Interpretacja Ministra Finansów
DD3/033/222/OBQ/10/PK-1553
z 31 marca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
DD3/033/222/OBQ/10/PK-1553
Data
2011.03.31



Autor
Minister Finansów


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku --> Dochody opodatkowane ryczałtem

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Przedmiot opodatkowania

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników --> Zryczałtowane zaliczki


Słowa kluczowe
konkursy
nadwyżki
nagrody
płatnik
podatek należny
zryczałtowany podatek dochodowy
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
opodatkowanie nagród przewidzianych w konkursie



Wniosek ORD-IN 319 kB


ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ


Na podstawie art. 14e § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), Minister Finansów zmienia z urzędu interpretację indywidualną z dnia 16 kwietnia 2010 r., Nr IPPB2/415-52/10-2/AS, wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w imieniu Ministra Finansów, uznającą stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku złożonym w dniu 25 stycznia 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych nagród przewidzianych w konkursie za:

  • prawidłowe w części dotyczącej zwolnienia od opodatkowania nagród, których jednorazowa wygrana nie przekracza kwoty 760 zł,
  • prawidłowe w części dotyczącej potrącenia należnego podatku od wartości całej nagrody w przypadku nagród o mieszanym charakterze,
  • nieprawidłowe w części dotyczącej kwoty do opodatkowania w przypadku nagród, których jednorazowa wartość przekracza kwotę 760 zł,

gdyż stwierdza jej nieprawidłowość.


Uzasadnienie


Dnia 16 kwietnia 2010 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając – na podstawie § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) - w imieniu Ministra Finansów, wydał interpretację indywidualną dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych. Interpretacja wydana została na wniosek złożony w dniu 25 stycznia 2010 r.


We wniosku przedstawiono następujący opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca zamierzał w II połowie 2010 roku przeprowadzić konkurs. Zasady przeprowadzania konkursu określa regulamin, zgodnie z którym adresatami konkursu mają być pełnoletnie osoby fizyczne, rolnicy. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zakup określonych towarów produkowanych przez Wnioskodawcę oferowanych w zaplombowanych opakowaniach. W konkursie przewidziano przekazanie 10 nagród dla kolejnych 10 osób, które zbiorą największa liczbę plomb, tj. zakupią największą liczbę towarów podanych w regulaminie konkursu. Nagrody w konkursie nie są więc przyznawane losowo. Konkurs będzie publikowany na powszechnie dostępnej stronie internetowej Wnioskodawcy oraz w prasie. W konkursie zostały przewidziane nagrody zarówno w formie rzeczowej, jak i pieniężnej. Wartość nagród przyznawanych w konkursie będzie zróżnicowana, tj. wartość części nagród będzie przekraczać 760 zł. Zgodnie z zasadami planowanego konkursu, w przypadku gdy wartość nagrody rzeczowej przekroczy równowartość ww. kwoty, dodatkowo w ramach nagrody przeznaczanej dla konkretnej osoby zostanie także przyznana nagroda pieniężna odpowiadająca wartości należnego podatku. Jeżeli nagroda będzie podlegała opodatkowaniu, to część pieniężna nagrody nie zostanie przekazana laureatom konkursu, ale zostanie pobrana przez Wnioskodawcę na poczet 10% zryczałtowanego podatku od wygranych w konkursach i odprowadzona przez Wnioskodawcę jako płatnika do właściwego Urzędu Skarbowego.


W związku z powyższym Wnioskodawca zadał następujące pytania:


  1. Czy przewidziane w konkursie nagrody, których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł są objęte zwolnieniem przedmiotowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...
  2. Czy Wnioskodawca występując w roli płatnika zryczałtowanego podatku może w przypadku nagród o mieszanym charakterze (rzeczowo - pieniężne) potrącić kwotę należnego podatku od wartości całej nagrody, czy potrącenie jest możliwe tylko od nagrody pieniężnej, natomiast w przypadku nagrody rzeczowej konieczne jest wpłacenie przez podatnika na rzecz płatnika kwoty odpowiadającej wartości zryczałtowanego podatku dochodowego należnego z tytułu przyznanej nagrody...
  3. Czy w przypadku nagród, których jednorazowa wartość przekracza kwotę 760 zł należny podatek należy obliczyć biorąc za podstawę całkowitą wartość nagrody czy tylko nadwyżkę ponad 760 zł...


Dokonując oceny prawnej zdarzenia przyszłego Wnioskodawca uznał, iż:


Ad. 1. Nagrody przyznawane w organizowanym przez Wnioskodawcę konkursie, który będzie emitowany w środkach masowego przekazu (prasa, powszechnie dostępna strona internetowa) mieszczą się w katalogu zdarzeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tj. "wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych przez środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja)" a jako takie w przypadku, gdy jednorazowa wartość tych nagród nie przekracza kwoty 760 zł są objęte zwolnieniem z podatku, o którym mowa w tym przepisie. Z uwagi na zasady wyboru laureatów konkursu uzależnione od ilości dokonywanych zakupów a nie od czynników losowych konkurs nie podlega ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, a także nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 6 i 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Ad. 2. Wnioskodawca jako organizator konkursu występuje jednocześnie w charakterze płatnika zobowiązanego, w przypadku nagród o wartości przekraczającej 760 zł, do pobrania, naliczenia i zapłacenia należnego od podatnika zryczałtowanego podatku w wysokości 10% nagrody (art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych). Wnioskodawca uważa, iż wypełnienie powyższych obowiązków może odbywać się w ten sposób, że w przypadku przyznawanych dla laureatów konkursu rzeczy o równowartości przekraczającej 760 zł, nagrody będą się składać z 2 elementów tj. nagrody rzeczowej i nagrody pieniężnej odpowiadającej wartości należnego podatku. Wnioskodawca nie będzie pobierał od podatnika kwoty należnego podatku, a potrąci stosowną należność z przyznanej laureatom części pieniężnej nagrody.


Ad. 3. Wnioskodawca sądzi, że w świetle art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należny z tytułu wygranej w planowanym konkursie podatek powinno się obliczać od wartości nagrody stanowiącej nadwyżkę ponad 760 zł, tj. ponad kwotę objętą zwolnieniem przedmiotowym a nie od wartości całej przyznanej nagrody.

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działając w imieniu Ministra Finansów, w świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej zdarzenia przyszłego uznał za:

  • prawidłowe w części dotyczącej zwolnienia od opodatkowania nagród, których jednorazowa wygrana nie przekracza kwoty 760 zł,
  • prawidłowe w części dotyczącej potrącenia należnego podatku od wartości całej nagrody w przypadku nagród o mieszanym charakterze,
  • nieprawidłowe w części dotyczącej kwoty do opodatkowania w przypadku nagród, których jednorazowa wartość przekracza kwotę 760 zł.


Stanowisko to uzasadnił w następujący sposób.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do brzmienia art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy: z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie podkreślił, iż ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje pojęcia "środki masowego przekazu". Również w obowiązującym systemie prawnym brak jest legalnej definicji tego pojęcia. Według definicji Wydawnictwa PWN S.A. - środki masowego przekazu to środki komunikowania masowego, mass media, środki masowej informacji i propagandy, urządzenia, instytucje, za pomocą których kieruje się pewne treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności. Z kolei Internetowa Encyklopedia PWN definiuje pojęcie "środki masowego przekazu" jako (mass media, media, środki masowego komunikowania) jako urządzenia, instytucje, za pomocą których kieruje się pewne treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności; prasa, radio, telewizja, także tzw. nowe media: telegazeta, telewizja satelitarna, Internet. Wśród mediów masowych powyższe definicje wymieniają prasę. W rozumieniu ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. - Prawo prasowe (Dz. U. Nr 5, poz. 24, z późn. zm.) - "prasa" oznacza publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej, jednorodnej całości, ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku, opatrzone stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą, a w szczególności: dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy teleksowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe; prasą są także wszelkie istniejące i powstające w wyniku postępu technicznego środki masowego przekazywania, w tym także rozgłośnie oraz tele- i radiowęzły zakładowe, upowszechniające publikacje periodyczne za pomocą druku, wizji, fonii lub innej techniki rozpowszechniania; prasa obejmuje również zespoły ludzi i poszczególne osoby zajmujące się działalnością dziennikarską (art. 7 ust. 2 pkt 1 powołanej ustawy).

Zastosowanie analogii z powyższą definicją pozwala stwierdzić, iż niewątpliwie podobnie jak tradycyjne media, Internet spełnia te same zadania, tj. może służyć do publikacji określonych treści (np.: ogłoszenie konkursu) nieograniczonej i anonimowej liczbie odbiorców. Wobec powyższego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdził, że użyte w art. 21 ust. 1 pkt 68 określenie "(...) w środkach masowego przekazu" mieści w sobie również pojęcie Internetu, jako środka przekazu, pomimo, iż nie został on wprost wymieniony w dyspozycji powołanego przepisu. Wyłączona z tego zakresu będzie jedynie ta część Internetu, której krąg odbiorców jest ograniczony, tj. usługi poczty elektronicznej, czy też strony dostępne przy użyciu odpowiedniego kodu, lub strony korporacyjne kierowane do ściśle określonego kręgu odbiorców, np: pracowników korporacji. W związku z powyższym, w odniesieniu do konkursów i gier organizowanych i emitowanych na stronach internetowych ogólnodostępnych, czyli takich, do których swobodny dostęp ma każda osoba, i każda z nich może wziąć udział w ogłoszonym konkursie (grze), może mieć zastosowanie zwolnienie przedmiotowe określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdził, że z regulacji ww. art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy podatkowej jednoznacznie wynika, iż wolą ustawodawcy jest, by zwolnieniem przedmiotowym objęta była - w granicach limitu 760 złotych - wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu. Wobec powyższego, o ile wartość tych nagród nie przekroczy kwoty 760,00 zł, to nagrody te będą objęte zwolnieniem z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast w przypadku nagród o wyższej wartości, płatnik zobowiązany jest do poboru podatku od całości wartości nagrody. Zatem opodatkowaniu zryczałtowanym 10% podatkiem dochodowym, stosownie do treści art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy podlegają w całości wygrane, których wartość przekracza 760 zł. W takim przypadku osoba, która wygrała konkurs, otrzyma nagrodę pomniejszoną o zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10%. Z treści art. 41 ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, iż jeżeli przedmiotem wygranej (nagrody) nie są pieniądze, to podatnik - przed wydaniem mu wygranej (nagrody) - winien płatnikowi wpłacić należną kwotę zryczałtowanego podatku dochodowego.

W przedstawionym stanie faktycznym taki obowiązek nie wystąpi, bowiem osoby fizyczne otrzymają nagrody, które będą się składać łącznie z nagrody rzeczowej i pieniężnej. Zatem Wnioskodawca jako organizator konkursu jest w stanie, przed wydaniem nagrody, pobrać zryczałtowany podatek od łącznej wartości nagrody (rzeczowej i pieniężnej). Zatem organizator konkursu osobie fizycznej wypłaci tylko różnicę pomiędzy kwotą przyznanej nagrody pieniężnej a zryczałtowanym 10% podatkiem dochodowym należnym zarówno od nagrody niepieniężnej jak i nagrody pieniężnej.


W związku z powyższym Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uznał, iż:

  • wartość przewidzianych w konkursie nagród, gdy jednorazowa wygrana nie przekracza kwoty 760 zł jest objęta zwolnieniem wynikającym z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
  • wnioskodawca występując w roli płatnika zryczałtowanego podatku w przypadku nagród o mieszanym charakterze, jest w stanie, przed wydaniem nagrody, pobrać zryczałtowany podatek od łącznej wartości nagrody (rzeczowej i pieniężnej).
  • w przypadku nagród, których jednorazowa wartość przekracza kwotę 760 zł należny podatek należy obliczyć biorąc za podstawę całkowitą wartość nagrody.


Na tle przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego stwierdzam, co następuje:

Za niezgodne z przepisami ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, należy uznać stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, w zakresie w jakiej uznaje, że wartość przewidzianych w konkursie nagród, gdy jednorazowa wygrana nie przekracza kwoty 760 zł jest objęta zwolnieniem wynikającym z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy. Ponadto, w ocenie Ministra Finansów, nieprawidłowe jest uzasadnienie prawne oceny stanowiska Wnioskodawcy dotyczące kwestii potrącenia należnego podatku od wartości całej nagrody w przypadku przyznania oprócz nagrody rzeczowej, również dodatkowej nagrody pieniężnej.

Art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy stanowi, że od dochodów (przychodów) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68, pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Przepisy ustawy nie definiują pojęcia „konkurs”, również w obowiązującym systemie prawnym brak jest legalnej definicji tego pojęcia. Według definicji zawartej w Słowniku Języka Polskiego (pod red. M. Szymczaka, PWN, Warszawa 2002 r.), konkurs to „impreza, przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. zwykle wyróżnionych nagrodami”. Natomiast definicja zawarta w Uniwersalnym Słowniku Języka Polskiego (pod red. S. Dubisza, PWN Warszawa 2003 r.), określa konkurs jako „przedsięwzięcie najczęściej o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac, itp. zwykle wyróżnianych nagrodami”. Według Słownika Wyrazów Obcych (wyd. Europa), konkurs to „impreza, która ma na celu wyłonienie przez specjalistyczne jury osoby lub grupy najlepszej w danej dziedzinie, np. artystycznej, naukowej, przebiegającą często wieloetapowo; najczęściej wygrana lub zajęcie jednego z wyższych miejsc w konkursie jest związane z określoną w warunkach wstępnych nagrodą pieniężną, rzeczową lub przyznaniem prawa do realizacji czegoś”. Natomiast z Domowego Popularnego Słownika Języka Polskiego (pod red. B. Dunaja, wyd. Cykada) wynika, iż konkurs to „zorganizowana impreza o określonym regulaminie, której celem jest wyłonienie w drodze eliminacji kogoś lub czegoś najlepszego w danej dziedzinie, zwykle połączona z przyznaniem nagród”.

Zauważyć należy, iż w zorganizowanym przez Wnioskodawcę przedsięwzięciu wystąpiły elementy niezbędne do uznania tej imprezy za konkurs, zatem spełnione zostały warunki dla zastosowania opodatkowania przewidzianego w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

W świetle powyższego, warunkiem zastosowania przedmiotowego zwolnienia w stosunku do wygranych w konkursach, których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł, jest rodzaj konkursu. Mianowicie musi to być konkurs z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa lub sportu, a w przypadku konkursów z innych dziedzin wyłącznie taki, którego organizatorem i emitentem (ogłaszającym) są środki masowego przekazu. Zatem w przypadku wygranych w konkursach ogłaszanych w mass mediach, dla zastosowania przedmiotowego zwolnienia, nie jest wystarczającym fakt, że informacja o konkursie została przekazana w środkach masowego przekazu. Literalne brzmienie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy wymaga bowiem, aby konkursy takie były zarówno ogłaszane (emitowane) przez mass media, jak i środki masowego przekazu były ich organizatorem. Świadczy o tym użyty w treści omawianej normy spójnik „i” w wyrażeniu „organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja)”.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego nie wynika natomiast, że Wnioskodawca (będący organizatorem konkursu) należy do instytucji zaliczanych do środków masowego przekazu. W treści wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wskazano jedynie, że konkurs został ogłoszony na stronie internetowej Wnioskodawcy. Nie kwestionując zatem znaczenia Internetu jako środka komunikacji we współczesnym świecie, nie sposób uznać, iż w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego zostały spełnione przesłanki, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji, przychód uzyskany przez laureata konkursu z tytułu nagrody pieniężnej lub rzeczowej, niezależnie czy jednorazowa wartość przekracza bądź nie kwotę 760 zł, stanowi przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy i podlega opodatkowaniu 10% podatkiem dochodowym, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Powyższy sposób opodatkowania nie ma zastosowania w sytuacji, gdy laureat konkursu otrzymuje dodatkowo do nagrody rzeczowej o wartości przekraczającej kwotę 760 zł, nagrodę pieniężną odpowiadającą wartości należnego podatku. Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż przedmiotowa kwota nie stanowi nagrody przyznanej w konkursie w związku ze spełnieniem określonych warunków (z jednego, tego samego tytułu, co pozostałe nagrody), tj. zgromadzenia największej liczby plomb. Dodatkowa nagroda pieniężna przyznawana jest laureatowi wyłącznie w sytuacji, gdy wartość przyznanej w konkursie nagrody rzeczowej przekroczy określoną kwotę, tj. 760 zł. Brak jest zatem uzasadnienia dla celów podatkowych, aby łącznie traktować przyznaną nagrodę rzeczową i dodatkową nagrodę pieniężną. W ocenie Ministra Finansów, otrzymana przez laureata konkursu dodatkowa nagroda pieniężna stanowi przychód z innych źródeł opodatkowany na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy. Wnioskodawca, w myśl art. 42a ustawy, obowiązany jest natomiast, sporządzić i przekazać informację PIT-8C właściwemu urzędowi skarbowemu oraz laureatom konkursu otrzymującym przedmiotowe dodatkowe nagrody pieniężne.

W świetle powyższego, należało zmienić z urzędu interpretację indywidualną z dnia 16 kwietnia 2010 r., Nr IPPB2/415-52/10-2/AS wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, gdyż stwierdzono jej nieprawidłowość.


ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ
dotyczy opisanego zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania zmienianej interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie Ministra Finansów w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270, z późn. zm.). Skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wnosi się (w dwóch egzemplarzach) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi Ministra Finansów na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli Minister Finansów nie udzieli odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem Ministra Finansów, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy), na adres: Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj