Interpretacje do przepisu
art. 7 ustawy o podatku od towarów i usług
15440/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 7 ustawy o podatku od towarów i usług
481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501
2008.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-219/07-2/MZ
∟zawarcie umów nabycia od banków wierzytelności przez Spółkę nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, tylko w tym przypadku, gdy takie czynności będą objęte zakresem ustawy o podatku od towarów i usług.
2008.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-135/08-2/SM
∟nabycie udziału w lokatorskim spółdzielczym prawie do lokalu w wyniku rozwodu małżonków
2008.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-108/08-2/AK
∟Wypłatę premii przez Spółkę na rzecz odbiorców swoich towarów oraz otrzymywanie przez Spółkę premii od dostawców towarów sprzedawanych przez Spółkę, należy uznać za odpłatne świadczenie usług, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zmianami), które podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wg stawki podatku VAT w wysokości 22%, o której mowa wart. 41 ust. 1 cyt. ustawy. Otrzymanie przedmiotowych premii, winno być potwierdzane przez podmioty otrzymujące premię (a więc zarówno przez Spółkę jak i przez odbiorców jej towarów na rzecz których Wnioskodawca premie wypłaca) fakturami VAT, wystawionymi zgodnie z uregulowaniami art. 106 ust. 1 cyt. ustawy.
2008.03.25 - Izba Skarbowa w Gdańsku - PI/443-50/07/Z/05
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaPI/443-50/07/Z/05Data2008.03.25AutorIzba Skarbowa w GdańskuTematPodatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usługSłowa kluczoweczęstotliwość wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usługinfrastruktura towarzyszącaprzekazanie nieodpłatnePytanie podatnika1. Czy nieodpłatne przekazanie infrastruktury towarzyszącej na rzecz Gminy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?2. Czy Spółce przysługuje odliczenie podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu towarów i usług służących do powstania infrastruktury towarzyszącej, która następnie będzie przekazana nieodpłatnie na rzecz Gminy? DECYZJADyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku, działając na podstawie:art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U nr 8, poz. 60 z 2005r.) w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 16.11.2006 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 217, poz. 1590),po rozpatrzeniu zażalenia wniesionego pismem z dnia 19 września 2007r. przez Podatnika, na postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Sopocie nr PP/443-29/07, PP/443-30/07 z dnia 12 września 2007r. zawierające pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie:czy nieodpłatne przekazanie infrastruktury towarzyszącej na rzecz Gminy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?czy Spółce przysługuje odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury zakupu towarów i usług służących do powstania infrastruktury towarzyszącej, która następnie będzie przekazana nieodpłatnie na rzecz Gminy?odmawia zmiany postanowienia będącego przedmiotem zażalenia.UZASADNIENIEWnioskiem z dnia 13 czerwca 2007r. Podatnik zwrócił się do organu podatkowego o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w jego indywidualnej sprawie.Ze stanu faktycznego przedstawionego przez Podatnika wynika, że realizuje inwestycję w zakresie budowy budynku biurowo – parkingowego. Powyższa inwestycja przeznaczona jest pod wynajem. Inwestycja obejmuje budowę dwóch kondygnacji parkingu, trzech kondygnacji pomieszczeń biurowych i części infrastruktury technicznej (towarzyszącej) m.in. budowę sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, sanitarnej i deszczowej, układu drogowo - komunikacyjnego, oświetlenie, jak również modernizację już istniejącej infrastruktury. Realizacja inwestycji obejmuje całokształt kosztów przedsięwzięcia inwestycyjno – budowlanego, na które składają się koszty: wykonania dokumentacji technicznej, uzyskania pozwoleń na budowę, niezbędnego uzbrojenia terenu, wykonanie sieci, przyłączy technicznych, sieci drogowej itp. Docelowo właścicielem infrastruktury towarzyszącej będzie Gmina Miasta Sopot, bowiem powszechną praktyką dotyczącą infrastruktury towarzyszącej jest jej przekazywanie przez inwestora na rzecz jednostki samorządu terytorialnego. Na tle tak zarysowanego stanu faktycznego Podatnik zadał pytania:Czy nieodpłatne przekazanie infrastruktury towarzyszącej na rzecz Gminy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?Czy Spółce przysługuje odliczenie podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu towarów i usług służących do powstania infrastruktury towarzyszącej, która następnie będzie przekazana nieodpłatnie na rzecz Gminy?Zdaniem Strony nieodpłatne przekazanie infrastruktury towarzyszącej nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy VAT, ponieważ będzie to przekazanie na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem. Odnośnie zaś prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupów towarów i usług służących powstaniu infrastruktury towarzyszącej, Strona uważa, że prawo jej przysługuje, ponieważ zakupy są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych (służą uzyskaniu obrotu z tytułu najmu). Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sopocie postanowieniem znak PP/443-29/07, PI/443-30/07 z dnia 12 września 2007r. uznał, iż w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego stanowisko Podatnika zawarte we wniosku z dnia 13 czerwca 2007 r., jest nieprawidłowe w zakresie braku obowiązku podatkowego odnośnie nieodpłatnego przekazania infrastruktury na rzecz Gminy, natomiast w sprawie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu towarów i usług służących do powstania infrastruktury towarzyszącej, która następnie będzie przekazana nieodpłatnie na rzecz Gminy jest prawidłowe. W uzasadnieniu postanowienia organ pierwszej instancji wskazał, iż opodatkowanie podatkiem do towarów i usług nieodpłatnego przekazania towaru czy nieodpłatnego świadczenia usług na podstawie art. 7 ust. 2 oraz art. 8 ust.2 ustawy o podatku od towarów i usług uzależnione jest od łącznego spełnienia dwóch warunków:braku związku przekazania towaru lub świadczenia usług z prowadzonym przedsiębiorstwem,przysługującego prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od towarów i usług nabywanych w związku z powyższymi czynnościami.Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sopocie stwierdził, iż w przedstawionym stanie faktycznym można dokonać dwojakiej oceny prawnej dokonanych czynności (dostawy towarów i świadczenia usług), w zależności od tego, jakie warunki zostaną spełnione, i tak:przekazanie przedmiotowej infrastruktury nieodpłatnie może być traktowane jako odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług (podlegające opodatkowaniu), jeżeli nie jest związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi czynnościami,przekazanie przedmiotowej infrastruktury nieodpłatnie może być traktowane jako nieodpłatna dostawa towarów i nieodpłatne świadczenie usług (niepodlegające opodatkowaniu), jeżeli jest związana z prowadzonym przedsiębiorstwem, a podatnikowi nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi czynnościami. Mając powyższe na uwadze Naczelnik organu podatkowego uznał, że w przedmiotowej sprawie został spełniony tylko jeden z w/w omawianych warunków i uznał, że nieodpłatne przekazanie infrastruktury podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 7 ust.2 ustawy VAT.W kwestii możliwości odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na infrastrukturę towarzyszącą, organ podatkowy pierwszej instancji przywołał art. 86 ust. 1 oraz art. 88 ust. 3 pkt 3 w związku z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy VAT i uznał, że Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z infrastrukturą towarzyszącą.Podatnik nie zgodził się ze stanowiskiem organu podatkowego i pismem z dnia 19 września 2007 r. złożył zażalenie na w/w postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Sopocie zarzucając naruszenie:art. 88 ust. 1 pkt 2 oraz art. 88 ust. 3 ustawy VAT, poprzez ich błędną wykładnię i nieuprawnione zastosowanie dlatego, że wydatki poniesione na wytworzenie infrastruktury towarzyszącej przekazywanej następnie na rzecz Gminy stanowią koszty uzyskania przychodów, a zatem ww. przepisy w ogóle nie powinny być brane pod uwagę przy rozpatrywaniu zapytania Spółki,art. 7 ust. 2 ustawy VAT, poprzez jego błędną wykładnię i błędne zastosowanie polegające na tym, że Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sopocie stwierdził, że nieopodatkowanie przekazania towarów na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem uzależnione jest od łącznego spełnienia dwóch warunków, a mianowicie wspomianego wyżej związku dostawy towarów z prowadzonym przez podatnika przedsiębiorstwem przy równoczesnym braku prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów będących przedmiotem przekazania, podczas gdy brak prawa do odliczenia istotny jest tylko i wyłącznie do przekazań towarów na cele inne, niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem i skutkuje brakiem opodatkowania takiej czynności.W uzasadnieniu zażalenia Spółka ponownie przedstawiła stan faktyczny sprawy. Zdaniem Spółki dokonane przez nią nieodpłatne przekazanie infrastruktury towarzyszącej nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT, ponieważ będzie to właśnie przekazanie na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem, a zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy VAT, tylko i wyłącznie przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku, biorąc pod uwagę przedstawiony w sprawie stan faktyczny oraz obowiązujące przepisy prawa stwierdza co następuje.Stosownie do zapisu art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 16.11.2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1590) w sprawach zmiany lub uchylenia pisemnych interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach wydanych przed dniem wejścia w życie ustawy zmieniającej, tj. przed dniem 1.07.2007 r., stosuje się przepisy Ordynacji podatkowej w brzmieniu obowiązującym przed tym dniem, z tym że wygasają one z mocy prawa w razie zmiany przepisów, które były przedmiotem interpretacji.Zgodnie z art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej – w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 czerwca 2007 r. – stosownie do swej właściwości, naczelnik urzędu skarbowego na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta udziela pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. W myśl art. 14a § 3 ww. ustawy interpretacja organu I instancji zawiera ocenę prawną stanowiska osoby składającej zapytanie z przytoczeniem przepisów prawa. Udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie (art. 14a § 4 ww. ustawy).Jakkolwiek podstawę prawną wydania interpretacji przepisów prawa podatkowego stanowi art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej, do postanowień wydanych w tym zakresie należy stosować art. 217 § 1 i § 2 Ordynacji podatkowej. Zgodnie z art. 217 § 1 Ordynacji podatkowej postanowienie zawiera między innymi rozstrzygnięcie, przy czym postanowienie, na które służy zażalenie lub skarga do sądu administracyjnego winno zawierać również uzasadnienie faktyczne i prawne (art. 217 § 2 Ordynacji podatkowej).W kontekście powyższego, postanowienie w sprawie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego winno zawierać między innymi rozstrzygnięcie (ocenę stanowiska wnioskodawcy wyrażoną przez organ załatwiający sprawę) oraz uzasadnienie faktyczne i prawne, stanowiące wyjaśnienie rozstrzygnięcia. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku rozpatrując przedmiot sporu stwierdza, że rozstrzygnięcie organu pierwszej instancji zawarte w sentencji postanowienia jest prawidłowe.Natomiast organ odwoławczy uznaje, że Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sopocie dokonał niewłaściwej interpretacji przepisów prawa mających zastosowanie w niniejszej sprawie tj. art. 7 ust. 2 ustawy VAT. W ocenie Dyrektora Izby Skarbowej powyższa nieprawidłowość nie stanowi przesłanki do uchylenia bądź zmiany postanowienia. W wyroku z dnia 15 sierpnia 1985 r. sygn. akt III S.A. 730/85 Naczelny Sąd Administracyjny podkreślił, że: „Utrzymanie w mocy decyzji organu I instancji oznacza w szczególności utrzymanie w mocy jej podstawowego, koniecznego elementu, jakim jest rozstrzygnięcie. W rozstrzygnięciu (osnowie) decyzji zostaje bowiem wyrażona wola organu administracji załatwiającego sprawę w tej formie”. Przechodząc zatem do przedmiotu sporu Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku wskazuje, iż z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Podatnik dokonuje przekazania na rzecz Gminy nowej infrastruktury technicznej jak i nakładów poniesionych na modernizację już istniejącej infrastruktury. Stosownie do postanowień art. 5 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 11 marca 2004r o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zm.) - zwaną dalej ustawą VAT - opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Zgodnie z przepisem art. 7 ust.2 ustawy - przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust.1 pkt.1, rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem w szczególności:przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowiznyjeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części. Natomiast dyspozycja art. 7 ust. 3 stwierdza, że przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek. Wyłączenia zakresu stosowania przepisu ust. 2 dotyczą więc towarów, które co do zasady przekazywane są w związku z działalnością przedsiębiorstwa. Skoro w art. 7 ust. 3 ustawy VAT wyłączono z opodatkowania materiały reklamowe i informacyjne, prezenty o małej wartości i próbki, których wydanie co do zasady jest związane z prowadzonym przedsiębiorstwem, a jednocześnie ustawodawca nie mógł wyłączyć czegoś co i tak nie jest opodatkowane, to należy wnioskować, że nieodpłatne wydania nie są związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa i podlegają opodatkowaniu VAT. Z powyższego wynika, że przepis art. 7 ust. 2 ustawy VAT znajduje zastosowanie również do przekazywania związanego z działalnością przedsiębiorstwa. Przeciwne twierdzenie oznaczałoby, że ustawodawca wyłączył spod opodatkowania czynności, które i tak nie podlegają opodatkowaniu. Mając na uwadze racjonalność i celowość działania ustawodawcy, nie można uznać, że przepis art. 7 ust. 2 ustawy VAT dotyczy wyłącznie przekazań nie związanych z przedsiębiorstwem. Przez odpłatną dostawę towarów należy więc rozumieć także przekazanie towarów bez wynagrodzenia, jeżeli przekazania dokonano na cele związane z przedsiębiorstwem, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu tych towarów – oczywiście za wyjątkiem druków reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości oraz próbek.Powyższy sposób interpretacji art. 7 ust. 2 ustawy VAT został zawarty w uchwale Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 28 maja 2007 r. w sprawie I FPS 5/2006. Wprawdzie uchwała dotyczyła interpretacji art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowią
2008.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-177/08/AZb
∟sprzedaż gruntu z majątku osobistego i w okolicznościach nie wskazujących na związek z prowadzoną działalnością nie podlega opodatkowaniu VAT
2008.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-176/08/AZb
∟sprzedaż gruntu z majątku osobistego i w okolicznościach nie wskazujących na związek z prowadzoną działalnością nie podlega opodatkowaniu VAT
2008.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-67/08-4/IG
∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymanych w 2008r. od kontrahenta z tytułu udzielonych przez wnioskodawcę premii pieniężnych
2008.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-593/07/EA
∟Opodatkowanie zbycia prawa wieczystego użytkowania w nieruchomości niezabudowanej.
2008.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-315/07/AB
∟Stawka podatku VAT na roboty związane z infrastrukturą towarzyszącą
2008.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-8/08/EJ
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupach usług promocyjnych, wspierających proces dystrybucji i sprzedaży produktów
2008.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-576/07/LSz
∟Zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży gruntów z majątku osobistego w okolicznościach nie wskazujących na związek z prowadzoną działalnością.
2008.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-2/08/EJ
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupach usług promocyjnych, wspierających proces dystrybucji i sprzedaży produktów
2008.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-165/08-3/MK
∟Czy wypłacone kontrahentom wynagrodzenie w postaci premii pieniężnej z tytułu osiągnięcia określonej wysokości obrotu podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i winno być udokumentowane fakturą VAT wystawioną przez kontrahenta, a tym samym czy w związku ze zmianą treści art. 88 ust. 3 a pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zm.) Spółka nadal ma prawo do odliczenia podatku VAT wykazanego na otrzymanych fakturach VAT dokumentujących usługi wykonane przez kontrahentów Spółki?
2008.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-542/07/LSz
∟Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania nagród w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
2008.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-235/07-2/IM
∟Opodatkowanie premii pieniężnych i prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących otrzymane premie.
2008.03.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-246/08-2/MP
∟Czynności wykonywane przez Wnioskodawcę, określane jako marketingowe usługi okolicznościowe, stanowią usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.Usługi ww. nie mieszczą się w katalogu zwolnień od podatku od towarów i usług , nie są również objęte preferencyjną ( 7%) stawką podatku od towarów i usług, o której mowa w art. 41 ust. 2 ustawy. Usługi te podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki podstawowej - 22% oraz dokumentowaniu fakturami VAT
2008.03.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-210/08-03/AW
∟Rabaty uprawniające do zmniejszenia wartości obrotu, związane z konkretnymi dostawami
2008.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-767/07-2/IG
∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie zasad rozliczania podatku VAT z tytułu sprzedaży do innych państw członkowskich w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej i sprzedaży wysyłkowej
2008.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-700/07/MN
∟Czy Urząd jest zobowiązany odprowadzić podatek od towarów i usług do urzędu skarbowego od wskazanej kwoty, skoro nie posiada podpisanej umowy z przewoźnikiem oraz do czasu wydania wyroku przez sąd nie posiada podstawy prawnej do stwierdzenia, że wykonał usługę na rzecz przewoźnika?
2008.02.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-26/08-04/AW
∟Opodatkowanie podatkiem VAT premii pieniężnych wypłacanych kontrahentom
2008.02.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-170/08-4/PW
∟Czy premia pieniężna jest wynagrodzeniem za usługę i podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?W jaki sposób należy dokumentować premie pieniężne?
2008.02.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-182/08-2/RK
∟Nieodpłatne świadczenie usługi na rzecz gminy, polegające na modernizacji zewnętrznego układu komunikacyjnego, w związku z budową centrum handlowo-usługowo mieszkalnego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a Spółka będzie miała prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy zakupie towarów i usług wykorzystanych w modernizacji zewnętrznego układu komunikacyjnego
2008.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-60/08-4/MP
∟Wnioskodawca świadczy usługi rekonstrukcyjno – konserwatorskie zabytkowych organów polegające na przywróceniu sprawności mechanicznej i brzmieniowej bez ingerowania w substancję rękodzieła artystycznego instrumentów. Przedmiotowe usługi sklasyfikowane zostały przez Ośrodek Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi jako „ usługi napraw i konserwacji instrumentów muzycznych” mieszczące się w grupowaniu 36.30.92-00.00. Usługi opisane powyżej nie mieszczą się w katalogu zwolnień od podatku od towarów i usług, nie są również objęte preferencyjną ( 7%) stawką podatku od towarów i usług, o której mowa w art. 41 ust. 2 ww. ustawy. Usługi te podlegać będą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki 22%
2008.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-193/08-2/KCH
∟czy Spółka otrzymując fakturę wystawioną przez kontrahenta, która dokumentuje otrzymaną przez kontrahenta premię pieniężną (bonus), ma prawo - na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT do odliczenia podatku naliczonego VAT wykazanego na takiej fakturze?
2008.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-117/08-2/KCH
∟Czy Spółka powinna dokonać korekty faktury VAT w sytuacji, jeżeli po zakończeniu umowy leasingu okazałoby się, że suma otrzymanych w PLN opłat jest inna, niż kwota wykazana na fakturze VAT jako podstawa opodatkowania? Czy na kwoty otrzymywanych opłat dodatkowych (które nie są wynagrodzeniem, lecz mają charakter uboczny związany z własnością i posiadaniem przedmiotu leasingu) X powinien wystawiać odrębne faktury VAT, czy też uwzględnić je w ewentualnej korekcie faktury VAT na dostawę towaru na koniec Umowy Leasingu?
2008.02.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-318/07/WN
∟opodatkowania przekazania wędlin własnej produkcji wydawanych w postaci posiłków profilaktycznych swoim pracownikom
2008.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-422/07/LSz
∟Wielokrotna sprzedaż działek podlega opodatkowaniu z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej z tym, że sprzedaż działki rolnej zwolniona jest z opodatkowania podatkiem VAT (art. 43 ust. 1 pkt 9), natomiast sprzedaż działki budowlanej nie korzysta ze zwolnienia.
2008.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-753/07-2/MK
∟Czy udzielenie premii pieniężnej (bonusu) za wyniki w sprzedaży, terminowe płatności nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT?
2008.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-460/07/LSz
∟Opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży gruntów niezabudowanych (zagrodowych).
2008.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-474/07/LSz
∟Obowiązek rejestracji w podatku od towarów i usług z tytułu dostawy działek budowlanych a także możliwości dokonania zgłoszenia zaprzestania działalności podlegającej opodatkowaniu.
481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.