Interpretacje do przepisu
art. 7 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


15440/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 7 ustawy o podatku od towarów i usług

141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161

2017.05.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP2.4512.146.2017.1.AJ
     ∟1. Czy z uwagi na przeznaczenie Działek na cele rolnicze usługa dzierżawy Działek świadczona przez Wnioskodawców na rzecz Spółki podlega zwolnieniu z VAT? 2. Kto jest podatnikiem VAT z tytułu świadczenia usług dzierżawy Działek? 3. W razie uznania stanowiska Wnioskodawców za prawidłowe w zakresie pytania nr 2, czy wartość sprzedaży z tytułu usług dzierżawy Działek powinna być przypisywana każdemu z Wnioskodawców po połowie (w 50%)?

2017.05.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP3.4512.82.2017.2.MN
     ∟opodatkowanie podatkiem VAT wykonywanych przez Gminę usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych w miejscu zamieszkania, usług DPS tj. usług zapewnienia pobytu i wyżywienia w domu pomocy społecznej, usług w schronisku i mieszkaniach chronionych oraz usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy wykonywanych przez Gminę usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych w miejscu zamieszkania, usług DPS tj. usług zapewnienia pobytu i wyżywienia w domu pomocy społecznej, usług w schronisku i mieszkaniach chronionych oraz usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, dokumentowanie usług świadczonych za pośrednictwem OPS w sytuacji gdy płatności za nie dokonywane są w części przez „płatników”, a w części przez beneficjentów tych świadczeń, opodatkowanie dotacji przyznanych w celu świadczenia usług specjalistycznych, sposób ewidencjonowania dotacji otrzymanych w celu świadczenia usług specjalistycznych

2017.05.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.89.2017.1.MSU
     ∟brak obowiązku opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności polegającej na wykonywaniu zadania publicznego powierzonego Wnioskodawcy przez Gminę bez zawierania umowy cywilnoprawnej, dokumentowanie fakturą VAT czynności polegającej na wykonywaniu zadania publicznego powierzonego Wnioskodawcy przez Gminę bez zawierania umowy cywilnoprawnej, brak obowiązku opodatkowania podatkiem od towarów i usług i dokumentowania fakturą VAT otrzymywanych od Gminy dopłat, sposób dokumentowania otrzymywanych od Gminy dopłat.

2017.05.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.77.2017.2.BW
     ∟1. Czy dokonana przez rodziców wpłata w wysokości 100 zł dotycząca projektu ,,...”, będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a jeśli tak, to jaką stawką należy opodatkować wniesioną wpłatę? 2. Czy wpłatę 100 zł należy traktować jako kwotę brutto, czy kwotę netto? 3. Jeśli wpłata 100 zł będzie kwotą netto od której należy naliczyć podatek VAT, to kto pokryje koszty podatku?

2017.05.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.35.2017.2.MGO
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z budową oczyszczalni ścieków wraz z niezbędną infrastrukturą tj. wodociąg, energia elektryczna i odprowadzenie ścieków oraz droga dojazdowa do oczyszczalni ścieków.

2017.05.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.148.2017.2.MW
     ∟Teza: 1. Czy rekompensata otrzymana przez Spółkę jako wyrównanie ujemnego wyniku finansowego netto do poziomu poniesionych kosztów plus tzw. rozsądny zysk stanowi obrót w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o VAT. W sytuacji jeżeli rekompensata podlegałaby opodatkowaniu, to jaki jest moment jej powstania, czy podstawę opodatkowania rekompensaty należy przyjąć kwotę brutto, jaką stawkę należy zastosować? 2. Czy rekompensata otrzymana przez Spółkę jako wyrównanie wyniku finansowego netto do poziomu poniesionych kosztów plus tzw. rozsądny zysk nie stanowi obrotu w rozumieniu art. 29a ust. 1, a tym samym nie podlega opodatkowaniu, gdyż nie stanowi czynności wymienionych w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT? 3. Czy zasadne będzie dokumentowanie kwoty rekompensaty notą księgową w przypadku gdy rekompensata, którą Wnioskodawca otrzymywać będzie od Powiatu na pokrycie ujemnego wyniku finansowego netto wynikającego z różnicy poniesionych kosztów i przychodów nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 29a ust. 1? 4. Czy zasadnym jest w opisanym stanie w świetle przepisów art. 86 ust. 2a-2h ustawy o VAT odliczenie w pełnej wysokości podatku naliczonego od zakupów towarów i usług służących, wykonaniu powierzonego zadania własnego – prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie publicznego transportu zbiorowego – od wszystkich prawidłowo udokumentowanych zakupów związanych z działalnością gospodarczą w pełnym zakresie, czy też Spółka powinna ze względu na otrzymaną rekompensatę stosować w rzeczowym przypadku jeden ze sposobów określania proporcji, o których mowa w art. 86 ust. 2c ustawy o VAT?

2017.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.95.2017.2.AZE
     ∟w zakresie uwzględnienia poniesionych nakładów na nabycie dystrybutorów i zbiornika na paliwo w remanencie likwidacyjnym

2017.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP2.4512.113.2017.2.JO
     ∟w zakresie sposobu opodatkowania sprzedaży budynku

2017.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP3.4512.223.2017.2.ES
     ∟opodatkowanie podatkiem VAT wpłat dokonywanych przez mieszkańców Gminy na rachunek bankowy Gminy na poczet pokrycia kosztów uczestnictwa w projekcie stawki podatkowej dla usługi montażu instalacji fotowoltaicznych brak obowiązku opodatkowania podatkiem VAT czynności przekazania po 5 latach przez Gminę prawa własności instalacji mieszkańcom (uczestnikom projektu)brak obowiązku opodatkowania podatkiem VAT czynności oddania przez Gminę instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii mieszkańcom w bezpłatne użytkowanie, w okresie 5 lat po zakończeniu realizacji projektu prawo do odliczenia lub uzyskania zwrotu podatku naliczonego VAT związanego z wydatkami na realizację projektu podstawa opodatkowania z tytułu świadczonych przez Gminę usług na rzecz mieszkańców

2017.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.72.2017.2.IGO
     ∟w zakresie opodatkowania czynności wydania nagród rzeczowych oraz rzeczowo-pieniężnych związanych z uczestnictwem w programach motywacyjnych oraz wystawiania faktur dokumentujących wykonanie usługi i rozliczeniu zwrotu należności za nabyte i wydane przez Organizatora Nagrody na podstawie innych niż faktura dokumentów księgowych, np. not księgowych

2017.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.39.2017.2.AK
     ∟Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych dotyczących budowy zatok autobusowych oraz nabycia i montażu wiat przystankowych realizowanych w ramach Inwestycji

2017.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.54.2017.2.EK
     ∟zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT darowizny znaku towarowego wraz z prawem ochronnym na rzecz syna oraz podstawy opodatkowania dla ww. czynności

2017.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.43.2017.1.RH
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

2017.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.75.2017.1.DM
     ∟1) Czy wykonywanie przez Wnioskodawcę nieodpłatnych świadczeń na rzecz uczestników imprez i wydarzeń rekreacyjno-sportowych opisanych w stanie faktycznym, związanych z popularyzacją sportu i rekreacji poprzez aktywne spędzanie czasu wolnego oraz prowadzenie działalności promocyjnej i reklamowej w zakresie działania OSiR, należy uznać za działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT? 2) Czy wykonywane przez Wnioskodawcę czynności nieodpłatnego udostępnienia obiektów sportowych w określonych godzinach na podstawie uzgodnionego harmonogramu wejść, dla szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych w ramach zajęć wychowania fizycznego, dla których organem prowadzącym jest Gmina, należy uznać za tzw. czynności wewnętrzne? 3) Czy Wnioskodawca powinien dokonywać obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwoty podatku VAT naliczonego w oparciu o współczynnik zgodnie z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT z wydatków ponoszonych na utrzymanie obiektów sportowych, w których odbywają się opisane w stanie faktycznym organizowane imprezy i wydarzenia sportowo-rekreacyjne z tytułu, których uzyskuje on jedynie odpłatność częściową (tzw. wpisowe) jak i imprezy z tytułu, których Wnioskodawca nie uzyskuje żadnego przychodu? 4) W przypadku stwierdzenia konieczności stosowania współczynnika (art. 86 ust. 2a ustawy o VAT) Wnioskodawca wniósł o zajęcie stanowiska czy OSIR jako jednostka budżetowa, prawidłowo postępuje biorąc do jego wyliczenia otrzymane środki na działalność, jako kwotę zwiększającą mianownik?

2017.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP3.4512.67.2017.2.ES
     ∟opodatkowanie podatkiem VAT wpłat dokonywanych przez mieszkańców gminy na rachunek bankowy Gminy z tytułu budowy instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii w ramach projektu „….” oraz stawki podatkowej dla ww. czynności ustalenie podstawy opodatkowania dla usług polegających na montażu instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii odliczenie lub uzyskanie zwrotu podatku naliczonego VAT wynikającego z faktur zakupu związanych z realizacją projektu brak obowiązku opodatkowania podatkiem VAT czynności oddania przez Gminę instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii mieszkańcom w bezpłatne użytkowanie, w okresie 5 lat po zakończeniu realizacji projektu brak obowiązku opodatkowania podatkiem VAT czynności przekazanie po 5 latach przez Gminę prawa własności instalacji mieszkańcom (uczestnikom projektu) -

2017.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.38.2017.1.MC
     ∟Prawo do odliczenia podatku VAT w związku z zakupem koparko-ładowarki oraz wydatków związanych z bieżącym utrzymaniem ww. koparko-ładowarki

2017.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.79.2017.2.BW
     ∟Czy odszkodowawczy charakter obciążenia z tytułu niezgodnego z umową poboru energii elektrycznej pozwala na wyłączenie tej czynności spod opodatkowania przepisów ustawy VAT?

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP2.4512.191.2017.1.AD
     ∟Opodatkowanie czynności przekazania w formie darowizny Składnika Majątkowego (znaku towarowego) do Spółki.

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.85.2017.2.ICz
     ∟Opodatkowanie usług wykonywanych przez Pool leadera na rzecz Wnioskodawcy w ramach umowy „Umowy Cash Poolingu.

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.100.2017.1.AM
     ∟w zakresie zastosowania zwolnienia z podatku VAT do sprzedaży nieruchomości zabudowanej

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.94.2017.1.IGO
     ∟w zakresie zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy usług polegających na zapewnieniu wejścia do saloników VIP Klientom Banku posiadającym karty platinum

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.5.2017.2.EK
     ∟w zakresie możliwości dokonania korekty stawki podatku VAT z 23% na 8%

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-2.4012.24.2017.1.AGW
     ∟Opodatkowanie oddania w użytkowanie wieczyste udziału w działce oraz zwolnienia od podatku dostawy lokalu użytkowego znajdującego się w budynku posadowionym na tej działce.

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.88.2017.2.MGO
     ∟Sposób opodatkowania usług budowlanych wykonywanych w ramach konsorcjum.

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP3.4512.72.2017.2.BJ
     ∟- zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy usług zapewnienia pobytu w DPS, - wyłączenie z opodatkowania dochodów pochodzących z tytułu zwrotu poniesionych kosztów związanych z poszukiwaniem spadkobierców po zmarłych mieszkańcach DPS,

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1061-IPTPP1.4512.122.2017.2.MW
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego, który zostanie wykazany na fakturze termin odliczenia ww. podatku naliczonego

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.37.2017.1.EK
     ∟Nie sposób zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że przychody generowane na sprzedaży „wewnętrznej” należy rozumieć jako związane z prowadzoną działalnością gospodarczą danej jednostki, uprawniające co do zasady, do odliczenia VAT w pełnej wysokości. Jak wskazano powyżej wewnętrzny charakter rozliczeń pomiędzy jednostkami organizacyjnymi gminy nie przesądza o kwalifikacji zakupów. Zatem, gdy jednostka organizacyjna realizuje jednocześnie działalność gospodarczą, jak i działalność inną niż gospodarcza (działalność poza VAT) i nie ma możliwości przypisania zakupów wyłącznie do działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, to fakt ten powoduje, że jednostka będzie musiała stosować przepisy art. 86 ust. 2a w powiązaniu z § 3 ust. 1 cyt. wyżej rozporządzenia.

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP1.4512.149.2017.2.IGO
     ∟Usług w zakresie uznania, że dokonując po centralizacji podatku VAT Gminy i jednostek organizacyjnych odliczeń podatku naliczonego od zakupów związanych z działalnością dostarczania wody i odprowadzania ścieków Gmina nie będzie zobowiązana do stosowania art. 86 ust. 2a ustawy.

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP1.4512.131.2017.2.MP
     ∟w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla świadczonych w ramach usługi mieszkaniowej Usług Pomocniczych oraz Usług Dodatkowych

2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.39.2017.1.MK
     ∟Podstawą opodatkowania dla świadczonej przez Wnioskodawcę usługi jest kwota wynagrodzenia ustalona w Umowach z Mieszkańcami pomniejszona o kwotę należnego podatku VAT. Z literalnej wykładni ww. przepisu wynika, że obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. W konsekwencji, skoro Wnioskodawca z tytułu świadczonej usługi otrzymał wyłącznie wynagrodzenie od Mieszkańców i nie otrzyma żadnych dodatkowych opłat, wynagrodzenie to stanowi podstawę opodatkowania. Zatem Gmina powinna wyliczyć wartość podatku VAT tzw. metodą „w stu”, traktując wskazaną w Umowach z Mieszkańcami kwotę wynagrodzenia jako sumę wartości sprzedaży oraz należnego podatku VAT. Należy przy tym wskazać, że zmiana definicji podstawy opodatkowania od 1 stycznia 2014 r. nie wpłynie na określenie podstawy opodatkowania dla świadczonej przez Wnioskodawcę usługi.

141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj