Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1-443-1162/10-2/AS
z 10 lutego 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1-443-1162/10-2/AS
Data
2011.02.10



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Wystawianie faktury

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
dofinansowanie
dofinansowanie
dotacja
dotacja
obowiązek podatkowy
obowiązek podatkowy
podstawa opodatkowania
podstawa opodatkowania
prawo do odliczenia
prawo do odliczenia


Istota interpretacji
opodatkowanie otrzymanych dopłat, powstanie obowiązku podatkowego i praw do odliczenia



Wniosek ORD-IN 458 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15.11.2010 r. (data wpływu 17.11.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dopłat otrzymanych z Funduszu, powstania obowiązku podatkowego i prawa do odliczenia podatku VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17.11.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dopłat otrzymanych z Funduszu, powstania obowiązku podatkowego i prawa do odliczenia podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Na zlecenie krajowych producentów soków owocowo-warzywnych oraz przy sfinansowaniu w 100% netto kosztów kwalifikowanych z Funduszu (przewidziana jest przedpłata w wysokości 40% przyznanej dotacji), Wnioskodawca — w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej o charakterze pomocniczym — zamierza przeprowadzić jedenastomiesięczną kampanię promocyjno-informacyjną polegającą na realizacji ogólnopolskiego programu edukacyjnego do szkół przy pomocy polskich podmiotów gospodarczych wyspecjalizowanych w prowadzeniu reklamy, promocji i działalności marketingowej oraz produkcji materiałów reklamowych i informacyjnych. Wszelkie koszty związane z realizacją tej kampanii pokryje Wnioskodawca, finansując je ze środków własnych oraz z przedpłaty z Funduszu w wysokości 40% przyznanej dotacji. Jednakże po spełnieniu określonych warunków wskazanych w ustawie z dnia 22 maja 2009 roku o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz.U. nr 97 z dnia 23 czerwca 2009 roku z późn. zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 11 marca 2010 roku w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych (Dz.U. 54 z dnia 6 kwietnia 2010 roku z późn. zm.), Wnioskodawca otrzyma od Funduszu kwoty kosztów kwalifikowanych poniesionych przy realizacji projektu, na które to koszty składać będą się przede wszystkim kwoty netto z faktur wystawionych Wnioskodawcy przez polskie firmy realizujące w całości lub w części projekt.

Otrzymanie dotacji przebiegać będzie w dwóch etapach: na realizację projektu na wstępie przekazana została zaliczka w wysokości 40 % przyznanej dotacji, a pozostałe 60 % zostanie dofinansowane przez Fundację w terminie późniejszym po spełnieniu określonych warunków określonych w ustawie z dnia 22 maja 2009 roku o funduszach promocji rolno-spożywczych. Dotacja pokryje 100% wartości netto kosztów kwalifikowanych.

Pozostałe koszty niekwalifikowane tej kampanii wraz z zyskiem należnym Wnioskodawcy, pokryją krajowi producenci soków płacąc za zleconą usługę (Wnioskodawca udokumentuje sprzedaż tej usługi odpowiednią fakturą VAT).

Zdaniem Wnioskodawcy, usługi świadczone krajowym producentom soków, związane z opisaną kampanią promocyjno-informacyjną, podlegać będą podatkowi od towarów i usług w wysokości 22%.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Wątpliwości Wnioskodawcy budzi kwestia opodatkowania dopłat (subwencji) otrzymanych z Funduszu, w związku z czym prosi o wyjaśnienie:
    1. czy Wnioskodawca powinien powiększyć obrót w podatku od towarów i usług o powyższe dopłaty (czy podlegają one VAT), a jeśli tak, to czy powinien obliczyć podatek należny od pełnej kwoty otrzymanych dopłat, czy też od kwoty dopłat pomniejszonych o podatek należny (a więc od kwoty stanowiącej ok. 81,97% otrzymanych dopłat);
    2. jeśli dopłaty podlegają VAT, to czy otrzymana zaliczka w wysokości do 40% przyznanej dotacji, będzie zwiększała obrót o otrzymaną zaliczkę pomniejszoną o podatek VAT należny, tak jak w przypadku otrzymania dotacji, a jeśli tak, to czy obowiązek podatkowy z tytułu VAT od dopłat powstaje zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług (w dniu wystawienia faktury za usługę nie później jednak niż w 7 dniu licząc od dnia wykonania usługi) czy też zgodnie z art. 19 ust. 21 w/w ustawy (z chwilą uznania rachunku bankowego wnioskodawcy).
  2. Niezależnie od odpowiedzi Wnioskodawca prosi również o wyjaśnienie, czy i w jakiej wysokości przysługiwać będzie Wnioskodawcy w ramach realizowanego projektu prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z zakupionymi usługami i (lub) otrzymanymi dopłatami (subwencjami)...

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) podstawę opodatkowania stanowi obrót, do którego należy zaliczyć także otrzymane dotacje, subwencje oraz inne dopłaty o podobnym charakterze, mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. Ponieważ otrzymywane przez Wnioskodawcę dopłaty (subwencje) z Funduszu, miałyby bezpośredni wpływ na cenę jego usługi świadczonej dla krajowych producentów soków (Wnioskodawca w związku z opisywanym projektem nie ponosi bowiem straty, wystawiając producentom fakturę za usługę promocyjno-informacyjną na kwotę netto niższą niż poniesione koszty, bez dopłat Wnioskodawca zmuszony byłby podwyższyć cenę usługi dla producentów soków, żeby nie ponieść strat), zatem podlegałyby opodatkowaniu VAT.

Obowiązek podatku z tytułu VAT’u od dopłat postanie z chwilą uznania rachunku bankowego Wnioskodawcy. Wtedy też powinien on wystawić faktury VAT pomniejszając tę kwotę o kwotę należnego podatku (subwencja netto stanowiłaby więc ok. 81,97% otrzymanych dopłat/subwencji). Ten podatek VAT wraz z podatkiem VAT od ceny usługi wykazanymi na fakturach wewnętrznych oraz wystawionych zleceniodawcom fakturach VAT po wykonaniu usługi dla Wnioskodawcy byłby podatkiem należnym, od którego mógłby odliczyć podatek naliczony zawarty w fakturach za wykonaną kampanię reklamowo-promocyjną na terenie Polski przez wyspecjalizowane firmy polskie, natomiast dla krajowych producentów soków podatkiem naliczonym odliczanym od podatku należnego na ogólnych zasadach.

Zgodnie bowiem z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Natomiast otrzymana zaliczka na poczet dotacji (do wysokości 40% przyznanej dotacji) z chwilą wpłaty na rachunek bankowy również stanowiłaby czynność, która będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i zwiększała obrót o otrzymaną zaliczkę na dotację mającą wpływ na cenę świadczonych usług pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Zdaniem Wnioskodawcy otrzymane dopłaty z Fundacji zgodnie z art. 29. ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług mają bezpośredni wpływ na cenę świadczonej przez nas usługi dla krajowych producentów soków. Stowarzyszenie z związku z opisanym projektem nie ponosi straty, wystawiając producentom fakturę za wykonane usługi zgodne z umową. Bez dotacji Wnioskodawca zmuszony byłby podwyższyć cenę usługi dla producentów soków.

Otrzymana zaliczka oraz pozostała dopłata dotacji stanowić będzie kwotę brutto, zawierającą w sobie kwotę należnego podatku od towarów i usług w wysokości 22%. Natomiast obrót z tytułu otrzymanych dotacji powinien być udokumentowany fakturą wewnętrzną.

W tym stanie rzeczy Wnioskodawca wnosi o udzielenie wiążącej interpretacji podatkowej stwierdzającej, czy przedstawione wyżej stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

ad. 1

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają odpłatna dostawa oraz odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…). Natomiast przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów #8722; art. 8 ust. 1 ustawy.

Stosownie do powołanych wyżej regulacji, przez pojęcie świadczenia należy rozumieć każde zachowanie się na rzecz innej osoby. Świadczenie, zakłada istnienie podmiotu będącego odbiorcą (nabywcą), oraz podmiotu świadczącego (wykonującego dane świadczenie). W pojęciu świadczenia na rzecz, mieszczą się świadczenia na rzecz określonych podmiotów i ostatecznych konsumentów.

Skoro w myśl art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, opodatkowaniu podatkiem VAT podlega odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług, zatem wskazać należy, że zaistnienie czynności opodatkowanej ma miejsce wyłącznie wówczas, gdy istnieje ścisły związek pomiędzy wykonywanymi czynnościami i wysokością otrzymywanego wynagrodzenia z tytułu danego świadczenia.

Czynnikiem decydującym o tym, że mamy do czynienia z wynagrodzeniem za dokonanie dostawy towarów lub świadczenie usług (a nie tylko z przekazanym świadczeniem pieniężnym) jest określenie, czy wynagrodzenie było należne z tytułu danego świadczenia. Dlatego też istotne jest czy pomiędzy otrzymaną zapłatą a wykonanym świadczeniem (dostawą towarów/wykonaną usługą) istnieje bezpośredni związek o charakterze przyczynowym. Otrzymana zapłata powinna być konsekwencją wykonania świadczenia.

Na mocy art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. Zgodnie z ust. 2 powyższego artykułu w przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty, obrotem jest również kwota otrzymanych zaliczek, zadatków, przedpłat lub rat, pomniejszona o przypadającą od nich kwotę podatku. Dotyczy to również otrzymanych zaliczek na dotacje, subwencje i na inne dopłaty o podobnym charakterze.

Z dniem 1 stycznia 2011 r. artykuł 29 ust. 1 uległ zmianie i otrzymał brzmienie: „Podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.”

Z cyt. wyżej artykułu 29 wynika, że do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług wlicza się tylko takie dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze, które mają bezpośredni wpływ na kwotę należną (cenę) z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usługi.

Elementem zasadniczym wpływającym na objęcie uzyskanej przez podatnika dotacji definicją podstawy opodatkowania jest stwierdzenie, czy dotacja udzielana jest w celu sfinansowania czy też dofinansowania dostawy konkretnych towarów lub świadczenia konkretnych usług.

Jeżeli dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze przekazywana jest przez inny podmiot w celu sfinansowania lub dofinansowania dostawy konkretnych towarów lub świadczenia konkretnych usług (istnieje bezpośredni związek między otrzymaną dopłatą a ceną dostarczanych towarów lub świadczonych usług) to stanowi ona obrót w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy. W takiej sytuacji mamy do czynienia z dotacją przedmiotową, która podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Należy zauważyć, że otrzymanie dotacji nie stanowi samo w sobie żadnej czynności, ani też zdarzenia opodatkowanego. Dotacje podlegają bowiem opodatkowaniu jako składnik ceny czynności, z którą są związane. Dotacje, które stanowią dopłatę do ceny sprzedawanych towarów, czy świadczonych usług, są ściśle związane z daną usługą, czy towarem i podlegają opodatkowaniu.

Otrzymana dotacja niemająca bezpośredniego wpływu na cenę usługi, mająca na celu ogólne dofinansowanie działalności podatnika, nieuzależniona od ilości i wartości świadczonych usług, nie zwiększa podstawy opodatkowania z tytułu podatku od towarów i usług.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca ubiegać się będzie o dofinansowanie z Funduszu w celu realizacji kampanii promocyjno-informacyjnej, polegającej na realizacji ogólnopolskiego programu edukacyjnego do szkół przy pomocy polskich podmiotów gospodarczych wyspecjalizowanych w prowadzeniu reklamy, promocji i działalności marketingowej oraz produkcji materiałów reklamowych i informacyjnych. Otrzymanie dotacji będzie przebiegać w dwóch etapach: na realizację projektu wstępnie przekazana została zaliczka w wysokości 40% przyznanej dotacji, a pozostałe 60% zostanie dofinansowane przez Fundację w terminie późniejszym po spełnieniu określonych warunków. Dotacja pokryje 100% wartości netto kosztów kwalifikowanych.

Pozostałe koszty niekwalifikowane kampanii wraz z zyskiem Wnioskodawcy, pokryją krajowi producenci soków płacąc za zleconą usługę (Wnioskodawca udokumentuje sprzedaż usługi fakturą VAT).

Wnioskodawca wskazuje, iż usługi świadczone krajowym producentom soków, związane z opisaną kampanią promocyjno-informacyjną podlegać będą podatkowi od towarów i usług w wysokości 22%.

Ponadto zdaniem Strony otrzymane dopłaty mają bezpośredni wpływ na cenę świadczonej usługi dla krajowych producentów soków. Stowarzyszenie w związku z opisanym projektem nie ponosi straty, wystawiając producentom fakturę za wykonane usługi zgodnie z umową. Bez dotacji zmuszony byłby podwyższyć cenę usługi dla producentów soków.

Biorąc pod uwagę okoliczności przedstawionej sprawy oraz obowiązujące przepisy prawa stwierdzić należy, iż realizując przedmiotowe zadanie, Wnioskodawca wykonuje czynności mieszczące się w zakresie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy. Z opisu sprawy jednoznacznie wynika, iż otrzymaną przez Wnioskodawcę przedmiotową dotację należy przyporządkować do konkretnego świadczenia, tj. realizacji kampanii promocyjno-informacyjnej. Ponadto Wnioskodawca wskazuje, iż środki otrzymane przez Stowarzyszenie na realizację zadania mają charakter dotacji wpływających bezpośrednio na cenę świadczonych usług. A zatem przedmiotowe dofinansowanie stanowi obrót w myśl art. 29 ust. 1 i ust. 2 i podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zgodnie z brzmieniem cyt. wyżej art. 29 ust. 1 i ust. 2 obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze, a także zaliczki na dotacje mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. W konsekwencji otrzymana przez Wnioskodawcę dopłata stanowi kwotę brutto, zawierającą w sobie kwotę należnego podatku. Podstawą opodatkowania w przypadku zaliczki 40% dotacji jest kwota zaliczki dotacji pomniejszona o kwotę należnego podatku, natomiast w przypadku pozostałej części dofinansowania – kwota otrzymanego dofinansowania pomniejszona o kwotę podatku należnego.

Stosownie do art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4, 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

W myśl art. 106 ust. 7 ustawy, w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i w art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz importu usług wystawiane są faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne są wystawiane także dla udokumentowania zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze.

Zatem, otrzymana przez Wnioskodawcę dotacja przyznana w celu realizacji kampanii promocyjno-informacyjnej winna być potwierdzona fakturą wewnętrzną.

W myśl art. 19 ust. 21 ustawy obowiązek podatkowy z tytułu należnych na podstawie odrębnych przepisów dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze powstaje z chwilą uznania rachunku bankowego podatnika. W przypadku uznania rachunku bankowego podatnika zaliczką z tytułu dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze obowiązek podatkowy powstaje w tej części.

Reasumując, dofinansowanie z Funduszu przedmiotowej kampanii promocyjno-informacyjnej, stanowi obrót w rozumieniu art. 29 ust. 1 i ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług podlegający opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, który powinien być udokumentowany fakturą wewnętrzną. Do podstawy opodatkowania należy przyjąć kwotę otrzymanej dotacji (zarówno zaliczki 40%, jak i pozostałej dopłaty 60%) pomniejszoną o należny podatek od towarów i usług. Obowiązek podatkowy zgodnie z art. 19 ust. 21 ustawy w stosunku do otrzymanych kwot dofinansowania, powstaje z chwilą uznania rachunku bankowego Wnioskodawcy.

ad. 2

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

W opisie sprawy Wnioskodawca wskazał, iż zamierza przeprowadzić kampanię promocyjno-informacyjną w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej o charakterze pomocniczym. Sprzedaż powyższej usługi zostanie udokumentowana fakturą VAT.

W związku z powyższym towary i usługi nabywane w ramach realizacji kampanii związane będą z czynnościami opodatkowanymi, zatem warunki uprawniające do odliczenia podatku od towarów i usług zostaną spełnione.

Mając powyższe na względzie, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur VAT, dokumentujących nabycie towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją przedmiotowej kampanii.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj