Interpretacje do przepisu
art. 13 Ordynacji podatkowej
1773/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 13 Ordynacji podatkowej
17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
2020.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.61.2020.4.PK
∟rozpoznanie świadczenia usługi z tytułu wniesienia wkładu niepieniężnego (know-how) oraz określenie miejsca świadczenia tej usługi
2020.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.65.2020.1.BM
∟czy:
- w związku z faktem, że teren, na którym jest umiejscowione Centrum Badawczo-Rozwojowe znajduje się poza działkami ujętymi w Decyzji o Wsparciu, Spółka będzie zobligowana do przeprowadzenia wydzielenia, o którym mowa w art. 17 ust. 6a i ust. 6b ustawy o CIT,
- czy wyodrębnione koszty działalności badawczo-rozwojowej, w zakresie w jakim będą spełniały definicję kosztów kwalifikowanych, będą mogły być przez Wnioskodawcę uwzględnione w kalkulacji ulgi B+R, o której mowa w art. 18d ustawy o CIT
2020.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.78.2020.1.MAZ
∟Prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki pokryte środkami z otrzymanego dofinansowania na realizację projektu.
2020.04.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB6/4510-131/15-3/S/TO/SJ
∟Interpretacja w zakresie amortyzacji nabytego w drodze aportu w ramach ZCP niezarejestrowanego znaku towarowego, będącego przedmiotem prawa autorskiego, amortyzowanego jako to prawo w księgach wnoszącego aport, oraz prawa do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych w sytuacji, o której mowa w pkt 1 i 2, ustalenia wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej w postaci prawa autorskiego w sytuacji, o której mowa w pkt 1 i 2 oraz ustalenia momentu ujęcia w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych prawa ochronnego do znaku, w sytuacji opisanej w pkt 3, jeśli znak w momencie jego przyjęcia w drodze aportu w ramach ZCP, znajdował się w procederze rejestracji w Urzędzie Patentowym lub OHIM.
2020.03.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.652.2018.8.APO
∟w zakresie możliwości zaliczenia kwoty Jednorazowego Rozliczenia do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15 ust. 1 Ustawy o CIT
2020.03.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.64.2020.1.MMU
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że wykup obligacji przez Emitenta powoduje powstanie po stronie Spółki przychodu jedynie w kwocie faktycznie otrzymanych z tego tytułu odsetek (nie zaś w wypłaconej przez Emitenta kwocie nominalnej obligacji), a przychód ten stanowi przychód o którym mowa w art. 7b ustawy o CIT.
2020.03.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-544/16-11/APO
∟Czy dochód osiągnięty na terenie SSE w ramach Zezwolenia z tytułu sprzedaży wyrobów gotowych (obuwia) wyprodukowanych częściowo z półfabrykatów będzie zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop?
2020.03.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB6/4510-50/16-3/S/AM
∟Czy w pierwszym roku podatkowym od dnia wejścia w życie ustawy o SPW Spółka będzie uprawniona do zaliczenia do wydatków kwalifikowanych łącznej wartości środków trwałych związanych z działalnością wydobywczą węglowodorów, którą to wartość w rozumieniu art. 26 pkt 2 ustawy o SPW powinna stanowić wartość netto środków trwałych związanych z działalnością wydobywczą węglowodorów ustalona zgodnie z art. 16a-16m ust. 1 ustawy o CIT na dzień 1 stycznia 2012 r.?
2020.03.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.40.2020.2.BG
∟Ustalenie, czy prowadzona przez Wnioskodawcę we Francji działalność spowoduje powstanie zakładów w rozumieniu polsko-francuskiej umowy w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu
2020.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.606.2019.1.BM
∟czy wydatki ponoszone na nabycie środków trwałych o wartości poniżej 10.000 PLN oraz wydatki ponoszone na modernizację środków trwałych o wartości niższej niż 10.000 PLN, w jednym roku podatkowym mogą stanowić koszty kwalifikowane dla celów określania wysokości zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT
2020.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.21.2020.2.BM
∟czy spełnione są warunki, od których uzależniona jest możliwość skorzystania przez Wnioskodawcę z ulgi badawczo-rozwojowej wskazanej w art. 18d ustawy o CIT
2020.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.34.2020.1.JKT
∟W zakresie ustalenia, czy dokonując rozliczenia ulgi na działalność badawczo-rozwojową za rok 2019 - Wnioskodawca może zastosować art. 18d ust. 3a w zw. z ust. 7 pkt 1 ustawy o CIT, w oparciu o uzyskany status Centrum Badawczo-Rozwojowego w drodze decyzji z dnia 13 stycznia 2020 r. na wniosek złożony w roku 2019.
2020.03.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB3/4510-585/16-2/S/JBB/PP
∟w zakresie ustalenia, czy nieściągalne wierzytelności mogą stanowić koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b
2020.03.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4017.1.2020.1.BK
∟w zakresie wygaśnięcia zobowiązania podatkowego w związku z wpłatą zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w imieniu podatnika przez inny podmiot
2020.03.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.615.2019.2.JKT
∟w zakresie ustalenia:
- czy w zakresie stanu faktycznego Wnioskodawczyni jest już obecnie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, począwszy od miesiąca, w którym poniesione zostały koszty kwalifikowane w ramach Inwestycji – w ramach stopniowo budowanego limitu przysługującej pomocy publicznej - niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zakończy Inwestycję oraz od momentu w którym Wnioskodawczyni zacznie uzyskiwać dochód z realizowanej Inwestycji,
- czy w zakresie zdarzenia przyszłego Wnioskodawczyni będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, począwszy od miesiąca, w którym poniesione zostaną dalsze koszty kwalifikowane w ramach Inwestycji - w ramach stopniowo budowanego limitu przysługującej pomocy publicznej - niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zakończy Inwestycję oraz od momentu w którym Wnioskodawczyni zacznie uzyskiwać dochód z realizowanej Inwestycji
2020.03.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.569.2019.1.JKT
∟w zakresie ustalenia, czy:
- czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia oraz działalności w oparciu o DoW Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW,
- czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej na terenie SSE, prowadzonej na podstawie Zezwoleń i DoW, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia 1, a po jego wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej z niego wynikający nie jest wystraczający do objęcia całości dochodu strefowego zwolnieniem podatkowym, otrzymana pomoc publiczna powinna być rozliczania dostępnym limitem wynikającym z kolejnych zezwoleń oraz decyzji o wsparciu - w kolejności ustalonej zgodnie z datami ich wydania
2020.03.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-2-1/4514-415/16-9/PM
∟Czy Wnioskodawca prawidłowo zakwalifikował podwyższenie kapitału zakładowego Spółki dokonane na podstawie uchwał z 8 stycznia 2014 r., 13 maja 2015 r. o podwyższeniu kapitału zakładowego Spółki poprzez wniesienie aportu pieniężnego oraz uchwały z 10 czerwca 2016 r. poprzez wniesienie aportu w postaci nieruchomości służących wykonywaniu przez Spółkę działalności polegającej na udzielaniu świadczeń zdrowotnych w rodzaju lecznictwo szpitalne i lecznictwo ambulatoryjne jako czynności w zakresie zdrowia, a w przypadku uchwały z 10 czerwca 2016 r. dodatkowo jako czynności w zakresie gospodarowania nieruchomościami i w związku z powyższym prawidłowo nie odprowadził podatku od czynności cywilnoprawnych opierając się na treści art. 2 ust. 1 pkt f) do dwóch pierwszych uchwał, a w przypadku uchwały z 10 czerwca 2016 r., na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. f) i g) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych i traktując czynności podwyższenia kapitału zakładowego i zmiany umowy spółki jako czynności zwolnione (winno być: wyłączone) z podatku od czynności cywilnoprawnych?
2020.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.499.2019.4.ANK
∟Czy w przypadku:
- płatności realizowanych przez Wnioskodawcę na rzecz Wynajmujących po dniu 31 grudnia 2019 r., do płatności tych nie znajdzie zastosowania art. 15d ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2020 r. i w konsekwencji płatności te stanowią koszty uzyskania przychodów – jest prawidłowe,
- kolejnych płatności realizowanych przez Wnioskodawcę na rzecz Pozostałego wynajmującego po dniu 31 grudnia 2019 r. na rachunek bankowy inny niż wskazany w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ust. 1 ustawy o VAT, w celu skorzystania z dyspozycji art. 15d ust. 4 ustawy o CIT wystarczające jest jednokrotne złożenie Zawiadomienia, o ile nie ulegną zmianie informacje takie jak: numer identyfikacyjny, firma; (nazwa) oraz adres siedziby Wnioskodawcy; numer identyfikacyjny, nazwa albo imię i nazwisko oraz adres Pozostałego wynajmującego; numer rachunku Pozostałego wynajmującego, na który dokonano zapłaty należności – jest prawidłowe.
2020.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.524.2019.1.MAZ
∟Prawo gminy do odliczenia podatku naliczonego, wykazanego na fakturach dokumentujących zakup i montaż instalacji wykonywanych w ramach projektu.
2020.03.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.11.2020.1.PC
∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, w świetle którego momentem właściwym do rozpoznania różnic kursowych jest data ich zrealizowania tj. data zapłaty/kompensaty należności lub zobowiązań?
2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, w świetle którego dodatnie różnice kursowe, gdy możliwe jest ich bezpośrednie przyporządkowanie do działalności gospodarczej prowadzonej w SSE, stanowią przychód Działalności strefowej (dalej: „Przychód strefowy”), a w konsekwencji powinny być rozliczane na zasadach przewidzianych dla Działalności strefowej, która korzysta ze zwolnienia z CIT, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy CIT? W konsekwencji dodatnie różnice kursowe, których nie da się jednoznacznie przypisać do Działalności strefowej lub Działalności pozastrefowej Spółki a związane są z całokształtem działalności stanowić będą Przychód pozastrefowy w związku, z czym powinny podlegać opodatkowaniu na zasadach ogólnych zgodnie z Ustawą CIT?
3. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, w świetle którego ujemne różnice kursowe, gdy możliwe jest ich bezpośrednie przyporządkowanie do działalności gospodarczej prowadzonej w SSE, są kosztem uzyskania przychodów przypisanym do Działalności strefowej (dalej: „Kosztem strefowym”), a w konsekwencji powinny być rozliczane na zasadach przewidzianych dla Działalności strefowej, która korzysta ze zwolnienia z CIT, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawą CIT?
4. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, w świetle którego ujemne różnice kursowe, których nie da się jednoznacznie zarówno w całości jak i w części przypisać do Działalności strefowej i Działalności pozastrefowej, a są związane jednocześnie i nierozerwalnie z Działalnością Strefową i Działalnością pozastrefową, stanowić będą tzw. koszty wspólne, a co za tym idzie powinny być zakwalifikowane do kosztów Działalności strefowej i Działalności pozastrefowej Spółki za pomocą przychodowego klucza alokacji (dalej: „Klucz przychodowy”), zgodnie z zasadami wskazanymi w art. 15 ust. 2 i 2a Ustawy CIT?
5. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, w świetle, którego Spółka nie ma możliwości zaliczenia różnic kursowych związanych z wydatkami niebędącymi kosztami uzyskania przychodów do przychodów podatkowych w przypadku dodatnich różnic kursowych jak i do kosztów podatkowych w przypadku ujemnych różnic kursowych?
2020.03.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.538.2019.1.PK
∟Wliczanie do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 i 2 ustawy, sprzedaży udziałów w nieruchomości
2020.03.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.6.2020.1.BM
∟- czy Umowa o korzystanie z Oprogramowania stanowi wartość niematerialną i prawną podlegającą amortyzacji na podstawie art. 16b ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT,
- jak rozliczyć w kosztach podatkowych wydatki ponoszone w związku z zakupem Oprogramowania wskazane w punktach 1-17, czy wydatki te w całości stanowią wartość początkową Umowy o korzystanie z Oprogramowania na podstawie art. 16g ust. 14 i art. 16g ust. 3 ustawy o CIT.
2020.03.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.10.2020.1.BM
∟w zakresie:
-czy Spółka stosuje prawidłową metodologie kalkulacji wysokości dochodu zwolnionego od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP oraz dochodu opodatkowanego PDOP na zasadach ogólnych
2020.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.626.2019.2.BM
∟- czy Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z PDOP, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP, począwszy od miesiąca, w którym zostały poniesione koszty kwalifikowane w ramach Inwestycji (do limitu przysługującej pomocy publicznej), niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zakończy Inwestycję lub zacznie uzyskiwać dochód w zakresie odpowiadającym/wynikającym z realizowanej Inwestycji
2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.9.2020.1.PK
∟Opodatkowanie wytworzenia form do produkcji
2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-2-1/4514-376/16-10/MD
∟Zbycie przedsiębiorstwa podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych jako sprzedaż zespołu składników materialnych i niematerialnych (nie jako sprzedaż całości). Przeniesienie wartości dodatniej firmy „goodwill” nie podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, ponieważ wartość ta nie stanowi prawa majątkowego
2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-566/16-15/APO
∟Czy opisane w zdarzeniu przyszłym Połączenie, dokonane w trakcie aktualnego roku podatkowego Spółki i w czasie opisanym w opisie zdarzenia przyszłego, skutkujące przejęciem majątku Spółki osobowej będzie wiązało się powstaniem po stronie Wnioskodawcy przychodu podatkowego na gruncie ustawy o CIT?
2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.618.2019.2.PC
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym opisane we wniosku prace rozwojowe zrealizowane przez Wnioskodawcę w 2019 r. stanowiły działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 w zw. z art. 4a pkt 28 ustawy o CIT, co w konsekwencji uprawniało Wnioskodawcę do odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków kwalifikowanych ponoszonych w związku z tą działalnością z uwzględnieniem limitów określonych w art. 18d ust. 7 ustawy o CIT?
2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.593.2019.2.PC
∟Czy wydatki inwestycyjne dotyczące usług budowlanych, nieopłacone w całości, stanowią koszty kwalifikowane, o których mowa w § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, w części opłaconej i podlegają dyskontowaniu w części, która została opłacona, pomimo innej wartości faktury?
2020.03.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.493.2019.2.JKT
∟Zastosowanie preferencyjnego opodatkowania dochodów wytwarzanych przez prawa własności intelektualnej – „IP BOX”, o którym mowa w art. 24d-24e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.