Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB3/423-955/10-4/GC
z 18 marca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB3/423-955/10-4/GC
Data
2011.03.18


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Pobór podatku


Słowa kluczowe
darowizna
koszty uzyskania przychodów
odliczenia
odpisy amortyzacyjne
organizacje pożytku publicznego
podatek dochodowy
środek trwały


Istota interpretacji
1. Czy od darowizn rzeczowych przekazanych na rzecz innej placówki oświatowej lub innego niż placówka oświatowa podmiotu należy naliczyć podatek VAT oraz naliczyć podatek dochodowy od osób prawnych?
2. Czy w sytuacji opisanej w punkcie I (poz. 54, część F) Jednostka ma prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania wartości darowizny?
3. Czy w sytuacji opisanej w punkcie II (poz. 54. część F) Uczelnia nie nalicza podatku dochodowego od wartości darowizny?



Wniosek ORD-IN 697 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko reprezentowanego przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 06 grudnia 2010 r. (data wpływu 10.12.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • naliczenia podatku dochodowego od wartości darowizny przekazanej na rzecz placówki oświatowej spełniającej warunki art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz innej placówki będącej jednostką sektora finansów publicznych – jest prawidłowe,
  • odliczenia od podstawy opodatkowania wartości darowizny – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE

W dniu 10 grudnia 2010 r. został złożony ww. wniosek – uzupełniony pismem z dnia 28 lutego 2011 r. (data wpływu 03.03.2011 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • naliczenia podatku dochodowego od wartości darowizny przekazanej na rzecz placówki oświatowej spełniającej warunki art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz innej placówki będącej jednostką sektora finansów publicznych,
  • odliczenia od podstawy opodatkowania wartości darowizny.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca jest szkołą wyższą, która realizując swoje cele statutowe, polegające m.in. na kształceniu studentów, wykorzystuje do swej działalności różnego rodzaju środki trwale oraz tzw. przedmioty niskocenne, niemieszczące się w definicji środków trwałych lub inaczej – których cena nabycia jest niższa niż dolna granica określona w złotych dla zakupu środków trwałych.

Pojawiła się sytuacja, gdzie ze względu na wymagania dydaktyczne związane z kształceniem studentów na wydziale informatycznym, część sprzętu komputerowego utraciła swoją techniczną przydatność w salach wykładowych.

Uczelnia mogłaby część komputerów wycofanych z sal wykładowych, niemających również zastosowania w administracji Jednostki, przekazać w formie darowizny rzeczowej dla innej placówki oświatowej (w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług - art. 43 ust. 9) albo innej niż placówka oświatowa jednostki.

Sprzęt komputerowy przeznaczony na darowiznę stanowił koszty uzyskania przychodów w postaci amortyzacji (zamortyzowany w 100%) lub w przypadku przedmiotów nietrwałych w postaci jednorazowego odpisu w koszty.

Przy zakupie sprzętu komputerowego Uczelnia korzysta z obniżonej stawki VAT 0%, zgodnie z zapisem w art. 83 ust. 1 pkt 26 i ust. 14 pkt 1 ustawy o podatku VAT.

Sprzęt ten jest wykorzystywany na działalność dydaktyczną, z której przychody nie są opodatkowane. w związku z tym, Jednostka nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupach na rzecz tej sprzedaży, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku VAT.

W uzupełnieniu do wniosku z dnia 06 grudnia 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, Uczelnia uprzejmie informuje tutejszy Organ, że pytanie w części dotyczącej podatku dochodowego dotyczy, zarówno odliczenia od podstawy opodatkowania przekazanej darowizny jak i naliczenia podatku dochodowego od wartości darowizny.

W przypadku darowizn rzeczowych w postaci zamortyzowanego sprzętu komputerowego mogą w przypadku Uczelni wystąpić dwie możliwości:

  1. Uczelnia dokonuje darowizny na cele określone w art. 4 ustawy dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, organizacjom o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 tej ustawy lub równoważnym organizacjom, określonym w przepisach regulujących działalność pożytku publicznego, obowiązujących w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, prowadzącym działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych, realizującym te cele.
  2. Uczelnia dokonuje darowizny na inne cele niż wyżej wymieniono w punkcie II, np. na cele edukacyjne podopiecznych domu dziecka lub uczniów szkoły podstawowej będącej (będącym) jednocześnie jednostką sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. u z 2009 r. Nr 157, poz. 1240).


W związku z powyższym zadano następujące pytania w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

Czy od darowizn rzeczowych przekazanych na rzecz innej placówki oświatowej lub innego niż placówka oświatowa podmiotu należy naliczyć podatek dochodowy od osób prawnych...

Pytania uzupełniające zadane w piśmie z dnia 28 lutego 2011 r. (data wpływu 03.03.2011 r.):

  1. Czy w sytuacji opisanej w punkcie i (poz. 54, część F) Jednostka ma prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania wartości darowizny
    oraz
  2. Czy w sytuacji opisanej w punkcie II (poz. 54. część F) Uczelnia nie nalicza podatku dochodowego od wartości darowizny...


Zdaniem Wnioskodawcy, jeśli darowizna nie spełnia warunków określonych w art. 18 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wówczas nie może być odliczona od dochodu. Jeśli spełnia warunki wyżej wskazanego przepisu, to określoną w wiarygodny sposób wartość tej darowizny można odliczyć od dochodu podatkowego Jednostki, przy jednoczesnym spełnieniu warunków wymienionych w art. 18 ust. 1c tej ustawy (posiadanie dokumentu wyceny darowizny oraz oświadczenia obdarowanego o jej przyjęciu). w przypadku braku możliwości odliczenia darowizny od dochodu, Uczelnia nie jest zobowiązana do opodatkowania podatkiem dochodowym wartości darowizny.

Uzasadnienie: sprzęt w pełni zamortyzowany, który utracił wszelką przydatność dla Jednostki, nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Z pisma stanowiącego uzupełnienie do wniosku wynika, że zdaniem Wnioskodawcy w sytuacji opisanej w punkcie i (poz. 54, część F) wartość darowizny określoną w sposób wiarygodny można odliczyć od podstawy opodatkowania, do wysokości 10 % dochodu Jednostki.

W sytuacji opisanej w punkcie II (poz. 54. część F) zdaniem Wnioskodawcy, wartości darowizny nie można odliczyć od podstawy opodatkowania, a od wartości przekazanej darowizny Uczelnia nie nalicza podatku dochodowego od osób prawnych.

Inaczej rzecz ujmując, wartość darowizny w przypadku II, jak i I nie jest przedmiotem opodatkowania, a jedynie w sytuacji opisanej w punkcie I, wartość tej darowizny podlega odliczeniu od podstawy opodatkowania.

Jednocześnie Wnioskodawca wyjaśnia, że obecnie Uczelnia ma możliwość dokonania opisanej wyżej darowizny, ale nie została podjęta ostateczna decyzja co do osoby obdarowanego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

  • prawidłowe – w części dotyczącej naliczenia podatku dochodowego od wartości darowizny przekazanej na rzecz placówki oświatowej spełniającej warunki art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz innej placówki będącej jednostką sektora finansów publicznych,
  • prawidłowe – w części dot. odliczenia od podstawy opodatkowania wartości darowizny.


Zgodnie z definicją zawartą w art. 888 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. u. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.), pod pojęciem darowizny należy rozumieć umowę, mocą której darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku.

Istotą darowizny, jest więc bezpłatne świadczenie, które darczyńca wykonuje ze swojego majątku na rzecz obdarowanego. Cechą darowizny jest nieodpłatność, która oznacza, że darczyńca nie oczekuje świadczenia wzajemnego ze strony osoby obdarowanej. Darczyńca winien ujawnić swoją wolę w czynności prawnej ewentualnie zamiar taki może wynikać z okoliczności w jakich dokonywana jest owa czynność. Zatem o charakterze dokonywanej czynności stanowi zawsze umowa między stronami.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. u. z 2000 roku Nr 54, poz. 654 ze zm.), przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich dochód ten został osiągnięty; w wypadkach, o których mowa w art. 21 i 22, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Ust. 2 ww. przepisu stanowi, że dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym; jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ww. ustawy, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ww. ustawy, kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z przepisami art. 16a - 16m, z uwzględnieniem art. 16.

W myśl art. 16 ust 1 pkt 14 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów darowizn i ofiar wszelkiego rodzaju, z wyjątkiem dokonywanych między spółkami tworzącymi podatkową grupę kapitałową, a także wpłat na rzecz Polskiej Organizacji Turystycznej, z tym że kosztem uzyskania przychodów są koszty wytworzenia lub cena nabycia produktów spożywczych, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 16 ustawy o podatku od towarów i usług, przekazanych na rzecz organizacji pożytku publicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego wolontariacie (Dz. u. Nr 96, poz. 873, z późn. zm.), z przeznaczeniem wyłącznie na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez te organizacje.

Jednakże tego wyłączenia nie można w każdym przypadku stosować wprost, bez wcześniejszej analizy stanu faktycznego. Mianowicie, w sytuacji, kiedy podatnik dokona wydatku na zakup składnika majątku i wykaże, że składnik ten był faktycznie wykorzystywany w działalności i przyczynił się do osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, to ma prawo wydatki na jego nabycie zaliczyć do kosztów, bez względu na późniejsze jego przekazanie tytułem darowizny.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca wykorzystuje do swej działalności różnego rodzaju środki trwale oraz tzw. przedmioty niskocenne, niemieszczące się w definicji środków trwałych, których cena nabycia jest niższa niż dolna granica określona w złotych dla zakupu środków trwałych. Przedmiotowy sprzęt stanowił koszty uzyskania przychodów w postaci amortyzacji (zamortyzowany w 100%) lub w przypadku przedmiotów nietrwałych w postaci jednorazowego odpisu w koszty i był wykorzystywany w ramach działalności dydaktycznej Uczelni.

Ze względu na wymagania dydaktyczne, związane z kształceniem studentów na wydziale informatycznym, część sprzętu komputerowego utraciła swoją techniczną przydatność w salach wykładowych. Wobec tego Uczelnia rozważa możliwość przekazania tego sprzętu w formie darowizny rzeczowej dla innej placówki oświatowej albo innej niż placówka oświatowa jednostki.

W związku z powyższym Uczelnia rozważa przekazanie sprzętu na cele określone w art. 4 ustawy dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (….) lub na cele edukacyjne podopiecznych domu dziecka lub uczniów szkoły podstawowej będącej (będącym) jednocześnie jednostką sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.

Zatem, jeżeli Wnioskodawca nabył przedmiotowe komputery w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, wykorzystując je w działalności dydaktycznej i zaliczył je uprzednio w koszty uzyskania przychodów (bezpośrednio lub w formie odpisów amortyzacyjnych), to przekazanie ich w formie darowizny nie zmienia faktu, iż odpisy już dokonane mogą pozostać kosztem podatkowym, nie powoduje to konieczności jakichkolwiek korekt.

Biorąc powyższe pod uwagę, stwierdzić należy, że Uczelnia nie naliczy podatku dochodowego od wartości przekazanych darowizn rzeczowych.

Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podstawę opodatkowania, z zastrzeżeniem art. 21 i 22, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 7 albo w art. 7a ust. 1, po odliczeniu darowizn przekazanych na cele określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, organizacjom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 tej ustawy, lub równoważnym organizacjom, określonym w przepisach regulujących działalność pożytku publicznego, obowiązujących w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, prowadzącym działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych, realizującym te cele – łącznie do wysokości nieprzekraczającej 10% dochodu, o którym mowa w art. 7 ust. 3 albo w art. 7a ust. 1.

Z przytoczonego przepisu art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy wynika, iż aby można było dokonać odliczenia od dochodu darowizny, musi ona spełniać następujące warunki:

  • być przekazana na cele określone w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  • obdarowanym musi być organizacja określona w art. 3 ust. 2 i 3 tej ustawy, prowadząca działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych.


Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. u. z 2003 r., Nr 96, poz. 873 ze zm.), działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie. Organizacjami pozarządowymi są, niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem ust. 4 (art. 3 ust. 2). z treści art. 3 ust. 3 tej ustawy wynika natomiast, iż działalność pożytku publicznego może być prowadzona także przez:

  • osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
  • stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego.


  • Zatem zakres ulgi przewidzianej w przepisie art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, związanej z darowiznami na rzecz organizacji pozarządowych nie uzależnia dokonania odliczenia od posiadania przez obdarowaną organizację formalnego statusu organizacji pożytku publicznego. Istotne jest, aby jednostka obdarowana prowadziła działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych i nie była jednostką sektora finansów publicznych.

    Art. 4 ust. 1 powołanej ustawy stanowi natomiast, iż sfera zadań publicznych, o której mowa w ustawie, obejmuje zadania w zakresie:

    1. pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;

    2. 1a) zapewnienia zorganizowanej opieki byłym żołnierzom zawodowym, którzy uzyskali uprawnienie do emerytury wojskowej lub wojskowej renty inwalidzkiej, inwalidom wojennym i wojskowym oraz kombatantom;
    3. działalności charytatywnej;
    4. podtrzymywania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
    5. działalności na rzecz mniejszości narodowych;
    6. ochrony i promocji zdrowia;
    7. działania na rzecz osób niepełnosprawnych;
    8. promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy;
    9. upowszechniania i ochrony praw kobiet oraz działalność na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn;
    10. działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;
    11. działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
    12. nauki, edukacji, oświaty i wychowania;
    13. krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży;
    14. kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji;
    15. upowszechniania kultury fizycznej i sportu;
    16. ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
    17. porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym;
    18. upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności państwa;
    19. upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji;
    20. ratownictwa i ochrony ludności;
    21. pomocy ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych i wojen w kraju i za granicą;
    22. upowszechniania i ochrony praw konsumentów;
    23. działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
    24. promocji i organizacji wolontariatu;
    25. działalności wspomagającej technicznie, szkoleniowo, informacyjnie lub finansowo organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3, w zakresie określonym w pkt 1-23.


    Podkreślenia wymaga także fakt, iż w myśl z art. 18 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, łączna kwota odliczeń z tytułów określonych w ust. 1 pkt 1 i 7 nie może przekroczyć 10% dochodu, o którym mowa w art. 7 ust. 3 albo w art. 7a ust. 1, z tym, że odliczeniom nie podlegają darowizny na rzecz:

    1. osób fizycznych,
    2. osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, prowadzących działalność gospodarczą polegającą na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali, lub handlu tymi wyrobami.


    Art. 18 ust. 1b stanowi natomiast, że jeżeli przedmiotem darowizny są towary opodatkowane podatkiem od towarów i usług, za kwotę darowizny uważa się wartość towaru uwzględniającą należny podatek od towarów i usług. Przy określaniu wartości tych darowizn stosuje się odpowiednio art. 14.

    W myśl art. 18 ust. 1c odliczenie darowizn, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 7 oraz wynikające z odrębnych ustaw, stosuje się, jeżeli wysokość darowizny jest udokumentowana dowodem wpłaty na rachunek bankowy obdarowanego, a w przypadku darowizny innej niż pieniężna - dokumentem, z którego wynika wartość tej darowizny, oraz oświadczeniem obdarowanego o jej przyjęciu.

    Stosownie do art. 18 ust. 1g stawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatnicy korzystający z odliczenia darowizn, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 7 oraz wynikającego z odrębnych ustaw, są obowiązani wykazać w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, kwotę przekazanej darowizny, kwotę dokonanego odliczenia oraz dane pozwalające na identyfikację obdarowanego, w szczególności jego nazwę, adres i numer identyfikacji podatkowej lub numer uzyskany w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym obdarowany ma siedzibę, służący dla celów podatkowych identyfikacji.

    W przedmiotowej sprawie Uczelnia rozważa przekazanie sprzętu na cele określone w art. 4 ustawy dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (….) lub na cele edukacyjne podopiecznych domu dziecka lub uczniów szkoły podstawowej będącej (będącym) jednocześnie jednostką sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.

    Analiza powyższych przepisów wskazuje, że w przypadku przekazania darowizny w postaci rzeczowych składników majątku Uczelnia ma możliwość odliczenia od podstawy opodatkowania wartości tych składników przekazanych zgodnie z zakresem art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

    Jednocześnie należy zauważyć, iż w piśmie uzupełniającym do wniosku z dnia 06 grudnia 2010 r. o wydanie interpretacji indywidualnej - w opisie stanu faktycznego pkt II -Wnioskodawca wskazał że „…. dokonuje darowizny na inne cele niż wyżej wymieniono w punkcie II, np. na cele edukacyjne podopiecznych domu dziecka (…)”, podczas gdy z treści pkt II wynika, że fragment ten powinien brzmieć „…. dokonuje darowizny na inne cele niż wyżej wymieniono w punkcie I, np. na cele edukacyjne podopiecznych domu dziecka (…)”. Organ uznał to za oczywistą omyłkę niemającą wpływu na rozstrzygnięcie w przedmiotowej sprawie.

    Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

    Niniejsza interpretacja dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych. Natomiast w zakresie podatku od towarów i usług została wydana odrębna interpretacja w dniu 11 marca 2011 r. nr ILPP2/443-1992/10-4/JK.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. u. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


    Referencje


    doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

    Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
    Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

    Reklama

    Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

    czytaj

    O nas

    epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

    czytaj

    Regulamin

    Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

    czytaj