wskazano na wstępie, warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi. Wnioskodawca jednoznacznie wskazał, że ww. lokal wraz z udziałem we współwłasności gruntu będzie służył wyłącznie działalności „statutowej” niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT, a tym samym Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z ich nabyciem. Z kolei drugi z lokali użytkowych wraz z udziałem we współwłasności gruntu - jak wskazano w ww. wniosku - przeznaczony będzie jedynie dla prowadzenia przez Spółkę działalności „komercyjnej”, podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 5 ust. 1 w związku z art. 8 ust. 1 i art. 7 ust. 1 oraz z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT. Działalność ta opodatkowana jest stawką podstawową 23% i jak wyjaśnił Wnioskodawca nie planuje on wykonywania w tym lokalu użytkowym działalności zwolnionej, w związku z czym zasady wskazane w art. 90 ustawy o VAT nie będą miała zastosowania. Mając zatem na uwadze wskazany wyżej przepis art. 86 ust. 1 ustawy o VAT stwierdzić należy, że w tym przypadku - nabycia lokalu wraz z udziałem we współwłasności gruntu przeznaczonego wyłącznie do działalności „komercyjnej” - zostanie spełniony podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku naliczonego tj. wystąpi związek dokonanych zakupów z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Wnioskodawcy, który jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT przysługuje zatem prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem ww. towarów, o ile nie wystąpi żadna z okoliczności wyłączających prawo do odliczenia podatku naliczonego, określonych w art. 88 ustawy o VAT. Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2011r. w zakresie oceny prawnej zdarzeń przyszłych w odniesieniu do pytania nr 1 i nr 2 (t.j. prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu przeznaczonego wyłącznie do działalności „statutowej” oraz prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu przeznaczonego wyłącznie do działalności „komercyjnej”) - jest prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zdarzeń przyszłych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Zgodnie z art. 14b § 3 cyt. w sentencji ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzeń przyszłych. W przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionych zdarzeń przyszłych, a w szczególności zmiany przeznaczenia nabywanych lokali użytkowych wraz z udziałem we współwłasności gruntu, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Ponadto wskazać należy, iż pojęcie „kosztu kwalifikowanego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach, ul. Prosta 10, 25-366 Kielce po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.
|