Interpretacje do przepisu
art. 5 ustawy o podatku od towarów i usług
6846/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 5 ustawy o podatku od towarów i usług
93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113
2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-182/14-4/MM
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia nieruchomości
2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-354/14-2/AW
∟opodatkowanie sprzedaży nieruchomości zabudowanej
2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-180/14-2/KBr
∟Czy Nabywcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu nabycia Nieruchomości w ramach Transakcji?
2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-183/14-2/DG
∟W zakresie stawki podatku VAT dla sprzedawanych nieruchomości zabudowanych.
2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-181/14-2/KOM
∟Opodatkowania zbycia nieruchomości zabudowanej
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-103/14/MS
∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-54/14/JP
∟opodatkowanie odpłatnego udostępniania stanowisk handlowych za poborem opłaty rezerwacyjnej, prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki poniesione na rozbudowę i modernizację targowiska, zastosowania klucza w celu określenia części podatku naliczonego podlegającego odliczeniu oraz prawo do dokonania korekty odliczenia podatku naliczonego
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-171/14/AD
∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej także jako: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-112/14/AP
∟Opodatkowanie wynajmu hali sportowej
Prawo do pełnego odliczenia podatku w drodze korekty wieloletniej od wydatków poniesionych na inwestycję przy świadczeniu usług odpłatnych oraz nieodpłatnych, sposób odliczenia.
2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-36/14/AZ
∟Czy z tytułu nieodpłatnego udostępniania sali na cele publiczne opisane w stanie faktycznym (cele dydaktyczne) Gmina jest zobowiązana do naliczenia podatku należnego?
2014.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-338/14-2/IGo
∟Opodatkowanie transakcji zbycia nieruchomości zabudowanej.
2014.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP4/443-32/14-2/BA
∟Uznanie usługi badawczej i dostawy części samochodowych za dwie odrębne czynności.
2014.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-335/14-2/ISZ
∟zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem nieruchomości
2014.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-135/14-2/SJ
∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania jednostki budżetowej (ZGK) odpowiedzialnej za świadczenie usług wodno-kanalizacyjnej z zakresu uzdatniania i dostarczania wody za odrębnego od Gminy podatnika VAT oraz ustalenia, czy Gmina jest zobowiązana do korekty deklaracji VAT poprzez wykazanie VAT należnego i naliczonego wynikającego z działalności ZGK), jak również w zakresie prawa do doliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne oraz bieżące na budowę oraz utrzymanie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w oparciu o zasady przewidziane w art. 86 ust. 10 i 13 ustawy.
2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-296/14-2/MM
∟brak zastosowania zwolnienia dla opłat eksploatacyjnych pobieranych od członków oczekujących na ustanowienie odrębnej własności lokalu
2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-117/14-4/AI
∟Obowiązek naliczania podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych - towarów i usług w pewnej części do zdarzeń niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-220/14-2/MM
∟opodatkowanie nieodpłatnego użyczenia pracownikom samochodów osobowych na cele prywatne oraz prawa do korekty podatku należnego
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-236/14-2/EK
∟w zakresie:
prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu i zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT,
braku obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy zdarzeń spoza zakresu ustawy,
braku obowiązku dokonania alokacji podatku naliczonego;
braku obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-112/14-3/AKr
∟Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-69/14-2/AW
∟Uznanie wykonywanych przez Wnioskodawcę czynności związanych z prowadzeniem spraw Sp.k. za podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-92/14-4/AI
∟Obowiązek naliczania podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych - towarów i usług w pewnej części do zdarzeń niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-158/14-2/AK
∟1. W jakiej wartości winna być ustalona podstawa opodatkowania VAT dla czynności wniesienia przez Spółkę aportu w zamian za udziały w Innej Spółce?2. Czy Spółka ma prawo do udokumentowania przekazania aportu fakturą VAT - w rozumieniu ustawy o VAT?
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-13/14-5/OS
∟w zakresie braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-55/14-2/EK
∟W ocenie Organu, nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że Wnioskodawca do momentu, kiedy nie otrzyma wynagrodzenia bądź raportu nie świadczy usługi na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, tj. odpłatnie. Warunki do uznania, że usługa świadczona przez Wnioskodawcę jest świadczona odpłatnie zostały, w ocenie Organu spełnione, gdyż w następstwie zobowiązania, w wykonaniu którego usługa jest świadczona, nabywca jest bezpośrednim beneficjentem świadczenia, świadczonej usłudze odpowiada świadczenie wzajemne ze strony nabywcy (wynagrodzenie). Fakt, że wynagrodzenie kalkulowane jest na podstawie danych Użytkowników nie może stanowić o tym, że czynność nie jest wykonania odpłatnie. Należy również podkreślić, że ustawodawca w ww. przepisie nie uzależnił powstania obowiązku podatkowego od otrzymania zapłaty. Również art. 29a ust. 1 ustawy przewiduje sytuację, w której podstawę opodatkowania stanowi wszystko co usługodawca otrzymał lub ma otrzymać.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-98/14-2/UNR
∟Czy w odniesieniu do realizowanego projektu pn. „....” w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3 ale przyczyniają się do osiągnięcia celów tej osi w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Parafia ma możliwość odliczenia podatku od towarowi usług?
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-111/14-2/SJ
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymanej przez Wnioskodawcę rekompensaty z tytułu wykonywania zadań powierzonych przez Gminę.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-148/14/AK
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu oraz brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT.
2014.04.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-78/14-3/MK
∟Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. towarów i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczenia podatku VAT?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-73/14-6/IR
∟W zakresie uznania czynności odpłatnego udostępniania świetlic wiejskich za podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT i niekorzystające ze zwolnienia.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-25/14/AP
∟Wyłączenie z obrotu pobieranych opłat za egzaminy i patenty. Zwolnienie od podatku szkoleń: żeglarskich, motorowodnych, na ratownika zawodowego i doskonalenia ratowników.
93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.