Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/2/415-1412/12/MMa
z 21 stycznia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że Pana stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 października 2012 r. (data wpływu do tut. Biura 19 października 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia akcji spółki komandytowo-akcyjnej objętych w wyniku przekształcenia spółki jawnej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 października 2012 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia akcji spółki komandytowo-akcyjnej objętych w wyniku przekształcenia spółki jawnej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca będący osobą fizyczną jest akcjonariuszem w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowo-akcyjna powstałej w drodze przekształcenia w 2012 r. spółki jawnej. Przekształcenie dokonane zostało na podstawie odpowiednich przepisów Kodeksu spółek handlowych.

Wnioskodawca był w dniu przekształcenia spółki jawnej jednym z jej wspólników, pozostałymi wspólnikami byli: inna osoba fizyczna oraz spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. W spółce przekształconej rolę komplementariusza pełni spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, natomiast pozostali dwaj wspólnicy spółki jawnej (w tym wnioskodawca) posiadają w spółce komandytowo-akcyjnej status akcjonariuszy.

Kapitał zakładowy spółki komandytowo-akcyjnej wynosi 200.000 zł i dzieli się na 400 akcji na okaziciela o wartości nominalnej 500 zł każda. Całość kapitału akcyjnego pokryta została przez akcjonariuszy z majątku przekształcanej spółki jawnej - kapitału własnego spółki jawnej powstałego z zysku spółki jawnej osiągniętego w okresie, gdy jedynymi wspólnikami spółki jawnej byli obecni akcjonariusze spółki komandytowo-akcyjnej. Pozostała część kapitału własnego spółki jawnej - nie stanowiąca pokrycia wartości nominalnej akcji spółki komandytowo-akcyjnej po przekształceniu spółki, przeksięgowana została na kapitał zapasowy spółki komandytowo-akcyjnej.

Wnioskodawca posiadający 200 akcji na okaziciela spółki komandytowo-akcyjnej objętych w sposób wskazany powyżej zamierza dokonać sprzedaży części posiadanych akcji.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w przypadku zbycia przez akcjonariusza spółki komandytowo-akcyjnej, powstałej w drodze przekształcenia spółki jawnej, części posiadanych akcji spółki, objętych w zamian za przypadającą na wnioskodawcę część majątku spółki jawnej wkład pieniężny w postaci przypadającej na niego części kapitału własnego przekształcanej spółki jawnej powstałego z zysku osiągniętego przez spółkę jawną w czasie, gdy był on jej wspólnikiem wartość nominalna akcji objętych w ten sposób stanowi w momencie zbycia akcji koszt uzyskania przychodu w rozumieniu przepisu art. 23 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem wnioskodawcy, opodatkowanie przychodu ze sprzedaży akcji, jako przychodu z kapitałów pieniężnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest niezależne od tego w jaki sposób wnioskodawca wszedł w ich posiadanie. Podatnik może jednak wykazać, że w celu ich nabycia poniósł określone wydatki i w takim przypadku przychód ze sprzedaży akcji może o tę kwotę pomniejszyć. W przypadku zbycia udziałów (akcji), objętych w zamian za wkład pieniężny zastosowanie znajduje art. 23 ust. 1 pkt 38 powołanej ustawy, zgodnie z którym nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na objęcie lub nabycie udziałów albo wkładów w spółdzielni, udziałów (akcji) w spółce mającej osobowość prawną oraz innych papierów wartościowych, a także wydatków na nabycie tytułów uczestnictwa lub jednostek uczestnictwa w funduszach kapitałowych; wydatki takie są jednak kosztem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia tych udziałów (akcji), wkładów oraz innych papierów wartościowych.

Zdaniem wnioskodawcy, pokrycie akcji w spółce komandytowo-akcyjnej powstałej w drodze przekształcenia ze spółki jawnej, w której był wspólnikiem, jego udziałem w majątku przekształcanej spółki jawnej, tj. wkładem pieniężnym w postaci przypadającej na niego części kapitału własnego przekształcanej spółki jawnej, powstałego z opodatkowanego zysku osiągniętego przez spółkę jawną w czasie, gdy był on jej wspólnikiem, uprawnia do twierdzenia, iż wartość nominalna akcji objętych w ten sposób, stanowi w momencie zbycia akcji, koszt uzyskania przychodu w rozumieniu przepisu art. 23 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 30b ust. 2 pkt 1 cytowanej ustawy, dochodem z tytułu odpłatnego zbycia akcji jest różnica pomiędzy przychodami z tego zbycia a kosztami uzyskania przychodów, określonymi na podstawie art. 22 ust. lf lub ust. 1g, lub art. 23 ust. 1 pkt 38, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 13 i 14 osiągnięta w roku podatkowym. Dochód uzyskany z odpłatnego zbycia akcji podlega opodatkowaniu zryczałtowaną stawką w wysokości 19% - art. 30b ust. 1 ww. ustawy i na podstawie ust. 5 tego artykułu nie może być łączony z dochodami opodatkowanymi na zasadach ogólnych oraz dochodami opodatkowanymi według 19% stawki, o której mowa w art. 30c cytowanej ustawy.

Kapitał własny przekształconej spółki jawnej, który przeznaczony został na pokrycie kapitału zakładowego w spółce komandytowo-akcyjnej (w tym akcji objętych przez wnioskodawcę) powstał z zysku osiągniętego przez spółkę jawną.

Przychód wspólników (w tym wnioskodawcy) z tytułu udziału w spółce jawnej został przez wspólników spółki należycie opodatkowany według przepisów art. 8 ust. 1 oraz art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, należny im zysk spółki jawnej nie został jednak wypłacony na ich rzecz, lecz zasilił kapitał własny spółki.

Ustawodawca regulując zasady ustalania kosztów uzyskania przychodów ze sprzedaży akcji, uzależnił je od sposobu nabycia (objęcia) zbywanych akcji. Nadmienić jedynie należy, iż w rozpatrywanym przypadku, zdaniem wnioskodawcy, do ustalenia kosztów uzyskania przychodów art. 22 ust. 1f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie znajdzie zastosowania.

W przedmiotowej sprawie, koszty uzyskania przychodu winny zostać zdaniem wnioskodawcy ustalone zgodnie z brzmieniem art. 23 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Przekształcenie spółki jawnej w spółkę komandytowo-akcyjną nie wywołuje skutków podatkowych, ponieważ zmieniana jest jedynie forma prawna prowadzonej działalności. W konsekwencji zachowując sukcesję określoną w powołanych przepisach należy uznać, że kosztem uzyskania przychodu ze zbycia akcji w spółce komandytowo-akcyjnej otrzymanych w wyniku przekształcenia spółki jawnej będą wydatki poniesione na objęcie akcji w spółce komandytowo-akcyjnej.

W omawianym przypadku wydatkiem takim będzie wartość nominalna zbywanych akcji objętych za część należnego wnioskodawcy kapitału własnego przekształconej spółki jawnej, powstałego z opodatkowanego zysku spółki jawnej, którego wspólnicy tej spółki nie wypłacili. Analogicznie przyjmuje się bowiem, iż kwota odpowiadająca wartości nominalnej akcji, objętych za wkład pieniężny, stanowi wydatek podatnika z tytułu nabycia akcji i w związku z tym, w przypadku zbycia akcji kwota ta stanowi koszt uzyskania przychodu. Zdaniem wnioskodawcy, tożsamą zasadę należy stosować do zbycia akcji pokrytych w sposób określony w niniejszym wniosku.

Reasumując, mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe i powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że w przypadku odpłatnego zbycia akcji w spółce komandytowo-akcyjnej powstałej w wyniku przekształcenia spółki jawnej, dochód ze sprzedaży akcji będzie, tak jak zakłada wnioskodawca, opodatkowany 19% zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Natomiast koszt uzyskania przychodu będzie stanowić kwota odpowiadająca wartości nominalnej akcji objętych przez wnioskodawcę za część przypadającego na niego majątku spółki w postaci części kapitału własnego spółki przekształcanej.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje:

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) opodatkowaniu podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów ustawy Ordynacja podatkowa zaniechano poboru podatku.

Przepis art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawiera katalog źródeł przychodów, z których dochody opodatkowane są podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Takimi źródłami są m.in. kapitały pieniężne i inne prawa majątkowe w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c) ustawy (art. 10 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy).

Natomiast stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, przychody z:

  1. odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz papierów wartościowych,
  2. realizacji praw wynikających z papierów wartościowych, o których mowa w art. 3 pkt 1 lit. b) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi.

Zgodnie z art. 5a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ilekroć w ustawie jest mowa o papierach wartościowych - oznacza to papiery wartościowe, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. Nr 183, poz. 1538). A zatem stwierdzić należy, iż ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje samodzielnie pojęcia papierów wartościowych, lecz w tym zakresie odsyła wprost do ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.

W myśl art. 3 ust. 1 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi ilekroć w ustawie jest mowa o papierach wartościowych rozumie się przez to:

  1. akcje, prawa poboru w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.), prawa do akcji, warranty subskrypcyjne, kwity depozytowe, obligacje, listy zastawne, certyfikaty inwestycyjne i inne zbywalne papiery wartościowe, w tym inkorporujące prawa majątkowe odpowiadające prawom wynikającym z akcji lub z zaciągnięcia długu, wyemitowane na podstawie właściwych przepisów prawa polskiego lub obcego,
  2. inne zbywalne prawa majątkowe, które powstają w wyniku emisji, inkorporujące uprawnienie do nabycia lub objęcia papierów wartościowych określonych w lit. a, lub wykonywane poprzez dokonanie rozliczenia pieniężnego (prawa pochodne).

W związku z powyższym, pod pojęciem papierów wartościowych rozumie się również akcje. Należy przy tym zauważyć, że ustawa nie różnicuje akcji na te emitowane w spółkach akcyjnych i te emitowane w spółkach komandytowo-akcyjnych. Podobnie przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych posługują się w art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) pojęciem „papiery wartościowe” nie ograniczając go tym samym jedynie do akcji w spółkach mających osobowość prawną.

Spółka komandytowo-akcyjna, podobnie jak i spółka jawna, zaliczane są do osobowych spółek handlowych, których ustrój i zasady funkcjonowania określają przepisy ustawy Kodeks spółek handlowych.

Zgodnie z art. 551 § 1 ustawy Kodeks spółek handlowych, spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna, spółka z ograniczona odpowiedzialnością, spółka akcyjna (spółka przekształcana) może być przekształcona w inną spółkę handlową (spółkę przekształconą).

W myśl art. 553 § 1 ww. ustawy, spółce przekształconej przysługują wszystkie prawa i obowiązki spółki przekształcanej. Wspólnicy spółki przekształcanej uczestniczący w przekształceniu stają się z dniem przekształcenia wspólnikami spółki przekształconej (art. 553 § 3 Kodeksu).

Z powyższego wynika, iż spółka przekształcona staje się co do zasady kontynuatorem praw i obowiązków przysługujących spółce przekształcanej.

Należy zwrócić uwagę na fakt, iż przekształcenie spółki jawnej w inną spółkę osobową, w przedmiotowej sprawie w spółkę komandytowo-akcyjną, zgodnie z art. 551 Kodeksu spółek handlowych, ma jedynie charakter zmiany formy prawnej prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej i nie powoduje powstania nowego podmiotu, rozpoczynającego prowadzenie tejże działalności. Na gruncie prawa podatkowego problematykę następstwa prawnego reguluje art. 93a ustawy Ordynacji podatkowej. Stosownie do postanowień art. 93a § 1 pkt 2 w zw. z § 2 pkt 1 lit. a) spółka niemająca osobowości prawnej (spółka komandytowo-akcyjna) zawiązana (powstała) w wyniku przekształcenia innej spółki niemającej osobowości prawnej (spółki jawnej) wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej spółki.

W świetle powyższego stwierdzić należy, iż przekształcenie spółki jawnej w spółkę komandytowo-akcyjną nie jest traktowane jak likwidacja spółki jawnej i powstanie nowego podmiotu (spółki komandytowo-akcyjnej) a jedynie jako proces zmierzający do zmiany formy prawnej prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż wnioskodawca jest jednym z dwóch akcjonariuszy spółki komandytowo-akcyjnej, której komplementariuszem jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka komandytowo-akcyjna powstała w 2012 r. na skutek przekształcenia spółki jawnej. Kapitał zakładowy spółki komandytowo-akcyjnej został pokryty przez akcjonariuszy z kapitału spółki jawnej. Wnioskodawca posiada 200 akcji w ww. spółce komandytowo-akcyjnej, których część zamierza sprzedać.

Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, iż w przypadku przekształcenia spółki, wspólnik spółki osobowej nie wnosi do spółki komandytowo-akcyjnej żadnego aportu – mamy bowiem do czynienia z tym samym podmiotem, który zmienił jedynie formę prawną działalności a nie z dwoma odrębnymi podmiotami – likwidowaną spółką jawną oraz nowo powstałą spółką komandytowo-akcyjną.

W myśl art. 30b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia papierów wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych, i z realizacji praw z nich wynikających oraz z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz z tytułu objęcia udziałów (akcji) w spółkach mających osobowość prawną albo wkładów w spółdzielniach w zamian za wkład niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

Zgodnie z art. 30b ust. 2 pkt 1 ww. ustawy dochodem, o którym mowa w ust. 1, jest różnica między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia papierów wartościowych a kosztami uzyskania przychodów, określonymi na podstawie art. 22 ust. 1f lub ust. 1g, lub art. 23 ust. 1 pkt 38, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 13 i 14 - osiągnięta w roku podatkowym.

Istotą przedmiotowej sprawy jest ustalenie kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia akcji spółki komandytowo-akcyjnej. Ustawodawca regulując zasady ustalania kosztów uzyskania przychodów z odpłatnego zbycia akcji, uzależnił je od sposobu nabycia (objęcia) zbywanych akcji.

Zastosowania w przedmiotowej sprawie – jak słusznie zauważył wnioskodawca we własnym stanowisku - nie znajdzie art. 22 ust. 1f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym w przypadku odpłatnego zbycia udziałów (akcji) w spółce albo wkładów w spółdzielni objętych w zamian za wkład niepieniężny, na dzień zbycia tych udziałów (akcji) albo wkładów, koszt uzyskania przychodów ustala się w wysokości:

  1. nominalnej wartości objętych udziałów (akcji) albo wkładów z dnia ich objęcia - jeżeli te udziały (akcje) albo wkłady zostały objęte w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część;
  2. przyjętej dla celów podatkowych wartości składników przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, wynikającej z ksiąg i ewidencji, o których mowa w art. 24a ust. 1, określonej na dzień objęcia tych udziałów (akcji), wkładów, nie wyższej jednak niż ich wartość nominalna z dnia objęcia.

Jak wynika z powyższego, ustalenie kosztów uzyskania przychodów w oparciu o cyt. wyżej art. 22 ust. 1f ww. ustawy może nastąpić jedynie w przypadku odpłatnego zbycia udziałów (akcji) w spółce objętych w zamian za wkład niepieniężny (aport). W niniejszej sprawie, istotnie, nie dochodzi do wniesienia aportu w postaci spółki osobowej do innej spółki osobowej, lecz ma miejsce przekształcenie spółki jawnej w spółkę komandytowo-akcyjną. Zgadza się jedynie skutek końcowy obu operacji, a mianowicie w majątku wspólnika spółki osobowej udział w tej spółce zastępowany jest akcjami w spółce przekształconej. Tym samym nie może mieć zastosowania w przedmiotowej sprawie niniejsza regulacja, skoro występuje przekształcenie spółek, a nie wniesienie aportem spółki osobowej do innej spółki osobowej.

Podobnie, wbrew twierdzeniu wnioskodawcy, nie znajdzie zastosowania art. 23 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych interpretowany tak jak sugeruje wnioskodawca, skoro akcje spółki przejmującej nie zostały wnioskodawcy przydzielone w zamian za wkład pieniężny. Innymi słowy wnioskodawca nie przekazał do spółki komandytowo-akcyjnej środków pieniężnych ze swojego majątku, aby pokryć wartość nominalną akcji. Wartość tę pokrył kapitał spółki jawnej.

Dlatego też interpretując art. 23 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy pominąć sam etap przekształcenia i powrócić do momentu założenia lub przystąpienia przez wnioskodawcę do spółki jawnej. Skoro bowiem moment przekształcenia spółki jawnej w spółkę komandytowo-akcyjną nie był dla wnioskodawcy źródłem przychodu z tytułu przydzielonych w spółce komandytowo-akcyjnej akcji, to nie może być również podstawą do generowania kosztów. Jest to wyraz podstawowej zasady prawa podatkowego powiązania przychodów z kosztami. W takim przypadku należy cofnąć się do faktycznych, realnych kosztów jakie poniósł wnioskodawca. Innymi słowy chodzi o wartość uszczuplenia jakie powstało w majątku wnioskodawcy na skutek pokrycia przez niego wkładu do spółki osobowej, a więc o koszt historyczny poniesiony przez wnioskodawcę w postaci wydatków na pokrycie wkładu do spółki jawnej.

Zatem to nie wartość nominalna akcji objętych w spółce komandytowo-akcyjnej będzie stanowiła dla wnioskodawcy koszt uzyskana przychodu w przypadku zbycia tych akcji, skoro na moment przekształcenia akcje objęte nie były źródłem przychodu. Koszt ten ustala się przy uwzględnieniu wydatków poniesionych przez wnioskodawcę jako wspólnika spółki jawnej przy przystąpieniu lub założeniu tejże spółki.

Powyższe regulacje wskazują, że przekształcenie spółki jawnej w spółkę komandytowo-akcyjną nie wywołuje skutków podatkowych, ponieważ zmieniana jest jedynie forma prawna prowadzonej działalności. W konsekwencji zachowując sukcesję określoną w powołanych przepisach należy uznać, że kosztem uzyskania przychodu ze zbycia akcji w spółce komandytowo-akcyjnej otrzymanych w wyniku przekształcenia spółki jawnej będą wydatki poniesione na wkłady w spółce jawnej.

Reasumując, mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe i powołane przepisy prawa, należy stwierdzić, że w przypadku odpłatnego zbycia akcji w spółce komandytowo-akcyjnej powstałej z przekształcenia spółki jawnej, dochód ze sprzedaży akcji spółki komandytowo-akcyjnej będzie opodatkowany 19% zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Natomiast kosztem uzyskania przychodów będą wydatki poniesione przez wnioskodawcę na wkłady w spółce jawnej. W świetle powyższego stanowisko wnioskodawcy, zgodnie z którym koszty należy ustalić na podstawie wartości nominalnej objętych przez wnioskodawcę akcji spółki komandytowo-akcyjnej, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj