Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-1044/12-2/MK
z 19 lutego 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Państwa przedstawione we wniosku z dnia 30.11.2012 r. (data wpływu 03.12.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodu z tytułu likwidacji Spółdzielni – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 03.12.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodu z tytułu likwidacji Spółdzielni.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.


Spółdzielnia (dalej jako „S.”) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego, w szczególności w obiektach zlokalizowanych przy ul. P. przy ul. P.w W., jak również przy ul. U. w J. W związku z przyjętą strategią rozwoju dotyczącą rozwoju sieci handlowej, S. podjął działania zmierzające do rozbudowy swojej sieci handlowej w perspektywicznych lokalizacjach na terenie Warszawy. Powyższe działania obejmują zawarcie umów w zakresie pozyskania i rozruchu takich atrakcyjnych lokalizacji (przy współpracy z innymi podmiotami, zainteresowanymi udziałem w ww. przedsięwzięciu), jak również kompleksową reorganizację ram prawnych i gospodarczych prowadzonej działalności.

Wyrazem tych ostatnich będzie utworzenie przez S. nowego podmiotu - spółki komandytowej (dalej jako: „SK”). S. wniesie do SK wkład niepieniężny w postaci części swojego przedsiębiorstwa realizującego zadania z zakresu rozwoju sieci handlowej (o czym mowa powyżej). S. pozostanie jedynym komandytariuszem SK; komplementariuszem będzie podmiot działający w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Następnie, S. zostanie podzielony na dwie odrębne spółdzielnie, realizującej przypisane im zadania gospodarcze:

podczas gdy jeden z ww. podmiotów (wydzielony z S. w oparciu o wyodrębnioną część majątku) będzie kontynuował „tradycyjną” działalność gospodarczą, drugi podmiot, pozostały po wydzieleniu (dalej jako: „Spółdzielnia”) skupi się na zadaniach z zakresu rozwoju sieci handlowej, realizowanych za pośrednictwem SK. Udział posiadany przez S. w spółce komandytowej przed podziałem S., po podziale pozostanie w jego przedsiębiorstwie Spółdzielni (Spółdzielni „S.”).

W ramach planowanej strategii rozwoju, S. bierze pod uwagę możliwość przeprowadzenia w przyszłości likwidacji Spółdzielni. Przy czym w procesie likwidacji Spółdzielni, jej członkowie („Spółdzielcy”) otrzymaliby zamiast wypłat gotówkowych pozostały majątek Spółdzielni w formie rzeczowej. W opisanych okolicznościach, majątek zlikwidowanej Spółdzielni obejmowałby udział w SK; udział ten, na podstawie odpowiednich uchwał, zostałby przekazany Spółdzielcom.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Wnioskodawca zwraca się o potwierdzenie, że w świetle obowiązujących przepisów Ustawy o PDOF, przychody uzyskane przez Spółdzielców w związku z likwidacją Spółdzielni, będą podlegały opodatkowaniu 19% podatkiem dochodowym od osób fizycznych, przy czym podstawą opodatkowania będzie różnica pomiędzy nominalną wartością udziałów w SK uzyskanych przez Spółdzielców w związku z likwidacją Spółdzielni, a kosztem objęcia przez Spółdzielców wkładów w Spółdzielni.


Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie zobowiązującymi przepisami Ustawy o PDOF (art. 24 ust. 5 pkt 3 oraz art. 21 ust. 1 pkt 50 i pkt 50a), przychody uzyskane przez Spółdzielców w związku z likwidacją Spółdzielni, będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Uwzględniając fakt, że w wyniku likwidacji Spółdzielni, Spółdzielcy otrzymają udziały w spółce komandytowej, w której likwidowana Spółdzielnia będzie komandytariuszem, podstawą opodatkowania dla danego Spółdzielcy będzie różnica pomiędzy nominalną wartością udziału w SK uzyskanego przez niego w wyniku likwidacji Spółdzielni a wydatkami na nabycie udziałów lub wkładów w likwidowanej Spółdzielni, odpowiadającymi nominalnej kwocie posiadanych przez członka Spółdzielni udziałów lub wkładów w Spółdzielni. Podatek od powyższej podstawy powinien zostać obliczony, pobrany i odprowadzony przez Spółdzielnię według stawki 19%.


  1. Likwidacja spółdzielni

Likwidacja spółdzielni następuje na podstawie przepisów art. 113 - art. 129 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (t. j. Dz. U. Nr 188, poz. 1848 ze zm.) - dalej jako „Prawo spółdzielcze”.

Na podstawie art. 125 § 3 -5 Prawa spółdzielczego, z kwot pozostałych po spłaceniu wszystkich należności i po złożeniu do depozytu sądowego sum całkowicie zabezpieczających należności sporne lub niewymagalne dokonuje się stosunkowej wypłaty udziałów. Wypłaty tej nie można jednak dokonać przed upływem sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia wzywającego wierzycieli. Wierzyciele, którzy zgłosili wierzytelności po upływie tego terminu, mogą ich dochodzić z nierozdzielonego majątku spółdzielni. Pozostały majątek spółdzielni zostaje przeznaczony na cele określone w uchwale ostatniego walnego zgromadzenia, wobec czego możliwe jest przekazanie tego majątku członkom spółdzielni.


  1. Zakres opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie obowiązujących przepisów.

Na mocy art. 10 ust. 1 pkt 7 Ustawy o PDOF, źródłem przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych, innych niż wymienione w pkt 8 lit. a - c. Katalog przychodów z kapitałów pieniężnych zawiera art. 17 ust. 1 Ustawy o PDDF.

W szczególności, art. 17 ust. 1 pkt 4 tej ustawy stanowi, że za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się dywidendy i inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, których podstawą uzyskania są udziały (akcje) w spółce mającej osobowość prawną lub spółdzielni w tym również

  1. dywidendy z akcji złożonych przez członków pracowniczych funduszy emerytalnych na rachunkach ilościowych
  2. oprocentowanie udziałów członkowskich z nadwyżki bilansowej (dochodu ogólnego) w spółdzielniach,
  3. podział majątku likwidowanej spółki (spółdzielni)
  4. wartość dokonanych na rzecz udziałowców i akcjonariuszy nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń

Zgodnie z art. 24 ust. 5 Ustawy o PDQF, dochodem (przychodem) z udziału w zyskach osób prawnych jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału, w tym także (pkt 3) wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją osoby prawnej.

W przedstawionym stanie faktycznym Spółdzielcy w związku z likwidacją Spółdzielni i podziałem jej majątku uzyskają dochód (przychód) o którym mowa w art. 24 ust 5 pkt 3 Ustawy o PDOF, w momencie otrzymania udziałów w SK. Dokonany w trybie art. 125 Prawa spółdzielczego podział majątku likwidowanej Spółdzielni, którym są udziały w spółce komandytowej skutkować będzie dla Spółdzielców powstaniem dochodu (przychodu) z udziału w zysku osoby prawnej.

W kontekście powołanego art. 125 § 3 Prawa spółdzielczego należy zwrócić uwagę że na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 50 ustawy o PDOF, wolne od podatku dochodowego są przychody otrzymane w związku ze zwrotem udziałów lub wkładów w spółdzielni, do wysokości wniesionych udziałów lub wkładów do spółdzielni. Natomiast na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 50a Ustawy o PDOF, wolna od podatku dochodowego jest wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją osoby prawnej w części stanowiącej koszt nabycia wkładów w spółdzielni.

W konsekwencji, przychodem Spółdzielców z tytułu podziału majątku likwidowanej Spółdzielni dokonanego w oparciu o art. 125 Prawa spółdzielczego, który stanowić będą udziały w SK będzie nominalna wartość otrzymanych od Spółdzielni udziałów. Jednocześnie, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 50 oraz pkt 50a Ustawy o PDOF, wolne od podatku dochodowego będą przychody otrzymane przez Spółdzielców w związku ze zwrotem udziałów lub wkładów w Spółdzielni (dokonanym w trybie art. 125 § 3 Prawa spółdzielczego), do wysokości wniesionych udziałów lub wkładów do Spółdzielni, jak również wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją Spółdzielni w części stanowiącej koszt nabycia udziałów lub wkładów w Spółdzielni.

Zgodnie z art. 30a ust. 1 pkt 4 Ustawy o PDOF od uzyskanych dochodów (przychodów) z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a.


Powyższy obowiązek będzie obciążał likwidowaną Spółdzielnię, jako płatnika podatku.


  1. Podsumowanie

Jak wynika z powyższej analizy, otrzymanie przez członków Spółdzielni (Spółdzielców) w następstwie likwidacji Spółdzielni - udziałów w SK będzie stanowić dla tych osób dochód (przychód) z udziału w zyskach osób prawnych.

Powyższy dochód (przychód), na podstawie art. 30a ust. 1 pkt 4 Ustawy o PDOF podlega opodatkowaniu 19% zryczałtowanym podatkiem dochodowym.

Zgodnie z art. 24 ust 5 pkt 3 Ustawy o PDOF, dochodem z udziału w zyskach osób prawnych jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału, w tym wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją osoby prawnej. W ramach opisanego w niniejszym wniosku zdarzenia przyszłego nie ulega wątpliwości, że wartością otrzymanego majątku jest nominalna wartość udziałów w SK otrzymanych przez członków Spółdzielni w związku z jej likwidacją.

Jednocześnie, na mocy art. 21 ust. 1 pkt 50 oraz 50a Ustawy o PDOF, podstawa opodatkowania zostanie pomniejszona o kwoty odpowiadające kosztowi nabycia lub objęcia udziałów lub wkładów w Spółdzielni

Powyższe stanowisko S. znajduje potwierdzenie min. w interpretacji z dnia 22 sierpnia 2008 r. wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-554/08/PS, w której organ stwierdza „Reasumując należy stwierdzić że przychodem członków likwidowanej Spółdzielni z tytułu podziału majątku dokonanego w oparciu o art. 125 § 5 Prawa spółdzielczego, który stanowić będą udziały w spółce kapitałowej będzie nominalna wartość otrzymanych od Spółdzielni udziałów. Natomiast na podstawie art. 21 ust 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego będą przychody otrzymane w związku ze zwrotem udziałów lub wkładów w spółdzielni dokonanym w trybie art. 125 § 3 Prawa spółdzielczego, do wysokości wniesionych udziałów lub wkładów do spółdzielni.”

Podobnie, w interpretacji z dnia 14 listopada 2008 r., sygn. IBPB2/41514-40/08/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach potwierdza stanowisko wnioskodawcy, zgodnie z którym: „W świetle przytoczonych przepisów zdaniem wnioskodawcy, w przypadku likwidacji Spółdzielni, opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych będzie podlegać nadwyżka pomiędzy wartością majątku uzyskanego przez każdego członka Spółdzielni, a wydatkami na ich nabycie przez członków Spółdzielni w likwidowanej Spółdzielni. Wydatki te będą równe kwocie nominalnej posiadanych przez członka Spółdzielni wkładów w Spółdzielni. Spółdzielnia jest obowiązana do pobrania 19% zryczałtowanego podatku i przekazania go na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy wg siedziby spółdzielni i wykazania go w deklaracji rocznej PIT-8AR.”


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Niniejsza interpretacja zawiera ocenę stanowiska Wnioskodawcy wyłącznie w przedmiocie zadanego pytania przyporządkowanego do przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, tj. opodatkowania przychodów uzyskanych przez spółdzielców w związku z podziałem majątku likwidowanej Spółdzielni.

Jednocześnie tutejszy organ informuje, że kwestia dotycząca opodatkowania przychodów spółdzielców w związku ze zwrotem wkładów w spółdzielni nie była przedmiotem zapytania Wnioskodawcy, nie była też przedstawiona w opisie zdarzenia przyszłego w związku z czym tutejszy Organ nie odniósł się do własnego stanowiska Wnioskodawcy przedstawionego w tym zakresie.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 7 cyt. ustawy, źródłem przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych, innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c).


Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 4, za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się dywidendy i inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, których podstawą uzyskania są udziały (akcje) w spółce mającej osobowość prawną lub spółdzielni, w tym również:

  1. dywidendy z akcji złożonych przez członków pracowniczych funduszy emerytalnych na rachunkach ilościowych,
  2. oprocentowanie udziałów członkowskich z nadwyżki bilansowej (dochodu ogólnego) w spółdzielniach,
  3. podział majątku likwidowanej spółki (spółdzielni),
  4. wartość dokonanych na rzecz udziałowców i akcjonariuszy nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, określoną według zasad wynikających z art. 11 ust. 2-2b.

Natomiast w myśl art. 24 ust. 5 pkt 3 tej ustawy, dochodem (przychodem) z udziału w zyskach osób prawnych jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału, w tym także wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją osoby prawnej.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że w ramach planowanej strategii rozwoju, Wnioskodawca bierze pod uwagę możliwość przeprowadzenia w przyszłości likwidacji Spółdzielni. Przy czym w procesie likwidacji Spółdzielni, jej członkowie otrzymają zamiast wypłat gotówkowych pozostały majątek Spółdzielni w formie rzeczowej. Majątek zlikwidowanej Spółdzielni obejmowałby udział w spółce komandytowej; który na podstawie odpowiednich uchwał, zostałby przekazany Spółdzielcom.

Tryb likwidacji spółdzielni został uregulowany w ustawie z dnia 16 września 1982 r. Prawo Spółdzielcze (Dz. U. Nr 188 poz. 1848 z 2003 r.) w dziale XII zatytułowanym Likwidacja Spółdzielni.

Na podstawie przepisu art. 125 § 5 Prawa spółdzielczego, pozostały majątek spółdzielni zostaje przeznaczony na cele określone w uchwale ostatniego walnego zgromadzenia, wobec czego możliwe jest przekazanie tego majątku członkom spółdzielni.

Mając na uwadze wyżej przywołane uregulowania prawne oraz opisane zdarzenie przyszłe podział majątku likwidowanej Spółdzielni, którym jest udział w spółce komandytowej - jak wyżej wykazano – skutkować będzie dla członków Spółdzielni powstaniem dochodu z tytułu udziału w zysku osób prawnych.

Jednocześnie należy mieć na uwadze przepis art. 21 ust. 1 pkt 50a ww. ustawy na mocy, którego opodatkowaniu nie podlega wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją osoby prawnej w części stanowiącej koszt nabycia lub objęcia udziałów (akcji) albo wkładów w spółdzielni.

W konsekwencji wartość majątku, który członek spółdzielni otrzyma w związku z likwidacją Spółdzielni, będzie korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie ww. art. 21 ust. 1 pkt 50a ustawy w części stanowiącej koszt nabycia lub objęcia wkładów w Spółdzielni. Natomiast różnica pomiędzy wartością majątku otrzymanego w wyniku likwidacji spółdzielni, a kosztem objęcia wkładów w Spółdzielni będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, jako przychód z tytułu udziału w zyskach osób prawnych w związku z likwidacją osoby prawnej.

W przedstawionym zdarzeniu przyszłym przychód ten będzie stanowić wartość otrzymanego majątku likwidacyjnego czyli wartość udziału w spółce komandytowej przekazanego członkom Spółdzielni w części przekraczającej koszt nabycia lub objęcia przez Spółdzielców wkładów w Spółdzielni, a zatem zastosowanie znajdzie zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 50a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 30a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od uzyskanych dochodów (przychodów) z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a. Zryczałtowany podatek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 - 4 oraz pkt 6, 8 i 9, pobiera się bez pomniejszania przychodu o koszty uzyskania (ust. 6 ww. artykułu).

W myśl art. 41 ust. 1 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Stosownie natomiast do ust. 4 tego artykułu, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

Natomiast na podstawie art. 42 ust. 1 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku, gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Stosownie do ust. 1a tego artykułu, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru. Jednakże roczne deklaracje dotyczące podatku pobranego zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przesyłają do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych. Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio.

Reasumując, w wyniku planowanego podziału majątku pozostałego po likwidacji Spółdzielni członkowie tejże Spółdzielni uzyskają przychód z kapitałów pieniężnych. Zatem, opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 19%, o którym mowa w art. 30a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegać będzie różnica pomiędzy wartością otrzymanego udziału w spółce komandytowej przekazanego członkom Spółdzielni a wydatkami poniesionymi na objęcie lub nabycie przez Spółdzielców wkładów w Spółdzielni.


Końcowo - odnosząc się do powołanych we wniosku interpretacji organów podatkowych - wskazać należy, iż orzeczenia ta nie są wiążące dla tutejszego organu. Interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnej, indywidualnej sprawy, osadzonej w określonym stanie faktycznym i tylko w tej sprawie rozstrzygnięcie w każdej z nich zawarte jest wiążące.

W związku z tym, organy podatkowe mimo, iż w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkują się wydanymi rozstrzygnięciami – nie tylko innych organów podatkowych, jednak nie stosują wprost tych rozstrzygnięć także i z tego powodu, iż nie stanowią one materialnego prawa podatkowego.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 poz. 270 ze zm). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj